Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 420448 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #300 Gepost op: 7-10-2009, 19:45:42 »
Ben er intussen in geslaagd de klus te klaren. Je hebt er echt geduld voor nodig, ik deed er bijna twee uur over, namelijk. Is er een handigheidje waardoor het sneller kan?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #301 Gepost op: 13-10-2009, 12:41:38 »
heeft hier iemand ervaring met de wereldjamboree? iemand ooit deelgenomen?
in 2011 is het in zweden te doen en mijn zoons, dan 14 jaar, kunnen meedoen. lijkt me geweldig voor hun, maar ik wil graag wat meer informatie. wie?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #302 Gepost op: 14-10-2009, 11:43:47 »
Ik heb er inderdaad ooit aan meegdaan, ware het niet dat ik daar als muzikant was en niet als Scouting-deelnemer! In 1995 in Dronten mochten we daar met onze muziek het terrein onveilig maken.
Ondanks dat ik niet als deelnemer daar was, was het een onvergetelijke ervaring, met zoveel duizenden buitenlanders op het terrein. Er hing echt een perfecte sfeer! Iedere dag werden er voor de deelnemers weer de nodige Scouting-activiteiten georganiseerd, varierend van sport tot het bouwen van een brug over het water!
Als je zoons er helemaal voor willen gaan, dan zou ik ze zeker sturen! Dit is een perfecte kans om leeftijdsgenoten uit de hele wereld te ontmoeten op een manier die zij leuk vinden, namelijk door middel van Scouting! En het is ook nog eens een ervaring die je je hele leven bijblijft!
Hopelijk heb je hier iets aan. Als je nog vragen hebt, stel ze dan, dan zou ik eens kijken of ik daar ook een antwoord op heb!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #303 Gepost op: 14-10-2009, 12:22:24 »
dank je! je hebt in ieder geval de sfeer geproefd en die was blijkbaar goed. ik had al wel een vermoeden dat het een enerverende belevenis is.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #304 Gepost op: 15-10-2009, 13:59:33 »
Dat was het voor mij zeker! De sfeer was zo ontspannen, ondanks de hitte van een aantal dagen! En ik heb geen ongetogen woord gehoord!
Hebben ze trouwens bij Scouting Nederland geen dvd's of video's van eerdere jamboree's? Als ze dat zouden hebben zou je ook zo een idee kunnen krijgen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #305 Gepost op: 15-10-2009, 15:38:30 »
ik zal morgen eens vragen bij de leiding. het is immers weer jota-weekeind.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #306 Gepost op: 2-11-2009, 19:41:00 »
Ik ben opzoek naar een Pikachu-pak waar een volwassen mens in past. Iemand please please please ??? :D ?
The sun came up and reality set in.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #307 Gepost op: 2-11-2009, 21:33:09 »
heeft hier iemand ervaring met de wereldjamboree? iemand ooit deelgenomen?
in 2011 is het in zweden te doen en mijn zoons, dan 14 jaar, kunnen meedoen. lijkt me geweldig voor hun, maar ik wil graag wat meer informatie. wie?

Mijn broertje heeft meegedaan als scout... (en ook een beetje iets organisatorisch, maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker)  als je wil kan ik hem wel vragen om je een keer wat informatie of zo te mailen en dan kun je hem wrs wel alles vragen wat je wil weten... Hij was altijd wel heel erg enthousiast geloof ik...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #308 Gepost op: 2-11-2009, 22:16:10 »
Ik ben opzoek naar een Pikachu-pak waar een volwassen mens in past. Iemand please please please ??? :D ?
ik zag er laatst iemand mee lopen, dus ze bestaan in ieder geval wel!
maar geen idee hoe je eraan komt :-\\

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #309 Gepost op: 3-11-2009, 01:40:01 »
ik zag er laatst iemand mee lopen, dus ze bestaan in ieder geval wel!
maar geen idee hoe je eraan komt :-\\

Ohke. Heb echt heel Google al afgespeurd enzo. Morgen eens in de stad kijken.

We hebben met school donderdag een 'Heroes-feest', moet je verkleed als jou held. Dus klasgenootje en ik gaan als Ash en Pikachu :P
The sun came up and reality set in.

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #310 Gepost op: 3-11-2009, 07:37:24 »
misschien heb je kans in een verkleedwinkel  :)
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #311 Gepost op: 3-11-2009, 07:58:44 »
Ik ben opzoek naar een Pikachu-pak waar een volwassen mens in past. Iemand please please please ??? :D ?
::rofl:: ::rofl:: en dan zijn de moderators verwonderd dat ze een bijnaam krijgen  ::) ::) ::)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #312 Gepost op: 3-11-2009, 08:25:41 »
::rofl:: ::rofl:: en dan zijn de moderators verwonderd dat ze een bijnaam krijgen  ::) ::) ::)

 ::fluit:: ::fluit::
The sun came up and reality set in.

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #313 Gepost op: 3-11-2009, 09:44:23 »
Grote...schaduw....er zit nog maar een ding op...IK KIES JOU...ZAKLAMP!
Why don't I ever listen to me?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #314 Gepost op: 4-11-2009, 22:29:03 »
Grote...schaduw....er zit nog maar een ding op...IK KIES JOU...ZAKLAMP!
oké
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #315 Gepost op: 18-11-2009, 19:29:01 »
kan iemand mij vertellen waarom in het noorden van het land bijna alles duurder is dan bijv. het westen?
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #316 Gepost op: 18-11-2009, 19:50:20 »
Wellicht komt dat omdat in het noorden van het land minder winkels zijn, en daardoor is er minder concurrentie.

Mensen kopen TOCH hun brood wel, als er alleen maar 1 bakker is, of 1 supermarkt. En die winkelier kan dan makkelijk een hogere prijs voor dat brood vragen.........

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #317 Gepost op: 19-11-2009, 13:58:29 »
kan iemand mij vertellen waarom in het noorden van het land bijna alles duurder is dan bijv. het westen?
Dan moet je naar het Oosten van het land gaan! Daar liggen heel veel prijzen een stuk lager dan in de Randstad! En niet alleen van de huur, maar bijv. ook bij sommige artikelen in de supermarkt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #318 Gepost op: 21-11-2009, 20:06:32 »
ik ga een paar x per jaar naar amst.dam en rott.dam om daar kleding enz. te kopen, een klein voorbeeldtje... ik betaal hier voor een lange broek 30.- in het westen betaal ik voor dezelfde lange broek of 6 of 10,-.
dit is gewoon belachelijk, en dan moet je eens kijken wat hier in de winkels of bij de markt ligt aan groente en fruit, 2de zo niet 3de klas troep. in het westen is alles wat ik tegen kom 1ste klas spul en de helft goedkoper ook nog.
in het noorden van het land worden wij behandeld alsof we niet bestaan, voor de regering woont er niets boven zwolle... 
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #319 Gepost op: 21-11-2009, 20:37:14 »
Ik ben van Friesland naar Noordwijk, naar Den Haag en vervolgens naar Almere verhuisd maar ik ben juist tot de conclusie gekomen dat het westen ook behoorlijk prijzig is. Denk dat je alleen in de kleinere dorpen meer bent aangewezen op de kleine winkelier en tja die kunnen nu eenmaal niet tegen de grote zaken op.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!