Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 420643 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #400 Gepost op: 6-07-2010, 12:11:27 »
Inderdaad, de coupe Henri Delauney is de trofee die hoort bij het EK voor landenteams. Iemand van Beeld en Geluid zei dat de naam van de beker die ik bedoel ''De beker met de grote oren'' heet. Maar dat is dus de trofee die uitgereikt wordt aan de winnaar van de Champions League.


Overigens kreeg Ajax, toen ze in 1995 tegen Gremio speelden en wonnen, TWEE trofeeën uitgereikt. 1 daarvan heette de Toyota cup, en had een soort rinngen. Ik weet niet of die nog bestaat.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #401 Gepost op: 6-07-2010, 13:05:32 »
Volgens mij bestaat die Toyota cup niet meer. Als ik het mij goed kan herinneren was dat alleen maar een beker die werd uitgereikt omdat (blijkbaar) Toyota de sponsor van het evenement was, dat in die jaren standaard in Japan (ik neem aan Tokyo) werd gehouden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #402 Gepost op: 6-07-2010, 14:04:47 »
Er was vanaf 1980 een enkele wedstrijd in Tokio, begin december, waarbij Ajax in 1995 tegen Gremio nog een van de winnaars was. Toen kregen ze twee trofeeën uitgereikt. Onzinnig natuurlijk, want ook de echte beker werd gesponsord. Voor die tijd wasa het een uit- en thuiswedstrijd. Feijenoord speelde eerstin Argentinie, en later in de Kuip. De echte oudjes onder de forummers kunnen zich nog het liedje ''Het brilletje van van Daele'' herinneren. Die brildragende speler scoorde in de Kuip het winnende doelpunt, waarop zijn bril later door teleurgestelde spelers werd vertrapt.

Voor zover ik weet, is er later een minicompetitie gekomen, maar ik weet niet of die nog bestaat. Vor zover ik me heinner, hadden veel topteams er geen trek in, vanwege het erg drukke programma.
« Laatst bewerkt op: 6-07-2010, 14:08:17 door Bodejos »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #403 Gepost op: 7-07-2010, 11:20:54 »
Het toernooi bestaat inderdaad nog steeds. Dit jaar wordt het in de Verenigde Arabische Emiraten gehouden en daarna 2 jaar in Japan. De 6 kampioenen van de verschillende continenten doen in ieder geval mee, en volgens mij ook een ploeg uit het gastland (maar dat weet ik niet zeker)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #404 Gepost op: 7-07-2010, 18:26:49 »
hebben we intussen wel veel info, maar nog steeds niet het antwoord op mijn vraag, hoe de naam luidt van de eerder door mij afgebeelde trofee.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #405 Gepost op: 8-07-2010, 11:31:37 »
Daar ben ik ook inderdaad steeds meer nieuwsgierig naar, aangezien ik niet verder ben gekomen dan 'Wereldbeker voor clubteams'...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #406 Gepost op: 8-07-2010, 11:42:47 »
Heet dat ding niet gewoon Copa International? Hierbij de uitvergrote afbeelding, bordje staat er naast:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Copa_Intercontinental_%28MAG%29.JPG


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #407 Gepost op: 8-07-2010, 13:41:28 »
die tekst op het transparante bordje, bedoel je? Ja, Copa International zou heel goed kunnen, alleen: er was volgens mij nog een andere naam.


Ik ben gewoon gaan informeren bij mensen van de museums van zowel Feyenoord als Ajax. Een van die mensen zei dus dat de trofee geen speciale naam had, maar simpelweg de engelse naam ''Worldcup'' droeg.


Ik kan dus na bijna een week weer rustig slapen............
« Laatst bewerkt op: 8-07-2010, 14:13:16 door Bodejos »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #408 Gepost op: 19-07-2010, 23:05:06 »
Wat is een goede manier om je lichaam koel te houden?
Ik heb meestal al vrij snel last van de warmte, als ik thuis ben is dat niet zo erg dan gooi ik ff een washandje in mijn nek of zet de ventilator op mij. Maar als ik moet hockeyen met warm weer dan raak ik al snel oververhit. Weet iemand een trucje dat het, of niet zo ver komt, of snel weg is. Iets dat ik kan gebruiken als ik in de bergen loop in Oostenrijk is ook zeer welkom.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #409 Gepost op: 19-07-2010, 23:09:50 »
hmmm voor de hand liggende dingen als veel drinken heb je vast wel geprobeerd.
Volgens mij hadden de hockeyers in sydney een koelvest aan maar die zijn vast nogal prijzig.

Een ding als je begint met water in je nek, moet je dat ook blijven doen, als je niet binnen een bepaalde tijd weer water kan doen in je nek dan krijg je het alleen maar warmer (heb ik eens gehoord)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #410 Gepost op: 19-07-2010, 23:46:04 »
Er is niet veel te vinden over koelvesten, maar heb ergens een prijs zien staan en dat was geen geintje :P. Dat zou trouwens wel ideaal zijn

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #411 Gepost op: 24-07-2010, 20:32:40 »
Misschien dat één van de computer techs het hier weet.

Ik heb een hoop videobestanden op m'n laptop staan. Als ik de map open waar ze in staan zie ik altijd een plaatje van het filmpje (een zogenaamde miniatuur, of in het Engels thumbnail), zodat ik weet wat het is. Echter, sinds een aantal weken krijg bij nieuw gedownloade filmpjes alleen een afbeelding van de Media Player die ik gebruik

Het maakt niet uit welke Player ik instel (ik gebruik VLC Player, maar bij Windows Media Player heb ik hetzelfde), ik krijg geen miniatuur plaatje meer te zien voor nieuwe downloads. Van bestanden die al een aantal weken oud zijn zie ik dat nog wel. Ik heb de instellingen al bekeken, maar de optie dat ik geen miniaturen wil zien staat niet aangevinkt.

Ik gebruik Windows 7 :)


Edit: Het probleem is inmiddels verholpen. Na wat extra googlen en 10-tallen dingen uitproberen (ik was niet de enige die dit probleem had) heb ik de boel kunnen resetten en nu werkt het weer als vanouds. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 24-07-2010, 23:13:01 door Daisy »

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #412 Gepost op: 1-08-2010, 05:23:17 »
op het werk hebben we een bestandje dat gemaakt is in excel en waar we regelmatig iets moeten aanpassen. dat wilde ik vannacht dus ook weer doen en nu blijkt dat het ineens (?) een pdf-bestand is geworden. geprobeerd om het te openen met excel, maar dan krijg ik alleen maar  rare symbooltjes. is er een mogelijkheid om dit weer goed te krijgen?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #413 Gepost op: 1-08-2010, 12:02:24 »
op het werk hebben we een bestandje dat gemaakt is in excel en waar we regelmatig iets moeten aanpassen. dat wilde ik vannacht dus ook weer doen en nu blijkt dat het ineens (?) een pdf-bestand is geworden. geprobeerd om het te openen met excel, maar dan krijg ik alleen maar  rare symbooltjes. is er een mogelijkheid om dit weer goed te krijgen?

Dat moet je dan weer openen in een PDF-editor (niet lezer!) en met een beetje geluk kun je het dan terug zetten. Ik mail je nog even.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #414 Gepost op: 1-08-2010, 12:22:27 »
...en nu blijkt dat het ineens (?) een pdf-bestand is geworden.

 ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #415 Gepost op: 1-08-2010, 15:11:49 »
[...] nu blijkt dat het ineens (?) een pdf-bestand is geworden. [...]

::rofl:: 'ineens'
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #416 Gepost op: 1-08-2010, 18:14:07 »
nou ja, niet ineens natuurlijk, een van de collega's heeft er mee zitten rommelen. er zitten wel meer documenten fout.... >:(
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #417 Gepost op: 1-08-2010, 22:36:22 »
Misschien de extensie veranderen van .pdf naar .xls ? Of is het echt een PDF bestand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #418 Gepost op: 14-08-2010, 11:12:25 »
Stel: ik wil een (reserve-)gsm kopen voor op vakantie.

Ik heb er een gezien in Duitsland, een simlockvrij apparaatje, qua afmetingen kleiner dan een creditcard.

Je kunt er echt alleen maar mee bellen/gebeld worden, en sms-sen. Daarvoor koop ik het ook, op die manier kan ik mijn Pixon thuislaten als ik op vakantie ga.

Ik vraag me dus af: wil simlockvrij in dit verband zeggen dat ik een in Duitsland gekocht toestel dan ook zonder meer kan gebruiken in een ander land, met mijn Nederlandse simkaart?

Of is het iets anders dat bepaalt dat dit eventueel niet kan, bijvoorbeeld een instelling op het toestel zelf (die dan in feite neerkomt op een simlock)?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #419 Gepost op: 14-08-2010, 12:10:42 »
Wil je m daar zelf ophalen of ga je m bestellen via internet?

Anders kan je m natuurlijk ff proberen in de winkel daar met je NL simkaart. Als je daar verbinding met een DE netwerk kan krijgen, zal dat in NL vast ook lukken met een NL netwerk.

Ik zou ook kijken of de NL taal in het menu in te stellen is, tenzij je graag met een DE menu wil werken. ;D

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er techische beperkingen zijn om een Duits toestel in NL te gebruiken met een NL simkaart.
Geniet nooit met mate...