Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 420388 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #700 Gepost op: 10-12-2012, 15:30:28 »
Ik ben bezig met een eigen website op zetten en ik wil daar graag reclame op zetten. Nou zijn er heel veel ad programs te vinden online, maar welke er nou echt goed werkt dat is zeer onduidelijk.
Heeft er iemand ervaring met ad programs behalve adsense? Die gebruiken we nu maar dat levert heel weinig geld op.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #701 Gepost op: 25-04-2013, 20:36:37 »
Vanmiddag besefte ik me ineens dat de tijd toch wel heel snel voorbij gaat en dat ik nodig moet beginnen aan het afscheidsboek voor groep 8.
Naast allerlei foto's staat er ook altijd een soort van afscheidswoordje voor de leerling in.
Ikzelf wil het dit jaar eens anders dan anders aanpakken dan het oudbollige gedichtje en ben heel benieuwd of jouw juf of meester iets voor jullie persoonlijk heeft gemaakt en wat dat dan was.

Alvast bedankt!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #702 Gepost op: 25-04-2013, 21:10:03 »
Wij hebben niks gekregen oid (voor zover ik weet)
Maar dat kwam mede doordat onze leraar ook zijn laatste jaar had en met pensioen ging, wij hebben dus wel een aantal dingen voor hem gemaakt...
Maar het is echt een leuk idee! Ben benieuwd naar wat de rest heeft te vertellen!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #703 Gepost op: 25-04-2013, 21:49:57 »
Toen ik klaar was met groep 8 hadden mijn juf en meester voor iedereen bedacht wat die dan later zou worden. Zo zou ik bijvoorbeeld in een hotel/restaurant gaan werken, maar zou ik te druk bezig zijn met gezellig kletsen met de klanten ipv ze te bedienen of w/e.   Dat sloeg er dan op dat ik altijd aan het kletsen was en aardig was tegen iedereen.
Zo hadden ze voor iedereen iets leuks bedacht dat een beetje weergaf hoe ze zich in de klas gedraagden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #704 Gepost op: 25-04-2013, 22:38:03 »
huh horen de leraren je iets te geven dan? Wij deden het namelijk andersom :P.

Wij hadden een afscheidsfeest in de kroeg ( afgehuurd) en toen hebben wij als groep een soort van verzamelboek gemaakt waar iedereen iets in had geschreven, foto's etc. en die aan de meesters en juffen overhandigd. Maar wij hebben niets van hun gekregen :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #705 Gepost op: 25-04-2013, 22:48:01 »
op de lagere school inderdaad een fotoboek met een verhaaltje van de meester.
op de middelbare school een spreekwoord/gezegde dat bij jou paste volgens je mentor, met een bijpassende tekening en dan in hard plastic ingeseald.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #706 Gepost op: 25-04-2013, 22:54:28 »
Ja met de middelbare school kregen we ook een speech van onze mentor over onszelf en zo'n gênant moment met foto's enz. Laten ze je eerste foto en je laatste foto achter elkaar zien, zodat je ziet hoeveel diegene is veranderd :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #707 Gepost op: 25-04-2013, 22:58:58 »
Wij kregen volgens mij helemaal niets, zowel op de basisschool als de middelbare school niet. Ik kan het me nu in ieder geval niet herinneren, en zo lang geleden is dat toch niet...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #708 Gepost op: 25-04-2013, 23:10:31 »
Wij hadden op de lagere school een afscheidsboekje gekregen met daarin een stukje van alle leraren van de lagere school.Ook moesten we zelf een stukje schrijven over wat we wensten voor de toekomst en wat we wilden worden later. En dan moest je nog over twee andere kinderen in de klas schrijven, wat je dacht dat zij zouden gaan worden. Is heel leuk om allemaal terug te lezen.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #709 Gepost op: 26-04-2013, 06:49:28 »
Leuk om te lezen wat een ander kreeg op de basisschool.

Bij ons krijgen de kinderen een afscheidsboek met daarin foto's, een algemeen stukje van alle meesters en juffen, een eigenschappenlijst, je allereerste opstel dat gaat over wat je later wilt worden en alle leerlingen schrijven iets positiefs over elkaar.
De leerkracht(en) van groep 8 schrijven voor elke leerling een persoonlijk stukje in vorm van bijvb een gedicht. Dat laatste wil ik nu een keertje niet!

Ideeën zijn nog steeds welkom...voor nu alvast bedankt voor jullie reacties ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #710 Gepost op: 26-04-2013, 12:08:35 »
Op de middelbare school was er niet echt tijd om voor elke leerling iets speciaals te doen (toch Elise?) Ik kan me iig niet meer herinneren dat mijn mentor iets gezegd heeft. We kregen wel een muziekdoosje, die ik nu nog steeds heb :P.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #711 Gepost op: 26-04-2013, 13:25:57 »
Wij kregen een bijbeltje mee.

Uhm, misschien kun je een ( grappig?) youtubefilmpje maken waarin je alle leerlingen noemt. Op een mooie toepasselijke ansichtkaart schrijf je dan de link naar dat filmpje.
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #712 Gepost op: 26-04-2013, 17:02:37 »
Leuk om te lezen wat een ander kreeg op de basisschool.

Bij ons krijgen de kinderen een afscheidsboek met daarin foto's, een algemeen stukje van alle meesters en juffen, een eigenschappenlijst, je allereerste opstel dat gaat over wat je later wilt worden en alle leerlingen schrijven iets positiefs over elkaar.
De leerkracht(en) van groep 8 schrijven voor elke leerling een persoonlijk stukje in vorm van bijvb een gedicht. Dat laatste wil ik nu een keertje niet!

Ideeën zijn nog steeds welkom...voor nu alvast bedankt voor jullie reacties ::bravo::
doe in plaats van het gedicht iets met de letters van de naam

Jij bent altijd aardig
Andere kinderen willen allemaal je vriendje zijn
Nooit zullen we je vergeten
Nu veel succes op het voortgezet onderwijs.

---

Heel veel heb jij hier geleerd
Uren lang zat je met je neus in de boeken
Langzaam kreeg je ook steeds meer vriendjes
Peter en Marius zijn echte kameraden geworden
Daar kon je geweldige gedichten mee schrijven
Als lachebek van de klas stond je in groep 5 bekend
Kramp in onze kaken van het lachen
Die grap over die worm was echt geweldig.
En nu is het tijd om de school te verlaten
Koning willem III college is waar je heen gaat.
Kwaliteitsschool voor kwaliteitsleerling
En blijf goed je best doen!
Razend benieuwd zijn wij naar je nieuwe rapport.
---
Dat wij je zullen missen dat staat vast
*
Nooit zullen we je vergeten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #713 Gepost op: 26-04-2013, 18:54:08 »
Koning willem III college is waar je heen gaat.
Kwaliteitsschool voor kwaliteitsleerling
Nou ja, na het hele verhaal van Maarten van Rossem over Willem III vraag ik me af of je dit nog een kwaliteitsschool kan noemen. :-\\
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #714 Gepost op: 26-04-2013, 19:52:52 »
Wij kregen een bijbeltje mee.

Uhm, misschien kun je een ( grappig?) youtubefilmpje maken waarin je alle leerlingen noemt. Op een mooie toepasselijke ansichtkaart schrijf je dan de link naar dat filmpje.

Is ook erg leuk maar het moet helaas iets geschrevens zijn :)

doe in plaats van het gedicht iets met de letters van de naam


Die hebben we al in het boek staan....dat staat er altijd standaard in maar is wel heel leuk!!!
 ::ok::

Bij mijn oudste werden ze tijdens de diplomauitreiking vergeleken met de eigenschappen van een bepaald dier...ik meende me te herinneren dat de mentor op internet daarvoor een link had gebruikt maar ik kan het nergens vinden :\'( Weet één van jullie de link te vinden?
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #715 Gepost op: 26-04-2013, 20:15:45 »
Op de middelbare school was er niet echt tijd om voor elke leerling iets speciaals te doen (toch Elise?) Ik kan me iig niet meer herinneren dat mijn mentor iets gezegd heeft. We kregen wel een muziekdoosje, die ik nu nog steeds heb :P.

Had niet elke mentor een soort van speech waarin elke leerling ementioned werd? En we hadden het footojaarboek waarin een stukje stond.

Ik weet dat bij mij zusje hadden ze een soort kwartet gemaakt waarin elke leerljng een disney figuur was. Mijn zusje was bijvobeeld oma duck omdat ze altij appelflappen bakte.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #716 Gepost op: 26-04-2013, 20:20:18 »
Dat fotojaarboek was stukjes die we zelf geschreven hadden toch? en de mentor had dan een algemeen stukje geschreven. Net als bij die speech (dacht ik :P)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #717 Gepost op: 26-04-2013, 20:21:42 »
Dat fotojaarboek was stukjes die we zelf geschreven hadden toch? en de mentor had dan een algemeen stukje geschreven. Net als bij die speech (dacht ik :P)

Ja precies.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #718 Gepost op: 26-04-2013, 23:58:56 »
Een sprookje waar het kind in voorkomt? Met van die mooie getekende letters als beginletter...

...maar soms even niet :)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #719 Gepost op: 27-04-2013, 09:18:37 »
Een sprookje waar het kind in voorkomt? Met van die mooie getekende letters als beginletter...



Dat vind ik wel een heel leuk idee...daar ga ik eens mee aan de slag!
Dank je wel GIG ::bravo:: ::hug::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!