Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 420389 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #240 Gepost op: 11-05-2008, 19:40:54 »

Ik heb ooit eens in Munster in een winkel zoiets gezien, het leek wel op een tovenaars-hoed, met uitstulpingen, waaraan je dan stukjes vlees kon hangen, het ding was van koper.

Iemand ooit daarvan gehoord? Lijkt me niet zo handig voor vis, sateh of worst.............

Ik heb het wel eens gedaan, maar daar noemden ze het Sombrero, gezien de vorm. Het ding wordt verwarmd. Op de punt zitten haakjes waar je de stukjes biefstuk, kipfilet, varkenslap etc. aan hangt. Eerst plakt het er aan vast, als het gaar wordt laat het wat los en kun je het dus omdraaien om de andere kant te garen. In de brede rand onder de top zit een goot met bouillon. Daar kun je dan gesneden groente in doen om dat te verwarmen.
Was erg leuk, een soort alternatief voor gourmetten/steengrillen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #241 Gepost op: 11-05-2008, 20:42:02 »
Ik heb het wel eens gedaan, maar daar noemden ze het Sombrero, gezien de vorm. Het ding wordt verwarmd. Op de punt zitten haakjes waar je de stukjes biefstuk, kipfilet, varkenslap etc. aan hangt. Eerst plakt het er aan vast, als het gaar wordt laat het wat los en kun je het dus omdraaien om de andere kant te garen. In de brede rand onder de top zit een goot met bouillon. Daar kun je dan gesneden groente in doen om dat te verwarmen.
Was erg leuk, een soort alternatief voor gourmetten/steengrillen.

Je verteld het ook heel erg enthousiast  ::)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #242 Gepost op: 11-05-2008, 20:44:04 »
Je verteld het ook heel erg enthousiast  ::)

 :P

Ik probeerde duidelijk te zijn  ::) was echt leuk  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #243 Gepost op: 11-05-2008, 20:45:37 »
Ik probeerde duidelijk te zijn  ::) was echt leuk  ::jaja::

Nou, ik krijg gelijk zin  ::)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #244 Gepost op: 11-05-2008, 20:46:44 »
Nou, ik krijg gelijk zin  ::)
Denk maar aan de heerlijke geuren van verbrand varkensvlees, verbrand koeievlees, halfgare hamburgers en oververhit metaal  ::tandpastasmiley::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #245 Gepost op: 11-05-2008, 23:26:15 »
Denk dat een hamburger onmiddellijk naar beneden dondert, als je die aan zo'n haakje ophangt.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #246 Gepost op: 7-06-2008, 22:00:03 »
Waarom mijn draadloos netwerk maar niet te beveiligen is. (En Nee, het ligt aan Tele2, niet aan mijn laptop, want die werkt prima.......)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #247 Gepost op: 7-06-2008, 22:03:16 »
Waarom mijn draadloos netwerk maar niet te beveiligen is. (En Nee, het ligt aan Tele2, niet aan mijn laptop, want die werkt prima.......)
De beveiliging ligt aan de router, dat ligt niet bij Tele2 hoor, dat ligt aan hoe gemakkelijk de software te bedienin is denk ik dan eerder
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #248 Gepost op: 7-06-2008, 23:16:35 »
Ik heb de code van de router via een internetpagina van Tele2 ingevoerd. Dat bleek probleemloos te gaan.

Vervolgens werd me gevraagd, OF automatisch een code aan te laten maken, OF handmatig een samen te stellen, en ik koos aanvankelijk voor automatisch. Dit moest vanaf de vaste computer, via het configuratiescherm.

Goed, toen kreeg ik een 26-karakters tellende invoersleutel plus een sleutel-index (0 t/m 4, die van mij gaf aan dat ie op 1 moest staan...).

Ik tikte bij het aanmelden keurig die sleutel in, en ik kreeg geen verbinding.

Op het draadloze netwerk van mijn broer werkte het allemaal wel. Hij voerde zijn eigen invoersleutel in, en het liep perfect.

Bij mijn eigen verbinding bleef het systeem aangeven dat het tot stand komen van de verbinding ''in behandeling'' was.

Daarna heb ik de keuze ''handmatig een sleutel aanmaken'' gemaakt, hetgeen evenmin tot resultaat leidde.

Vervolgens zegt Tele2: ga het modem eens helemaal resetten.....Dat deed ik, en ik had heel even helemaal geen internet meer. Nu dus wel, anders kon ik dit bericht ook niet hebben gelezen en erop reageren. Alleen: de verbinding, die ze eerst vanuit tele2 hadden ingesteld vanuit hun eigen systeem, die is nu plotseling weg.

Voor mij had ik rustig ''onbeveiligd'' draadloos kunnen blijven internetten, het werkte prima. Alleen, die beveiliging is er dus niet voor niets.
« Laatst bewerkt op: 7-06-2008, 23:19:18 door Bodejos »

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #249 Gepost op: 7-06-2008, 23:22:49 »
Weet je welk type modem je hebt?
Dan denk ik da'k je wel een vrij simpele oplossing kan aanbieden
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #250 Gepost op: 7-06-2008, 23:27:08 »
Davolink DV2020

Dat is het merk en type, maar je bedoelt het soort modem, wellicht?

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #251 Gepost op: 7-06-2008, 23:36:45 »
Davolink DV2020

Dat is het merk en type, maar je bedoelt het soort modem, wellicht?
Ik bedoelde inderdaad het merk en type.... maar je hebt me nu toch klem.... dit merk ken ik helemaal niet, de firmwarefuncties kan ik nergens terugvinden.

En eerlijk gezegd.... vind ik de Davolink site en handleiding zo helder als koeienst**nt....

Ik zal even kijken of ik iets voor je kan vinden op een of andere manier, maar dit is voor mij vrij bijzonder, de meeste modems etc. weet ik ondertussen toch wel te bedienen.

Zie je misschien kans om mij een serie screenshots te sturen ofzo? Dat Japans van Davolink kom ik niet helemaal uit...


*
p.s.
Kan een mod deze serie berichten even naar een technische-vragen topic verplaatsen?
« Laatst bewerkt op: 7-06-2008, 23:51:03 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #252 Gepost op: 7-06-2008, 23:51:56 »


Kan een mod deze serie berichten even naar een technische-vragen topic verplaatsen?
Ja, dat wilde ik ook al vragen. Maar het openbaar houden lijkt me tegelijk wel zo handig, hebben anderen er ook nog wat aan.

Ik dacht al dat het aan mij lag, ik ben niet zo'n held in het ontcijferen van handleidingen.

Vooropgesteld: ik denk dat ik om het even met welke computer ik aan mijn bestaande verbinding zou gaan hangen, tegen hetzelfde probleem aan zou lopen........

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #253 Gepost op: 7-06-2008, 23:59:01 »
Ik schat zo in, dat er een communicatiefout zit tussen de modem/router en je computers.

Het wireless hoort echt altijd een eitje te zijn om op te zetten.

Wat misschien belangrijk is, even een beetje een standaardje zetten hoor:

je 'ESSID' moet uniek zijn in de buurt, aan deze naam kun je je eigen draadloze netwerk vinden tussen alle andere in de buurt.

je 'Channel' moet zo uniek mogelijk zijn. Een goede optie is vaak Channel 3 of 4, tenzij je allerlei flauwe netwerknamen langs ziet komen, dan is 11 of 7 een goede optie (hoe flauwer de netwerknaam, hoe technischer de persoon die het heeft ingesteld is vaak, vandaar dit)

je 'Key' moet een WEP, WPA-Personal of WPA2-personal zijn. dit kun je waarschijnlijk gewoon kiezen.
Deze 'key' moet bij voorkeur zo moeilijk mogelijk zijn, om kraken te voorkomen.

Daarna zou het opzoeken met je draadloze computer geen probleem moeten zijn, en het invoeren van de sleutel (key) moet uiteraard dezelfde zijn als die in de modem staat ingesteld.


Verder, stel alsjeblieft geen "Hardware filtering", "MAC-filtering" o.i.d. in. Dit is tegenwoordig compleet zinloos, en maakt de installatie alleen maar nodeloos moeilijk.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #254 Gepost op: 8-06-2008, 00:12:59 »
Dankjewel voor de uitleg. Bij mij stond het kanaal op 9.

Je bedoelt met de Key neem ik aan die keuzemogelijkheid NA de netwerksleutel? (je kan dat instellen van 1 t/m 4, maar ook blanco laten).



Ik zie de volgende regel staan: Automatisch toegewezen sleutel: (802.lx): 0




Die automatisch toegewezen netwerksleutel is er een die je onmogelijk kan raden, en heeft 26 karakters. Maakt het veel uit of ik daar een eigen sleutel invoer, of dat ik die laat aanmaken door het systeem?

Wep of wpa, dat is inderdaad in te stellen.

Mijn netwerknaam was aanvankelijk goed te herkennen tussen de reeds aanwezige hier in de flat, maar is er nu niet meer, door dat resetten. Ik vrees dat ik op de klantenservice van Tele2 moet wachten om die instelling weer terug te krijgen (ik had het daarna zelf al op Enabled gezet, maar dat hielp niet)

Ik zie wel. Morgen ben ik er een dagje niet, dus heb ook weinig tijd om me ermee bezig te houden.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #255 Gepost op: 8-06-2008, 00:20:34 »
Key is inderdaad de netwerksleutel en het type.

Ik vind het, als ik het zo lees, verbazend dat jij niet zelf volledig je instellingen kan kiezen!

Nou ja, ehm, als je een paar screenshots kan uploaden naar internet (heb dat liever dan via de mail), dan kan ik je misschien wel wat verder helpen.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #256 Gepost op: 9-06-2008, 13:01:49 »
Firesphere, in elk geval bedankt voor het meedenken.

Intussen kan ik melden dat Tele2 het heeft opgelost.


Wat er fout was gegaan:

bij het beveiligen moest ik de 13-cijferige code van mijn modem invoeren.

Diezelfde code had ik als webkey moeten gebruiken, maar de wizard draadlos internet zette me op het verkeerde spoor. Daar werd namelijk aangegeven dat ik de automatisch toegewezen code moest invoeren. En dat was fout.
Tele2 heeft nu een nieeuw netwerk aan me toegewezen, met bijbehordende nieuwe code.

En nu werkt ie. ::jaja:: ::jaja::

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #257 Gepost op: 9-06-2008, 13:13:14 »
Firesphere, in elk geval bedankt voor het meedenken.

Intussen kan ik melden dat Tele2 het heeft opgelost.


Wat er fout was gegaan:

bij het beveiligen moest ik de 13-cijferige code van mijn modem invoeren.

Diezelfde code had ik als webkey moeten gebruiken, maar de wizard draadlos internet zette me op het verkeerde spoor. Daar werd namelijk aangegeven dat ik de automatisch toegewezen code moest invoeren. En dat was fout.
Tele2 heeft nu een nieeuw netwerk aan me toegewezen, met bijbehordende nieuwe code.

En nu werkt ie. ::jaja:: ::jaja::

Het enige wat ik hier van kan zeggen, is dat ik die beveiliging toch wel ernstig tekort vind schieten.... maargoed, als't werkt, dan werkt het :)
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #258 Gepost op: 9-06-2008, 13:28:02 »
Ik ben het met je eens: als die beveiliging op deze manier werkt, kun je net zo goed geen beveiliging hebben.

Ik bedoel: toen ik zonder beveiliging werkte, kwam ik zowel met als zonder kabel probleemloos op internet, de problemen dienden zich pas aan bij het invoeren van de code. Die had hetzelfde moeten zijn als de modem-code onderop het apparaat, maar dat staat nergens. Je denkt met de wizard op het goede spoor te zitten, maar dat blijkt niet altijd zo te werken.

Wat boeit het: ik heb een werkend en beveiligd draadloos netwerk.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #259 Gepost op: 26-06-2008, 14:26:44 »
Is er hier iemand die verstand heeft van GRs (grafische rekenmachines)?
het zit zo: ik heb/ga een samenvatting maken en die wil ik via de pc op mijn GR zetten. Ik heb een of ander programma geinstalleerd ( TI connect). Maar ik kan alleen maar .tig bestanden er op zetten. En natuurlijk heb ik geen idee hoe ik die maak :P. Ik heb wel door dat je via dat programma een bestand kan maken maar dat is dan alleen een lijst met getallen.

En ik dacht slim te zijn en een 'programma' (dus een oud spiekbriefje) te openen op mijn pc en die dan te bewerken en terug te zetten. Maar ja, natuurlijk ondersteunt mijn pc tig bestandne niet. Weet iemand hoe ik dit kan laten werken?