Auteur Topic: Muzikale hint 2  (gelezen 25399 keer)

Offline IDM

• Forumlid
Re: Muzikale hint 2
« Reactie #60 Gepost op: 22-03-2006, 13:44:20 »
In de categorie vergezocht vroeg ik me het volgende af:
Het liedje is een warning sign, maar er wordt niet gezongen.
Een waarschuwing, maar er wordt niets gezegd.

Als ik dan kijk naar het molse telefoontje, denk ik: een waarschuwing (?), maar niet gezegd door de mol? Iaw: de mol heeft in het telefoontje niks gezegd. Hij heeft niet gepraat. Dat zou dus Roderick uitsluiten als mol... ALS hij het telefoontje heeft gepleegd. Wat me weer aan iets anders doet denken overigens, maar wat niet in dit topic thuis hoort. Hehe.
Laten we jabberen joekelen.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2006, 09:04:30 »
Wie is er achtste in de introfilmpjes???
Tell me what your telescope says

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2006, 11:44:56 »
richard

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #63 Gepost op: 24-03-2006, 15:11:14 »
Hoewel "Amsterdam" steeds maar door mijn hoofd blijft spoken bij die muzikale hints - ik ben namelijk overtuigd dat er hier overduidelijk naar Frédérique wordt verwezen - heb ik bij het herbekijken van afl. 2 toch iets opmerkelijk gezien.
Milouska draagt een sweater met daarop het waarschuwingsteken voor "radioactiviteit". Echt een "warning sign" dus.
Maar ik denk eerder dat men ons hierdoor op een Milouska-dwaalspoor tracht te zetten en dat de echte hint de song "Amsterdam" is van diezelfde Coldplay-CD.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline bigmol1965

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 25-03-2006, 20:49:31 »
Amsterdam kan ook op Roderick slaan. Hij heeft in Amsterdam gestudeerd, en is zijn presentatie cariëre begonnen bij het illegale radiostation Decibel in Amsterdam. Bij dat station draaiden grote namen zoals Jeroen van Inkel, Adam Curry en Daniël Dekker.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 25-03-2006, 21:18:05 »
Ik denk ook dat Amsterdam op Roderick slaat.

Wat betreft AVRO bode hint "Amsterdam" >> ooit gehoord van het beursplein in Amsterdam? Wat presenteert Roderick? RTL Z! Waar draait dat programma om? Om economische nieuwsfeiten en met nadruk op elke dag vers van de pers nieuws over de AEX index (AMSTERDAM)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 26-03-2006, 11:08:24 »
Hm, dat warning sign... kan dat niet slaan op dat verkeerdsbord waar iedereen zo over loopt te miepen? Met die doorgestreepte E. Wat dan weer verband zou houden met de missende E op de shackle?
Laten we jabberen joekelen.

Offline floorbroek

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 27-03-2006, 00:50:51 »
ik heb het intro achterstevoren afgespeeld en toen hoorde ik een bericht alleen ik versta het niet goed.. misschien kunnen jullie het verstaan.
Audiohint

EDIT:

Ik heb het weer omgedraaid en nu hoor ik dit:
Oplossing
« Laatst bewerkt op: 27-03-2006, 00:57:58 door floorbroek »

Offline josé2173

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2006, 01:48:10 »
Ik vind het frappant dat ze alleen het instrumentale intro laten horen. En niet de tekst.

Dat is toch niet zo? De eerste muzikale hint kwam toch duideljk in voor: i cannot follow you ...en iets van distance...dat sloeg voor mij op de tangodansers (die zijn weg van de groep en kunnen elkaar letterlijk niet volgen tijdens de lessen, dat zeggen ze zelf).....deze tweede hint ook...roderick,0 de tangodanser belt..............het telefoontje met de tonen van het bellen zijn dan de verborgen codes??? maar ik weet het ook niet...dan zou roderick de mol zijn...op deze site las ik dat dat ook opgenomen kon zijn....en daar zie ik ook wel wat in...dat de mol zgn een telefoontje pleegt en daarmee twee mensen verdacht maakt, terwijl hijzelf in de ruimte is.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 27-03-2006, 02:15:11 »
ik heb het intro achterstevoren afgespeeld en toen hoorde ik een bericht alleen ik versta het niet goed.. misschien kunnen jullie het verstaan.
Audiohint

EDIT:

Ik heb het weer omgedraaid en nu hoor ik dit:
Oplossing

"Beluistert u het fragment via wieisdemol.com, een onderdeel van Realitynet."
Zoiets hoor ik. Maar.... waarom zou in een muzikale hint een verwijzing naar hier zitten, en niet naar widm.nl of schiffers.fm?? Beetje vreemd toch?
Ik vond de stem (ook al is het iets vervormd) wel op die van Mary-Lou lijken...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #70 Gepost op: 27-03-2006, 10:23:41 »
Dat is toch niet zo? De eerste muzikale hint (...)
Daarom heet dit topic 'Muzikale hint 2' ;)

"Beluistert u het fragment via wieisdemol.com, een onderdeel van Realitynet."
Zoiets hoor ik. Maar.... waarom zou in een muzikale hint een verwijzing naar hier zitten, en niet naar widm.nl of schiffers.fm?? Beetje vreemd toch?
Nee, dat stuk is ook geen onderdeel van de hint. :P
« Laatst bewerkt op: 27-03-2006, 10:25:32 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline EchteMol

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 28-03-2006, 07:53:55 »
Citaat
author=molmark link=topic=23072.msg639844#msg639844 date=1143028143]
Volgens mij kan je met de muziekhints alle kanten op, zoals ook wel blijkt uit alle ideeën. Heerlijk om te lezen  ::ok::

nummer 3 von hier an blind verwijst naar toine, want hij wist het ff niet meer en switchte naar peggy. trouwens de mol is ook blind

quote gefixed Bakkertje

« Laatst bewerkt op: 28-03-2006, 08:15:40 door Bakkertje »

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #72 Gepost op: 28-03-2006, 13:53:20 »
nummer 3 von hier an blind verwijst naar toine, want hij wist het ff niet meer en switchte naar peggy. trouwens de mol is ook blind

quote gefixed Bakkertje

Zie ook topic over muzikale hint 3  ::jaja:: ::trots::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline BAL

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 28-03-2006, 16:20:45 »
Volgens wijst de hint nog niet naar een persoon. Ik denk, door het nummer "Amsterdam" dat dit verwijst dat de mol zich hier bevond deze aflevering. Dat zou betekenen dat zowel Liz als Roderick de Mol niet zijn maar dat hij/zij zich in de andere groep bevind.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #74 Gepost op: 28-03-2006, 20:57:57 »
We horen alleen de intro. De daaropvolgende tekst "A warning sign" horen we niet. Ofwel: we krijgen juist GEEN waarschuwing. In aflevering 2 werden de kandidaten telefonisch gewaarschuwd dat ze de zwaarste moesten nemen. Maar een deelnemer stond op dat moment buiten en werd dus niet gewaarschuwd: Milouska.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #75 Gepost op: 28-03-2006, 20:59:21 »
We horen alleen de intro. De daaropvolgende tekst "A warning sign" horen we niet. Ofwel: we krijgen juist GEEN waarschuwing. In aflevering 2 werden de kandidaten telefonisch gewaarschuwd dat ze de zwaarste moesten nemen. Maar een deelnemer stond op dat moment buiten en werd dus niet gewaarschuwd: Milouska.
Ze kregen een tip, ze werden niet gewaarschuwd

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #76 Gepost op: 3-04-2006, 14:08:34 »
Dit album heet A rush of blood to the head.
Peggy die in aflevering 4 met een knalrood hoofd ontkent dat ze Milouska's shackle gestolen heeft ?
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .