Ik lees telkens maar dat George al geld had (op de balie) en dat hij een deel zou hebben weggegooid.
hey cosma
ik heb de bewuste fase nogmaals bekeken en zag plots iets anders . ik schreef het hier vandaag al 'n keertje maar ik wil het nog wel een keer herhalen omdat het mogelijks een cruciale fase is uit deze mol-serie. btw, dit is m'n difinitieve visie
1)
george heeft het pasje in z'n hand (het logo van de Mol is niet zichtbaar, maar de achterzijde van het pasje is ook wel goed herkenbaar ) wanneer hij 2 coupures van de winkeljufffrouw aanneemt
2)
z'n hand verdwijnt dan even uit beeld (de hand begeeft zich op dat moment richting toonbank), als z'n hand terug in beeld komt zien we nog net dat er minstens één coupure in z'n zak verdwijnt.
3)
vervolgens neemt george 2 zaken van de toonbank, een coupure én het pasje (de voorzijde van het pasje met symbool van De Mol is nu duidelijk zichtbaar). het pasje had hij bij puntje 1 nog in z'n hand, hij moet het dus op de toonbank gelegd hebben bij puntje 2.
een klein verschil met m'n vorige visie, nu is er echter een verklaring voor het opduiken van dat pasje/ coupure op de balie
het besluit is hetzelfde, george heeft 3 zaken in z'n hand, 1 coupure verdwijnt in z'n zak (en later in de prullenbak wellicht), de rest blijft op de balie liggen : zeer onlogisch.
overigens denk ik dat het niet zo simpel is puntje 2 zo in beeld te brengen dat z'n hand ff verdwijnt, net lang genoeg om die coupure/pasje op de balie te leggen, ik denk dat dit pas gelukt is na een paar opnames
groeten,
vlaming