Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 112932 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #240 Gepost op: 2-04-2006, 00:42:46 »
mijn hint blijft toch dat mijn mol roderick de sticker had van i love lisse
omdat daar vorige wieisdemol is begonnen en geëindigd
op het kasteel in LISSE werd de mol bekend gemaakt voor die andere spelers

spreek "Lisse" snel uit en je hoort "Liz". I love Liz?  ::tandpastasmiley::

Verder opvallend bij Roderick : Hij vult de test niet in met de muis maar met het toetsenbord   ???
Zou dat kunnen? Weet iemand dat of dat mogelijk is en waarom zou niemand anders dat dan doen? Het ziet er ook echt uit alsof hij zomaar willekeurig af en toe op een toets drukt, her en der verspreid over het toetsenbord. Ik vinnut maar vreemd. Of zouden ze alleen maar laten zien dat hij zijn naam intypt en dat steeds herhaald  >:D

Nog iets dat me opviel aan Roderick, wanneer hij afscheid neemt van Milouska op het metrostation om in te gaan stappen komt zijn vrije hand vol in beeld en maakt een soort vuistgebaar. Het ziet er een beetje uit als een stiekem juichgebaartje  ::)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 2-04-2006, 00:46:44 »
ja, ik geloof zelf niet in die 'alberti theorie', maar goed.

wat me trouwens nog steeds absoluut niet lekker zit: al dat roze in karel zijn kleding!
zou dat een aanwijzing zijn dat de mol een vrouw is?
dat zou te simpel zijn, maar het irriteert me mateloos dat hij steeds in roze loopt..  :-\\

Eerder een aanwijzing dat de mol homo is toch?  ::rofl::

Offline Fuzzy Logic

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 2-04-2006, 00:52:00 »
@tureluurs: Je kan gewoon computeren met enkel een toetsenbord hoor, shortcuts heten dat.

Wat ik ook zo opvallend vond is dat Milouska die jokers gewoon weggaf en vervolgens bij dat spel in die grote gebouw juist zij degene is die zoveel jokers pakt.

Het is wel zo dat ik Milouska niet als een mol zie, ik denk dat die jokers van haar gestolen werden omdat ze er zoveel van die jokers had gepakt terwijl je er maar eentje hoort te pakken. Daarbij verdacht ik Peggy het meest, ook omdat zij de karakter heeft van een mol. Al vanaf het begin heb ik gelijk het mol-gevoel waaneer ik haar zie...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #243 Gepost op: 2-04-2006, 00:53:48 »
Maar werd Milouska's sjekkel niet gestolen voordat ze de fabriek in gingen?
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #244 Gepost op: 2-04-2006, 00:54:30 »

Het is wel zo dat ik Milouska niet als een mol zie, ik denk dat die jokers van haar gestolen werden omdat ze er zoveel van die jokers had gepakt terwijl je er maar eentje hoort te pakken. Daarbij verdacht ik Peggy het meest, ook omdat zij de karakter heeft van een mol. Al vanaf het begin heb ik gelijk het mol-gevoel waaneer ik haar zie...

als milouska nog ergens hersens heeft zitten gaat ze niet rond lopen kwaken hoeveel jokers ze heeft gepakt.  :-\\

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 2-04-2006, 01:31:37 »
Tja, waar las ik dat ook al weer dat de Mol 50% man zou zijn?
Wie van de kandidaten is homo (of lesbisch?)

Waarom worden Jokers ook Sjekkels genoemd? Wie heeft dat woord verzonnen? Ken ik niet...
Greetzzz, Bridget

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #246 Gepost op: 2-04-2006, 01:37:01 »
(ook gepost in de Milouska thread:)
In het dagboek staat dat de mol wel wist in welke koffer Kuta zich bevond (en dat had ik ook wel verwacht.) De verdeling van de koffers gebeurt vrij chaotisch, en is voor de makers lastig te voorspellen. Uiteindelijk heeft Mary-Lou hem. We weten inmiddels dat Mary-Lou eruit ligt en de mol dus niet is. Er dus twee mogelijkheden: de mol komt ofwel voor Mary-Lou aan de beurt. In dat geval valt te verwachten dat de mol er alles aan zal doen om zelf door te mogen gaan om zo invloed te kunnen uitoefenen. De andere mogelijkheid is dat de mol na Mary-Lou aan de beurt komt. Als de aankomende kandidaat dan de Kuta-koffer heeft valt te verwachten dat de mol er ook in dat geval alles aan zal doen om zelf door te mogen gaan.
We kunnen dus concluderen dat iedereen die heeft gepleit om de ander door te laten gaan niet de mol kan zijn.

In de praktijk zien we het volgende gebeuren:
Station Peru: Toine (Sydney) > Liz (Quebec): Toine denkt dat Quebec verder weg ligt.
Station Piedras: Liz (Quebec) > Peggy (Lissabon): Liz pleit voor Lissabon.
Station Lima: Peggy (Lissabon) > Frédérique (Edinburgh): Peggy pleit voor Edinburgh
Station Saenz Pena: Frédérique (Edinburgh) > Milouska (Darwin): Frederique doet geen moeite om Milouska tegen te spreken. (Milouska gebruikt in gedachten een platte-kaart)
Station Congreso: Milouska (Darwin) > Mary-Lou (Kuta): Mary-Lou doet geen moeite om Milouska tegen te spreken. (Milouska gebruikt wederom een platte kaart)
Station Alberti: Milouska (Darwin) > Roderick (Lisse): Nu maakt het allemaal niets meer uit want de Kuta-koffer ligt eruit
Eindstation: Roderick (Lisse)

Conclusie: Toine, Liz, Peggy, Frederique en Mary-Lou zijn niet de mol.

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 2-04-2006, 02:06:22 »
 ::rofl:: wat een leuke aflevering, dit is mijn 3e mol die er inmiddels uitgaat... leuk voor de poll je moest toch zo min mogelijk punten halen  ;)  ::hypocriet::
I'm a real big goblin..

Offline pinogirl

• Forumlid
  • What's in a name....!
« Reactie #248 Gepost op: 2-04-2006, 08:18:01 »
Hoi Lidy,
Nou ik heb de aflevering teruggekeken en Roderick heeft dat groene rolletje al voordat hij Richard gaat bevrijden....dus.... ;)

dat groene rolletjes is zo'n lichtstaafje wat op de grond lag. Dat al ie wel meegenomen hebben onderweg....

Offline pinogirl

• Forumlid
  • What's in a name....!
« Reactie #249 Gepost op: 2-04-2006, 08:39:37 »
Nog even over het feit dat Richard weer terug is.....
Alhoewel het me onwaarschijnlijk lijkt wil ik het hier toch even neerzetten:

In afl. 1 zei Karel dat iets zou gaan gebeuren wat nog nooit gebeurd zou zijn: de mol wordt er uitgestemd en komt een afl later weer terug?????????

Offline Kosmos

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 2-04-2006, 10:38:35 »

In afl. 1 zei Karel dat iets zou gaan gebeuren wat nog nooit gebeurd zou zijn: de mol wordt er uitgestemd en komt een afl later weer terug?????????

Dat zei Karel van te voren al over afl. 1 en kan zijn: dat er met jokers (sjekkels) gewerkt wordt of (mijn theorie) dat de mol (Roderick) er vrijwillig (op aanraden van de makers) voor koos om zich af te scheiden van de groep.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #251 Gepost op: 2-04-2006, 10:40:30 »

Richard kan alleen de Mol zijn als van te voren is ingepland dat hij ALTIJD terugkomt. We weten niet of dat zo is, het zou even goed kunnen dat hij niet was teruggekomen als niemand hem had vrijgelaten. En dat laatste zou impliceren dat Richard niet de Mol is. Wat ik denk, want het lijkt me niet logisch dat de Mol uit het spel gaat middels een executie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline R-J

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 2-04-2006, 10:50:51 »
Citaat
De verdeling van de koffers gebeurt vrij chaotisch, en is voor de makers lastig te voorspellen.
Citaat

het enige dat ze hebben kunnen sturen is wie uiterst rechts (Milouska / Milouska) of uiterst links staat bij het oppakken van de koffers. Verder hebben ze wel kunnen sturen wie waar uitstapt.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #253 Gepost op: 2-04-2006, 11:32:35 »
Ja, alleen is degene die dat had moeten sturen Karel, maar die beweert tot het eind niet te hebben geweten wie de mol is.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 2-04-2006, 11:35:17 »
Er zit ook nog een aanwijzing in het voorstukje van vorige week, over deze week...namelijk dat Fré en Milouska aan het kletsen zijn op het station. In de uitzending zelf gebeurt het beslissen dat Darwin verder is dan Edinburgh vrij snel. In het voorstukje zie je Milouska een bol-gebaar maken (en ze zegt daarbij nog: dan heb je de wereldbol) en Fré zeggen: Dat snap ik dus ook niet. (of zoiets)

Ook Peggy en Fré waren al over bol-vormen aan het spreken.

Mijn gok is dat Frédérique de bolvormige aarde nog ter sprake heeft gebracht bij Milouska. Ze hebben het erover gehad en werden het blijkbaar eens dat Darwin verder weg lag. Dit kan twee dingen betekenen:
-Frédérique is de mol en deed alsof ze niet begreep of het nu ging om de wereld in bolvorm of kaartvorm. Vervolgens werd voor kaartvorm besloten, wat Fré ervan overtuigde dat het toch wel mis zou lopen, en ook Milouska was van die kaartvorm overtuigd.
-Milouska is de mol en het feit dat ze al wist dat het een bolvorm was - de aarde - is eruitgeknipt bij het stukje met Fré. Daarna speelde ze weer de onschuldige bij Mary-Lou en Roderick (wat zet jij Australië op een gekke plek...o ja je hoeft natuurlijk niet over de Atlantische Oceaan!)

Het tweede lijkt mij het meest logische omdat Milouska bij Roderick weer de vermoorde onschuld speelt. Fré heeft Milouska er zeker op gewezen dat de wereld rond is. Pas bij Roderick komt ze daar blijkbaar achter.

Milouska liegt dus gewoon glashard. Zij was ook de enige die macht had over welke koffer ze ging kiezen omdat ze bij de meest rechtse stond. Zij is de mol.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #255 Gepost op: 2-04-2006, 11:54:40 »
Er zit ook nog een aanwijzing in het voorstukje van vorige week, over deze week...namelijk dat Fré en Milouska aan het kletsen zijn op het station. In de uitzending zelf gebeurt het beslissen dat Darwin verder is dan Edinburgh vrij snel. In het voorstukje zie je Milouska een bol-gebaar maken (en ze zegt daarbij nog: dan heb je de wereldbol) en Fré zeggen: Dat snap ik dus ook niet. (of zoiets)

Milouska liegt dus gewoon glashard. Zij was ook de enige die macht had over welke koffer ze ging kiezen omdat ze bij de meest rechtse stond. Zij is de mol.

Fantastisch gevonden, Joff! Dit is gewoon keihard bewijs dat ze liegt/net als of doet dat ze er geen rekening mee houdt dat de aarde een bol is!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 2-04-2006, 12:10:54 »
 ::joehoe:: Thanks; volgende week zie je Milouska zeggen: "Dit is een bericht van de mol"
Ik ben benieuwd of ze haar misschien al bekend gaan maken als mol (maar dat zal toch wel niet!), of dat ze misschien haar opgebeld laten worden door de mol waar anderen bij zijn. (En dat zij de tekst dan herhaalt)

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 2-04-2006, 13:21:04 »
Wat ik me net ook zit te bedenken:
De test gaat op tijd, wie het langzaamste is en het slechtste gemaakt heeft moet eruit. maar de eerste drie kandidaten die keuze moesten maken tussen Richard vrijlaten of 2 jokers pakken en de test maken hebben er veel langer over gedaan dan de rest. Dat verhaaltje van richard en de beslissing nemen gaat best wat tijd in zitten terwijl de andere kandidaten die na Roderick komen kunnen meteen doorlopen en zullen dus altijd sneller zijn  8)

Op het moment dat zij bij Richard stonden, riep hij Time-out. Ik denk dat de tijd op dat moment ook even werd stilgezet.

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 2-04-2006, 13:31:43 »
Is het iemand opgevallen dat Lizz echt ongelooflijk triomfantelijk stond te kijken (en lachen) toen bekend werd dat er 5000 uit de pot ging? Kan het verkeerd gezien hebben hoor, maar het viel me op.

Klopt, Liz heeft er plezier in dat de opdracht is mislukt.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 2-04-2006, 13:34:07 »
Klopt, Liz heeft er plezier in dat de opdracht is mislukt.

En Liz keek ook al zo blij toen ze de metro in stapte nadat ze met Toine hadden besloten dat Quebec verder ligt dan Sydney (wat niet klopt)  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta