Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 113399 keer)

Offline Jeweetwel

• Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #320 Gepost op: 3-04-2006, 14:18:29 »
Nou, vooruit dan maar: het heeft inderdaad te maken met die Ja en die Nee. Misschien kan iemand hier een screenshot van maken, want dit moet natuurlijk wel een reden hebben.
Ik wil ook nog wel even kwijt dat ik vind dat deze vierde aflevering briljant gemonteerd was. Respect!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 3-04-2006, 14:33:52 »
Nou, vooruit dan maar: het heeft inderdaad te maken met die Ja en die Nee. Misschien kan iemand hier een screenshot van maken, want dit moet natuurlijk wel een reden hebben.
Ik wil ook nog wel even kwijt dat ik vind dat deze vierde aflevering briljant gemonteerd was. Respect!

Peggy zit op Frédérique zegt ze. Fré heeft ook geprobeerd jokers te stelen. Ik kan me voorstellen dat Peggy misschien eerste Ja wilde aanklikken en toen twijfelde, maar dan zit er al een randje om de ja. Sowieso heeft Fré het ook geprobeerd...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #322 Gepost op: 3-04-2006, 15:03:31 »
oh niet, je herhaalde zowat letterlijk mijn text!
een beetje met de eer gaan strijken van mijn geweldig utigedachte theorie, he? :P
en daarna doen alsof je neus bloed, nou, ik heb je wel weer door.  :P
Wacht even, ik heb een bloedneus.
Zei je wat? :P
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #323 Gepost op: 3-04-2006, 15:25:26 »
Peggy zit op Frédérique zegt ze. Fré heeft ook geprobeerd jokers te stelen. Ik kan me voorstellen dat Peggy misschien eerste Ja wilde aanklikken en toen twijfelde, maar dan zit er al een randje om de ja. Sowieso heeft Fré het ook geprobeerd...

*ignore daedalus

maar, die randjes zitten er al 5 series om, en het betkent al 5 series niets.. bovendien kunnen ze zo'n test schermpje zo ff filmen, dat hoeft niet perse bij die kandidaat bij die test bij die computer te zijn.  :-\\

Offline Riabee

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 3-04-2006, 15:49:50 »
Bij de test van Milouska staat bij de vraag "wie is de mol" ook de Richards naam ertussen. Maar er zijn -behalve Richard zelf- maar 3 kandidaten die tijdens de test al weten dat Richard weer terug is. Wat moet ik daarvan denken?
Ook moet er volgens mij met die metro-opdracht van alles aan de hand zijn.
Topo is kennelijk Argentijns voor 'mol' (las ik ergens op de site), en deze hele opdracht draait om topografie....dat moet toch wat te betekenen hebben!!!!
Maar wat...???

???

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #325 Gepost op: 3-04-2006, 17:18:33 »
Citaat van: Riabee
Topo is kennelijk Argentijns voor 'mol' (las ik ergens op de site), en deze hele opdracht draait om topografie....dat moet toch wat te betekenen hebben!!!!
Maar wat...???
Heeft denk ik iets te maken met de naam van de serie.  ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #326 Gepost op: 4-04-2006, 17:57:36 »
waarschijnlijk wel
 ::tandpastasmiley::
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #327 Gepost op: 4-04-2006, 18:45:44 »
Op het gevaar af dat het al benoemd is......

In het topic over Roderick staat dat R. de beste positie had. Voor de mol is het gunstig om na Bali te komen en/of de laatste in de rij te zijn.
Wat je helemaal niet in de serie ziet is op welke wijze door de groep bepaald is wie er het eerst uit zou gaan (Liz) en wie daarna enzovoort..
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #328 Gepost op: 4-04-2006, 19:39:32 »
::oink:: Ben ik nou debiel aan het worden ofzo? Whaaaaaaaaaahhhhhhhh.... *@%!$*@!#$W$%@*%!*$  :-\\
Nee, Limone, jij niet. Er zijn er kennelijk nog steeds die denken dat de aarde plat is. Op de avrosite heb ik een topic geopend hierover. Ik heb namelijk het vermoeden dat er misschien een fout in de berekening kan zijn gemaakt, omdat de bedenkers van de opdracht dus naar de platte kaart hebben gekeken.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 4-04-2006, 20:05:55 »
Nee, Limone, jij niet. Er zijn er kennelijk nog steeds die denken dat de aarde plat is. Op de avrosite heb ik een topic geopend hierover. Ik heb namelijk het vermoeden dat er misschien een fout in de berekening kan zijn gemaakt, omdat de bedenkers van de opdracht dus naar de platte kaart hebben gekeken.
Waarom denk je dat dan?
Want als ze dat hadden gedaan, was Kuta niet de verste plaats geweest. Dus ik denk dat ze het wel goed hebben gedaan hoor.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #330 Gepost op: 4-04-2006, 20:25:58 »
Ik denk dat makers van zo'n programma als Wie is de Mol echt wel even iemand hebben geraadpleegd die verstand heeft van het uitrekenen van afstanden tussen twee punten met gegeven coördinaten op een bol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #331 Gepost op: 4-04-2006, 23:35:28 »
Kun je in GoogleEarth achtige programmaas niet gewoon twee punten aanklikken en dat 'ie dan de afstand weergeeft? Lijkt mij wel een nuttige optie.

(Ik kan het zelf niet testen... mijn computer is te langzaam om GoogleEarth te draaien.)

Offline wwg

• Forumlid
  • Wie is toch die mol...
Duidelijke hint van de mol in het metro spel
« Reactie #332 Gepost op: 5-04-2006, 00:07:16 »
Hoi hoi,

Kijk aflevering 4 nog maar eens goed terug.
De raam van de metro waar LIZ instapt is kraak helder.
Op het moment dat ze bij haar volgende stop aan komt staan er ineens verdacht drie letters opgekrast: MOL.
Zie plaatjess 1 en 2.

Zo gauw Peggy uitstapt staan er ineens veel meer letters. Dus of ze heeft ze aangepast om de volgende kandidaten om de tuin te leiden. Of het is stom toeval (het zou immers de volgedne tram moeten zijn en niet dezelfde als waar Liz uit kwam).

Ook daarna komen er bij Milouska nog letter naar voren maar dat kan ook afleiding zijn.

Voor mij is het duidelijk: Liz is mijn nieuwe mol. Ze stapte immers lekker de tram in met het verkeerde koffertje in haar hand. Toine had in moeten stappen. Dus het was een "kwestie van tijd"  (haar woorden uit het dagboek) voor dat het mis zou gaan, en deze opdracht gedoemd was te mislukken.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 5-04-2006, 00:39:11 »
Aflevering 4 vond ik de meest interessante aflevering en voor mijn gevoel hier veel uit te halen valt. De uitzending heb ik dus eens goed doorgespit en het volgende valt mij op:
Qua hints werd er gegeven Sydney en tijd ( die tijd even buiten beschouwing gelaten ).
Als je dan kijkt naar de 1e opdracht dan heeft Toine Sydney als doel.
Deze Toine heb ik eens bestudeerd in de 2e opdracht en dan blijkt het volgende:
Kijk goed naar de tijden wanneer hij ergens is en dan valt het mij op dat het één en ander niet klopt qua tijd. In volgorde heb ik de volgende tijden genoteerd die in beeld kwamen ( de luttele seconden daar gelaten ):
0.25 - 9.48 - 6.04 - 9.31 - 10.03 - 10.37
Die 9.48 klopt dus niet maar er kan gerommeld zijn in de montage van de beelden.
Maar Toine is wel te koppelen aan Sydney en de hint tijd ( maar 01.30 snap ik dan niet ).

Logisch vind ik het niet als Toine de Mol zou zijn, want dan had hij weinig invloed op de 1e opdracht in de metro, maar dat kan een schijnbeweging zijn.

Ook viel me op dat toen Mary-Lou eruit moest en in gesprek was met Karel in de fabriek, de camera voor mijn gevoel onnodig naar links ging om ze goed in beeld te hebben. Was dit misschien opzet? Want er stond een bord met het opschrift "UTILERIA" Zou dit een hint kunnen zijn? De letters weet ik nog niet te ontcijferen.

Misschien geeft deze opmerking weer stof om verder te filosiferen.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Duidelijke hint van de mol in het metro spel
« Reactie #334 Gepost op: 5-04-2006, 00:51:27 »
De teksten op de ruiten vielen mij ook net op...

maar volgens mij vergeet jij, dat de kandidaten steeds in een volgende metro zitten en dus niet in hetzelfde treinstel. Ik denk nu eigenlijk dat het vandalisme is en dat er in die metro flink wat op los wordt gekrast.

Bij milouska zijn trouwen op een gegeven moment maar drie letters in beeld de M, de L, en de O. Maar ze maken onderdeel uit van langere woorden. Bovenin, volgens mij, "MI" en daaronder "LOK" of "LOL"...
Maar jij het is slecht te zien.

Ik zie het niet als hint(s).

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 5-04-2006, 00:56:23 »
Kun je in GoogleEarth achtige programmaas niet gewoon twee punten aanklikken en dat 'ie dan de afstand weergeeft? Lijkt mij wel een nuttige optie.

Ja, zo simpel is het om de afstanden te vinden in Google Earth. De afstand van Buenos Aires tot Kuta (ongeveer 15.140 km) is inderdaad groter dan die tot Darwin (ongeveer 14.680 km), het verschil is bijna 500 km. In beide gevallen loopt de lijn van de kortste afstand over Antarctica.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 5-04-2006, 01:20:27 »
Aflevering 4 vond ik de meest interessante aflevering en voor mijn gevoel hier veel uit te halen valt. De uitzending heb ik dus eens goed doorgespit en het volgende valt mij op:
Qua hints werd er gegeven Sydney en tijd ( die tijd even buiten beschouwing gelaten ).
Als je dan kijkt naar de 1e opdracht dan heeft Toine Sydney als doel.
Deze Toine heb ik eens bestudeerd in de 2e opdracht en dan blijkt het volgende:
Kijk goed naar de tijden wanneer hij ergens is en dan valt het mij op dat het één en ander niet klopt qua tijd. In volgorde heb ik de volgende tijden genoteerd die in beeld kwamen ( de luttele seconden daar gelaten ):
0.25 - 9.48 - 6.04 - 9.31 - 10.03 - 10.37
Die 9.48 klopt dus niet maar er kan gerommeld zijn in de montage van de beelden.
Maar Toine is wel te koppelen aan Sydney en de hint tijd ( maar 01.30 snap ik dan niet ).

Meteen bij de eerste keer kijken viel mij inderdaad ook op dat die 9.48 er opeens doorheen kwam en dat dat niet klopte. Ik ben het dus ook nog een keer na gaan kijken, omdat ik hoopte dat er iets uit te halen viel.
Wat toen bleek is dat die 9.48 in werkelijkheid 5.48 is. Het lijkt een 9 omdat dat ene streepje (het verschil tussen 5 en 9 op een digitale klok) erg belicht is. Maar als ik m'n videorecorder op pauze zet (wat ik dus deed om de tijden goed te kunnen noteren), wordt het beeld automatisch zwart/wit. Dan is duidelijk te zien dat die 9 een 5 is.
En als je hééél goed kijkt, kun je het bij 'gewoon' beeld ook zien.

Verder ben ik nog aan het puzzelen met al die cijfertjes, maar tot nu toe heb ik er nog niks uit kunnen halen  ::ohno::

Offline wwg

• Forumlid
  • Wie is toch die mol...
« Reactie #337 Gepost op: 5-04-2006, 10:23:33 »
Klopt; bij Peggy en Milouska kun je niet zien hoe de ruit eruit ziet als ze instappen.

Maar bij LIZ zie je duidelijk dat als ze in de trein stapt de ruit brandschoon is. En naar mijn idee blijft ze de hele tijd bij dezelfde deur staan, op een gegeven moment zie je ook goed dat ze haar arm precies voor het woord houdt als de trein in een donker stuk rijdt en ze vol in beeld is voor die raam.

Als ze uitstapt zie je het duidelijk staan. Het komt er niet ineens vanzelf op staan. Ze heeft ook geweten dat deze trein doorreed en er verder geen van de kandidaten in zouden komen te staan. Dus het was echt een hint voor de kijkers.

Offline Mariell

• Forumlid
  • agja
« Reactie #338 Gepost op: 5-04-2006, 10:53:57 »
Dit is echt een mooie hint. Als hij was bedoelt als hint is ie goed bedacht. Wel jammer dat hij niet bij mijn mol was. Dan had ik hem zeker gelooft. Goed gevonden!

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #339 Gepost op: 5-04-2006, 11:06:18 »
De teksten op de ruiten vielen mij ook net op...

maar volgens mij vergeet jij, dat de kandidaten steeds in een volgende metro zitten en dus niet in hetzelfde treinstel. Ik denk nu eigenlijk dat het vandalisme is en dat er in die metro flink wat op los wordt gekrast.

Bij milouska zijn trouwen op een gegeven moment maar drie letters in beeld de M, de L, en de O. Maar ze maken onderdeel uit van langere woorden. Bovenin, volgens mij, "MI" en daaronder "LOK" of "LOL"...
Maar jij het is slecht te zien.

Ik zie het niet als hint(s).

Ik ben het met je eens Rat.
En daarbij: je gaat als mol toch niet een beetje vandalisme toepassen om de een hint achter te laten? Ik zou er een hoop voor over hebben maar om beetje bewust op een raam te gaan staan krassen  ::oink:: ..... nou nee
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in