Aflevering 4 vond ik de meest interessante aflevering en voor mijn gevoel hier veel uit te halen valt. De uitzending heb ik dus eens goed doorgespit en het volgende valt mij op:
Qua hints werd er gegeven Sydney en tijd ( die tijd even buiten beschouwing gelaten ).
Als je dan kijkt naar de 1e opdracht dan heeft Toine Sydney als doel.
Deze Toine heb ik eens bestudeerd in de 2e opdracht en dan blijkt het volgende:
Kijk goed naar de tijden wanneer hij ergens is en dan valt het mij op dat het één en ander niet klopt qua tijd. In volgorde heb ik de volgende tijden genoteerd die in beeld kwamen ( de luttele seconden daar gelaten ):
0.25 - 9.48 - 6.04 - 9.31 - 10.03 - 10.37
Die 9.48 klopt dus niet maar er kan gerommeld zijn in de montage van de beelden.
Maar Toine is wel te koppelen aan Sydney en de hint tijd ( maar 01.30 snap ik dan niet ).
Meteen bij de eerste keer kijken viel mij inderdaad ook op dat die 9.48 er opeens doorheen kwam en dat dat niet klopte. Ik ben het dus ook nog een keer na gaan kijken, omdat ik hoopte dat er iets uit te halen viel.
Wat toen bleek is dat die 9.48 in werkelijkheid
5.48 is. Het lijkt een 9 omdat dat ene streepje (het verschil tussen 5 en 9 op een digitale klok) erg belicht is. Maar als ik m'n videorecorder op pauze zet (wat ik dus deed om de tijden goed te kunnen noteren), wordt het beeld automatisch zwart/wit. Dan is duidelijk te zien dat die 9 een 5 is.
En als je hééél goed kijkt, kun je het bij 'gewoon' beeld ook zien.
Verder ben ik nog aan het puzzelen met al die cijfertjes, maar tot nu toe heb ik er nog niks uit kunnen halen