"More truth, more intelligence... ha ha" 
Kan er nu niet 1,2,3 iets van een kandidaat aankoppelen.
Enige wat ik kan bedenken zijn:
1) Metro & koffer opdracht:
More truth, more intelligence ha ha. Milouska verzwijgt de waarheid (
more truth, meer waarheid Daar was allerminst sprake van bij deze opdracht in geval van Milouska) over de aardbol en neemt de wereldkaart voor zich om te gaan beredeneren welke plaats verder weg ligt. Dit is erg dom, want iedereen weet (mag ik hopen) al in de middelbare school dat de wereld rond is en dat je dus hierbij niet met een wereldkaart moet gaan beredeneren maar met de aardbol. (
more intelligence, meer intelligentie. Milouska zou beter moeten weten)
2) Fabriek opdracht:
More truth, more intelligence... haha. De kandidaten moesten al vrij snel de test gaan maken. Uit de test zal blijken wie er het minst van de identiteit van de mol af weet. Die kandidaat weet in principe dus dan ook het minst van de waarheid (in de zin van: wie is... de mol?)
OF
De mol weet hoe de opdrachten zullen verlopen (of misschien maar enkele opdrachten). Hij/zij weet dus al hoe die in elkaar steken. De mol kan proberen ervoor te zorgen dat de kandidaten die intelligenter nadenken over opdrachten/streken niet op haar/zijn pad komen als molkeuze. Als je het stukje beluistert zou je kunnen intrepeteren dat de mol lacht (ha ha) om de hoeveelheid aan info die de kandidaten over hem/haar weet ( meer waarheid/more truth) en dat de meesten dus niet bepaald intelligent bezig zijn, het slim aanpakken (meer slimheid/intelligentie/more intelligence)
Al met al kan ik hieraan koppelen qua kandidaten:
Frédérique, Peggy, Milouska en RoderickZij denkt meer na over de opdrachten hoe die gespeeld zijn, gebruikt meer haar intelligentie. Zodoende is ze ook overgestapt van Liz naar Roderick als mol. Ik heb bij haar het idee dat ze beter op de hoogte is over de identiteit van de mol, dan wel de waarheid over het spel in het geheel.
Peggy pakt het slim/slinks aan. Steelt een joker van Milouska en ontkent glashard tegenover Milouska dat zij het was die de joker gestolen had. More truth, more intelligence, ha ha! Meer waarheid, meer slimheid, ha ha! Waarom zou er meer waarheid boven tafel moeten komen of inteligenter aan het werk gaan? Zorg voor je eigen voordeel (joker stelen) en voor de rest maakt het niet uit.
Milouska toont te weinig slimheid/intelligentie bij die metro opdracht in haar hele beredenatie. Voor de rest probeert zij achter de waarheid te komen van de mol door aan Roderick en Liz informatie te vragen in ruil voor een joker (ze gebruikt hierbij wel haar intelligentie!) Half om half, maar het kan goed op haar slaan.
Roderick beredeneerde zeer intelligent in bijzijn van Milouska dat Darwin dichter bij Buenos Aires ligt dan Lisse. Voor de rest heb ik zelf het gevoel dat ook Roderick meer nadenkt over hoe het spel zich voltrekt binnen de groep en zorgt via de vrijlating van Richard voor juist minder waarheid boven de tafel, immers de kandidaten hebben er weer 1 concurrent bij zodat ze door de bomen het bos niet meer zien, in andere woorden, door de kandidaten en verwarring zien ze de mol (waarheid over zijn/haar identiteit) niet!
[/list]