Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 80217 keer)

Offline lilith

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 5
« Reactie #80 Gepost op: 8-04-2006, 11:27:41 »
Dit klinkt voor mij héél aannemelijk in mijn theorie: Toine probeert zich zo verdacht mogelijk te maken, niet omdat hij de mol is, maar omdat hij wil WINNEN
 :D
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 8-04-2006, 11:37:19 »
Hmm, dat klinkt er aannemelijk waarom Toine dus antwoordde: "Dat? Oh, verkeerd verbonden" en hij wil maar niet los laten aan Frederique waar het overging.

Terechte en mooie inleiding ter nagedachtenis aan Frederique door Karel waarna de aflevering begon. Wederom een geweldige aflevering, alleen vond ik die rozen opdracht een tikkeltje saai. Zoek de rozen, neem ze mee, verbind alle plaatsen met rozen met elkaar en kom uit op 1 plek.

Maar dat sprookjesdorp was weer om van te smullen :D Hoe die reactie van Frederique ook was nadat Milouska/Richard/Roderick gewonnen hadden. Ik snapte Frederique haar reactie namelijk wel. Alleen erg wrang zoals meerdere al zeiden om Frederique zo te zien in de aflevering. Eerst bij die begraafplaatsen. Maar die witte roos die Frederique vond, was in mijn ogen een toevallig iets maar desondanks een goed op zijn plaats zijnde gebeurtenis.

Wat mij het meest opviel: iedereen nam Peggy als mol behalve Milouska die Toine had en Liz maakte niet bekend wie zij had, maar ik denk ook zoals velen Toine. Roderick zit op Peggy, Frederique idem, Richard idem en waar Peggy op zat weet ik niet meer 1,2,3.

Deze aflevering is er 1 die Milouska verdachter maakt voor het molschap en tegelijkertijd er voor zorgt dat Roderick meer gevrijwaard word er van  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #82 Gepost op: 8-04-2006, 11:48:35 »
Er viel helemaal niets te mollen in dat spel zelf. Er werd in eerste instantie gewoon 10.000 Euro verdiend, welk team ook won. Daarna kan er gemold worden: proberen er 5000 van te maken. Alleen Milouska deed dit.

Niet helemaal waar, want als de adressen niet gevonden zouden worden zou er niets gewonnen worden. De strategie van de mol moest dus zijn:
1. Voorkomen dat wie dan ook wint.
2. Als een van beide partijen toch wint: pleiten voor de vrijstelling. In dit geval is het gunstig om in de winnende groep te zitten want dan hoef je een persoon minder te overtuigen. Daarom:
3. In elk geval voorkomen dat de tegenpartij wint.

Het 'kinderachtige' gedrag van Milouska is hiermee te verklaren. Ik vind het trouwens erg vreemd dat nog steeds niemand haar lijkt te verdenken, terwijl ze hier de enige is die voor de vrijstelling pleit.

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 8-04-2006, 11:58:40 »
Dit kan niet anders in verband met de waarde van het geld:
Een biljet van 100, een van 50, een van 20, een van 10, een van 5, een van 2 en een van 1. Anders hadden ze al die hoofden van die mannen en vrouwen niet.
Dat is 188 en geen 187

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 8-04-2006, 12:18:12 »
op het .nl forum is de (volgens mij echt onwijs overtuigende superhint) gevonden door popjepee, aka Martine... hulde voor haar, en hier komt de hint:

er waren gisteren 7 rozen te vinden. Op de plaatsen waar Richard en Liz kwamen, had je twee rode rozen, bij Peggy en Roderick ook, Karel had een rode roos, maar bij Toine en Frédérique lagen een rode en een witte roos. Toine pakte de rode en Frédérique de witte.
conclusie: de rozen staan elk voor een kandidaat, en de witte staat voor de mol, degene die anders is dan de anderen. (Rood: die personen kunnen er allemaal uit, wit: zal altijd blijven)
Frédérique had de witte roos... en wat is een rol die Fré drie jaar lang gespeeld heeft in Meiden van de Wit????
Juist. Roos de Wit

Hoe zorgen ze ervoor dat de witte roos juist bij Fré terecht komt?? Dat vertellen ze Fré natuurlijk van tevoren, dat op een van de twee graven waar zij naartoe gaat een witte roos te vinden is in plaats van een rode roos. Mensen van de productie zullen natuurlijk de rozen neer moeten leggen op de graven, en ze zullen er dan ook wel bij moeten blijven om te voorkomen dat mensen hem meenemen. Op het moment dat bekend is waar Toine en Frédérique heengaan wordt er een witte roos neergelegd.
Als Frédérique bij de eerste van de twee graven een witte roos ziet liggen kan ze er naartoe rennen, is de eerste rood, ligt de witte op het tweede graf en loopt ze rustig zodat Toine die rode roos pakt...
Triomf!

Offline Shira

• Forumlid
  • free spirit
« Reactie #85 Gepost op: 8-04-2006, 12:18:54 »
iemand dit opgevallen?

(sorry voor slechte kwaliteit)
w00t!

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #86 Gepost op: 8-04-2006, 12:24:52 »
HAHA wat een patser joh
Grappig
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 8-04-2006, 12:26:06 »
 ;D  te patsterig idd

wat een sukkel...
Triomf!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #88 Gepost op: 8-04-2006, 12:33:52 »
Met alle respect... ik vind Roos de Wit ook prachtig gevonden, maar hoe formuleer je dan precies de brug naar Roos de Wit = Frederique de mol????
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Pheebs

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 8-04-2006, 12:40:35 »

Is dit niet Miriam (Isa Hoes) in GTST? Met van dat hoge, hysterische haar? ::rofl::
Ben al op zoek naar een foto uit die tijd, maar nog niet gevonden.

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 8-04-2006, 12:48:33 »
sowieso was de witte roos al opvallend, dus als een iemand de witte roos heeft tussen alle rode rozen zou daar wat opvallends mee aan de hand geweest zijn...

misschien was die witte roos wel de clou waar wij om baden, wij konden het zien als een hint. Frédérique heeft de roos niet meegenomen, denk ik, omdat de andere kandidaten het misschien ook wel op zouden vatten als "de clou". en natuurlijk omdat ze het geld niet zouden krijgen. het was voor mij iig wel duidelijk dat die rozen mee moesten. hoe kan je nou de zevende roos krijgen zonder dat je de eerste 6 hebt?

maar goed... de witte roos is sowieso al opvallend, en als je het verklaard met zes kandidaten, één mol dan komt Fré daaruit.
bovendien is er maar één kandidaat die Roos de Wit op haar cv heeft staan...
Triomf!

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 8-04-2006, 12:54:27 »
oh, en popjepee op het .nl forum was op dreef, dus die heeft ook nog een hint gevonden...

"Op 1 van de bankbiljetten (die van 20 pesos) staat Juan Manuel de Rosa afgebeeld en die ligt dus begraven op Recoleta waar Fred met Toine was.

Nu kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of die witte roos idd bij zijn grafmonument lag, maar het is wel weer een aanwijzing met een roos erin (rosa=spaans voor roos)."
Triomf!

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #92 Gepost op: 8-04-2006, 13:04:43 »
Wat mij ook opviel, sommigen al door anderen  gemeld:

-Die jongen die dat perkament bracht leek wel erg op George, die komt zo ongeveer elke serie wel een keer langswippen
-Er waren 5 rode en 1 witte roos
-Die grap van Toine tegenover Milouska vond ik zo goed he  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::tandpastasmiley:: En daarna ligt ie helemaal op de straat te rollen van de lach
-De 2e opdracht vond ik de leukste tot nu toe, maar erg gaar dat Liz niet mee mag doen, geen jokers krijgt, en ook niet met een addertje-onder-het-gras-manier nog ergens invloed op heeft, op die supervrijstelling na dan...
-Karel zei vorige keer, dat degene die Richard bevrijdde iets leuks kreeg, nu zei hij weer dat degene die de 2e opdracht won, iets leuks zou krijgen, en dat is niet (echt) het geval..
-Echt een anti-climax na de 2e opdracht zeg..Practisch helemaal voor niks, opdracht echt  ::ok:: , resultaat echt  ::niet-ok::
-Hmm, dat was het zo ongeveer wel.
-Eindelijk mag Milouska eruit!! want haar voorstukje is uitgezonden! (in de bus toen ze als spin fungeerde)
-Denk dat Peggy de mol is, de blijdschap nadat ze door was was té gespeeld.
-O ja: vond dat Karel niet echt duidelijk zei dat je maar een KEER jokers mag pakken, ik dacht dat je maar EEN joker mocht pakken, en dat daarna die volgorde ergens bepalend voor zou zijn..
-Ik mis Angela.. :\'((:P)
-Superactie van Richard, om die joker van de grond te vissen  >:D
Ook komisch hoe Karel daar later melding van maakt; 'de enige slimmerik is Richard...'
« Laatst bewerkt op: 8-04-2006, 13:12:56 door Duikertje1990 »
Molloot sinds seizoen 4

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 8-04-2006, 13:16:26 »
Wat mij ook opviel, sommigen al door anderen  gemeld:

-Die jongen die dat perkament bracht leek wel erg op George, die komt zo ongeveer elke serie wel een keer langswippen
-Er waren 5 rode en 1 witte roos
-Die grap van Toine tegenover Milouska vond ik zo goed he  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::tandpastasmiley:: En daarna ligt ie helemaal op de straat te rollen van de lach
-De 2e opdracht vond ik de leukste tot nu toe, maar erg gaar dat Liz niet mee mag doen, geen jokers krijgt, en ook niet met een addertje-onder-het-gras-manier nog ergens invloed op heeft, op die supervrijstelling na dan...
-Karel zei vorige keer, dat degene die Richard bevrijdde iets leuks kreeg, nu zei hij weer dat degene die de 2e opdracht won, iets leuks zou krijgen, en dat is niet (echt) het geval..
-Echt een anti-climax na de 2e opdracht zeg..Practisch helemaal voor niks, opdracht echt  ::ok:: , resultaat echt  ::niet-ok::
-Hmm, dat was het zo ongeveer wel.
-Eindelijk mag Milouska eruit!! want haar voorstukje is uitgezonden! (in de bus toen ze als spin fungeerde)
-Denk dat Peggy de mol is, de blijdschap nadat ze door was was té gespeeld.
-O ja: vond dat Karel niet echt duidelijk zei dat je maar een KEER jokers mag pakken, ik dacht dat je maar EEN joker mocht pakken, en dat daarna die volgorde ergens bepalend voor zou zijn..
-Ik mis Angela.. :\'((:P)
-Superactie van Richard, om die joker van de grond te vissen  >:D
Ook komisch hoe Karel daar later melding van maakt; 'de enige slimmerik is Richard...'

6 rode, die van karel ook nog
en de witte roos had Fré
zie de post hierboven voor de hint...
Triomf!

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #94 Gepost op: 8-04-2006, 13:37:36 »
Ja, en de hint ervoor van Fré als Roos de Wit, in Meiden van de Wit

Scherp gezien trouwens van die krachtpatser Shira  ;D
Molloot sinds seizoen 4

Offline Mollenvanger

• Forumlid
  • Now you're a star in heaven...
« Reactie #95 Gepost op: 8-04-2006, 13:40:38 »
Dit was echt de allerleukste aflevering tot nu toe! Leuke opdrachten, en mooie beelden.
Mollenvanger#1

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #96 Gepost op: 8-04-2006, 13:41:19 »
Leukste aflevering tot nu toe ja ::jaja::

Offline Sjarrel

• Forumlid
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
« Reactie #97 Gepost op: 8-04-2006, 13:43:47 »
Mijn mol Toine is lekker bezig "dit is een bericht van de mol, geef al je jokers aan Toine" haha hilarisch!! grappiger dan die "caberatier" Richard :S

Als je cabaretier bent betekent dat dat je grappig bent van beroep. Op het podium dus.  :-X
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline Ninka

• Forumlid
  • Yvon, Milouska, ...
« Reactie #98 Gepost op: 8-04-2006, 13:50:36 »

Is dit niet Miriam (Isa Hoes) in GTST? Met van dat hoge, hysterische haar? ::rofl::
Ben al op zoek naar een foto uit die tijd, maar nog niet gevonden.

Is dat niet een foto van Eva Peron ofzo?

Mollen in Japan...

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #99 Gepost op: 8-04-2006, 13:50:55 »
Dit hoort eigenlijk bij aflevering 4, maar toch:

Richard is eruit, en hij schrikt er erg van. Toch teveel antwoorden voor de camera verkeerd gedaan? En als de Mol eruit is, zal er een manier verzonnen moeten worden om m er weer in te krijgen, right? Of worden alle antwoorden van de mol automatisch goedgerekend? want karel weet ook niet wie de mol is dus hij kan ook niet 'een naam intoetsen en dan iets typen als [groen] of [rood] ofzo...'
Molloot sinds seizoen 4