Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 80188 keer)

Offline Erik TKS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #140 Gepost op: 8-04-2006, 23:58:43 »
Witte roos > Roos de Wit > Frédérique Huydts: Het kan dus niet anders dan dat Frédérique de Mol is  ;) ;D

Dit is mijn uitleg:

Witte roos bij graf Juan Manuel de Rosas > biljet 20 pesos > onder Milouskas servet (04:30) > Milouska is de Mol

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #141 Gepost op: 9-04-2006, 00:04:52 »
Dat vind ik een mooiere uitleg toch, Erik.
The British are not impressed.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 9-04-2006, 00:46:33 »
Opnamen is nu gelukt gelukkig.
Tijdens opnemen,meteen nog een keer gekeken en ik dacht er gisteren al een beetje aan,wat zou karel gezegd hebben,als iemand de hele kist jokers had opgetild en gepakt,ik kwam op dat idee toen karel voordat hij hem er opzetten zij dat je een keer mag pakken en hem op het laaste moment leeg gooide en zij,een gemist kans,ik had nog meer jokers.

En wat als Liz uit der zelf in de kooi was gaan staan,immers had ze dan nier meer kunnen doen met de test en zo misschien niet uit hoeven gaan.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2006, 00:49:00 door Pierce_Brosnan »

Offline mol Thessa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #143 Gepost op: 9-04-2006, 00:53:27 »
nee ik vind het roos de wit toch wat sterker...
witte roos, roos de wit...

ik denk dat het overigens misschien niet zoveel uitgemaakt had wie de roos gepakt had...
het ging op juan manuel de rosa.
rosa --> roos --> op de rozen letten --> witte roos, roos de wit
voor hetzelfde geldt had iemand anders de witte roos gepakt maar was de aanwijzing nog hetzelfde geweest...

hoop ik...
Triomf!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #144 Gepost op: 9-04-2006, 00:58:58 »
En wat als Liz uit der zelf in de kooi was gaan staan,immers had ze dan nier meer kunnen doen met de test en zo misschien niet uit hoeven gaan.
De kooi was niet van belang, Liz stond gewoon aan de kant tijdens het spel, of ze nou in een kooi zat, of er naast stond of gewoon op een stoel in de zon.

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 9-04-2006, 01:10:37 »
Milouska heeft het aan de telefoon met Roderick (als de verbinding verbroken is), dan heeft ze een verhaal dat ze ergens naar toe gaat want als ze een rechte lijn trekt tussen twee punten... bla bla.
Op dat moment weet ze nog helemaal niet dat je punten moet verbinden, en als Peggy dat zegt dat weet ze van niks? Dan kan ze die Obelisk niet bedenken? ???

Als de verbinding verbreekt hoor je alleen een klein piepje en het kan best zijn dat ze dat niet hoorde. Uit Roderick zijn telefoon komen wel veel rare geluiden volgens mij.

Dat de anderen de voicemail krijgen kan als iemand buiten bereik is, de telefoon uit of in gesprek. Vooral het laatste zal het geval zijn geweest.
Greetzzz, Bridget

Offline Delliana

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 9-04-2006, 01:19:04 »
Waar is de broche gebleven van Liz??? Volgens mij is  het Liz die op de monitoren verschijnt...
« Laatst bewerkt op: 9-04-2006, 01:22:24 door Delliana »
Niets is wat het lijkt!!!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #147 Gepost op: 9-04-2006, 01:21:43 »
Is geen broche, is een zendermicrofoontje.

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 9-04-2006, 01:24:55 »
Wat ik verder nog wou zeggen:

Dat Frederique en Toine de rozen niet meenemen kan ik me voorstellen op een kerkhof. Je gaat daar niet de bloemen van een graf af halen. Daar hebben ze beide geen moment over nagedacht. Op het kerkhof waar ze zijn ligt ook Evita Peron, daar heeft Toine het even over maar daar hoeven ze niet te zijn.

Als de telefoon van Toine op het kerkhof overgaat is dat een ander deuntje als in de taxi. Ik geloof wat iemand eerder zei (sorry ik weet niet meer wie) dat Toine het zelf doet (met knopje op de zijkant) om zichzelf verdacht te maken of zo.
Greetzzz, Bridget

Offline Delliana

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 9-04-2006, 01:26:38 »
Deadalus je heb gelijk zag het bij Toine ook laten we het erop houden dat het al laat is  ::tandpastasmiley::
Niets is wat het lijkt!!!

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 9-04-2006, 01:27:58 »
Ik heb deze aflevering net gekeken en vond hem erg leuk. Maar omdat ik in Noorwegen woon kan ik alleen via uitzendinggemist kijken en had ik dus geen stukje van Karel (over Frederique) voor mijn uitzending, en daar had ik eigenlijk wel op gehoopt.

Bij widm.org hebben ze het stukje met Karel online staan: http://www.wieisdemol.org/wieisdemol/video/frederique.wmv

Offline Kaafoo

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 9-04-2006, 01:29:14 »
milouska in gesprek? niet met een ander team, ze had namelijk 3 telefoons.. zei de voice-over toen ze in de bus stapte.... toch?

groetzels, Karin
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 9-04-2006, 01:30:27 »
en volgens mij zit de fout met het ophangen van roderick en of milouska niet bij milouska
heb ik de herhaling extra op milouska gelet, en ze heeft niet op het rode knopje of wat dan ook gedrukt...
Triomf!

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 9-04-2006, 01:31:52 »
Wow, bedankt voor de link!!! Ik had, omdat ik de herhaling via internet keek, het stukje van Karel ook gemist, hartelijk dank!  ::ok::
Greetzzz, Bridget

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 9-04-2006, 01:43:43 »
Karel zegt dat ELK één keer mag pakken, waarom mag Liz als laatste dan niet pakken?

Dat Richard zomaar spontaan een Joker aan Frederique weggeeft is heel erg vreemd. Omdat ze een complot hebben zegt ie, maar toch is het raar. Zoals Frederique zegt begint Toine meteen tegen haar, ik neem aan dat ze Toine er inderdaad één heeft gegeven. (maar niemand weet dat ze er één van Richard had en Toine denkt dus dat ze er geenéén meer had voor de test).

Als Milouska de mol is, wil ze natuurlijk voor de supervrijstelling, kost immers 5.000 en dat komt de mol goed uit. Ze sprak tijdens het ontbijt, zoals Toina al opmerkte, veel wijze woorden. Misschien omdat ze al wist welk spel eraan zat te komen en ze zich een soort versprak? Ze stond het spel uit te leggen!

Richard wist meteen wat een supervrijstelling was? Karel zei allen t/m aflevering 7, had toch ook twee vrijstellingen kunnen zijn? Maar Richard wist meteen dat de bedoeling was om hem alleen één keer in te zetten?
Als iemand van te voren over kennis lijkt te beschikken vind ik dat vreemd.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2006, 02:04:02 door bridgetvh »
Greetzzz, Bridget

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 9-04-2006, 11:13:25 »
Dat van Richard en die vrijstelling viel me ook op. Idd: voorkennis?? Ik vond het namelijk helemaal niet zo logisch.

Liz zit op Toine en is er uit. Trouwens ook stom dat zij veel vragen niet wist te beantwoorden omdat ze niet met het spel had meegedaan. Hoe wist zij die straatnamen en wie nu aan het rennen was? Dus sowieso oneerlijk...

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 9-04-2006, 11:53:50 »
Karel zegt dat ELK één keer mag pakken, waarom mag Liz als laatste dan niet pakken?

Het mocht wel, maar Karel legde gewoon geen jokers meer neer.

Erik, erg goede uitleg, bedankt. Beter dan de uitleg met Frédérique (Roos de Wit), want Milouska molt het meest.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 9-04-2006, 12:12:32 »
Erik TKS, op je site zeg je dat Geert, Chris en Toine met hun hele naam vermeld staan in de straatnaambordjes. Je hebt gelijk, maar ik vermoed dat dit de enige kandidaten zijn met maar één voorletter/voornaam. (Ik kon dit niet controleren, maar ik heb nergens bewijzen gevonden voor het tegendeel. Milouska heb ik gecontroleerd, die heet in elk geval wél M.C. )

Gek is trouwens wel dat Van Steenis met dubbel e staat itt het introfilmpje, maar zij is de mol in elk geval niet.

Ook in de volgorde die je krijgt als je de achtervoegsel op alfabet zet, lijkt geen hint te zitten.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 9-04-2006, 12:55:34 »
Trouwens iets anders wat ik nog wil vermelden; de introfilmpjes. Elk filmpje, behalve die van Liz, komt namelijk niet direct in een aflevering voor.

Chris, afl. 2, komt niet voor in de aflevering.
Frédérique, nog niet geweest.
Geert, afl. 1, komt niet voor in de aflevering (kijk maar goed!).
Liz, afl. 2 of 3 (even kwijt), komt wel voor, kijkt ook in de camera
Milouska, afl. 5, komt niet voor in de aflevering.
Mary-Lou, afl. 4, komt niet voor in de aflevering.
Peggy, afl. 4, komt niet voor in de aflevering.
Richard, afl. 3, komt niet voor in de aflevering.
Roderick, nog niet geweest.
Toine, afl. 2, komt niet voor in de aflevering.

Wel gek dat het bij Liz wel zo is, aangezien Liz eruit is (kan dus niet winnaar of mol zijn). Tenzij het om Roderick gaat...

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #159 Gepost op: 9-04-2006, 13:38:50 »
van mary-lou weet ik zeker dat het wel in de afl. voorkomt!
Rust in Vrede, lieve Frédérique!