Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 80225 keer)

Offline Sneakiej

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #200 Gepost op: 10-04-2006, 17:40:38 »
toen roderick de verbinding met milouska had verbroken(zoals hij zelf zegt) vertelde milouska dat ze de punten aan elkaar had verbonden en als enige .... kon bedenken
totdat ze erachter kwam dat de lijn allang verbroken was.
Wat zei ze hier toen heeft iemand dit kkunnen ontdekken? want als ze daarna iemand aan de telefoon heeft (ik d8 peggy) zegt ze dat ze zelf geen enkel idee heeft waar ze naar toe moeten
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #201 Gepost op: 10-04-2006, 18:07:08 »
toen roderick de verbinding met milouska had verbroken(zoals hij zelf zegt) vertelde milouska dat ze de punten aan elkaar had verbonden en als enige .... kon bedenken
Wat zei ze hier toen heeft iemand dit kkunnen ontdekken? want als ze daarna iemand aan de telefoon heeft (ik d8 peggy) zegt ze dat ze zelf geen enkel idee heeft waar ze naar toe moeten
Ik weet niet, ik vind die on-mol-punten een theorie op zich! Ik zou daar een topic over openen maargoed. Milouska is dus de Mol...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #202 Gepost op: 10-04-2006, 18:37:53 »
Is Peron dan soms een hint?
In afl 1 hadden we ook al zoveel met treinen. Het woord 'spoor' kwam nogal vaak voor.
De metro is ook een soort trein. In Afrikaans zelfs moltrein.
The British are not impressed.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #203 Gepost op: 10-04-2006, 20:38:35 »
Volgens mij zei ze dat ze iets met "theater"... en volgens mij had ze het toen over waar bepaalde lijnen kruisten met elkaar op haar kaart.

Ik vindt het op zich wel suf dat op één plek vier stukken tekst te vinden waren, die aan elkaar passen en zowat genoeg informatie geven om de opdracht te begrijpen en halen zonder spin.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #204 Gepost op: 10-04-2006, 21:24:58 »
Ik denk dat ze er niet echt op gerekend hadden dat Richard een kaart van Recoleta had. Dan hadden ze eerst moeten zoeken waar al die vier personen lagen en dan pas de rozen op kunnen halen.
The British are not impressed.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #205 Gepost op: 10-04-2006, 21:36:58 »
Ik denk dat ze er niet echt op gerekend hadden dat Richard een kaart van Recoleta had. Dan hadden ze eerst moeten zoeken waar al die vier personen lagen en dan pas de rozen op kunnen halen.
Dat denk ik ook. Die opdracht had IMO gewoon met 1 kaart gespeeld moeten worden, de kaart die Liz vindt. Maar goed, dan is het nog altijd niet slim om de bovenste vier stukken tekst bij elkaar in de buurt te leggen.

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 10-04-2006, 23:32:02 »
Die TV schermpjes laten me niet met rust en ik zie toch echt overal vreemde personages...dit zijn een paar shots die te zien zijn voordat de tweede opdracht begint,  rond de 28 minuten...

en hier nog een shotje van die man die door de 'onbekende' vrouw heen stoort. Erg moeilijk om deze goed scherp te krijgen.

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 10-04-2006, 23:43:58 »
Oh en peggy wisselt van schoenen, hebben ze bagage bij zich?

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 11-04-2006, 00:00:19 »
deze vraag vind ik wat dubieus. Hij is te zien op het moment dat peggy de test maakt. Ze klikt op 2 en haar 2 jokers worden erg goed in het shot genomen, misschien duidt deze vraag wel op deze test, namelijk de laatste test...

Toch blijft Roderick mijn mol hoor  :)

Offline Caramia

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 11-04-2006, 00:52:00 »
Dit lijkt me een random gok!  ???

Offline uiltje5

• Forumlid
Re: Nieuw(s) op de site!
« Reactie #210 Gepost op: 11-04-2006, 10:52:46 »
Hihi. De topic: De mol is (niet) Peggy is helemaal van de eerste forumpagina verdwenen. Ook een indicatie.....

Offline Delliana

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 11-04-2006, 20:58:17 »
Oh en peggy wisselt van schoenen, hebben ze bagage bij zich?

Ik denk dat ze voor de executie allemaal hun bagage bij zich hebben voor het geval ze afvallen.....
Niets is wat het lijkt!!!

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 11-04-2006, 21:42:00 »
Hallo Allemaal,

ik weet niet of het hier al is vermeld, zo ja dan sorry. Deels heb ik dit van de nl. site:
Frederique en Peggy hadden afgesproken om bij de spookstad opdracht ieder een andere kant op te gaan. Toch lopen ze elkaar continue tegen het lijf (als mol wil je dit ook, kan de tegenpartij veel makkelijker jouw adres vinden). Vervolgens gaat Peggy zich verstoppen. Zou Frederique de mol zijn en zou Peggy dit doorhebben?
Peggy heeft Frederique als mol en ze zit er nog in..... ???
Slapen kan altijd nog!!

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 11-04-2006, 23:51:17 »
Hallo Allemaal,

ik weet niet of het hier al is vermeld, zo ja dan sorry. Deels heb ik dit van de nl. site:
Frederique en Peggy hadden afgesproken om bij de spookstad opdracht ieder een andere kant op te gaan. Toch lopen ze elkaar continue tegen het lijf (als mol wil je dit ook, kan de tegenpartij veel makkelijker jouw adres vinden). Vervolgens gaat Peggy zich verstoppen. Zou Frederique de mol zijn en zou Peggy dit doorhebben?

juist!!
vind ik heel goed ;D

past precies bij de Frédérique hints en theorieën!
Triomf!

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #214 Gepost op: 12-04-2006, 06:49:55 »
Hallo Allemaal,

Hoewel ik ook Frédérique nog bovenaan op mijn lijste heb staan denk ik niet dat bovenstaande haar Mol-gehalte verhoogt.
Integendeel.
Als Mol had je er baat bij dit spel te winnen, zodat je vervolgens als eerste groep kon kiezen om voor de supervrijstelling te gaan (wat niet zo belangrijk is voor een Mol) en er dus voor te zorgen dat er geen extra geld in de pot komt (waar het de Mol wel om te doen is).
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #215 Gepost op: 12-04-2006, 09:28:31 »
Hallo Allemaal,

Ik zie alleen niet waarom de Mol dit spelletje zou willen verliezen... Als de Mol het spel wint, moet ie twee anderen overtuigen om voor de vrijstelling te gaan, als de Mol verliest moet hij of zij drie anderen overtuigen (tenzij de andere groep voor de vrijstelling gaat). Dat maakt al met al niet zoveel uit.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jeweetwel

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 12-04-2006, 11:46:18 »
Zo komen er zes rozen op uw pad
En een zevende, de echte schat
De clou waar u het hardst om bad

Ik breek me hier het hoofd over. Is de zevende roos die van Karel, en is de obelisk de  clou? Of is de witte roos de zevende en is de clou Roos de Wit? En waar ik ook over twijfel is het volgende: is die roos wel wit of is hij crèmekleurig?
Er bestaat namelijk een crèmekleurige rozensoort die Evita heet. Hebben Frédérique en Toine bij het graf van Evita misschien iets over het hoofd gezien?

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 12-04-2006, 11:49:03 »
dat is het mooie aan wie is de mol, alle dingen die gebeuren zijn verd8 en als je ergens over na gaat denken, kun je al snel hints op meerdere dingen baseren..

overigens denk ik wel dat er een hint verborgen zit in het rozenspel...
Maar welke en op wie slaat hij dan????
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline thelegend

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 12-04-2006, 13:44:58 »
Beste mollenvangers,

Roderick is de mol.
 Dit n.a.v. een aantal muzikale hints. Allereerst Warner Sign van coldplay. Dit betreft volgens mij het telefoontje van Roderick aan Chris: "wat je ook doet, neem altijd de zwaarste". Daarna "Wir sind gekommen um zu bleiben". Dat betreft volgens mij dat Liz en Roderick weer terug de groep in zijn. Als laatste het nummer van iggy en the stooges. Daarin is duidelijk de volgende tekst te horen: haha, my intelligence. Miloushka noemde Roderick in die aflevering die er aan vooroafgaang een zeer intelligente man. Alle hints leiden onherroepelijk naar Roderick.

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 12-04-2006, 16:41:00 »
Over die televisieschermen: ik heb geen idee wat het is, maar zou het niet kunnen dat dit stukjes waren uit vorige series van WIDM? De beelden zijn niet erg scherp, dus ik sluit niets uit.. Yvon keek in Australië ook naar vorige series van WIDM. Misschien is Toine of Roderick dan de mol..?