Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 55222 keer)

Offline Erik TKS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #140 Gepost op: 16-04-2006, 22:05:49 »
Het muziekje dat gespeeld werd toen Frederique aan het 'racen' was is Baby Elephant Walk van Henry Mancini. Komt uit een western met John Wayne 'Hatari'
Klopt!  ::ok::  Heel erg bedankt voor deze tip!  ::bravo::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 16-04-2006, 23:10:20 »
Ik bekijk dankzij Postman zijn prima torrent bestanden aflevering 6 nogmaals en dan valt mijn oog op dit, wat te zien valt op 07 minuut 06 seconden.

Milouska draagt een groen shirt met 1 koeienletter namelijk de M
Frederique draagt een rood shirt.

Betekend dit dat Milouska de mol is en Frederique verliezend finaliste word?  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #142 Gepost op: 16-04-2006, 23:15:51 »
Ik bekijk dankzij Postman zijn prima torrent bestanden aflevering 6 nogmaals en dan valt mijn oog op dit, wat te zien valt op 07 minuut 06 seconden.

Milouska draagt een groen shirt met 1 koeienletter namelijk de M
Frederique draagt een rood shirt.

Betekend dit dat Milouska de mol is en Frederique verliezend finaliste word?  :D
Het kan voor niet-mollen sowieso niets betekenen, omdat daarvan niet van tevoren vast staat of die wel de finale halen. Alleen met de Mol kunnen ze in-game hints geven.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline ABE LENSTRA

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 17-04-2006, 09:41:09 »
Weet niet of het al genoemd is, maar Milouska was ook degene die het shirt droeg met de "warning sign' het nucleaire wapen..... Nu de M op het shirt. Een geniale, onnozele, mol zou het zijn. Maar goed, wel bij deze ontmaskert  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2006, 09:49:01 door ABE LENSTRA »

Offline paul68

• Forumlid
  • Paul is de Mol!
De tussentijd.....!
« Reactie #144 Gepost op: 17-04-2006, 10:26:40 »
Wat was de tussentijd die Karel op het circuit riep? Volgens mij iets met 12 minuut zoveel.... En Toine is van 12-18 (geboorte dag) Dus: wat was de tussentijd?????

::tandpastasmiley::
Paulus

Offline Sneakiej

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De tussentijd.....!
« Reactie #145 Gepost op: 17-04-2006, 10:28:21 »
dit staat al in een aantal topics vermeld (roderick)
maar dit was 12.21 als ik me niet vergis
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline paul68

• Forumlid
  • Paul is de Mol!
Re: De tussentijd.....!
« Reactie #146 Gepost op: 17-04-2006, 10:30:24 »
helaas, dan blijf ik bij Frederique.
Paulus

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 17-04-2006, 12:29:34 »
Misschien is dit al genoemd, maar tijdens het etentje (opdracht 2) viel mij nog iets op. Peggy begon voor haar opdracht over het WK, maar noemde dit het WK van 1968. Toch weet Toine gelijk waar Peggy het over heeft en begint over het WK voetbal van 78. Hoe kon Toine dit weten want ze zei '68? Bovendien heeft Toine het over Maradonna die als ik mij niet vergis helemaal niet meespeelde in 78. Maradonna werd pas een ster in '86.

Offline Kaafoo

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 17-04-2006, 12:30:54 »
12-18??? welke maand mag dat dan zijn? ooo de amerikaanse notering.. nee zou ik niet logisch vinden... Is het ook niet want de tussentijd is 12:21

groetzels Karin
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #149 Gepost op: 17-04-2006, 13:14:56 »
Wat mij ook opviel en hier nog niet is genoemd, is dat je als Roderick aan het rijden is, ineens Karel op het parcour ziet staan, op de voorgrond.

Uh...

dat is op 39:28
« Laatst bewerkt op: 17-04-2006, 13:19:59 door Duikertje1990 »
Molloot sinds seizoen 4

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 17-04-2006, 13:55:06 »
Misschien is dit al genoemd, maar tijdens het etentje (opdracht 2) viel mij nog iets op. Peggy begon voor haar opdracht over het WK, maar noemde dit het WK van 1968. Toch weet Toine gelijk waar Peggy het over heeft en begint over het WK voetbal van 78. Hoe kon Toine dit weten want ze zei '68? Bovendien heeft Toine het over Maradonna die als ik mij niet vergis helemaal niet meespeelde in 78. Maradonna werd pas een ster in '86.
peggy maakt een fout en zegt "sixty-eight"
toine weet dat dan geen WK gespeeld werd, dus denkt hij dat ze "eighty-six" bedoelt, het WK met maradonna

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 17-04-2006, 14:03:18 »
Alle tips en hints zijn nu al in de drie dubbele herhaling gemeld, lees anders eerst de topic door..

over die M wordt ergens al iets gezegd evenals die fout van Peggy volgens mij..

dat Karel op het parcour staat is ook wel verdacht idd
« Laatst bewerkt op: 17-04-2006, 14:05:24 door Lola-aap »

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 17-04-2006, 15:43:00 »
peggy maakt een fout en zegt "sixty-eight"
toine weet dat dan geen WK gespeeld werd, dus denkt hij dat ze "eighty-six" bedoelt, het WK met maradonna

Dat zou kunnen, maar hij zegt wel "'78".

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 17-04-2006, 15:50:28 »
Wel weer diezelfde getallen! 1978! 978....

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 17-04-2006, 18:31:46 »
Dat zou kunnen, maar hij zegt wel "'78".

Toine zegt geen '78. Het enige wat hij zegt is: "Oh, you mean the World Cup. In Mexico. Yes, Argentinia was worldchampion. With Diego Armando Maradonna."
WIDM addicted....

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 17-04-2006, 18:46:26 »
Toine zegt geen '78. Het enige wat hij zegt is: "Oh, you mean the World Cup. In Mexico. Yes, Argentinia was worldchampion. With Diego Armando Maradonna."

Je hebt helemaal gelijk. Stukje minder vreemd dan. Toine spreekt idd de waarheid. Wel interessant dat ze dus de verkeerde finale laten overspelen (althans er over discussieerden). Want het ging uiteraard om Nederland - Argentinie en niet de finale van '86.

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 17-04-2006, 20:18:18 »
Stel dat Toine de mol is, zou dit natuurlijk een hele mooie mollenstreek kunnen zijn. Hij weet dat het over '78 gaat, maar brengt (zonder het jaartal te noemen) een ander WK naar voren waardoor de opdracht fout zou moeten worden gerekend. Helaas voor hem denkt niemand anders daar aan en het zou wel too obvious zijn om te zeggen: hey, maar dat is fout! :P Persoonlijk denk ik trouwens dat Toine niet de mol is. Mijn mol is Molouska  ::vergroot::
WIDM addicted....

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 17-04-2006, 20:27:36 »
Ik denk dat toine denkt dat peggy 68 verkeerd uitspreekt in het engels en dus eigenlijk 86 bedoeld, vandaar dat hij over Mexico begint. Toine doet veel te veel goed om de mol te kunnen zijn. Mijn Mol is Moloderick........

Offline KevinDG

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 17-04-2006, 20:32:14 »
Ik vind ook dat Toine veels te veel goed doet. En ik vind dat Roderick veel stiekeme dingen doet;) Mijn mol is dus ook Moloderick ::tandpastasmiley::

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 17-04-2006, 21:37:05 »
Net zoals vorige week iemand op de nl. site een superhint had over Fre (witte roos - roos de wit etc.) heeft ook deze keer iemand van de nl. site heel goed zitten opletten en puzzelen.
Komt ie:

Tijdens opdracht 1 droeg Fredje een Rood T-shirt met op haar rug een nummer 10. Hiermee gaf ze aan dat ze in opdracht 2 "invloed" gaat uitoefenen op het verloop van het spel. De mol is immers op de hoogte van alles. In opdracht 2 is de groep is uitgenodigd voor een diner bij een Argentijns invloedrijk echtpaar. De man heet Jorge Gonzalez Diez. de naam wordt nadrukkelijk niet meer op de website van WIDM genoemd omdat "Diez" namelijk in het spaans 10 betekent.
Tijdens het diner zien we dan ook dat Fredje op de hoogte is van alle opdrachten in de enveloppen en de andere niet. Alleen nog ff uitzoeken wie welke envelop heeft gekozen.

1. Roderick moet plaatsje ruilen met de mol. Hij gaat op Peggy haar plaatst zitten en je ziet Fredje heeft een binnenpretje (ok denkt ze die zit er dus naast)
2. Bij Richard heeft ze meer moeite in de eerste plaats. Dus toen Richard aan de gastheer uitlegde over zijn terugkomst in de mol hoorde je Fredje zeggen "Because he's a funny guy". Zou hij de opdracht hebben om moppen te vertellen. Later werd het haar duidelijk toen hij begon over Maxima dat het over het jaartal 1972 ging. Bingo...... " Nou kom op Richard 33 jaar dat kan je ook makkelijk zelf terugrekenen ...... actie geslaagd dus.
3. Peggy maakte er zelf al een potje van dus daar hoefde ze niet in actie te komen.
4. "Kom op zeg Milouska ik ga echt geen mop vertellen". Je zag haar genieten....gaat lekker moet ze gedacht hebben
5. Toine wat ben je stil. FF nog die "Poleta - pelota de futbol" er in proberen te wrijven, jammer mislukt.
6. Als laatste zichzelf. Ze heeft bewust maar een van de moeilijkste opdrachten genomen en die ook laten slagen om haar acties een beetje te maskeren (als mol). Het zal me niet verbazen dat ze die speech al lang voordat de mol begon heeft ingestudeerd.

Kortom Fredje na die geweldige hint ontmaskering van "De witte roos" (goed werk Popjepee) komt deze er nog ff bij .

Met dank aan Edwin 2K6!

Groetjes Manon