Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 55407 keer)

Offline roelc

• Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #60 Gepost op: 14-04-2006, 23:12:11 »
Omdat als het waar is je nu gelijk weet wie er uit gaat wanneer en wie de mol is --> Roderick
dat dacht je maar, het blijft de mol!
zo was er in de derde vlaamse reeks ook een filmfragment waar ze 1 voor 1 alle kandidaten toonden
en ook op volgorde van afvallen, dat was al snel duidelijk.
dus wat zegt roelc, en iedereen met mij: de laatste 3 blijven over en de rest moeten we niet meer verdenken.
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar! ik had er niet op gerekend dat de finale met 4 gespeeld zou worden!
en inderdaad, die 4de laatste (marc) was de mol!
dus zo veel kan je er niet meer uit opmaken hoor ;)
enkel dat het peggy niet is, en wellicht frederique ook niet *als de hint klopt, maar dat denk ik wel*

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 14-04-2006, 23:12:50 »
Omdat als het waar is je nu gelijk weet wie er uit gaat wanneer en wie de mol is --> Roderick
waar baseer je dat in hemelsnaam op?  ???
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Duiker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #62 Gepost op: 14-04-2006, 23:17:30 »
Zie paar posten terug....Mol blijft altijd als laatste over in het spel..
Molloot sinds seizoen 4

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 14-04-2006, 23:19:01 »
Jaa.. bovendien geloof ik heilig dat Toine de winnaar is en dat het zijn hoofd is die in de geldpot staat.. maargoed, ik weet het allemaal niet meer naa vanavond.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 14-04-2006, 23:21:16 »
Zie paar posten terug....Mol blijft altijd als laatste over in het spel..
Alleen dat 10 afleveringen dan een anti-climax is snap ik niet helemaal. Wat zou dan de hoeveelheid afleveringen uitmaken?  :-\\

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #65 Gepost op: 14-04-2006, 23:22:17 »
Dat anti-climax sloeg op die foto. Die 10 afleveringen staan daar los van, dat heeft daar nix mee te maken natuurlijk
Molloot sinds seizoen 4

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 14-04-2006, 23:24:04 »
ik vond het trouwens ook heel erg interessant om in het begin eens te horen hoe iedereen over milouska en zo dacht.
jammer dat niet over iedereen gepraat werd

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 14-04-2006, 23:25:35 »
Dat anti-climax sloeg op die foto. Die 10 afleveringen staan daar los van, dat heeft daar nix mee te maken natuurlijk
ok, anders vond ik die redenering vaag  :P Maar dit vind ik wel logisch  ;D

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #68 Gepost op: 14-04-2006, 23:32:25 »
Ik dacht opeens, laat ik wat letters, namen en cijfers combineren.. als we ze dan eens tegen komen in een aflevering..

Als er iets niet klopt.. please zeg het dan gelijk, dan verander ik het zo soon as possible ;)
-----------------------------------------------------------------------------------------

MOL = 13-15-12

FREDERIQUE = 6-18-5-4-5-18-9-17-21-5
HUYDTS = 8-22-25-4-20-19

MILOUSKA = 13-9-12-15-21-19-11-1
MEULENS = 13-5-21-12-5-14-19

PEGGY = 16-5-7-7-25
VRIJENS = 22-18-9-10-5-14-19

RODERICK = 18-15-4-5-18-9-3-11
VEELO = 22-5-5-12-15

TOINE = 20-15-9-14-5
VAN PEPERSTRATEN = 22-1-14  16-5-16-5-18-19-20-18-1-20-5-14
Ik zeg ook maar wat..

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 14-04-2006, 23:37:58 »
en dan??????????
Slapen kan altijd nog!!

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #70 Gepost op: 14-04-2006, 23:41:04 »
dan zien we wel verder..

misschien zien we nog een cijfer combinatie voorbij vliegen, en hebben we de naam al
Ik zeg ook maar wat..

Offline mistoffelees

• Forumlid
  • eindelijk bovengronds
« Reactie #71 Gepost op: 14-04-2006, 23:41:55 »
Of iets met de laatste hint uit de avrobode, nogal vaak cijfers...
Revenge is a dish best served not

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 14-04-2006, 23:51:56 »
blijkbaar kwamen de woorden 'boekenkast' en 'uniformen' van roderick
niet erg makkelijk om dat te vinden,...
(en dat was ook de bedoeling  ;) )

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 15-04-2006, 02:10:09 »
In deze aflevering lijken er ineens meer Mollen op te gaan staan. Peggy en Toine vallen voor mij zeker af, die zijn teveel met het winnen bezig, maar de rest.
Deze aflevering wordt nog een heel gepuzzel.

Wat me direct opviel was: HOE KOMT RODERICK INEENS AAN EEN JOKER DIE HIJ INZETTE BIJ DE TEST ?????????
Bij de vorige aflevering ( 5 ) werd gevraagd: wie heeft niet meer 1 of meer jokers en daarbij zat Roderick. Hij won 2 jokers en bij de test zet hij de 2 jokers in.
Hoe komt hij ineens in deze aflevering aan een joker ?????

Ik blijf Milouska verdenken maar de verwarring die in deze aflevering is ontstaan vind ik juist heerlijk, ik houd van puzzelen.

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 15-04-2006, 02:24:59 »
In deze aflevering lijken er ineens meer Mollen op te gaan staan. Peggy en Toine vallen voor mij zeker af, die zijn teveel met het winnen bezig, maar de rest.
Deze aflevering wordt nog een heel gepuzzel.

Wat me direct opviel was: HOE KOMT RODERICK INEENS AAN EEN JOKER DIE HIJ INZETTE BIJ DE TEST ?????????
Bij de vorige aflevering ( 5 ) werd gevraagd: wie heeft niet meer 1 of meer jokers en daarbij zat Roderick. Hij won 2 jokers en bij de test zet hij de 2 jokers in.
Hoe komt hij ineens in deze aflevering aan een joker ?????

Ik blijf Milouska verdenken maar de verwarring die in deze aflevering is ontstaan vind ik juist heerlijk, ik houd van puzzelen.

Daar zat ik ook aan te denken
maar ik was eerst bij kennissen aan het kijken en toen moest ik om kwart over 9 ergens zijn vlakbij die kennissen. Dus ik had een klein deel gemist
Toen heb ik de executie wel gezien, en toen zette hij die in... Ik dacht eerst van HMMM die heeft hij dan net zeker gewonnen (ik had de autorace gemist)
dus die ga ik net terugkijken: HELEMAAL GEEN JOKERS!!!
hij heeft dus vorige week gelogen dat hij geen jokers meer had...
Triomf!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 15-04-2006, 09:19:33 »
Mocht Roderick de mol zijn, dan was zijn opdracht (hij ging als eerste naar boven) natuurlijk gedoemd om te mislukken, aangezien hij dan zelf de mol is. Dat zou erg leuk zijn.

Verder waren mijn observaties:
Het zal bij de eerste opdracht de tactiek van de mol zijn geweest om wellicht in groep 1 te gaan zitten (zeg ik ook omdat ik Peggy, Richard en Toine absoluut niet verdenk). De mol zal dan tijd hebben willen rekken, of spullen hebben willen halen waarvan de anderen de vertaling niet wisten.

Zei Milouska niet "matrassen"? En was matras niet dat woord dat je gemakkelijk verwisselt met "deken"? colchon/colcha (spelling misschien niet correct)

Ook kwam ze met barbiepoppen aan ipv de gemakkelijk te vertalen televisie

Leuke opdracht wel

Daarna de dineropdracht, erg leuk! De productie kon de opdrachten natuurlijk gestuurd hebben door telkens de enveloppen met allemaal hetzelfde te vullen. Milouska had de moeilijkste opdracht. Mollenstreek?

Verder op de racebaan, zag ik niemand écht verdacht doen behalve Fré maar dat was bijna té.

Milouska is voor mij nog wel de mol vanwege opdracht 1...En ook omdat ik haar zoveel heb zien mollen dat ik het stom zou vinden mijn prognose te veranderen. Bovendien heeft Fré gewoon teveel goed gedaan

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 15-04-2006, 09:30:25 »
Interessant is trouwens dat Milouska op de 24e is geboren, en dat het racecircuit in 24 minuten moest worden afgelegd

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #77 Gepost op: 15-04-2006, 09:36:40 »
Ik vond 't een geweldige aflevering deze keer. Alledrie odprachten waren heel mooi. De schoolopdracht is geweldig omdat ze ook nog eens een school aan spullen helpen. Milouska had heel goed kunnen mollen nu ze het geluk had de Spaanse taal te beheersen. En die anderen die de woorden moesten leren terwijl Richard de hele tijd zei dat ie 't niet kon :P Als mol kun je idd beter in groep één zitten, omdat je dan niet jezelf verdacht maakt maar de anderen omdat die jouw woord niet weten.
Toch vond ik Milouska vaag bezig in die winkel waar ze die tv wilden kopen.

De tweede opdracht vond ik ook prachtig, ik denk inderdaad dat de dikke envelop de telefoon bevatte. Vond Milouska's opdracht (moppen) en Toine's opdracht (kwartier zwijgen) wel de lastigsten denk ik. Ik had het idee dat de 1972-opdracht de eenvoudigste was. Zit er een hint in dat getal? En wat ik me afvroeg, zou die man van tevoren hebben geweten over de voetbalopdracht, dat ie zo makkelijk instemde. Trouwens slimme zet van Peggy om haar vader erbij te halen.

De derde opdracht had ik van tevoren al bedacht dat die niet zou gaan lukken. Wel handig dat ze halverwege de tijd doorkregen. Ze liepen iets achter, zaten net over de twaalf minuten heen, en dan gaan ze de tweede helft langzamer doen dan de eerste... mollig of gewoon dom? In elk geval weet ik niet of Frédérique's actie van het oh zo hard rijden als molactie kan worden gezien of gewoon omdat ze totaal niet technisch is met die auto's en zo, weet ik niet, ik denk dat het geen molactie is.

Citaat van: mol Thessa
hij heeft dus vorige week gelogen dat hij geen jokers meer had...
Of er een van Milouska gejat  ;D

@ Joff, denk dat die 24 gekozen is omdat het circuit vier kilometer was en er zes kandidaten waren en omdat 4 x 6 = 24. Ze moesten dus gemiddeld één kilometer per minuut rijden, ofwel 60 km/h. Dat is niet zo hard, je zal 't hele circuit wel op die snelheid kunnen rijden, het is tenslotte een racecircuit.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline mollemania

• Forumlid
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
« Reactie #78 Gepost op: 15-04-2006, 09:45:38 »
Even over de derde opdracht in deze aflevering. De race-opdracht.
Wat is het doel van het spel. Dat is om 24 minuten aftellen. De kandidaten moeten tussen 23 en 25 minuten bij de finish zijn. In feite is het racen maar bijzaak. Al hadden ze nog zo snel gereden en waren ze na 20 minuten bij de finish geweest dan nog was de opdracht mislukt. Waarom dan zo'n overdreven aandacht aan de langzame rijders? Dit is pure afleiding. Milouska en Richard moeten de tijd in de gaten houden. Dit doen ze door tellen. En zeg nou zelf het is erg moeilijk om 24 minuten te blijven tellen. Dit moest welhaast fout gaan. En degene die telt heeft de meeste invloed op het sturen van de tijd. De andere kandidaten zijn veel te veel met hun ding bezig. (Racen, banden verwisselen, ruiten schoonmaken enz.) Zij letten niet op de tijd. Het is dan ook opmerkelijk dat je nergens hoort dat Minouska of Richard aangeven "Het moet sneller of langzamer". Wel komt Karel halverwege met een tussentijd. En ook daar krijg je niet te horen van Miloushka of Richard dat ze goed/fout tellen. Ook heb ik niet het idee dat Richard actief meetelt. Zal Minoushka stiekem toch een stopwatch (of iets dergelijks) hebben gehad?
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #79 Gepost op: 15-04-2006, 09:53:30 »
^^Waar wat je zegt, 24 minuten zo nauwkeurig aftellen is haast niet te doen. Ze hadden bij wijze van spreken de eerste vijf rondes gewoon snel kunnen doen, en bij de laatste ronde het laatste rechte stuk met een ongelooflijke slakkengang afleggen. Al weet ik niet of er gecommuniceerd mocht worden tussen de bestuurders in de auto en met mensen erbuiten (de tellers bijvoorbeeld). Anders hadden ze dat kunnen doen en zou Milouska of Richard (of beiden) gewoon naar de uato kunnen gaan met hun telling, en zorgt Toine ervoor dat ie over de finish sukkelt zodra hun telling op 24:00 staat.

Maargoed die opdracht was gedoemd te mislukken, en ik baal er dan altijd van dat er 5.000 uit de pot moet...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas