Wow, wat een spannend moment aan het einde zeg! Ik had echt het idee dat er twee hele grote kwartjes vielen bij Roderick en Frederique. Ik had echt het idee dat Milouska als mol door de mand viel, ze kon ze niet eens meer aankijken of iets zeggen. Wel grappig om te lezen dat de Roderick-verdenkers dit heel anders hebben geinterpreteerd. Gaaf spel blijft dit toch!
Frederique was geweldig op de fiets, ik snap ook helemaal wat de mol in haar dagboek schrijft dat het respect voor dit doorzettingsvermogen even boven het mollen ging. Super! Maar met dat fietsen vond ik het wel weer even heel erg te realiseren dat Frederique nu is overleden. Wat ongelofelijk, zo'n berg krijgt haar niet klein, maar die stomme kanker dus wel. Wel prachtig wat ze zegt over haar herinneringen, dat ze de positieve dingen onthoudt, krijgt nu ook weer een extra dimensie.
Het mollenboekjes lezen was weer een geweldig psychologisch spelletje. Daar houd ik van binnen de mol! Leuk dat Roderick zelf rijtjes verzint en geweldig om de gezichten te zien als voorgelezen wordt dat ze verdacht worden.
Mollenacties van Milouska: een george-imitatie op de berg, lekker vertragen, maar ook held spelen. Maar met een milouska-sausje: lekker irriteren. Liz noemen in de andere antwoorden en voor Geert gaan. Voor het onlogische antwoord kiezen wél te intervieuwen. Ze wist blijkbaar dat er een opdracht met mollenboekjes zou komen, want ze heeft een goed bijgehouden mollenboekje waarin ze weinig loslaat. En nog wel meer, maar die laat ik aan de andere molfans over. (Heinz weet mooie complete lijstjes te produceren)
Milouska is de mol!