Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164443 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #100 Gepost op: 24-05-2006, 16:45:52 »
Tja, er zijn ook mensen die mensenvlees lekker vinden, Idi Amin indertijd bijvoorbeeld, als je die gekend hebt. Er zijn er ook die sex met kinderen lekker vinden en zo.Alles wat je lekker vindt hoef je daarom nog niet te gebruiken. Naast een kilo kaas kun je een kilo vlees leggen, en dan gaat mijn stelling in die ook op deze bladzijde staat. En dit bedoel ik echt serieus, en is niet om iemand de grond in te boren. Het gaat er alleen maar om dat lekker niet wil zeggen dat het ook beschaafd is en je dat moet doen. En je moet dan niet denken dat hetgeen ik nu zeg ver afwijkt van hetgeen wat met koeien voor de melk gebeurd. Een koe wordt eigenlijk verkracht voor de melk. Zonder kalf geen melk en normaal krijgt een koe eens in de drie jaar een kalf. Met de melkproductie eisen van nu wordt een koe direct geïnsimineerd zodra het kalf geboren en tevens weggenomen is, niet met het zaad van de stier naar keuze maar gewoon met het zaad dat de mens ervoor kiest. Het kalf wordt na de geboorte afgevoerd en gedood of opgefokt voor de slacht. Tenminste 3 dagen loeit de moederkoe om haar kalf. En 9 maanden later hetzelfde verhaal, weer een kalf, weer KI en weer kalf weg. Het is een vorm van verkrachting, alleen is het niet verboden.

Groetjes,

Willem
Willem, niet jij maar Zosten begon over dat het niet lekker is, wij gaan tegen Zosten in met de mededeling dat wij het wel lekker vinden. Ik ben het met je eens dat dat verder niet van belang is voor de keuze al of geen vlees.

Ik ben een boerendochter, ik weet hoe het echt gaat. Een koe loeit echt niet 3 dagen om haar kalf.
Een koe vindt KI niet erg, ze zou wel schrikken van een stier. Die verkracht haar ook trouwens, gebeurt vaker in de dierenwereld.
Een kalf wordt niet direct na de geboorte gedood, natuurlijk niet, dat is zinloos. Een kalf is een kostbaar iets, dat dood je niet. Je kunt het mesten voor de slacht of op laten groeien tot melkkoe.

Keep calm and eat chocolates!

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #101 Gepost op: 24-05-2006, 17:23:34 »
hoi, ik bedoelde die onnozele berichten van gourmets, de tafel die wat te klein is en die onzin van stenen... niet van die melk rechtstreeks uit de koe...
BTW heb al heel wat problemen gehad om te kunnen posten hier? waarom weet ik niet?

ik bedoelde van die verse koeiemelk dat zeker 90% van de mensen het niet zou lusten!
En van vlees gebakken zonder enige toevoegingen ook!
En vlees die lekker ruikt is toch wel die kruiden die je bedoeld, niet?  ::trots::

sorry als mijn berichtjes wat laat aankomen of niet op de juiste plaats staan...
zo nu en dan heb ik tussendoor wat tijd om te "forumen"
 :-X

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #102 Gepost op: 24-05-2006, 17:39:29 »
Hoi Swifty,  ::zwaai::

ik zit met een vraagsken.... dus jij bent boeredochter of zo hé?
Ik veronderstel dat melkkoeien ook bij jullie opgroeien en zich uiteraard thuisvoelen voor een paar jaar? Nl verzorgt worden, eten krijgen enz....
Ze beseffen toch wel wie jullie zijn, niet?
Maar jullie hebben toch na een tijdje ook een band met ze, of niet?
Je geeft er namen aan, toch?
Hebben jullie daar geen last van dan als de tijd voor hen gekomen is?
Gaan jullie mee naar het slachthuis om afscheid te nemen van hen (en een bedanking)?  ::trots::
Ik zou daar doodziek van zijn. Jullie niet dan?
Of ben je dan keihard en gevoelloos met de gedachte van, ze hebben hun tijd gehad... dat kan ik me dus echt niet inbeelden...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #103 Gepost op: 24-05-2006, 17:54:57 »
Hoi Swifty,  ::zwaai::

ik zit met een vraagsken.... dus jij bent boeredochter of zo hé?
Ik veronderstel dat melkkoeien ook bij jullie opgroeien en zich uiteraard thuisvoelen voor een paar jaar? Nl verzorgt worden, eten krijgen enz....
Ze beseffen toch wel wie jullie zijn, niet?
Maar jullie hebben toch na een tijdje ook een band met ze, of niet?
Je geeft er namen aan, toch?
Hebben jullie daar geen last van dan als de tijd voor hen gekomen is?
Gaan jullie mee naar het slachthuis om afscheid te nemen van hen (en een bedanking)?  ::trots::
Ik zou daar doodziek van zijn. Jullie niet dan?
Of ben je dan keihard en gevoelloos met de gedachte van, ze hebben hun tijd gehad... dat kan ik me dus echt niet inbeelden...
De koeien zijn je dierbaar, je kent ze niet allemaal even goed (wij hadden er 70, mijn broer heeft het bedrijf overgenomen en heeft er nu nog maar 40) maar een enkele springt er wel uit. De namen die ze krijgen, zijn ter onderscheid, en om de afstamming snel te herkennen, we werkten met volgnummers Antje 1, Antje 2, etc.
Je zorgt voor ze, ze krijgen voldoende te eten, als ze ziek zijn roep je er een arts bij, je gaat niet ruw met ze om.

Maar ze zijn vooral je inkomen. Als ze niet genoeg meer opleveren, moeten ze weg. Vergelijk dat eens met een bedrijf met zoveel werknemers. Als iemand zijn geld niet opbrengt, moet je daar een oplossing voor zoeken. Als het niet verbeterd kan worden, moet diegene dus weg.

Een koe die haar hele leven verzorgt is, kun  je niet aan haar lot overlaten, ze is niet in staat voor zichzelf te zorgen. Als ze oud en zielig wordt, is dat ook heel erg, je wilt niet dat ze pijn heeft. Ze is beter af door geslacht te worden.
Je bent niet keihard en gevoelloos, maar ze zijn op de eerste plaats je broodwinning.

Maar als je er zo weinig van weet, moet je dan eerst niet eens kijken op een echte boerderij, voordat je alles zo veroordeelt?
Sommige vegetariers denken alles te weten, maar zolang je niet echt hebt gekeken op een boerderij, weet je toch niet hoe het is? Het is heel vervelend discussieren dan!

Bijv. de opmerking van Willem 'een koe loeit drie dagen om haar weggenomen kalf' dat is gewoon niet waar. Waar komt die 'wijsheid' toch vandaan?
Keep calm and eat chocolates!

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #104 Gepost op: 24-05-2006, 18:00:11 »
Hoi ben nog iets vergeten...

wij zijn nl de enige diersoort die melk drinkt...
niet tot we wat gegroeit zijn maar héél ons leven!
En het is niet van eigen soort maar van een ander dier!  ::rofl::

is dit dan nog natuurlijk?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #105 Gepost op: 24-05-2006, 18:05:34 »
Hoi ben nog iets vergeten...

wij zijn nl de enige diersoort die melk drinkt...
niet tot we wat gegroeit zijn maar héél ons leven!
En het is niet van eigen soort maar van een ander dier!  ::rofl::

is dit dan nog natuurlijk?
Katten drinken toch ook graag melk?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #106 Gepost op: 24-05-2006, 18:29:18 »
Citaatje uit de krant...   ::)

Pamela Anderson...  heeft wereldkundig gemaakt wat in kringen van vegetariers al oud nieuws is:

"Niet-vleeseters hebben een orgasme waarbij dat van vleeseters afsteekt als een natgeworden trektouwtje."

Nou ja, als je vegetarier bent, ken je het vast zelf ook wel, die veelkleurige sterrenfonteinen, dat bruisende gevoel alsof er champagne door je aderen stroomt, die langdurig aanhoudende tinteling alsof je afwisselend ondergedompeld wordt in ijswater en de 37 graden van de blue lagoon te IJsland.
Vegetarisme heeft vele voordelen   ::jaja::

Pamela Anderson: "Beter orgasme voor vegetariërs"
 
AMSTERDAM - Pamela Anderson beleeft nóg meer plezier in bed, sinds ze gestopt is met vlees eten.
De blonde seksbom, die overigens de dierenrechtenorganisatie PETA steunt, zegt:
"Vrouwen die vegetariër zijn, bereiken een geweldig hoogtepunt."

De ex van Tommy Lee doet haar opmerkelijke uitspraak, hoe voorspelbaar, slechts een paar dagen voor het Nationale Orgasmedag is in de VS.

Een medewerker van PETA vult Pamela fijntjes aan:
"Vlees is niet alleen slecht voor het hart maar ook voor je organen. Wie dus geweldige seks beleven wil moet beslist vegetariër worden."
 

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #107 Gepost op: 24-05-2006, 20:02:01 »
Katten drinken toch ook graag melk?

omdat wij het hen leren hé!
heb je al eens een kat aan een koe-uier zien zuigen soms?  ::rofl::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #108 Gepost op: 24-05-2006, 20:02:36 »
Citaat
en die onzin van stenen

sorry, is geen onzin.

om eerlijk te zijn volg ik deze discussie met grote interesse en vind het echt een compliment voor jullie herbivoren dat je zo goed beslagen ten ijs komt. jammer vind ik het wel dat er af en toe een tendens te lezen is dat de vegetarier zich verheven lijkt te voelen boven de vleesliefhebbers (die niet nadenken, flauwe opmerkingen maken). vandaar dat ik wel eens wat ironisch reageer.
En ik wordt echt moe van die tegenstrijdige berichten wat wel en niet goed is: al zeker een tiental jaren eet ik bv. vaak tahoe en tempeh (goedkoper, smakelijker, en uiteraard omdat de consumptie van dieren dan niet nodig is(je ziet, ik ben de beroerdste niet)). maar een tijdje geleden las ik ergens dat je dus echt ongelooflijke hoeveelheden van dat spul moet verorberen om voldoende proteinen binnen te krijgen. verder zou de sojaboon ook al weer genetisch gemanipuleerd zijn/worden. ik weet het dus niet meer.... ::ohno:: .dus als jullie hier wat meer over weten dan hoor ik het graag.
en nog iets: een beter orgasme als je geen vlees eet...ben bang dat ik dát niet overleef ::rofl::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #109 Gepost op: 24-05-2006, 20:22:42 »
sorry, is geen onzin.

om eerlijk te zijn volg ik deze discussie met grote interesse en vind het echt een compliment voor jullie herbivoren dat je zo goed beslagen ten ijs komt. jammer vind ik het wel dat er af en toe een tendens te lezen is dat de vegetarier zich verheven lijkt te voelen boven de vleesliefhebbers (die niet nadenken, flauwe opmerkingen maken). vandaar dat ik wel eens wat ironisch reageer.
En ik wordt echt moe van die tegenstrijdige berichten wat wel en niet goed is: al zeker een tiental jaren eet ik bv. vaak tahoe en tempeh (goedkoper, smakelijker, en uiteraard omdat de consumptie van dieren dan niet nodig is(je ziet, ik ben de beroerdste niet)). maar een tijdje geleden las ik ergens dat je dus echt ongelooflijke hoeveelheden van dat spul moet verorberen om voldoende proteinen binnen te krijgen. verder zou de sojaboon ook al weer genetisch gemanipuleerd zijn/worden. ik weet het dus niet meer.... ::ohno:: .dus als jullie hier wat meer over weten dan hoor ik het graag.
en nog iets: een beter orgasme als je geen vlees eet...ben bang dat ik dát niet overleef ::rofl::


Tjah op alles kan je tegenstrijdige berichten hebben.
Wij dachten ook dat we er goed aan deden als we soyaprodukten gebruiken. Nu blijkt dat ze serieus massaal ilegaal bomen kappen daarvoor. Maar ondertussen hebben we al heel wat meer ontdekt dan soya alleen. Er is veel meer dan dat. Soya is nu niet HET super-produkt bij uitstek. Ook toen we palmvet gebruikten omdat het zo gezond en bovendien nog lekker is ook, blijkt nu dat de Orang Oetan bedreigt wordt! Ergens is het wel moeilijk om op ieder gebied goed te doen, niet?
Ja je mag natuurlijk niet vastpinnen op 1 berichtje hé. En ieder wilt z'n gelijk halen.
En iedereen draait de woorden naar zijn voordeel. Maar 1 ding is nu toch al zeker dat het moet en zal veranderen misschien nog enkele generaties maar plantaardig eten zal het uiteindelijk toch worden! Wie weet zal iedereen rotgeil rondlopen tegen dan...?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #110 Gepost op: 24-05-2006, 20:26:28 »

Tjah op alles kan je tegenstrijdige berichten hebben.
Wij dachten ook dat we er goed aan deden als we soyaprodukten gebruiken. Nu blijkt dat ze serieus massaal ilegaal bomen kappen daarvoor. Maar ondertussen hebben we al heel wat meer ontdekt dan soya alleen. Er is veel meer dan dat. Soya is nu niet HET super-produkt bij uitstek. Ook toen we palmvet gebruikten omdat het zo gezond en bovendien nog lekker is ook, blijkt nu dat de Orang Oetan bedreigt wordt! Ergens is het wel moeilijk om op ieder gebied goed te doen, niet?
Ja je mag natuurlijk niet vastpinnen op 1 berichtje hé. En ieder wilt z'n gelijk halen.
En iedereen draait de woorden naar zijn voordeel. Maar 1 ding is nu toch al zeker dat het moet en zal veranderen misschien nog enkele generaties maar plantaardig eten zal het uiteindelijk toch worden! Wie weet zal iedereen rotgeil rondlopen tegen dan...?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


Nog maar eens dan;
Eiwit van 50 gram noten is gelijk aan :

-   150 gram  mager lam
-   200 gram gebraden rundnieren
-   250 gram eieren
-   300 gram kippenvlees
-   675 gram oesters
-   200 gram schapenvlees
-   200 gram dikke room
-   275 gram lamsvlees
-   475 centiliter melk

Zie daar, voor zo'n klein beetje noten moet je toch wel het een en ander aan vlees wegwerken, niet dan. Nog goedkoper ook.

Groetjes,

Willem

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #111 Gepost op: 24-05-2006, 20:29:10 »
Citaat
zal iedereen rotgeil rondlopen

dan verplicht allemaal aan de anti-conceptie; de wereldbevolking zal explosief toenemen en daar zal moedertje aarde ook niet zo blij mee zijn.

knap dat je je niet laat ontmoedigen door die tegenstrijdige berichten. ik wordt er dus wel moedeloos van.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #112 Gepost op: 24-05-2006, 20:38:10 »
sorry, is geen onzin.

om eerlijk te zijn volg ik deze discussie met grote interesse en vind het echt een compliment voor jullie herbivoren dat je zo goed beslagen ten ijs komt. jammer vind ik het wel dat er af en toe een tendens te lezen is dat de vegetarier zich verheven lijkt te voelen boven de vleesliefhebbers (die niet nadenken, flauwe opmerkingen maken). vandaar dat ik wel eens wat ironisch reageer.
En ik wordt echt moe van die tegenstrijdige berichten wat wel en niet goed is: al zeker een tiental jaren eet ik bv. vaak tahoe en tempeh (goedkoper, smakelijker, en uiteraard omdat de consumptie van dieren dan niet nodig is(je ziet, ik ben de beroerdste niet)). maar een tijdje geleden las ik ergens dat je dus echt ongelooflijke hoeveelheden van dat spul moet verorberen om voldoende proteinen binnen te krijgen. verder zou de sojaboon ook al weer genetisch gemanipuleerd zijn/worden. ik weet het dus niet meer.... ::ohno:: .dus als jullie hier wat meer over weten dan hoor ik het graag.
en nog iets: een beter orgasme als je geen vlees eet...ben bang dat ik dát niet overleef ::rofl::

vergat nog iets!
als je zo'n dingen echt tot in de puntjes wilt weten dan moet je mijn vrouw eens bezig horen, ik geraak soms de pedalen kwijt! ::rofl:: Zij is sinds ze veranderde naar veganisme totaal niet meer te overtuigen om het nog ooit anders te doen! Ze had jaren geleden zelfs een gezwel op haar schouder (de grootte van een handvol) die nu ondertussen (bijna) geheel verdwenen is! Onzin? Ze was in 7 maand tijd 28 kg vermagert! Klanten waren jaloers, dachten dat ze een operatie gehad heeft of pillen slikte.... of dat komt wel terug na een tijdje (jojo efx).
Nu hoor ik haar nooit meer vervelend klagen dat ze honger heeft! Vroeger waren we nog maar pas het huis uit of ze dacht al aan eten! Om gek van te worden... Gelukkig is dit alles voorbij!

Vandaag nog vonden we gegevens over KAMUT daar zit veel meer in, meer dan wat dan ook.
Ik zoek dus es op internet wat een ander schrijft en bij de eerste site lees ik dat tarwe meer ezels euh vezels bevat dan tarwe? Terwijl ik een folder met gegevens heb die het anders toont? In ieder geval plantaardig is altijd het gezondste!
Ooit al eens een dikke plant gezien?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::  

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #113 Gepost op: 24-05-2006, 20:43:55 »
dan verplicht allemaal aan de anti-conceptie; de wereldbevolking zal explosief toenemen en daar zal moedertje aarde ook niet zo blij mee zijn.

knap dat je je niet laat ontmoedigen door die tegenstrijdige berichten. ik wordt er dus wel moedeloos van.

das weer zo'n onderwerp om te discusiëren, hahahahha... weet je mijn vrouw en ik nemen helemaal niets, geen pil, geen spiraal, geen condoompje, geen ....niks en de grap is...
wij willen geen kinderen! En we zijn al +18 jaar samen!
Als je bewust bezig bent dan hoef je deze rotzooi niet te nemen! Straight Edge?
Oeps....wat gaat er hier nu van komen..... ::rofl::

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #114 Gepost op: 24-05-2006, 20:57:09 »
En lees ook de tips van WillemTK, die weet ook van wanten! ::joehoe::

Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die inzien dat we niet zomaar uit onze nek staan te kletsen, gelukkig! We spreken dus wel degelijk uit ervaring, dat kan de tegenpartij niet zeggen.
Veganisten die vroeger anders waren en net als de meeste mensen dierlijke eiwitten aten kennen het verschil toch wel hé! Logisch!
 
Dus had het toch zin zo'n discussie... althans voor sommige toch! ::zwaai::


Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #115 Gepost op: 24-05-2006, 21:19:16 »
Ben ik met je eens, een kat moet zijn eigen vlees kunnen vangen.Om nog even met die kat verder te gaan: de kat denkt dus dat hij meer is dan de muis, als hij de muis doodt? En de (spits)muis denkt dat hij meer is dan een insect, en daarom doodt hij insecten?
Nee, ze weten van huis uit dat dit voeding is die nodig is voor ze om gezond te zijn. Het zijn nu eenmaal vleeseters, hun darmstelsel is daarvoor gemaakt.
Wij zijn nu eenmaal omnivoren, ons darmstelsel is daarvoor gemaakt. Voor een goed uitgebalanceerde voeding heb je als mens vlees nodig, je komt echt te kort aan vitamine B12 als je geen vlees eet.

Vlees eten heeft dus niets met je beter voelen dan dieren te maken, en dus ook niets met, volgens jouw redenering, oorlog (nog afgezien van het feit dat ook om andere zaken gevoerd kan worden).

Gek dat ik geen B 12 tekort heb, vind je niet? Ik gebruik daar natuurlijk wel supplementen voor. Voordat jezegt dat is niet natuurlijk ,er is wel een natuurlijke weg hoor. Konijnen en Oerang oetangs en nog andere vegetariërs maken ook geen B12 aan. B12 wordt wel in de darmen aangemaakt door bacteriën, maar te laag om op te nemen. Dus eten ze hun uitwerpselen op. Sorry hoor, ik neem wel supplementen, ik lust geen poep, flauw hè. Dus neem ik als intelligente mens een supplement. Wij mensen zijn in staat dat uit te vinden, een kat kan dat niet.Verder is ons darmgestel een beetje te lang voor vlees te eten. Kun je zeggen, ja we leven er toch van? Er is een tijd geweest, voor de BSE crisis dat koeien ook krachtvoer kregen waarin slachtafval verwerkt werd. En, gingen die daar van dood? Neen dus, als er geen schapenhersens door hadden gezeten hadden jullie de koeien nog jaren zonder probleem slachtafval in krachtvoer kunnen geven. Komt ook omdat die koe een zeer sterk darmgestel heeft, dus hij kan wel wat hebben.Is die koe een vleeseter of een omnivoor? Ook niet. Hij is een herbivoor.Hoe kom je er dan bij om te zeggen dat wij dat wel zijn terwijl we overwegend dezelfde eigenschappen hebben als andere herbivoren. Een darmgestel 6 x zo lang als ons lichaam, terwijl een vleeseter maar 3 x darmgestel heeft. En vleeseters 10 x meer zoutzuur in zijn maag als een herbivoor en ook 10 x meer dan een mens. Dus, kennelijk is dat darmgestel van jou wat ingekort of zo, maar bij een normaal mens is het moeilijker om vlees te verteren. Het lukt wel, maar alle darmkwalen en nierproblemen komen voort uit de vleeseterij. Bij de reumastichting staat vlees als een van de 4 grootste veroorzakers. Die andere 3 zijn koffie, alcohol en ik denk nicotine, maar van die laatste ben ik niet zeker .

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #116 Gepost op: 24-05-2006, 21:19:30 »

Over katten en andere dieren. Het verschil tussen een mens en een ander dier is dat de mens een cortex heeft waardoor zijn hersenhelften samenwerken, terwijl bij dieren die afzonderlijk werken. Mede daardoor zijn ze in staat ethisch te redeneren. Verbanden te zien. Die kat kan dat niet. Die vraagt zich ook niets af. Wij zijn de enige soort die dat kunnen. In die zin is er een onderscheid. Dat wil niet zeggen dat we meer zijn dan de andere dieren. Het zegt alleen maar dat we anders zijn als de rest. Geestelijk. Niet lichamelijk, buiten dan die cortex. Wij zijn dus in staat dingen uit te vinden om te zorgen dat we niet meer afhankelijk zijn van het in slavernij houden van onze mededieren. We kunnen uitstekend zonder die bloederige zaken. Maar wij doen het niet. Wij zeggen eerst altijd dat we hoger zijn dan dieren, en dan gebruiken we als excuus voor die bloederige zaken dat dieren dat ook doen. Ben jij een kat dan? Of een hond? Een chimpansee misschien nog net. Ik heb vandaag in een krant gelezen dat we slechts 5.4 miljoen jaren van de chimps gescheiden zijn. Dus je hebt nog geen overtuigende conclusie neergelegd dat wij lijden aan andere mensen veroorzaken door ons suprieur denken. Oorlogen worden altijd veroorzaakt omdat een van beide partijen vind dat hij meer is. Dat is altijd al geweest. Je gaat niet iemand doden als je hem gelijkwaardig vind. Zelfs als bijvoorbeeld een oorlog om zeg olie draait klopt het nog wat ik zeg. Als ze de mensen die bovenop de oliebronnen wonen een gelijkwaardige partner vinden, dan kopen ze die olie en tegen een fatsoenlijke prijs. Maar wat denkt men? Ach, het zijn maar een stel Arabieren. Dat zijn toch geen echte mensen. Gooit er maar wat bommen op. Bush denkt dat de Amerikanen het nieuwe uitverkoren volk van God zijn. Dus dat hij belangrijker is als de rest, want die heeft de echte God niet.En hij heeft de enige echte en ook nog toevallig aan zijn kant . Oh ja, laten we voor de rest Godsdiensten buiten beschouwing laten, het was maar een voorbeeld over het suprioriteitsgevoel. Als je het probeert te weerleggen gebruik dan als voorbeelden gelijkwaardige wezens, dus alleen gaan we het dan over mensen hebben, en niet over dieren die op geheel andere wijze denken. Wij denken, en we denken in termen hoger lager. Wij vinden onszelf meer dan andere mensen, maar die andere mensen vinden dat ook van zichzelf. En dan heb je natuurlijk ruzie over wie de baas dan is. Door vlees te eten geef je blijk van het suprioriteitsgevoel. En neen, ik beweer niet dat vegetariërs hoger zijn dan vlees eters, we hebben alleen wat meer nagedacht en trachten jullie een handje te helpen dat ook te doen.

Zelfs als hetgene wat je zegt waar zou zijn dat de mens in natuurlijke omstandigheden niet zonder vlees kan, dan zouden wij dat nu met supplementen kunnen oplossen. Maar een mens kan echt zonder vlees zonder supplementen. Die B12 zit trouwens ook in Spirulina, heb ik onlangs ontdekt. En in voldoende mate. 7 mg en je hebt maar 1 a 2 mg nodig. Dus hebben we zelfs het supplement niet meer nodig. Waar zit je nu dat vlees nodig is voor de B12? Zeg je dat we alleen maar natuurlijk moeten leven, vechten om te overleven? Ook goed hoor, maar ga dan ook uit je centraal verwamde huis,ga in dan in het bos wonen, rijdt geen auto meer en ga niet meer naar school. Ga niet naar het ziekenhuis, maar ga gewoon dood als je ernstig ziek bent. We leven niet meer natuurlijk, maar een stukje natuur kunnen we in onszelf wel weer hebben, eet alleen planten en vooral veel fruit. Enkele weken geleden stonden de kranten er nog bol van.

Voor de eiwitten, zie beneden.
Eiwit van 50 gram noten is gelijk aan :

-   150 gram  mager lam
-   200 gram gebraden rundnieren
-   250 gram eieren
-   300 gram kippenvlees
-   675 gram oesters
-   200 gram schapenvlees
-   200 gram dikke room
-   275 gram lamsvlees
-   475 centiliter melk

Voila!
Groentjes,

Willem

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #117 Gepost op: 24-05-2006, 21:29:37 »
dan verplicht allemaal aan de anti-conceptie; de wereldbevolking zal explosief toenemen en daar zal moedertje aarde ook niet zo blij mee zijn.

knap dat je je niet laat ontmoedigen door die tegenstrijdige berichten. ik wordt er dus wel moedeloos van.

Neen, het is andersom. De bevolking neemt al explosief toe en de enige manier om efficient iedereen te kunnen voeden is met plantaardig materiaal. Je moet het zo zien, als jij een kilo brood eet, kom je geen kilo aan. Die koe en dat varken en die kip ook niet. Gemiddeld wordt er 7-12 kilo graan voor 1 kilo vlees gebruikt. Ook water wordt overbodig bij vlees gebruikt. Voor 1 kilo graan is 2000 liter water nodig, komt onder andere van de boerenbond deze info. dus wordt er alleen voor de voeding van een dier 14000 tot 24000 liter water gebruikt. Daar komt dan nog bij dat die stomme dieren ook nog moeten drinken. Dus gemiddeld kun je op meer dan 50.000 liter water voor 1 kilo vlees rekenen. Maar anticonceptie is ook wel een soort van noodzaak hoor. Maar dan moet je in de zogenaamde derde wereld wel zorgen voor een pensioensysteem, want nu nemen ze veel kinderen zodat de overlevenden de ouderen verzorgen. Maar er is berekend door een professor uit Wageningen dat we voor 47 miljard mensen eten kunnen telen als we het maar wel plantaardig doen. Dus. Maar ik ben in ieder geval al 22 jaar vegetarisch gezond. Laat wel ieder jaar bloed trekken en heb eiwitten genoeg. Dus laat gewoon je bloed trekken als je niet zeker bent. alles voldoende, gewoon verder gaan joh. Maar gebruik wel meer noten en fruit, en niet alleen maar tofu of zo.

Groentjes,

Willem
Groetjes,

Willem

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #118 Gepost op: 24-05-2006, 21:34:19 »
Ik was bloed serieus.. jij (zosten) zegt vlees stinkt en ik vind het lekker ruiken  ::zwaai::

Tja, je als je niet echt bewust bent, dan ruikt ook poep wel lekker. Er zijn mensen die het gat van een vrouw aflikken. Lijkt me niks, maar ja, wie ben ik. Zelfs toen ik nog vlees at vond ik bijvoorbeeld de kippenslachterij echt vies ruiken terwijl ik toch graag kippevlees at. Daar was ik dol op. Misschien dat het gebakken niet slecht ruikt, maar rauw stinkt het toch hoor! Naar bloed en dood.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #119 Gepost op: 24-05-2006, 21:39:51 »
De koeien zijn je dierbaar, je kent ze niet allemaal even goed (wij hadden er 70, mijn broer heeft het bedrijf overgenomen en heeft er nu nog maar 40) maar een enkele springt er wel uit. De namen die ze krijgen, zijn ter onderscheid, en om de afstamming snel te herkennen, we werkten met volgnummers Antje 1, Antje 2, etc.
Je zorgt voor ze, ze krijgen voldoende te eten, als ze ziek zijn roep je er een arts bij, je gaat niet ruw met ze om.

Maar ze zijn vooral je inkomen. Als ze niet genoeg meer opleveren, moeten ze weg. Vergelijk dat eens met een bedrijf met zoveel werknemers. Als iemand zijn geld niet opbrengt, moet je daar een oplossing voor zoeken. Als het niet verbeterd kan worden, moet diegene dus weg.

Een koe die haar hele leven verzorgt is, kun  je niet aan haar lot overlaten, ze is niet in staat voor zichzelf te zorgen. Als ze oud en zielig wordt, is dat ook heel erg, je wilt niet dat ze pijn heeft. Ze is beter af door geslacht te worden.
Je bent niet keihard en gevoelloos, maar ze zijn op de eerste plaats je broodwinning.

Maar als je er zo weinig van weet, moet je dan eerst niet eens kijken op een echte boerderij, voordat je alles zo veroordeelt?
Sommige vegetariers denken alles te weten, maar zolang je niet echt hebt gekeken op een boerderij, weet je toch niet hoe het is? Het is heel vervelend discussieren dan!

Bijv. de opmerking van Willem 'een koe loeit drie dagen om haar weggenomen kalf' dat is gewoon niet waar. Waar komt die 'wijsheid' toch vandaan?

Ik heb ooit op de agrarische school gezeten en weet hoe het daar toe gaat op de boerderie. Maar je vergelijkt het met een bedrijf dat slecht loopt, slachten die ook hun werknemers dan? Zie je, weer een kwestie van meer minder. Gaan we weer hè.
En die wijsheid komt van verschillende mensen, Onder andere iemand die ik ken die haar man is helaas van de boerderie. Ze hoorde eens precies schreeuwen en vroeg wat dat dan wel was. Ach, zei haar schoonmoeder, dat is maar een kalf en een koe die naar elkaar staan te loeien omdat we ze gescheiden hebben. Dus, ik acht die persoon betrouwbaar. En er zijn nog andere bronnen.