Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164503 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #140 Gepost op: 25-05-2006, 18:22:08 »


Ik vind ook dat er veel teveel vlees wordt gegeten, dat mag best heel wat minder. Maar helemaal geen vlees (en andere dierlijke producten) vind ik onzin, je hebt het wel nodig voor een uitgebalanceerde voeding.
Keep calm and eat chocolates!

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #141 Gepost op: 25-05-2006, 18:22:56 »
Heb er nog, zo'n artikels , héhéhé...
Alleen zijn ze niet meer leesbaar als ik ze verklein omdat ze
opgeslagen zijn aan 72 dpi, te groot voor deze bijlagen hier, en te klein om nog te lezen, is altijd wat hé?  ::schaam::

Ik lees nogal veel wetenschappelijke rotzooi hé, hahaha...
en ook daar heb je soms vooroordelen...zou nochtans niet mogen.
Wetenschappers moeten neutraal blijven ma ja da's met alles zo.

Wist je trouwens dat de oudste hond ter wereld 28 jaar oud is?
Een 200 mensen-jaren dus! En hoe komt dit?
De hond eet vegan! Hahhahaaa dat vind ik super! Weer iets om op te memmen...




Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #142 Gepost op: 25-05-2006, 18:30:15 »
Je hebt supplementen nodig om vitamine B12 binnen te krijgen, bij de mens werkt het niet zo dat je dat ook kunt krijgen door je poep te eten. Dus: je hebt vlees nodig voor volwaardige voeding, gelukkig voor jou leven we in een tijd dat je het kunt aanvullen met supplementen, maar oorspronkelijk is vlees gewoon nodig.
Bij de mens is de pH van maagsap ongeveer 2, dat is dus heel erg zuur, juist om een begin te maken met de vertering van vlees.
Echt belachelijk om te beweren dat alle darmkwalen en nierproblemen voortkomen uit vleeseterij. Je doet met deze bewering heel veel patienten pijn.
Nierproblemen kunnen vele, vele oorzaken hebben, belangrijke oorzaken zijn hoge bloeddruk en diabetes mellitus. Voor de chronische darmziekten  colitis ulcerosa en m. Crohn is de oorzaak niet bekend, maar erfelijkheid en een overactieve immuunrespons kunnen factoren zijn die ertoe bijdragen.


Dat heb je niet nodig. Je kunt ook poep eten. Wie beweert van niet? Heeft iemand dat weleens geprobeerd dan? Maar dat doe ik niet. Heb je mij horen beweren dat alle darmkwalen er uit voorkomen. Veel darmkwalen komen er uit voort. En veel nierproblemen. En waar denk je dat bijvoorbeeld ouderdomsdiabetisch vandaan komt? Dat is niet alleen maar van suiker eten hoor. Ook van vlees en met name dan verzadigd vet. Ga je nu zeggen dat men dan mager vlees moet eten? Is ook niet oorspronkleijk hoor. Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat artsen nierpatiënten en diabetici beter afraden vlees te eten. Helaas volgen niet alle dokters dat. Mijn huisarts wist het pas toen we info in verband met vegetarisme op ging vragen voor mijn vrouw die ook diabetisch is. Groot was onze verassing toen we het bericht kregen die bovenstaande vermelding deed. Het spijt me verder voor die patiënten. Ze kunnen er verder natuurlijk ook niets aan doen als ze niet goed zijn voorgelicht. En dokters kunnen er ook niet veel aan doen, die zijn ook verkeerd voorgelicht.  Het wordt wel beter.

Verder leefden we oorspronkelijk in de bossen en jaagden we op wild. Oorspronkelijk pakten we niet het vliegtuig en oorspronkelijk werden vrouwen gewoon verkracht. En oorspronklijk gingen we gewoon dood aan een longontsteking. Oorspronkelijk zijn er al veel mensen verhandeld door andere mensen. Oorspronkelijk leefden we in de bomen, niet in een huis met centraal verwarming. Oorspronkelijk werd ons gewoon de hersens ingeslagen als we het niet met de leider eens waren. Oorspronkelijk leefden we trouwens wel vegetarisch, lang geleden, toen de mens nog dichter bij zijn oorsprong was. Nog verder oorspronkelijk terug leefden we alleen van insecten (we hebben een systeem dat dekschildjes van kevers kunnen afbreken). Wat wil je nu, oorspronkelijk leven, dus in de bossen, verkracht worden, dood gaan aan een longontsteking, niet meer met de auto van A naar B? Niet ouder worden dan een jaar of 35? Wil je niet terug, kan ik me voorstellen.Laat dan ook eens oorspronkelijke gewoontes vallen die wreed zijn. Jij behandelt je misschien koeien goed, maar door ze te verhandelen breng je ze naar een plaats waar ze gedood worden, of er wordt mee gesold omdat ze nog eens eerst ergens anders zijn. En ook door ze als ding te behandelen, want alleen dingen kun je verhandelen, werk je hoe dan ook het misbruik in de hand. Iedereen gaat ervan uit dat je met je eigendom doet wat je wilt. Zolang een dier eigendom is wordt het slecht behandeld, niet door iedereen, maar wel door heel veel mensen.


Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #143 Gepost op: 25-05-2006, 18:30:30 »
Maar ik snap het wel, jij verdedigt je broodwinning of dat van je familie. Van jou zullen we altijd tegenargumenten krijgen. Hoe moet het met die boeren als ze failliet gaan? Ik ken een boer die wil overgaan op plantaardig want een vriend van hem doet dat ook en leeft er goed van. Alleen zijn vader is nu heer en meester op de boerderij. Maar zodra het gedaan is met pa, is het ook gedaan met de koeien. Allez, ik weet niet hoe hij het ziet. Hij vind het namelijk zielig dat die koeien naar de slacht gaan als ze uitgediend zijn. Dus hoe hij het aanpakt als pa er niet meer is met zijn koeien weet ik niet, en hij waarschijnlijk ook nog niet. De rest gaat waarschjinlijk  failliet, en dan? Ik ben ook failliet gegaan en ik leef nog hoor. Is een goede les in het relativeren. Ik ken ook nog een boer die nu klusjesman is. Hij vind dat ie veel meer vrijheid heeft. Gewoon werken van 8 tot 18.00 en ieder uur betaald krijgen. Naar huis gaan is stoppen met werken, en dus met de zorgen. Dus wat geeft het als er wat boeren minder zijn? Vind je het ook erg dat er veel suikerplantage eigenaren failliet gegaan zijn toen in Zuid Amerika de slavenhandel is afgeschaft? Had het dan mmoeten blijven bestaan? Ik vind het niet erg hoor, ik vind dat die verschrikkingen voor de dieren en tevens voor de mensen gewoon afgeschaft moet worden en dan wat nieuws. Vooruit met de mensheid, geen stilstand omdat de voorvaderen het nu eenmaal ook zo deden. Als dat zo moest dan waren we nu nog oorspronkelijk en woonde ik niet in mijn luxe appartement waar het in de winter lekker warm is, zonder douche. Zonder mijn goede matras, in een nest (vroeger maakte ook de mensen een soort van nest) in een boom. BRRR.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #144 Gepost op: 25-05-2006, 18:44:56 »
Of ben je zo principieel dat je ook vindt dat de mens geen huisdier mag houden?

Helaas, hahahaa dat vind ik zelf wel ook! Mocht het aan mij liggen dan deelde ik de wereld in.
Zo heb ik een hekel aan vissen in een stomme bokaal, een vogeltje of wat dan ook in een kooi! :\'( Zinloos! Ikzelf vind dat dieren niet in huis horen. Mijn vrouw zou zeker het zieke dier laten leven. Al had ie +30 baxters mee te slepen, hahahaha... ik vind, als het dier pijn lijdt dit echt niet meer kunnen.
Maar .... net als euthanasie ... heb ik een probleem ...waar ligt die grens dan? Zolang wij niet kunnen voelen hoe een ander zich voelt? En wat me stoort is het volgende. Bij mensen maken ze er een hele ramtamtam van, al vraagt/smeekt de zieke persoon een einde te maken aan zijn leven? No way, gij blijft en daarmee baste! Een dier daarentegen? Kom geef hier da spuitje... lap... weer eentje minder... hoeveel moet ik U dierenarts...?  ::niet-ok::

Zoals ik al zei, wat jezelf niet wilt doe je een ander niet aan!
Waarom staat dit niet eens in die 10 geboden trouwens? Heeft die oneindige goedheid van een God dit dan vergeten?  :o

BTW  ...er staat wel "Gij zult niet doden"
dwz er staat niet "Gij zult niet vermoorden, hé"  dus betekent "Gij zult niet doden"
betekent zowel voor mens als voor dier!   ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #145 Gepost op: 25-05-2006, 18:49:16 »
1. Dat heb je niet nodig. Je kunt ook poep eten. Wie beweert van niet? Heeft iemand dat weleens geprobeerd dan? Maar dat doe ik niet. 2. Heb je mij horen beweren dat alle darmkwalen er uit voorkomen. Veel darmkwalen komen er uit voort. En veel nierproblemen.

ad 1: In onze darmen wordt uit ons voedsel geen vitamine B12 gemaakt. Ik heb niets gezegd over niet eten omdat het vies is, ik zei: "bij de mens werkt het niet zo dat je dat ook kunt krijgen door je poep te eten" (vanmiddag om 17.28 uur)

ad 2: In je post gisteren om 21.19 uur schreef je zelf: "alle darmkwalen en nierproblemen komen voort uit de vleeseterij.", dus ja dat heb ik je horen beweren.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #146 Gepost op: 25-05-2006, 18:50:18 »
Nee, het geweten knaagt niet. Koe en kalf hebben het prima, ze vergeten elkaar ook heel snel. En idd het is je broodwinning, maar je ziet het toch echt wel als levende wezens. Als ze het niet goed hebben, zorg je ervoor dat ze het wel goed krijgen. Het is anders dan dode vis.


Een ander punt waar ik toevallig gisteren nog met iemand over discussieerde: kennissen van ons hebben 2 honden op leeftijd. De oudste ziet en hoort slecht, loopt soms moeilijk (z'n achterlijf beweegt dan niet mee). Hij laat regelmatig z'n plas zo lopen, midden in de kamer. Ik vind dit zielig, een hond verdient het niet om zo te moeten leven. Het is humaner om dit dier een spuitje te geven.
Helaas zien vermenselijken veel mensen hun huisdier. Ze zien het als gelijkwaardig, en dus kunnen ze niet besluiten tot zo'n spuitje. Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Of ben je zo principieel dat je ook vindt dat de mens geen huisdier mag houden?

Levende wezens kunnen geen eigendom zijn, alleen dingen. Dus is het houden van dieren zoals wij dat hier gewend zijn een beetje schrizofreen. Het is wel een ding, het is geen ding. Wat is het nu? Een dier heet wettelijk een zaak, en een zaak kan alleen maar een ding zijn. En iedereen ziet dat het geen ding is. Vreemd hè. Een zwarte was vroeger trouwens binnen enkele tijd volgens de handelaren ook haar kind vergeten als het werd afgepakt. Paan maanden en dan gedaan. Maar ja, de handelaren spreken niet echt de taal van de zwarten, en de zwarten moesten in een vreemde taal uitdrukken wat ze voelden, als er al naar geluisterd werd. En een koe kan helemaal onze taal niet leren want haar spraakorganen zijn daar niet geschikt voor. En wij weten niet hoe we koes moeten spreken dus, hoe weet je nu dat die koe het kalf vergeten is? Alleen het leven gaat door, ook voor die koe, en die zet zich er dan over. Als je iemand die je dierbaar is verliest, en je lacht na een half jaar al eens, kun je dan ook stellen dat je die vergeten bent? Die koe haar leven gaat ook door, maar wat er binnenin afspeelt, dat weten we gewoon niet. En als je het over hebt dat de koe door de stier altijd verkracht wordt, dan is het omdat de koe tegengehouden wordt door de boeren als de stier erop wil kruipen. In de natuur laat de koe de stier doen als ze er echt aan toe is, eens in de 3 jaar dus.

En die hond, tja, ik vind dat een hond net zoveel recht heeft op euthanasie als een mens. Maar ik kan me wel voor stellen dat het moeilijk is. Aan een mens kun je het normaal gesproken vragen wat hij er van vind, aan een dier kun je het niet vragen. Vind je het leven nog wat waard, of ga je liever dood? Kun je aan een hond niet vragen. Dus een erg moeilijke beslissing. Ik vind verder wel dat je met een dier kunt samenleven eventueel. Maar het woord houden impliceert weer dat het eigendom is. En daar heb ik al iets over gezegd. Ik vind dat een dier niet verhandeld kan worden. Hooguit geadopteerd.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #147 Gepost op: 25-05-2006, 18:52:29 »
Maar ik snap het wel, jij verdedigt je broodwinning of dat van je familie. Van jou zullen we altijd tegenargumenten krijgen. Hoe moet het met die boeren als ze failliet gaan? Ik ken een boer die wil overgaan op plantaardig want een vriend van hem doet dat ook en leeft er goed van. Alleen zijn vader is nu heer en meester op de boerderij. Maar zodra het gedaan is met pa, is het ook gedaan met de koeien. Allez, ik weet niet hoe hij het ziet. Hij vind het namelijk zielig dat die koeien naar de slacht gaan als ze uitgediend zijn. Dus hoe hij het aanpakt als pa er niet meer is met zijn koeien weet ik niet, en hij waarschijnlijk ook nog niet. De rest gaat waarschjinlijk  failliet, en dan? Ik ben ook failliet gegaan en ik leef nog hoor. Is een goede les in het relativeren. Ik ken ook nog een boer die nu klusjesman is. Hij vind dat ie veel meer vrijheid heeft. Gewoon werken van 8 tot 18.00 en ieder uur betaald krijgen. Naar huis gaan is stoppen met werken, en dus met de zorgen. Dus wat geeft het als er wat boeren minder zijn? Vind je het ook erg dat er veel suikerplantage eigenaren failliet gegaan zijn toen in Zuid Amerika de slavenhandel is afgeschaft? Had het dan mmoeten blijven bestaan? Ik vind het niet erg hoor, ik vind dat die verschrikkingen voor de dieren en tevens voor de mensen gewoon afgeschaft moet worden en dan wat nieuws. Vooruit met de mensheid, geen stilstand omdat de voorvaderen het nu eenmaal ook zo deden. Als dat zo moest dan waren we nu nog oorspronkelijk en woonde ik niet in mijn luxe appartement waar het in de winter lekker warm is, zonder douche. Zonder mijn goede matras, in een nest (vroeger maakte ook de mensen een soort van nest) in een boom. BRRR.
Vertel een boer niets over armoe, iedere boer is een ondernemer, veel boeren ondernemen dan ook iets anders naast het boeren, om te kunnen blijven bestaan. Geen enkele boer staat stil. Maar een boer houdt ook van zijn vak, hij doet niet graag iets anders.
Keep calm and eat chocolates!

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #148 Gepost op: 25-05-2006, 18:56:50 »
Ik ken een boer die wil overgaan op plantaardig want een vriend van hem doet dat ook en leeft er goed van.

Hoho ook toevallig, hadden ze onlangs op tv getoont, boeren die stopten met veeteelt en nu gewassen telen. En ze waren er echt gelukkig mee, fier ook!
Ik zie nochtans dat groenten en fruit serieus in de lift staan! Er wordt massaal gekocht op de markten! Daar let ik wel op de laatste tijd! Misschien zijn de mensen toch meer en meer bewuster of is het door die boodschappen op tv? Dat kan ook! Alles wat op tv komt geloven de mensen klakkeloos! Kuddegeest. Ik heb het gezien van horen zeggen, hahahaha!

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #149 Gepost op: 25-05-2006, 18:59:45 »
ad 1: In onze darmen wordt uit ons voedsel geen vitamine B12 gemaakt. Ik heb niets gezegd over niet eten omdat het vies is, ik zei: "bij de mens werkt het niet zo dat je dat ook kunt krijgen door je poep te eten" (vanmiddag om 17.28 uur)

ad 2: In je post gisteren om 21.19 uur schreef je zelf: "alle darmkwalen en nierproblemen komen voort uit de vleeseterij.", dus ja dat heb ik je horen beweren.
Er wordt bij de mens wel B12 aangemaakt, maar te laag in onze darmen. Er zijn wel wetenschappelijke boeken waarin dat vermeld wordt. Maar dat gebeurt niet in alle wetenschappelijke boeken. in onze ontlasting zit zeker B12. En zelfs als het allemaal niet waar is, waarom zouden we geen supplement gebruiken als we daar dan het wereldvoedselprobleem, een groot deel van alle ecologische problemen en het dierenmisbruik mee de wereld uit helpen?  Over die andere dingen waar ik over schrijf zeg je niets.Dus laat het nu nog zo zijn dat we niet uit onze darmen B12 kunnen halen, hoe zit het met de rest? Wil je oorspronklijken? Terug naar de natuur? Geen bed, geen verwarming, geen douche, altijd gevaar in het bos? Geef daar dan eens antwoord op? Die zijn veel belangrijker als dat gezever over die B12. Dat is al opgelost. Ik heb geen tekort zonder dat vlees dankzij het vernuft van de mens. Dus verder is dat afgehandeld. Nu de rest nog.

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #150 Gepost op: 25-05-2006, 19:00:23 »
Je hebt supplementen nodig om vitamine B12 binnen te krijgen, bij de mens werkt het niet zo dat je dat ook kunt krijgen door je poep te eten. Dus: je hebt vlees nodig voor volwaardige voeding, gelukkig voor jou leven we in een tijd dat je het kunt aanvullen met supplementen, maar oorspronkelijk is vlees gewoon nodig.
Bij de mens is de pH van maagsap ongeveer 2, dat is dus heel erg zuur, juist om een begin te maken met de vertering van vlees.
Echt belachelijk om te beweren dat alle darmkwalen en nierproblemen voortkomen uit vleeseterij. Je doet met deze bewering heel veel patienten pijn.
Nierproblemen kunnen vele, vele oorzaken hebben, belangrijke oorzaken zijn hoge bloeddruk en diabetes mellitus. Voor de chronische darmziekten  colitis ulcerosa en m. Crohn is de oorzaak niet bekend, maar erfelijkheid en een overactieve immuunrespons kunnen factoren zijn die ertoe bijdragen.

Hallo Swifty,

Even vast heel kort.
Je hebt géén vlees nodig voor een volwaardige voeding.!
Je pakt het woordtje 'alle' eruit... maar moet natuurlijk 'veel' zijn... en dat is wél waar.!
En wb de chronische darmziekten  colitis ulcerosa en m. Crohn... ook daar is er de relatie tussen vlees en zeer zeker melk... wetenschappelijk aangetoond.!

Ik heb zo snel geen duidelijke.. passende wetenschappelijke verwijzing bij de hand... maar zal het plaatsen zodra ik daar tijd voor heb.

Het idee dat je vlees nodig hebt wordt in stand gehouden door mensen die geldelijk gewin hebben bij het in stand houden van dat idee.!

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #151 Gepost op: 25-05-2006, 19:02:36 »
Vertel een boer niets over armoe, iedere boer is een ondernemer, veel boeren ondernemen dan ook iets anders naast het boeren, om te kunnen blijven bestaan. Geen enkele boer staat stil. Maar een boer houdt ook van zijn vak, hij doet niet graag iets anders.


Ach, ik moet ook weleens iets doen wat ik niet graag doe. Moet je een systeem wat eigenlijk wreed is in stand houden omdat anders een ondernemer failliet gaat? Moet dan ook de kinderarbeid in stand gehouden worden omdat er anders fabrikanten falliet gaan?

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #152 Gepost op: 25-05-2006, 19:04:25 »
Ze roepen wel, dat ontken ik niet, maar geen drie dagen, dat was mijn punt.

Nee... geen drie dagen zeg jij?
Als dat zo is.. dan is dat omdat ze na twee en een halve dag zo uitgeput zijn... dat ze niet meer kunnen "roepen"... "roepen" is sublimatie voor huilen natuurlijk.

PS.  Naar aanleiding van wat je zei.. over veel woorden gebruiken...
gebruik ik bewust minder woorden   ;)

« Laatst bewerkt op: 25-05-2006, 19:10:01 door Novitia »

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #153 Gepost op: 25-05-2006, 19:08:19 »
Wat is trouwens armoe? Het niet meer kunnen kopen van een mercedes, waar een 15tal jaar geleden bijna iedere boer in reed? Is dat armoe? Als je kunt eten en wonen heb je geen armoe. Als je schulden hebt als ondernemer maar je kunt ze betalen, dan heb je geen armoe.  Als je veel dingen moet doen opdat je bepaalde dingen kunt doen waarvan je houdt moet je blij zijn dat je gezond bent en in staat om dat te doen.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #154 Gepost op: 25-05-2006, 19:14:34 »
Het idee dat je vlees nodig hebt wordt in stand gehouden door mensen die geldelijk gewin hebben bij het in stand houden van dat idee.!


Hééél juist en op de kap van die arme sukkelaars (dieren)!
Die geldmaniakken verdienen er met hopen!
Sta maar eens tussen al die carnivoren die aanschuiven voor zo'n dagelijkse portie dierelijkjes!
Luister eens hoeveel het bedrag is die ze moeten betalen!
tel ze allemaal op en kijk hoe lang je in de rij stond, vermenigvuldig dit met hun openingsuren en neem een stoel of val tussen de rekken!  ;D

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #155 Gepost op: 25-05-2006, 19:17:52 »
Hallo Swifty,

Even vast heel kort.
Je hebt géén vlees nodig voor een volwaardige voeding.!
Je pakt het woordtje 'alle' eruit... maar moet natuurlijk 'veel' zijn... en dat is wél waar.!
En wb de chronische darmziekten  colitis ulcerosa en m. Crohn... ook daar is er de relatie tussen vlees en zeer zeker melk... wetenschappelijk aangetoond.!

Ik heb zo snel geen duidelijke.. passende wetenschappelijke verwijzing bij de hand... maar zal het plaatsen zodra ik daar tijd voor heb.

Het idee dat je vlees nodig hebt wordt in stand gehouden door mensen die geldelijk gewin hebben bij het in stand houden van dat idee.!


Probeer deze site is, best interessant

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/melk1.html

Staat ook iets over allergiën. Ik heb er ook vele en toen ik nog melk dronk moest ik een medicijn claritine gebruiken. Ik ben getsopt om ethische redenen met die melk, maar een leuk bijverschijnsel was dat ik die claritine ook niet meer nodig had. Ik kwam er achter omdat ik nogal slordig ben met medicijnen en ze niet altijd even regelmatig gebruik. Claritine gebruikte ik als ik periodes had met veel last. Op een geven ogenblik dacht, ik verrek, al een half jaar geen claritine meer nodig gehad. En jawel, ik had ook al een half jaar geen melk meer gedronken toen. Dus -, zo zie je maar weer.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #156 Gepost op: 25-05-2006, 19:23:09 »
iK HEB NET LEKKERE VEGAN PANNEKOEKEN VERORBERT!
 ::jaja:: zonder melk en eieren,  ::trots:: mmmmm was zo lekker dat ik meer dan genoeg had!  ::tandpastasmiley::

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #157 Gepost op: 25-05-2006, 19:24:17 »
Ik heb er ook vele en toen ik nog melk dronk moest ik een medicijn claritine gebruiken. Ik ben getsopt om ethische redenen met die melk, maar een leuk bijverschijnsel was dat ik die claritine ook niet meer nodig had. Ik kwam er achter omdat ik nogal slordig ben met medicijnen en ze niet altijd even regelmatig gebruik. Claritine gebruikte ik als ik periodes had met veel last. Op een geven ogenblik dacht, ik verrek, al een half jaar geen claritine meer nodig gehad. En jawel, ik had ook al een half jaar geen melk meer gedronken toen. Dus -, zo zie je maar weer.

En voeg dit bij wat ik schreef... over "vrouwenkwaaltjes" en we hebben samen al een kleinschalig empirisch ..zij het steekproefgewijs.. aantoonbaar resultaat..  ::rofl::

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #158 Gepost op: 25-05-2006, 19:26:39 »

Een ander punt waar ik toevallig gisteren nog met iemand over discussieerde: kennissen van ons hebben 2 honden op leeftijd. De oudste ziet en hoort slecht, loopt soms moeilijk (z'n achterlijf beweegt dan niet mee). Hij laat regelmatig z'n plas zo lopen, midden in de kamer. Ik vind dit zielig, een hond verdient het niet om zo te moeten leven. Het is humaner om dit dier een spuitje te geven.
Helaas zien vermenselijken veel mensen hun huisdier. Ze zien het als gelijkwaardig, en dus kunnen ze niet besluiten tot zo'n spuitje. Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Of ben je zo principieel dat je ook vindt dat de mens geen huisdier mag houden?

Nog even een kleintje hierover. Ik werk met dementen. Gisteren nog kwam er eentje aan met haar vingers vol poep want ze had in haar broek gedaan. Dat vind ik ook zielig. Maar ook daar kun je niet aan vragen of ze euthenasie wil. Wat vind je daar dan van? Altijd maar in leven houden dan? Als ik zover ben, dat ze me dan maar een spuitje geven hoor. Ik heb in ieder geval al een papier getekend waarbij vermeld stond dat in zo'n gevallen ze mij geen medicijnen mogen geven om in leven te houden.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #159 Gepost op: 25-05-2006, 19:29:55 »
Hééél juist en op de kap van die arme sukkelaars (dieren)!
Die geldmaniakken verdienen er met hopen!
Sta maar eens tussen al die carnivoren die aanschuiven voor zo'n dagelijkse portie dierelijkjes!
Luister eens hoeveel het bedrag is die ze moeten betalen!
tel ze allemaal op en kijk hoe lang je in de rij stond, vermenigvuldig dit met hun openingsuren en neem een stoel of val tussen de rekken!  ;D

En maar klagen dat het vlees zo duur is. Een handvol noten kost niet zoveel als vlees hoor. 50 gram per dag is genoeg voor de eiwitjes en kost ongeveer 50 cent. we worden rijk Zosten!!