Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164429 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #160 Gepost op: 25-05-2006, 19:39:39 »
Er wordt bij de mens wel B12 aangemaakt, maar te laag in onze darmen. Er zijn wel wetenschappelijke boeken waarin dat vermeld wordt. Maar dat gebeurt niet in alle wetenschappelijke boeken. in onze ontlasting zit zeker B12. En zelfs als het allemaal niet waar is, waarom zouden we geen supplement gebruiken als we daar dan het wereldvoedselprobleem, een groot deel van alle ecologische problemen en het dierenmisbruik mee de wereld uit helpen?  Over die andere dingen waar ik over schrijf zeg je niets.Dus laat het nu nog zo zijn dat we niet uit onze darmen B12 kunnen halen, hoe zit het met de rest? Wil je oorspronklijken? Terug naar de natuur? Geen bed, geen verwarming, geen douche, altijd gevaar in het bos? Geef daar dan eens antwoord op? Die zijn veel belangrijker als dat gezever over die B12. Dat is al opgelost. Ik heb geen tekort zonder dat vlees dankzij het vernuft van de mens. Dus verder is dat afgehandeld. Nu de rest nog.
Ik heb al gezegd dat ik niet vind dat je terug naar de natuur moet.
Het gaat mij erom dat juist jullie allerlei argumenten gebruiken dat het natuurlijker zou zijn om vega te leven. Ik probeer alleen te laten zien dat vega juist niet natuurlijk is, je komt stoffen te kort.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #161 Gepost op: 25-05-2006, 19:40:40 »
Wat worden we melig hé..  ::)

Wie zei er dat vegies geen humor hebben?   ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #162 Gepost op: 25-05-2006, 19:42:12 »
Ach, ik moet ook weleens iets doen wat ik niet graag doe. Moet je een systeem wat eigenlijk wreed is in stand houden omdat anders een ondernemer failliet gaat? Moet dan ook de kinderarbeid in stand gehouden worden omdat er anders fabrikanten falliet gaan?
Nee, ik vind niet dat je het systeem daarom in stand moet houden.
Ik vind het een natuurlijk iets dat wij vlees en zuivel nodig hebben om een uitgebalanceerde voeding te hebben. Jij haalde de boeren die failliet gaan erbij.

Ik vind het prima dat iemand zelf kiest voor een vegetarisch of veganistisch leefpatroon.
Wat mij ergert is dat men met allerlei oneigenlijke argumenten anderen zeer sterk probeert te overreden hetzelfde te doen. In mijn ogen kloppen de argumenten gewoon niet, daar wil ik tegenin gaan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #163 Gepost op: 25-05-2006, 19:44:06 »
Ik heb al gezegd dat ik niet vind dat je terug naar de natuur moet.
Het gaat mij erom dat juist jullie allerlei argumenten gebruiken dat het natuurlijker zou zijn om vega te leven.
Ik probeer alleen te laten zien dat vega juist niet natuurlijk is, je komt stoffen te kort.

Niet natuurlijker... maar gezonder.. aantoonbaar gezonder..  ::jaja::
Welke stoffen kom je dan tekort Swifty?

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #164 Gepost op: 25-05-2006, 19:56:54 »
Ik heb al gezegd dat ik niet vind dat je terug naar de natuur moet.
Het gaat mij erom dat juist jullie allerlei argumenten gebruiken dat het natuurlijker zou zijn om vega te leven. Ik probeer alleen te laten zien dat vega juist niet natuurlijk is, je komt stoffen te kort.

Neen, je maakt alleen geen B12 aan. De hoeveelheid vlees die je hier eet is zowiezo ook al niet natuurlijk. En melk drinken al helemaal niet na je babytijd. Ik heb er hier nog iets over gevonden;

18. Kunstvoeding verhoogt het risico van het kind om Diabetes type I (insulineafhankelijke- of jeugddiabetes) te krijgen
Er zijn veel studies die een verband leggen tussen het ontwikkelen van jeugddiabetes en het niet krijgen van borstvoeding. De resultaten van een recente Finse studie lieten zien, dat de introductie van zuivelproducten op jonge leeftijd en een hoge melkconsumptie gedurende de jeugd de hoeveelheid antistoffen tegen de koemelk in het lichaam van kinderen doet toenemen. Deze factor is onafhankelijk in verband gebracht met een verhoogde kans op het krijgen van insulineafhankelijke diabetes.
Literatuurverwijzing

(edit: link verwijderd)
« Laatst bewerkt op: 27-05-2006, 00:29:26 door Stormpie »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #165 Gepost op: 25-05-2006, 20:00:36 »
Nee... geen drie dagen zeg jij?


PS.  Naar aanleiding van wat je zei.. over veel woorden gebruiken...
gebruik ik bewust minder woorden   ;)



Dank je Novatia. Dat discusseert een stuk sneller  ;).
Ik wel eens gehoord dat hoe meer woorden je gebruikt, des te minder overtuigend ben je. ;D. Ik weet niet of dat zo is, maar te lange verhalen vind ik wel lastiger om te lezen  ;D

ik moet jullie helaas verlaten, discusseer een andere keer weer verder!
Keep calm and eat chocolates!

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #166 Gepost op: 25-05-2006, 20:04:50 »
Wat worden we melig hé..  ::)

Wie zei er dat vegies geen humor hebben?   ::rofl::


How how, ik hield me al die tijd enorm in!  ::tandpastasmiley::

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #167 Gepost op: 25-05-2006, 20:18:58 »
je komt stoffen te kort.

Hoi Swifty,
dat maken ze je wijs hoor! Na 18 jaar ben ik nog steeds kerngezond... en stof heb ik met hopen liggen thuis (van de vele muren die ik al heb uitgebroken)  ::rofl::
Ken je iemand die al 18 jaar nog nooit 1 dagje ziek is geweest?
Ja nu wel, nl den Zosten! En nee ik ben niet zwak! Ik heb vloeren gelegt, muren uitgebroken, zware ijzeren draagbalken gestoken enz enz... ben al 10 jaar aan het verbouwen! En het was niet ik die moe was maar die kerel die me helpte! Een kast van een carnivoor waar je schrik van krijgt als ie naast je staat! Echt!  ::trots:: Hij was aan het puffen en het blazen... ik dacht dat hij een spuit nodig had op dit moment!  ::tandpastasmiley:: ::rofl:: ::rofl:: ::jaja:: ::ohno::
Geloof me vrij, wij hebben de ervaring zelf. Wat ze ook tegenbeweren. Wie kan het trouwens beter weten dan de mensen die zo leven? Pure onzin? Integendeel loop eens binnen in een ziekenhuis, wat zit daar allemaal zeg... dat is niet ziek zijn van tekorten aan stoffen maar ziek zijn van "teveel" aan stoffen!
Nee Swifty geloof me vrij PURE KLINKKLARE ONZIN van die stoffen! Gewoon een drogreden!
Pas op dat wil niet zeggen dat we nooit es ziek kunnen worden hé. Maar we zijn alvast gezonder da's zeker!
De gezondste mensen zijn veganisten die gevarïeerd eten! Zeker weten!

Trouwens er heeft nog niemand dat gelezen zekers over India?
Eén miljard niet-vlees-etende-mensen wonen daar! Zijn die dan allemaal ziek?????

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #168 Gepost op: 25-05-2006, 20:27:07 »
Ik ben nu al benieuwd naar hoe de discussie aanstaande maandag zal gaan... 

Hoe gaan we het nieuwe topic bij ER noemen...
"Mogen echte titanen wel of geen organen eten?"   ::)

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #169 Gepost op: 25-05-2006, 20:38:29 »
Trouwens er heeft nog niemand dat gelezen zekers over India?
Eén miljard niet-vlees-etende-mensen wonen daar! Zijn die dan allemaal ziek?????

En Thailand.. en grote delen van China..   
Ik vergeet er vast nog.. want wordt afgeleid door mijn "roepende" katten.
Dat doen ze als ik ze te weinig aandacht geef...  ;)  dus ik ga maar.

Tot later  ::joehoe::

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #170 Gepost op: 25-05-2006, 20:54:12 »
Ik ben nu al benieuwd naar hoe de discussie aanstaande maandag zal gaan... 

Hoe gaan we het nieuwe topic bij ER noemen...
"Mogen echte titanen wel of geen organen eten?"   ::)

Nieren en hart en lever en longen en zo bedoel je? Hadden mensen ook niet zoiets in hun lichaam? Niets dierlijk is mensen dus vreemd? En als je dan zegt dat je dan net zogoed organen van overleden mensen kunt eten,dan zijn ze er vies van. Rare lui, die homo sapiens sapiens

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #171 Gepost op: 25-05-2006, 21:02:32 »
Organen?
Viezerikken....zijn het!
EN weer op de kap van....getver! ::niet-ok::

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #172 Gepost op: 25-05-2006, 21:09:45 »
ja, een kalf wordt weggenomen, maar een koe loeit daarom niet drie dagen. Een koekalf van een melkkoe in een melkveehouderij wordt niet geslacht maar grootgebracht om zelf melk te geven, een stierkalf wordt doorverkocht, dus ook niet direct geslacht.

Het was niet om jou aan te vallen, maar ik merk bij veel stadsmensen zoveel onwetendheid over de agrarische wereld, maar wel heel veel vooroordelen, dat is erg frustrerend!

En dat lebstremsel, waar komt dat dan vandaan? Van een nuchter kalf. Hoe halen ze dat uit die maag? tja...........

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #173 Gepost op: 25-05-2006, 22:21:50 »
Tjeetje Willem, wat gebruik jij veel woorden om iets duidelijk te maken!

Wat is Spirulina?

Ik zeg niet dat de ene mens meer is dan de andere, ik vind wel dat wij meer zijn dan dieren, juist omdat we een cortex hebben.

Ik vind juist niet dat we natuurlijk moeten leven, dat zeggen vega's, ik probeer alleen je eigen argumenten tegen je te gebruiken, een vorm van discussieren die mij goed bevalt.

Oorlogen gingen en gaan vaak over bezit. Een volk vindt dat het te weinig bezit, en eist dat dan op van een ander volk. Niet omdat ze zich meer voelen, maar omdat ze vinden dat ze meer nodig hebben dan ze hebben. Wij wonen met veel mensen in een te klein land, jullie wonen met minder mensen in een groot land, ik wil daar wat van hebben.

Waarom wijkt ons darmstelsel dan toch af van dat van herbivorenn?

Het darmgestel van ons wijkt net zoveel af van koeien als dat van koeien van konijnen. Toch zijn het allebei herbivoren.

Als je vind dat je bezit van een ander kan nemen zonder daarvoor een juiste prijs te betalen, dan vind je jezelf toch meer dan degene waar je het vanaf neemt? Anders kun je ook land kopen. Niet om er een nieuwe regering te vormen maar je gewoon op legale wijze met veel mensen daar een stuk land legaal kopen en er wonen. En je onderwerpen aan de regering ter plaatse. Maar nee, onze regering is veel beter en belangrijker. Dus pikken we het gewoon en zetten daar onze eigen regering. Waarom? Zij zijn niet zoveel waard als wij en dus hebben we er recht op. Zie je het niet of wil je het gewoon niet zien?

Spirulina is een zeewier. Bevat zeer veel voedinsstoffen. Ze verkopen een geconcentreerde vorm bij het kruidvat.


Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #174 Gepost op: 25-05-2006, 22:23:14 »
Ik heb al gezegd dat ik niet vind dat je terug naar de natuur moet.
Het gaat mij erom dat juist jullie allerlei argumenten gebruiken dat het natuurlijker zou zijn om vega te leven. Ik probeer alleen te laten zien dat vega juist niet natuurlijk is, je komt stoffen te kort.

En verderop zeg jij dan weer dat je vlees eten weer natuurlijker vind. Toch maar terug naar de natuur dan?

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #175 Gepost op: 25-05-2006, 22:27:35 »

Oorlogen gingen en gaan vaak over bezit. Een volk vindt dat het te weinig bezit, en eist dat dan op van een ander volk. Niet omdat ze zich meer voelen, maar omdat ze vinden dat ze meer nodig hebben dan ze hebben. Wij wonen met veel mensen in een te klein land, jullie wonen met minder mensen in een groot land, ik wil daar wat van hebben.

Waarom wijkt ons darmstelsel dan toch af van dat van herbivorenn?

Iets nemen wat niet van jou is, getuigt dat niet van minachting? Dus je acht iemand minder en daarom kun je zijn bezit nemen zonder betaling. Meer minder? Klinkt dat niet bekend?

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #176 Gepost op: 26-05-2006, 12:57:50 »
ja, een kalf wordt weggenomen, maar een koe loeit daarom niet drie dagen. Een koekalf van een melkkoe in een melkveehouderij wordt niet geslacht maar grootgebracht om zelf melk te geven, een stierkalf wordt doorverkocht, dus ook niet direct geslacht.

Misschien is dit zo bij jullie maar zo is het niet overal hoor!
Men wilt toch kaas eten? Dus is er stremsel nodig (zogezegd).
Want men vindt het makkelijker zo... zuivelvrij is te lastig niet?

Die beschuldigende vinger wordt niet naar jullie boeren alleen gewezen.
Ook de maatschappij zelf, de industrie, iedereen doet aan het systeem mee!
En het is al jaren zo dat niemand er van opkijkt! Alsof dit normaal is!
Het is een visieuze cirkel.
Zolang mensen zuivel eten zolang zal die ellende bestaan, zo simpel is het.
VRAAG EN AANBOD! :-[
Om die cirkel te doorbreken is er een lange weg te gaan!

Laat de paus maar zeuren om geen abortus toe te laten, hij eet zuivel!  ::hypocriet::
den hypocriet! :-X

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #177 Gepost op: 26-05-2006, 15:22:34 »
Waarom proberen mensen toch altijd anderen, al dan niet vergezeld van beschuldigingen, ervan te overtuigen dat hun levenswijze de juiste is?
er was eens......

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #178 Gepost op: 26-05-2006, 17:31:54 »
Waarom proberen mensen toch altijd anderen, al dan niet vergezeld van beschuldigingen, ervan te overtuigen dat hun levenswijze de juiste is?

Ietwat verder nadenken AUB! ::)
Daar gaat het niet om toch?
Het gaat niet over hoe we jullie kunnen overtuigen...
Respect voor het enorme leed van heel wat dieren. Dat bedoelen we (oa)...
En als het dan enigzins nog kan...bewuster leven... verder kijken dan je bord!
"huisje tuintje keuken mentaliteit"? ???
Overtuigen moeten wij niet doen, dat moet jezelf uitmaken! ::jaja::

Als je respect hebt voor alles wat leeft wijst het wel zichzelf uit! ::trots::


Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #179 Gepost op: 26-05-2006, 17:41:16 »
Als je respect hebt voor alles wat leeft wijst het wel zichzelf uit! ::trots::


en dan iemand kunnen overtuigen maakt me gelukkig, hahahahaha! ::zwaai:: ::ok::