Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164442 keer)

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #180 Gepost op: 26-05-2006, 18:52:40 »
Waarom proberen mensen toch altijd anderen, al dan niet vergezeld van beschuldigingen, ervan te overtuigen dat hun levenswijze de juiste is?

Dat zeiden de slavenhandelaren van zwarte mensen indertijd ook. Zelfs die mensen wil ik niet veroordelen. Ik wil alleen mensen doen nadenken. Wij zijn geconditoneerd. Als mensen zijn wij de enige in het dierenrijk die zelf kunnen nadenken. Om verder te kunnen groeien als mensheid is het nodig om verder te denken dan onze conditionering lang is. Als we groeien in denken dan veroorzaken we minder lijden en daardoor minder strijd. Als we minder strijd hebben kunnen we meer energie steken in het leuk maken op aarde. Leuk voor alle mensen. Maar het kan alleen maar leuker worden voor alle mensen als we inlevingsvermogen en mededogen hebben. Dat is waar ik voor sta, mededogen. Goed en slecht speelt daarin geen rol want goed en slecht is een behoorlijk relatief iets. Goed en slecht idee wordt bepaald door de wetgevende macht die alleen gestoeld is op eigenbelang en niet op mededogen. Een beetje wel, maar voornamelijk niet. Als wij het leuk willen hebben, kunnen we dat alleen maar door ons in te leven in alle wezens, en te beginnen bij de wezens die juist hetzelfde voelen als wij, namelijk de dieren. Die zijn de makkelijkste wezens om in vrede mee te leven, namelijk, laat ze met rust. Als je dat al kunt, kun je het zeker met mensen, want die zijn veel moeilijker. Die eisen meer. Wees homo sapiens sapiens, de denkende mens, niet een ander dier die maar een klein beetje kan denken, en veelal speelbal van zijn hormonen is die bepalen wat hij doet. Zie dit niet als aanval, alleen als denkoefening.

Groetjes,

Willem

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #181 Gepost op: 26-05-2006, 19:04:08 »
Waarom proberen mensen toch altijd anderen, al dan niet vergezeld van beschuldigingen, ervan te overtuigen dat hun levenswijze de juiste is?
Citaat van: Zosten
Ietwat verder nadenken AUB!

And again. Ik vind het behoorlijk aanmatigend als iemand denkt mij te moeten vertellen dat ik verder zou moeten nadenken.
er was eens......

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #182 Gepost op: 26-05-2006, 19:16:37 »
Ik ben het helemaal met Stormpie eens. En daarom heb ik ook weinig zin om nog in dit topic te posten (hoewel ik het een heel interessant onderwerp vind en er ook best over wil discussiëren). Maar als ik bv. onderstaand citaat lees, heb ik het al helemaal gehad. Als ik dus niet zó nadenk dat ik geen vlees meer wil eten, ben ik dus geen 'denkende mens'? Ik denk wél na, maar op een andere manier, dat kan ook toch?
Wees homo sapiens sapiens, de denkende mens, niet een ander dier die maar een klein beetje kan denken, en veelal speelbal van zijn hormonen is die bepalen wat hij doet.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #183 Gepost op: 26-05-2006, 19:44:56 »
oei oei, wat is het hier druk !

Ik eet vlees,das mijn keuze,sommige mensen zijn vegetarisch, das hun keuze.
Of de een nu beter of gezonder is dan de ander,daar trek ik mij niets van aan.

Das een kortje he  ::tandpastasmiley::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #184 Gepost op: 26-05-2006, 19:58:39 »
Da's een waarheid als een Koe..
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #185 Gepost op: 27-05-2006, 00:35:03 »
Helaas kreeg deze discussie een wending waar wij als crew niet echt blij mee zijn.
We hopen dat deze discussie straks ook als discussie verder zal gaan en niet als monoloog. Met respect voor ieders mening, levenswijze, denkbeelden, zonder te shockeren.
er was eens......

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #186 Gepost op: 27-05-2006, 00:56:15 »
kwetst de waarheid?
hebben jullie dan het laatste verwijdert?

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #187 Gepost op: 27-05-2006, 01:05:16 »
dat vind ik dus censureren hé!
dus alleen wat jij vindt dat ok is mag erop?
dus je bent een hypocriet
ieder zijn mening en dan veeg je de boel gewoon weg!

ok zou ik zeggen maar dan moet je ook afzijdig blijven en neutraal zijn!
wat jij doet is hypocriet zijn!  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #188 Gepost op: 27-05-2006, 02:26:44 »
Waarom proberen mensen toch altijd anderen, al dan niet vergezeld van beschuldigingen, ervan te overtuigen dat hun levenswijze de juiste is?
Ietwat verder nadenken AUB! ::)
Daar gaat het niet om toch?
Wat Stormpie zegt is waar. Een fanatieke christen of een jehova op zondagochtend is er niks bij.

Door dit topic heb ik alleen maar afkeer tegen vegetarisch gepraat gekregen. Ik hoop maar dat het daar wel om ging.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2006, 02:46:57 door molice »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #189 Gepost op: 27-05-2006, 12:10:50 »
dat vind ik dus censureren hé!
dus alleen wat jij vindt dat ok is mag erop?
dus je bent een hypocriet
ieder zijn mening en dan veeg je de boel gewoon weg!

ok zou ik zeggen maar dan moet je ook afzijdig blijven en neutraal zijn!
wat jij doet is hypocriet zijn!  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::
Ik ben het met Stormpie eens dat het een monoloog werd, waar niemand meer zin in had.
Ik ga graag een goede discussie aan, waarin geluisterd wordt naar elkaars argumenten. Zoals iemand anders hier ook zei, het is een interessante discussie: vegetarisch of niet. Daarom ben ik ook de discussie aangegaan. Ik kreeg gisteren echter het gevoel dat er niet gediscusseerd werd, maar dat er zoveel mogelijk narigheid boven tafel werd gehaald, om een ander maar te overdonderen met negativiteit. Er werd niet geluisterd naar hoe het ook gaat, alleen de bio-industrie werd aangehaald, en er werd beweerd dat dat altijd zo gaat. Er was totaal geen ruimte voor ander inzicht.
Op deze manier had ik er in ieder geval, en ik denk ieder ander ook (aangezien alleen Zosten en Willemtk nog aan het posten waren gisteren), geen zin meer. Het is dan dus ook geen discussie meer, je jaagt iedereen weg. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #190 Gepost op: 27-05-2006, 12:11:26 »
Wat Stormpie zegt is waar. Een fanatieke christen of een jehova op zondagochtend is er niks bij.

Door dit topic heb ik alleen maar afkeer tegen vegetarisch gepraat gekregen. Ik hoop maar dat het daar wel om ging.
Dat kan nooit jullie bedoeling zijn geweest, vega's. Erg jammer, of niet?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #191 Gepost op: 27-05-2006, 13:25:10 »
Helaas kreeg deze discussie een wending waar wij als crew niet echt blij mee zijn.
We hopen dat deze discussie straks ook als discussie verder zal gaan en niet als monoloog. Met respect voor ieders mening, levenswijze, denkbeelden, zonder te shockeren.

Okee, maar vertel dan eens, waar is het respect voor de levenswijze van de dieren? Kun je dat eens vertellen? Zij zijn het slachtoffer. Mag de waarheid daarover niet verteld worden dan? Moet ons de mond gesnoerd worden als wij opkomen voor hen die dat voor zichzelf niet kunnen? Het is een feit dat iemand nooit respect kan vragen omdat hij toevallig mens is. Dan zou je Hitler ook respect kunnen geven. Respect is iets dat je alleen maar kunt verdienen en dat door goede daden en niet omdat je toevallig mens bent. Dat is geen verdienste. Je bent maar toevallig als mens geboren, daar zijn zelfs geen verdienselijke gebeurtenissen aan voorafgegaan. Dat was alleen maar lol maken. Soms, heel soms komt daar wat liefde aan te pas, maar meestal doen mensen dat ondoordacht. Volgen ze alleen maar hun instinct. Wat is daar voor verdienste aan? Dit is niet om te kwetsen, maar alleen maar om eens over na te denken.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #192 Gepost op: 27-05-2006, 13:31:53 »
Dat kan nooit jullie bedoeling zijn geweest, vega's. Erg jammer, of niet?

Neen, ik wilde jullie vooral doen nadenken over jezelf als mens. Wij, en daar bedoel ik ook wel mezelf mee, denken al gauw dat we goed zijn omdat we mens zijn, en dat is zeker niet waar. Ik vind het jammer dat het item respect ervanaf gehaald is, want ik wilde jullie alleen doen nadenken en niet kwetsen. Ik wilde ook alleen aantonen dat je respect nooit kunt vragen, dat je dat alleen maar kunt verdienen. Het is in het leven zo, voor wat hoort wat. Ik vraag jullie niet eens respect voor mijn persoontje te hebben, want ik ben van geen belang. Ik vraag alleen wat mededogen te hebben voor hen die zich niet kunnen verdedigen. Voor mijn persoontje hoef je geen mededogen te hebben. En ook geen repsect of eerbied wat daar de het synoniem van is. Ik kan mezelf wel verdedigen en jullie ook. Dus items hoeven in democratie dan ook niet verwijderd te worden. Ook niet als het soms wat lastig is en je daardoor teveel moet nadenken. Als we nu gaan beginnen met elkaar voor rotte vis uit te schelden of zo, dan vind ik dat wat anders.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #193 Gepost op: 27-05-2006, 13:49:59 »
Met bovenstaande post impliceer je direct dat 'wij' als mens niet nadenken. Daarmee vel je, zonder deze mens te kennen, al direct een oordeel. Dat is niet alleen kortzichtig, daarmee doe je deze mens enorm tekort. Misschien is het zinvol daar eens over na te denken. Moeilijke opdracht als het niet in je straatje past.
er was eens......

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #194 Gepost op: 27-05-2006, 13:52:37 »
Hoi,
ik had enkele piepkleine fotootjes in de bijlage gezet.
Niet om lekker wat te shokeren... maar om dat jullie blijkbaar geen enkel idde hebben waarover we het hebben???? En dan verwijdert stormpie net die bewijzen.
Ik zweer je, het was geen trucage of wat dan ook. Het is de waarheid! +ag dit dan niet?
Als jullie alles onzin vinden die we vertellen moeten we jullie toch es net die waarheid tonen, niet? Had jullie die fotootjes gezien dan kunnen jullie dit NOOIT goedkeuren waarmee de maatschappij bezig is. Als je dan nog zegt "ah wat" of jullie zijn "extremisten" of wat dan ook ...dan is het gewoon om ons de loef af te steken?
En het is niet mijn schuld dat er zo'n gruwel-foto's bestaan want van mij mag ieder wezen blijven leven! Doden van dieren is gewoon zinloos!
En laat aub die onzin weg van geloof enzo want daar heb ik oa slechte ervaring mee gehad toen ik klein was. Hypocriete dingen zoals Geloof, status, traditie, macht en geld is het enige die alles kapot maakt! En daar draait het spijtig wel om in de wereld!
Ik kan er ook niet aan doen dat ze me veganistisch noemen, ik hou het liever gewoon bij lekker zuiver en gezond zuivelvrij. Daar ging het trouwens om voor mij.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #195 Gepost op: 27-05-2006, 13:56:49 »
Met bovenstaande post impliceer je direct dat 'wij' als mens niet nadenken.

niet verkeerd verstaan Stormpie, ja jullie denken wel na, tuurlijk. Iedereen trouwens.
Maar wij bedoelen nog verder...
Niet alleen in je bord maar erover (bij wijze van spreken dan). ::hug::

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #196 Gepost op: 27-05-2006, 14:11:37 »
Moeten dus vleeseters zich altijd dan aangevallen voelen?
Ligt dit onderwerp dan zo gevoelig dat jullie bijna altijd aanvallend reageren op ons?
Berichten verwijderen enz? Negeren van vragen...ook!
Dat begrijp ik dus niet?
't Zijn toch maar woorden?

Is dat onderdeeltje in jullie eetbord dan zoooo hard nodig dat je echt niet zonder kan?
Er gaat echt niemand dood daarvan hoor?  ::trots:: Dan was ik al 18 jaar geleden al begraven!
EN als we zeggen dat er wetenschappelijk bewijzen zijn dat het verkeerd zit.
Dan beginnen jullie direct over ieder zijn mening???? Snappen jullie niet dat het een van de grootste oorzaken is van alle ellende op deze wereld?
Allez, al die dagen dat ik hier lees en schrijf verwonder ik me erover en denk ik..
"dat kan toch niet" hebben sommige mensen het wel echt goed gelezen???
Of zever ik weer uit mijn nek?


Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #197 Gepost op: 27-05-2006, 14:21:24 »
Ik ben het met Stormpie eens dat het een monoloog werd, waar niemand meer zin in had.
Ik ga graag een goede discussie aan, waarin geluisterd wordt naar elkaars argumenten. Zoals iemand anders hier ook zei, het is een interessante discussie: vegetarisch of niet. Daarom ben ik ook de discussie aangegaan. Ik kreeg gisteren echter het gevoel dat er niet gediscusseerd werd, maar dat er zoveel mogelijk narigheid boven tafel werd gehaald, om een ander maar te overdonderen met negativiteit. Er werd niet geluisterd naar hoe het ook gaat, alleen de bio-industrie werd aangehaald, en er werd beweerd dat dat altijd zo gaat. Er was totaal geen ruimte voor ander inzicht.
Op deze manier had ik er in ieder geval, en ik denk ieder ander ook (aangezien alleen Zosten en Willemtk nog aan het posten waren gisteren), geen zin meer. Het is dan dus ook geen discussie meer, je jaagt iedereen weg. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Helaas lees je de helft niet. Want over bepaalde dingen die ik geschreven heb hoor ik jullie niet. Dus wat nu, wij luisteren niet.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #198 Gepost op: 27-05-2006, 14:21:42 »
Moeten dus vleeseters zich altijd dan aangevallen voelen?
Ligt dit onderwerp dan zo gevoelig dat jullie bijna altijd aanvallend reageren op ons?
Berichten verwijderen enz? Negeren van vragen...ook!
Dat begrijp ik dus niet?
't Zijn toch maar woorden?

Is dat onderdeeltje in jullie eetbord dan zoooo hard nodig dat je echt niet zonder kan?
Er gaat echt niemand dood daarvan hoor?  ::trots:: Dan was ik al 18 jaar geleden al begraven!
EN als we zeggen dat er wetenschappelijk bewijzen zijn dat het verkeerd zit.
Dan beginnen jullie direct over ieder zijn mening???? Snappen jullie niet dat het een van de grootste oorzaken is van alle ellende op deze wereld?
Allez, al die dagen dat ik hier lees en schrijf verwonder ik me erover en denk ik..
"dat kan toch niet" hebben sommige mensen het wel echt goed gelezen???
Of zever ik weer uit mijn nek?


Kijk dit topic nog eens goed, zonder gekleurde bril, na. Waar komen de meest aanvallende postst vandaan? Tuurlijk voel ik me aangevallen. Men valt mij en mijn veehoudende familie rechtstreeks aan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #199 Gepost op: 27-05-2006, 14:22:13 »
Helaas lees je de helft niet. Want over bepaalde dingen die ik geschreven heb hoor ik jullie niet. Dus wat nu, wij luisteren niet.
ik denk dat alle partijen dingen negeren, waarop we niet willen reageren.  ;)
Keep calm and eat chocolates!