Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164435 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #240 Gepost op: 27-05-2006, 21:53:14 »
Euh, heb je weleens van Vyox gehoord? Ook op dieren getest en veilig bevonden.Ik hoorde gisteren nog dat er 6000 dossiers zijn van mensen die maagbloedingen daarvan hebben gehad. En heb je weleens gehoord van Softenon? Ook op dieren getest en veilig bevonden. Duizenden mensen mismaakt. En heb je van encainide en flecainide gehoord?getest op dieren en veilig bevonden, 3000 mensen dood. Dieren voelen wel op de zelfde wijze, ze verwerken allerlei stoffen die wij testen echter op een heel andere wijze.
Het is niet dankzij dierenproeven dat er goede medicijnen komen, maar ondanks de dierproeven. Je kunt ook invitro fertilisatie doen. Rechtstreeks op menselijke cellenkweekjes in reageerbuizen. Dan ben je ook waar je wezen wilt, rechtstreeks bij de mensen die je wil genezen. Dat werkt hetzelfde.
Vioxx was de merknaam van dat medicijn (ik neem aan dat je dat bedoeld). Geregistreerd voor gebruik bij artrose. Omdat het, en dat is echt waar, minder kans op maagbloedingen geeft dan bijv. ibuprofen of naproxen. Echter in grote mate voorgeschreven voor diverse pijntjes. Het probleem van Vioxx was dat het 't risico op hartproblemen vergrootte. En doordat het zoveel werd voorgeschreven, veel meer dan noodzakelijk, bleken er een aantal patiënten idd hartproblemen te krijgen.

Softenon wordt op dit moment weer gebruikt, bij ernstige ziekten, bij mensen die niet zwanger zijn of kunnen worden. Met hele goede resultaten. Flecainide werkt bloedverdunnend, daar moet je altijd voorzichtig mee omgaan. De vraag is hoeveel mensen er dood waren gegaan als dit niet eerst op dieren was getest. Waarschijnlijk 10x zoveel mensen.
Testen op gekweekte mensencellen werkt niet hetzelfde.

Zelf heb ik testen gedaan op longweefsel (van koeien, luchtpijp uit het slachthuis gehaald). In een reageerbuis kun je geen luchtpijp kweken om te testen of stoffen de luchtpijp verwijden, om toe te passen bij een astma-aanval.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2006, 21:54:49 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #241 Gepost op: 27-05-2006, 23:40:32 »
Vioxx was de merknaam van dat medicijn (ik neem aan dat je dat bedoeld). Geregistreerd voor gebruik bij artrose. Omdat het, en dat is echt waar, minder kans op maagbloedingen geeft dan bijv. ibuprofen of naproxen. Echter in grote mate voorgeschreven voor diverse pijntjes. Het probleem van Vioxx was dat het 't risico op hartproblemen vergrootte. En doordat het zoveel werd voorgeschreven, veel meer dan noodzakelijk, bleken er een aantal patiënten idd hartproblemen te krijgen.

Softenon wordt op dit moment weer gebruikt, bij ernstige ziekten, bij mensen die niet zwanger zijn of kunnen worden. Met hele goede resultaten. Flecainide werkt bloedverdunnend, daar moet je altijd voorzichtig mee omgaan. De vraag is hoeveel mensen er dood waren gegaan als dit niet eerst op dieren was getest. Waarschijnlijk 10x zoveel mensen.
Testen op gekweekte mensencellen werkt niet hetzelfde.

Zelf heb ik testen gedaan op longweefsel (van koeien, luchtpijp uit het slachthuis gehaald). In een reageerbuis kun je geen luchtpijp kweken om te testen of stoffen de luchtpijp verwijden, om toe te passen bij een astma-aanval.


Ok sorry maar weer een lange txt...
in ieder geval juist of niet juist.
het is en blijft vergif!
nogmaals leef gezonder dan heb je die brol niet nodig!
Ik heb nog nooit in 18 jaar 1 pil genomen...laat staan 1 dagje ziek geweest...

wat willen jullie dan van ons dat we het zouden goedkeuren al dat dierenleed terwijl we het niet mogen tonen via een bijlage? Flauw, heel flauw... jullie zijn lafaards en bang om de waarheid aan te zien...schrik om geen oogjes toe te kunnen doen? 't Zandmannetje bestaat niet meer hoor! Voor jullie misschien wel want je begint over God die de wereld schiep! Een bijbel is nog altijd door mensen geschreven en die wordt lekker aangepast wanneer iets niet echt klopt! Het jaar 2006 en nog leven ze ten tijde van Christus....Flauwe kul en je weet het. Als er iemand deze wereld schiep is het maar 1 die God is nl de natuur! Men lult al duizenden jaren over God en nog nooit heeft er iemand iets gezien???? Waar is die goeie oneindige God dan die zo'n ellendig leed over de hele wereld toelaat??? Mensen die het echt goed menen leven soms een ellendig bestaan terwijl de grootste bandieten rijkelijk leven! Denk je dat ze in de hel zullen komen? Neigh...tuurlijk niet! Gewoon verteren that's all! Als je sterft is het licht uit zo simpel is dat! De hemel is hier en wij maken er een zooi van zonder besef!
Geloof zadelt veel mensen op met schuldgevoelens en twijfels!

En Adam en Eva zijn een voorstelling van een volk, een legende. Dus flauwe kul waar jullie niets hebben uit geleert blijkbaar!
Jullie willen ons pakken op onnozelheden zoals schoenen, dwaze vragen en kinderachtigheden (ik denk dat jullie jong zijn en nog geen ervaring in het leven hebben), die vragen hebben we al gehad... al +1000X ...
hadden we gezegt "ja wij kopen leder" dan was het meteen "zie je wel de hypocrieten...""
man man...net een stel kindertjes die samen meedoen en dan fier zijn als ze geholpen worden...

en BTW ik moet WillemTK gelijk geven ...jullie zijn echt hopeloos!
Of je doet erom of je bent.... nee maak het zelf maar uit....

en het ergste is die moderator die dan nog meedoet ook????
moet jij niet neutraal blijven en enkel zorgen dat het niet uit de hand loopt?
Berluscone hebben ze ook graag gezien...bepaalde ook in de media wie wat mocht en wie niet....oei weeral te moeilijk!
Waarom maak ik me eigenlijk druk om zo'n onnozelheden...jullie zullen het dus nooit willen begrijpen... willen dus!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #242 Gepost op: 28-05-2006, 00:24:49 »
Ok sorry maar weer een lange txt...
in ieder geval juist of niet juist.
het is en blijft vergif!
nogmaals leef gezonder dan heb je die brol niet nodig!
Ik heb nog nooit in 18 jaar 1 pil genomen...laat staan 1 dagje ziek geweest...

wat willen jullie dan van ons dat we het zouden goedkeuren al dat dierenleed terwijl we het niet mogen tonen via een bijlage? Flauw, heel flauw... jullie zijn lafaards en bang om de waarheid aan te zien...schrik om geen oogjes toe te kunnen doen? 't Zandmannetje bestaat niet meer hoor! Voor jullie misschien wel want je begint over God die de wereld schiep! Een bijbel is nog altijd door mensen geschreven en die wordt lekker aangepast wanneer iets niet echt klopt! Het jaar 2006 en nog leven ze ten tijde van Christus....Flauwe kul en je weet het. Als er iemand deze wereld schiep is het maar 1 die God is nl de natuur! Men lult al duizenden jaren over God en nog nooit heeft er iemand iets gezien???? Waar is die goeie oneindige God dan die zo'n ellendig leed over de hele wereld toelaat??? Mensen die het echt goed menen leven soms een ellendig bestaan terwijl de grootste bandieten rijkelijk leven! Denk je dat ze in de hel zullen komen? Neigh...tuurlijk niet! Gewoon verteren that's all! Als je sterft is het licht uit zo simpel is dat! De hemel is hier en wij maken er een zooi van zonder besef!
Geloof zadelt veel mensen op met schuldgevoelens en twijfels!

En Adam en Eva zijn een voorstelling van een volk, een legende. Dus flauwe kul waar jullie niets hebben uit geleert blijkbaar!
Jullie willen ons pakken op onnozelheden zoals schoenen, dwaze vragen en kinderachtigheden (ik denk dat jullie jong zijn en nog geen ervaring in het leven hebben), die vragen hebben we al gehad... al +1000X ...
hadden we gezegt "ja wij kopen leder" dan was het meteen "zie je wel de hypocrieten...""
man man...net een stel kindertjes die samen meedoen en dan fier zijn als ze geholpen worden...

en BTW ik moet WillemTK gelijk geven ...jullie zijn echt hopeloos!
Of je doet erom of je bent.... nee maak het zelf maar uit....

en het ergste is die moderator die dan nog meedoet ook????
moet jij niet neutraal blijven en enkel zorgen dat het niet uit de hand loopt?
Berluscone hebben ze ook graag gezien...bepaalde ook in de media wie wat mocht en wie niet....oei weeral te moeilijk!
Waarom maak ik me eigenlijk druk om zo'n onnozelheden...jullie zullen het dus nooit willen begrijpen... willen dus!

Jongen.. Weet je wat ik me na deze lap tekst nu afvraag? Of er bij jou een Boeing tegen je hoofd is gevlogen? Want je praat me daar toch een partij onzin, ongelofelijk! Zodra er tegen argumenten zijn op jou mening, mag het allemaal niet meer, en zijn wij hier de lafaards! Nou ik zal je vertellen! Met deze laptekst zet je je voor l*l op het hele forum... En dit staat buiten de discussie of vlees nou goed is of niet!

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #243 Gepost op: 28-05-2006, 00:28:54 »
Waarom maak ik me eigenlijk druk om zo'n onnozelheden...jullie zullen het dus nooit willen begrijpen... willen dus!
Dat ja! Maar dan zon 8 paginas geleden (en zonder dat 'willen'). En dan bedoel ik niet alleen jou en andere vegetariers (maar bijna alle bovenstaande posts) en dan gaat het al lang niet meer over vlees/geen vlees.
En dáár zouden jullie allemaal maar eens over moeten 'denken'.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2006, 00:30:35 door molice »

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #244 Gepost op: 28-05-2006, 00:41:06 »
Dat ja! Maar dan zon 8 paginas geleden (en zonder dat 'willen'). En dan bedoel ik niet alleen jou en andere vegetariers (maar bijna alle bovenstaande posts) en dan gaat het al lang niet meer over vlees/geen vlees.
En dáár zouden jullie allemaal maar eens over moeten 'denken'.

leg dat eens beter uit als je wilt?

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #245 Gepost op: 28-05-2006, 01:07:41 »
Want je praat me daar toch een partij onzin, ongelofelijk! Zodra er tegen argumenten zijn op jou mening, mag het allemaal niet meer, en zijn wij hier de lafaards! Nou ik zal je vertellen! Met deze laptekst zet je je voor l*l op het hele forum... En dit staat buiten de discussie of vlees nou goed is of niet!

Onzin?????
welke tegenargumenten hebben jullie dan?
heb nog geen enkel deftig tegenargument gezien.
Of toch ja die medicijnen ...tegenargument van Swifty
Dat is voor mij een tegenargument. ALhoewel ik niets van medicijnen ken.

WillemTK schreef (ingekort)
Vyox veilig bevonden. Nog 6000 lopende dossiers van mensen met maagbloedingen.
Softenon veilig bevonden. Duizenden mensen mismaakt.
Encainide & flecainide veilig bevonden, 3000 mensen dood.

"De vraag is hoeveel mensen er dood waren gegaan als dit niet eerst op dieren was getest. Waarschijnlijk 10x zoveel mensen".

Zelfs al hebben ze het op dieren getest die duizenden mensen zijn er nog teveel aan!
Ik verschiet van het aantal alleen al. Da's al een mislukking op zich!
Noemen ze dit dan veilig? Dan is het testen op dieren onbetrouwbaar en een fiasco.



Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #246 Gepost op: 28-05-2006, 01:16:19 »
lange txt...
(Ik bedoel het hele verhaal dus, maar dan wordt het zo'n groot citaat  :-\\ )

Nu worden na de vleeseters ook nog de gelovigen 'aangevallen'?  >:(
Je zegt:
Citaat
Geloof zadelt veel mensen op met schuldgevoelens en twijfels!
Dat is misschien je eigen ervaring. Er zijn namelijk ook veel mensen die kracht en hoop uit hun geloof halen. (Btw: Ik ben zelf niet gelovig, maar moest hier toch even wat op zeggen.)

En je laatste zin:
Citaat
jullie zullen het dus nooit willen begrijpen... willen dus!
Ik wil het best begrijpen, en ik begrijp het ook wel. Maar ik heb niet de illusie dat ik in m'n eentje de wereld kan verbeteren. Denk je echt dat er in die 18 jaar dat je vegetarisch/veganistisch leeft, en ook maar 1 kip, varken, koe of wat dan ook minder om gedood is?? Tuurlijk niet! Het is een hele industrie, en die gaat gewoon door, met of zonder jouw deelname daaraan. Maar als jij/jullie jezelf op de borst willen blijven kloppen van 'oh, wat zijn we goed en geweldig want voor ons worden er geen dieren gedood', moet je dat lekker blijven doen.
En nu komt er natuurlijk een reactie als 'als iedereen zo denkt gebeurt er nooit wat'. Nee, inderdaad! Er gebeurt ook nooit wat, want de meeste mensen denken zo. Dan maar standaard denken, dat boeit me totaal niet. Ik laat in ieder geval andere mensen (die kunnen denken, voelen en die emoties hebben) wel in hun waarde. Want woorden kunnen soms harder aankomen dan daden, denk daar maar eens over na.

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #247 Gepost op: 28-05-2006, 01:19:59 »
leg dat eens beter uit als je wilt?
Ik wilde het eik niet uitleggen omdat het veel meer effect heeft als je er zelf was achter gekomen. Toch gedaan omdat ik niet wil dat mij verweten wordt geen antwoord te hebben gegeven :\'(

De ene helft blijf doorgaan met overtuigen tot zelfs ik het niet meer kan aanzien. De andere helft heeft niets beters te doen dan opmerkingen te plaatsen die louter provocerend bedoeld zijn (en blijkbaar werken!). En ondertussen worden er ook nog eens heel slap plaatjes verwijderd. Wat een puinhoop.

(Met uitzondering van een handvol berichten die wel inhoudelijk toevoegend waren/hadden kunnen zijn.)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #248 Gepost op: 28-05-2006, 01:22:51 »
Citaat
en het ergste is die moderator die dan nog meedoet ook?
moet jij niet neutraal blijven en enkel zorgen dat het niet uit de hand loopt?

Volgens de normen van dit forum liep het inderdaad uit de hand door jullie manier van posten. Dat jij een eigen mening hebt is prima, maar waar men zich hier aan stoort is het fanatisme waarmee jullie je boodschap prediken. Fanatisme kan kwalijke gevolgen hebben omdat fanatieke mensen wel eens alle nuance uit het oog verliezen. Kijk maar om je heen in de wereld. Er zijn mensen voor minder vermoord.

Zoals jullie wel gemerkt hebben heeft het fanatiek verdedigen van je mening alleen maar een averechts effect. Niet de juiste manier om jullie denkwijze aan de man te brengen lijkt mij zo.

Citaat
(ik denk dat jullie jong zijn en nog geen ervaring in het leven hebben),


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Weer zoiets. Je hebt niet eens de moeite genomen om te onderzoeken wie wij zijn. Jumping the conclusions dus. Je stigmatiseert je opponenten meteen als jonge blagen die van niks weten. Nee júllie hebben de wijsheid geheel in pacht natuurlijk. Misschien is het wel zo dat wij nou juist net dát beetje meer levenservaring hebben om te weten dat een discussie aangaan met lui zoals jullie totaal geen zin heeft. Jullie vinden toch dat je gelijk hebt en alle tegenargumenten doen in jullie optiek niet terzake.

Ik adviseer je dan ook om elders je prediking voort te zetten. Wij zitten niet op fanatiekelingen te wachten, maar wel op mensen die in alle redelijkheid een discussie aan kunnen en willen gaan.

Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #249 Gepost op: 28-05-2006, 02:18:02 »
Er zijn namelijk ook veel mensen die kracht en hoop uit hun geloof halen. (Btw: Ik ben zelf niet gelovig, maar moest hier toch even wat op zeggen.)
****ook juist maar we hebben beide gelijk, het is maar hoe je het bekijkt.

En je laatste zin:Ik wil het best begrijpen, en ik begrijp het ook wel. Maar ik heb niet de illusie dat ik in m'n eentje de wereld kan verbeteren.
****Natuurlijk gaat dit niet in je eentje, samen er iets aan doen, DAT helpt! Gelukkig komen er meer en meer mensen tot dit besef, zal wel nog enkele generatie duren denk ik...

 Maar als jij/jullie jezelf op de borst willen blijven kloppen van 'oh, wat zijn we goed en geweldig want voor ons worden er geen dieren gedood', moet je dat lekker blijven doen.
****stoer doen is voor watjes? Wij doen het niet om egoïstisch te zijn maar voor de dieren, de natuur en medemens oh ja vergeet het nog, ook onze gezondheid!

En nu komt er natuurlijk een reactie als 'als iedereen zo denkt gebeurt er nooit wat'. Nee, inderdaad! Er gebeurt ook nooit wat, want de meeste mensen denken zo. Dan maar standaard denken, dat boeit me totaal niet. Ik laat in ieder geval andere mensen (die kunnen denken, voelen en die emoties hebben) wel in hun waarde. Want woorden kunnen soms harder aankomen dan daden, denk daar maar eens over na.

****hela, nu begin jij ook al zo ...
nee, je hebt het mis. Er gebeurt wel degelijk wat. Mensen veranderen. er wordt veel meer bio voeding gekocht, biologisch eten zit wel degelijk in de lift , er komen ongeloofelijk veel merken en soorten voeding bij en meer en meer mensen beginnen zich daar bewuster van te worden.
Simpelweg omdat zoals wij nu leven het ook niet zo kan blijven duren!


edit crew: quote hersteld
« Laatst bewerkt op: 28-05-2006, 11:48:42 door mapel »

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #250 Gepost op: 28-05-2006, 02:30:21 »

De ene helft blijf doorgaan met overtuigen tot zelfs ik het niet meer kan aanzien. De andere helft heeft niets beters te doen dan opmerkingen te plaatsen die louter provocerend bedoeld zijn (en blijkbaar werken!). En ondertussen worden er ook nog eens heel slap plaatjes verwijderd. Wat een puinhoop.

(Met uitzondering van een handvol berichten die wel inhoudelijk toevoegend waren/hadden kunnen zijn.)


Voila zo is het! Daar komt het op neer eigenlk!

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #251 Gepost op: 28-05-2006, 12:50:45 »
(Ik bedoel het hele verhaal dus, maar dan wordt het zo'n groot citaat  :-\\ )



En je laatste zin:Ik wil het best begrijpen, en ik begrijp het ook wel. Maar ik heb niet de illusie dat ik in m'n eentje de wereld kan verbeteren. Denk je echt dat er in die 18 jaar dat je vegetarisch/veganistisch leeft, en ook maar 1 kip, varken, koe of wat dan ook minder om gedood is?? Tuurlijk niet! Het is een hele industrie, en die gaat gewoon door, met of zonder jouw deelname daaraan. Maar als jij/jullie jezelf op de borst willen blijven kloppen van 'oh, wat zijn we goed en geweldig want voor ons worden er geen dieren gedood', moet je dat lekker blijven doen.
En nu komt er natuurlijk een reactie als 'als iedereen zo denkt gebeurt er nooit wat'. Nee, inderdaad! Er gebeurt ook nooit wat, want de meeste mensen denken zo. Dan maar standaard denken, dat boeit me totaal niet. Ik laat in ieder geval andere mensen (die kunnen denken, voelen en die emoties hebben) wel in hun waarde. Want woorden kunnen soms harder aankomen dan daden, denk daar maar eens over na.

Ik kan het niet laten, maar deze moet ik echt nog op reageren. 5% van de mensen in België eet totaal geen vlees en nog eens 5% van de mensen eten vrij vaak geen vlees, niet alleen uit ethische overwegingen maar ook uit zelfbehoud, gezondheid, dioxine ed. Meestal alleen op feesten of zo eten ze eens wat. marktonderzoek van de Delhaize, dus een onafhankelijk orgaan. Dat is 500.000 mensen die totaal geen vlees eten en nog eens 500.000 die geen echte vegetraiër zijn maar veel minder vlees eten. Denk je nu echt dat zoiets niet gemerkt wordt in de vleessector?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #252 Gepost op: 28-05-2006, 13:48:37 »
Ik kan het niet laten, maar deze moet ik echt nog op reageren. 5% van de mensen in België eet totaal geen vlees en nog eens 5% van de mensen eten vrij vaak geen vlees, niet alleen uit ethische overwegingen maar ook uit zelfbehoud, gezondheid, dioxine ed. Meestal alleen op feesten of zo eten ze eens wat. marktonderzoek van de Delhaize, dus een onafhankelijk orgaan. Dat is 500.000 mensen die totaal geen vlees eten en nog eens 500.000 die geen echte vegetraiër zijn maar veel minder vlees eten. Denk je nu echt dat zoiets niet gemerkt wordt in de vleessector?
Waar haal jij die cijfers vandaan? Uit een (ander?) onderzoek is namelijk gebleken dat dit percentage veel lager ligt. Het onderzoek is gehouden in 2004, maar de cijfers zijn pas net bekend.
 
Citaat
Minder dan 1% van de bevolking consumeert nooit vlees, respectievelijk 0.7% en 0.8% van de mannen en de vrouwen (Tabel V.7. 8 ). Bij de mannen,consumeert 1.6% bijna nooit vlees, terwijl bij de vrouwen 2.1% haast nooit vlees eet (Tabel V.7. 8 ).



Maar als jij andere cijfers hebt, wil ik dat graag weleens zien.

edit crew: link verwijderd
« Laatst bewerkt op: 28-05-2006, 15:24:43 door mapel »

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #253 Gepost op: 28-05-2006, 14:00:07 »
Waar haal jij die cijfers vandaan? Uit een (ander?) onderzoek is namelijk gebleken dat dit percentage veel lager ligt. Het onderzoek is gehouden in 2004, maar de cijfers zijn pas net bekend.
 
Bron: http://www.iph.fgov.be/epidemio/epinl/foodnl/food04nl/food57nl.pdf

Maar als jij andere cijfers hebt, wil ik dat graag weleens zien.
Dat was naar aanleiding van een onderzoek van Delhaize 2002. Maar ja, kan veranderd zijn natuurlijk. Ik hoor wel steeds vaker in mijn omgeving dat vooral jonge mensen gestopt zijn met vlees. Of die cijfers nu wel of niet kloppen, iedere een die stopt is er waarvoor heel veel minder vlees verkocht wordt op jaarbasis. In je eentje kan dat niet nee. Maar ook voor bijvoorbeeld de afschaffing van de slavernij van zwarte mensen is het verhaal eens begonnen met een persoon, en toen 10 en toen 100 en toen 100.000 en toen afgeschaft. Zeg nooit dat een persoon het niet redt. Niet in zijn leven misschien, maar op de lange duur wel.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #254 Gepost op: 28-05-2006, 14:07:29 »
Het is natuurlijk ook een feit dat de overheid belang heeft bij het verzwijgen van echte cijfers. Vleesproductie gaat veel geld in om. De Delhaize heeft echter geen reden m het te verzwijgen. Ze onderzochten alleen of er een markt was voor vegetarische producten. Ik veronderstel dat die gegevens juister zijn. Maar ja, 3 jaargeleden, daar kan ik nu niet meer bijkomen. Voor de rest, zie mijn vorig verhaal. Ooit gehoordvan het verhaal van de mug die met zijn paar lichaamscellen ettelijke miljard cellen op de been krijgt. Wacht maar tot je niet kan slapen als er een mug om je heen zoemt. Allez, dat was voor de muggenverdelgers

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #255 Gepost op: 28-05-2006, 14:12:45 »
Waar haal jij die cijfers vandaan? Uit een (ander?) onderzoek is namelijk gebleken dat dit percentage veel lager ligt. Het onderzoek is gehouden in 2004, maar de cijfers zijn pas net bekend.
 
Bron: http://www.iph.fgov.be/epidemio/epinl/foodnl/food04nl/food57nl.pdf

Maar als jij andere cijfers hebt, wil ik dat graag weleens zien.

Krijg hem niet open

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #256 Gepost op: 28-05-2006, 14:14:23 »
Krijg hem niet open

heb je wel adobe reader op je pc geinstalleeerd?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #257 Gepost op: 28-05-2006, 14:43:59 »
heb je wel adobe reader op je pc geinstalleeerd?

Die staat er op maar niet in start. Ik zal straks de cmopu opnieuw ostarten en nog eens proberen

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #258 Gepost op: 28-05-2006, 14:44:54 »
Vioxx was de merknaam van dat medicijn (ik neem aan dat je dat bedoeld). Geregistreerd voor gebruik bij artrose. Omdat het, en dat is echt waar, minder kans op maagbloedingen geeft dan bijv. ibuprofen of naproxen. Echter in grote mate voorgeschreven voor diverse pijntjes. Het probleem van Vioxx was dat het 't risico op hartproblemen vergrootte. En doordat het zoveel werd voorgeschreven, veel meer dan noodzakelijk, bleken er een aantal patiënten idd hartproblemen te krijgen.




Rofecoxib - Wikipedia, the free encyclopedia
This was largely based on the VIGOR (Vioxx GI Outcomes Research) study, ... FDA analysts estimated that Vioxx caused between 88000 and 139000 heart attacks, ...

edit crew: link verwijderd
« Laatst bewerkt op: 28-05-2006, 15:25:21 door mapel »

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #259 Gepost op: 28-05-2006, 14:47:44 »
Vioxx was de merknaam van dat medicijn (ik neem aan dat je dat bedoeld). Geregistreerd voor gebruik bij artrose. Omdat het, en dat is echt waar, minder kans op maagbloedingen geeft dan bijv. ibuprofen of naproxen. Echter in grote mate voorgeschreven voor diverse pijntjes. Het probleem van Vioxx was dat het 't risico op hartproblemen vergrootte. En doordat het zoveel werd voorgeschreven, veel meer dan noodzakelijk, bleken er een aantal patiënten idd hartproblemen te krijgen.



More bad news for Merck after a new study says that Vioxx can cause serious harm as soon as it is taken. This is in complete contrast to Merck’s position that one has to take the painkiller for at least 18 months to suffer a heart attack. In fact, Merck has even won three lawsuits using that argument.


Zonder commentaar

edit crew: link verwijderd
« Laatst bewerkt op: 28-05-2006, 15:23:42 door mapel »