Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164445 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #300 Gepost op: 30-05-2006, 20:17:23 »
bedankt!
Citaat
zelf marsepein maken. 150 gram...

150 gram waarvan?

heb ook wel eens marsepein gemaakt, maar dan met amandelen en rozenwater. jouw recept ga ik zeker proberen.(als ik tenminste weet waarvan ik 150 gr. moet hebben ::tandpastasmiley::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #301 Gepost op: 30-05-2006, 20:26:50 »
bedankt!
150 gram waarvan?

heb ook wel eens marsepein gemaakt, maar dan met amandelen en rozenwater. jouw recept ga ik zeker proberen.(als ik tenminste weet waarvan ik 150 gr. moet hebben ::tandpastasmiley::

Weer te snel geweest met het erop gooien. 150 gram amandelen, dat staat in het originele recept. Maar ik gooi er meestal 200 gram in. Die mandelen moet je wel ontpitten eerst. Zie dat alles eruit is want anders gaat je blender rare geluiden maken.

En hier dan de notenballetjes.

Benodigdheden: 180 gram gemengde en geweekte noten. (of 3 x 60 gram verschillende noten.) 85 gram paneermeel. 100 gram redwoodvegankaas.  1 ui fijngesneden. 1 geraspte gemberwortel of 3 koffielepels gemberpoeder.) bosje verse peterselie. 1 fijngehakte groene of rode peper. 1 rode paprika. 1 Koffielepel zout. Eventueel (soja)room en maïzena om te binden.

Maal de noten eerst goed fijn. Voeg dan de peterselie toe en de paprika en daarna de rest. Paneermeel pas als laatste omdat je daarmee kunt bepalen hoe vochtig je balletjes moeten worden. Maïzena toevoegen om te binden.De rest maakt niet zoveel uit. Uw mengsel in kleine balletjes draaien of platte schijven vormen, al naar gelang u notenburgers of balletjes wilt maken. En dan maar bakken tot zich een korstje vormt.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #302 Gepost op: 30-05-2006, 20:28:32 »
Niet de amandelen maar de dadels moet je natuurlijk ontpitten. Ik ben weer teveel met mijn hoofd bij mijn lief denk ::schaam::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #303 Gepost op: 30-05-2006, 20:31:22 »
Lieve St. hier ben ik niet mee akkoord he   ::ohno:: ::ohno::

Mijn bord met biefstuk-friet(EN) groentjes mag er dan ook weer op!!!!!!!!!!

Tuurlijk mag jouw bordje er ook weer op. Maar alleen als je dat vandaag écht gegeten hebt he ;)
Ik had vanavond pasta met tomatensaus en een salade.. ook heeeeeeeeeel erg lekker ::ok:: Ik heb alleen vergeten er een foto van te maken ::tandpastasmiley::
er was eens......

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #304 Gepost op: 30-05-2006, 20:32:08 »
Niet de amandelen maar de dadels moet je natuurlijk ontpitten. Ik ben weer teveel met mijn hoofd bij mijn lief denk ::schaam::

En als het verse dadels zijn kun je die zo gebruiken, maar gedroogde dadels moet je eerst weken. Ik denk dat ik nu alles wel verteld heb van die marsepein. :)

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #305 Gepost op: 30-05-2006, 20:34:09 »
Hola, ik heb net op de site van redwood uit de uk gekeken om die fishsticks te zoeken  en 't ziet er zelfs voor mij duidelijk lekker uit die site!
En blijkbaar is hun bedoeling dus de harten van vleeseters te veroveren!
Ze zijn echt goe bezig me dunkt!
Echt de moeite om eens te kijken.
De link zie je wel staan hé? Of niet (die co verwart een beetje)?  ::rofl::

Wat die grilled seitan van Lima betreft de prijs was niet juist in vorige post.
Volgens mijn ticket hebben wij 3 pakjes van 2 stuks gekocht die kosten 4,91 - 5,39 - 6,01 Eurookes. Heb daarnet nog aan een klant gevraagt wat ze normaal betaalt voor 2 lappen vlees en ze zei zo'n 5 Euro/2 stuks (kotelet) dus het komt eiglk op hetzelfde neer.  Of nie?

edit crew: link verwijderd (zosten is een boevekop  ;) :P)
« Laatst bewerkt op: 30-05-2006, 20:38:37 door mapel »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #306 Gepost op: 30-05-2006, 20:35:47 »
Och, je moet het ook weten klaar te maken. Ik paneer die sitan. Lekker jong. Zonder paneer vind ik ze ook niet geweldig. In de paneer doe ik dan kruiden. Maar ja, ik had al gezegd dat ik een pikante ben.
Dit is geen reactie op de mijne,wat ik bedoel is; kijk gewoon eens naar het topic, "Vleeseter of Vegetartisch"  Jullie zijn vegetarisch/veganisten: mij goed het is jullie keuze. Ik ben vleeseter,dan hoop ik van jullie kant ook een beetje respect. Die foto's met die proeven op dieren, vind ik ook niet kunnen,net als het doodknuppelen van jonge zeehondjes,enkel voor de pels, maar dat heeft totaal niets te maken met het feit dat je vlees eet of niet.
Waar ik me wel aan erger is het feit dat jullie hier door iedereen onder vuur lagen,en ik hier een foto plaatste van een steak-friet-groenten bord(die verwijderdt is) en nu mogen jullie wel plaatjes plaatsen van vegetarische schotels  ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Lieve St. zo zullen we niet overeen komen he.
St., ik heb op een normale wijze getoond wat ik eet. (Het topic is toch vleeseter of vegetarisch? ) dus ik mag niet zeggen wat ik eet, en de vege's wel??

Dus, ik zal(indien die vegetarische schotel niet verwijderdt is) nogmaals mijn "biefstuk-friet" bord posten,als die nogmaals werwijderdt wordt,zal ik met heel veel pijn in het hart nooit meer op RN komen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #307 Gepost op: 30-05-2006, 20:39:49 »
mijn favo schotel


Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #308 Gepost op: 30-05-2006, 20:47:50 »
@Koekoe is het misschien zinnig om de topic titel te vervangen naar 'Lees hier alles over vegetarisch eten'. Een discussie over dit punt is en blijft een heikel punt, louter en alleen omdat iedereen daarin zijn eigen keus maakt. Die valt dan ook nauwelijks te voeren zonder dat je neiging hebt elkaar in de haren te vliegen. En daar zitten we niet op te wachten. Ook op RN zijn er mensen die belangstelling hebben voor dit onderwerp

Zosten en Willemtk willen alleen maar laten zien dat zij voor iets anders hebben gekozen en dat voor hen die keuze niet moeilijk was. Dat iedereen die keuze ook wel kan maken als men maar weet hoe je voedingswaren op een bepaalde manier kan klaar maken en weet welke voedingswaren vlees kunnen vervangen.

Nu ze weten op welke manier ze dat hier kunnen doen, kan dit voor de mensen die er belangstelling voor hebben een waardevol topic worden. Toch? :) ::bravo::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #309 Gepost op: 30-05-2006, 20:55:45 »
Dit is geen reactie op de mijne,wat ik bedoel is; kijk gewoon eens naar het topic, "Vleeseter of Vegetartisch"  Jullie zijn vegetarisch/veganisten: mij goed het is jullie keuze. Ik ben vleeseter,dan hoop ik van jullie kant ook een beetje respect. Die foto's met die proeven op dieren, vind ik ook niet kunnen,net als het doodknuppelen van jonge zeehondjes,enkel voor de pels, maar dat heeft totaal niets te maken met het feit dat je vlees eet of niet.
Waar ik me wel aan erger is het feit dat jullie hier door iedereen onder vuur lagen,en ik hier een foto plaatste van een steak-friet-groenten bord(die verwijderdt is) en nu mogen jullie wel plaatjes plaatsen van vegetarische schotels  ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Lieve St. zo zullen we niet overeen komen he.
St., ik heb op een normale wijze getoond wat ik eet. (Het topic is toch vleeseter of vegetarisch? ) dus ik mag niet zeggen wat ik eet, en de vege's wel??

Dus, ik zal(indien die vegetarische schotel niet verwijderdt is) nogmaals mijn "biefstuk-friet" bord posten,als die nogmaals werwijderdt wordt,zal ik met heel veel pijn in het hart nooit meer op RN komen!

Tja, dat van die zeehondjes en zo, het heeft wel iets te maken met wel of niet vlees eten. De achterliggende gedachte is dat een dier een zieloos ding is dat in stukken gesneden kan worden voor eten of ontveld voor de sier. Een dier dat gedood wordt heet niet gedood maar geslacht. Woorden die dezelfde betekenis hebben maar waarbij men een ander gevoel heeft.Mensen zien wel die beelden van het doden van een zeehond op tv en dan is het ocharme die zeehond, maar als er een kalf geslacht wordt (lees gedood) ziet niemand dat ergens. Of denk eens aan die schattige lammetjes. Het heet dan lamsvlees te zijn, maar het is een stuk schattig lammetje.Moesten de slachthuizen glazen wanden hebben denk ik dat er snel meer veggies zouden zijn. Ik hoop niet dat ik de hele bups nu weer over me heen ga krijgen, maar het een vloeit voort uit het ander. Het spijt me. Sorry. :-\\

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #310 Gepost op: 30-05-2006, 21:00:25 »
Ik vind wel dat er over gediscusieerd mag worden of dat als er dingen niet duidelijk zijn en iemand maakt er eenopmerking over dat een en ander mag toegelicht worden. Dat kan zonder elkaar in de haren te zitten. We moeten alleen, ik net zo goed als de anderen, zien dat ons egootje niet de baas wordt.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #311 Gepost op: 30-05-2006, 21:01:08 »
En dus zien dat we niet boos worden.

Met vriendelijke groetjes

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #312 Gepost op: 30-05-2006, 21:10:59 »
 ::)

deze week nog ga ik de notenballetjes maken.

enne zosten boevekop, stuur mij die link maar met een PB.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #313 Gepost op: 30-05-2006, 21:26:49 »
@Koekoe is het misschien zinnig om de topic titel te vervangen naar 'Lees hier alles over vegetarisch eten'. Een discussie over dit punt is en blijft een heikel punt, louter en alleen omdat iedereen daarin zijn eigen keus maakt. Die valt dan ook nauwelijks te voeren zonder dat je neiging hebt elkaar in de haren te vliegen. En daar zitten we niet op te wachten. Ook op RN zijn er mensen die belangstelling hebben voor dit onderwerp

Zosten en Willemtk willen alleen maar laten zien dat zij voor iets anders hebben gekozen en dat voor hen die keuze niet moeilijk was. Dat iedereen die keuze ook wel kan maken als men maar weet hoe je voedingswaren op een bepaalde manier kan klaar maken en weet welke voedingswaren vlees kunnen vervangen.

Nu ze weten op welke manier ze dat hier kunnen doen, kan dit voor de mensen die er belangstelling voor hebben een waardevol topic worden. Toch? :) ::bravo::

Maar nee Mapel,het topic is toch "vleeseter of vegetatisch"? Als ik 1 fototje plaats met een bord frietjes(patat) met een steak en sla+ tomaatjes,dan wordt die verwijderdt,terwijl ik gewoon voor mijn mening uitkom. De (anti-vleesmannekes)mogen wel
foto's van vegetarische  schotels plaatsen,die blijven er wel opstaan  :o :o :o  en daar erger ik me enorm aan. Wat trouwens hun recht is,(de foto's van die proefdieren,die wel terecht verwijderdt werden) vond ik  belachelijk.

Dus als mijn plaatje van het forum geflikkert wordt(waarvoor weet ik nog steeds niet) dan moet die vege-schotel er ook af!!!! al weet ik niet waarom, ik heb getoond wat ik graag eet, en hij ook.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #314 Gepost op: 30-05-2006, 21:58:29 »
Maar nee Mapel,het topic is toch "vleeseter of vegetatisch"? Als ik 1 fototje plaats met een bord frietjes(patat) met een steak en sla+ tomaatjes,dan wordt die verwijderdt,terwijl ik gewoon voor mijn mening uitkom. De (anti-vleesmannekes)mogen wel
foto's van vegetarische  schotels plaatsen,die blijven er wel opstaan  :o :o :o  en daar erger ik me enorm aan. Wat trouwens hun recht is,(de foto's van die proefdieren,die wel terecht verwijderdt werden) vond ik  belachelijk.

Dus als mijn plaatje van het forum geflikkert wordt(waarvoor weet ik nog steeds niet) dan moet die vege-schotel er ook af!!!! al weet ik niet waarom, ik heb getoond wat ik graag eet, en hij ook.

Hoi KouKOu, je hoeft je niet zo druk te maken.. die schotel van jou lust ik ook wel hoor.
Alleen dat bruin ding zou ik dan gewoon vervangen, simpel toch. Wij eten ook soms frieten hoor!
Als we frietjes bakken dan doen we dit in de hete lucht oven. Misschien zijn er weinig mensen die dit doen. Daarvoor heb je een plaat met gaatjes nodig. EN ze zijn niet vettig... wel lekker krokant en zuiver. Alleen moet je d'r op letten dat je ze niet zwart bakt! Want het gaat zeer snel zo! Nu bestaat er al in de handel zo'n oventje met een ronddraaiend net waar je de frietjes in doet.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #315 Gepost op: 30-05-2006, 22:05:12 »
Oh ik vergeet nog iets.
Mayonaise wordt dan Soyanaise of Veganaise...héhéhé...
ja ze vinden overal wat op hé. Ze snoepen nu overal een stukje van die markt af!

Als je denkt ik wil wel de echte smaak van mayonaise dan is de soyanaise het best benaderde. Veganaise doet me meer denken aan tartaar...
en uiteraard is ketchup voor ons vegan. Waarom omdat het een product is die zuiver plantaardig is. Alleen nemen wij een soort met suikerriet. Want de gewone witte suiker wordt zodanig bewerkt dat het eigenlijk een restproduct is. Dat weten veel mensen niet!
Witte suiker heeft eigenlijk een valse energie.
Ook met granen doen ze dit!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #316 Gepost op: 30-05-2006, 22:05:43 »
 ::ok::

Stuk beter zo  :D en als ik met mn vraag over leren schoenen jullie heb gekwetst, zeg ik sorrie! ... was niet de bedoeling, ik wist eigenlijk niet eens het verschil tussen veganisten en vegetariers, maar is me duidelijk nu  :)

Ik eet ook weleens vegetarische dingen, vooral bij ** hebben ze die producten in allerlei soorten en maten en zijn erg lekker. Vooral ipv vlees, maar vis sla ik niet af, sorrie :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #317 Gepost op: 30-05-2006, 22:12:26 »
::ok::

Stuk beter zo  :D en als ik met mn vraag over leren schoenen jullie heb gekwetst, zeg ik sorrie! ... was niet de bedoeling, ik wist eigenlijk niet eens het verschil tussen veganisten en vegetariers, maar is me duidelijk nu  :)

Ik eet ook weleens vegetarische dingen, vooral bij ** hebben ze die producten in allerlei soorten en maten en zijn erg lekker. Vooral ipv vlees, maar vis sla ik niet af, sorrie :)

Met die vraag over leer heb je mij althans niet gekwetst. Dat hoort ook bij de info over vegetarisch/nistisch leven. Je hebt zelfs jassen die van datzelfde materiaal gemaakt zijn als die schoenen die we dragen (70% katoen en 30% kunsstof). Zo van die echte stoere jassen die op zo van die moterjacken lijken. Die heb ik (nog) niet hoor. Ik draag gewoon kunstof of katoenen jassen.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #318 Gepost op: 30-05-2006, 22:16:08 »
Met die vraag over leer heb je mij althans niet gekwetst. Dat hoort ook bij de info over vegetarisch/nistisch leven. Je hebt zelfs jassen die van datzelfde materiaal gemaakt zijn als die schoenen die we dragen (70% katoen en 30% kunsstof). Zo van die echte stoere jassen die op zo van die moterjacken lijken. Die heb ik (nog) niet hoor. Ik draag gewoon kunstof of katoenen jassen.

Dat heet vegetarian shoes, ja ook die jassen. Ze zullen wel eerst alleen schoenen gemaakt hebben. Het valt me net in dat ze zelfs van die riemen hebben die op leer lijken. Ze zijn trouwens gemaakt zonder kinderarbeid, dus dat is dan ook al meegenomen.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #319 Gepost op: 30-05-2006, 22:19:02 »
::ok::

Stuk beter zo  :D en als ik met mn vraag over leren schoenen jullie heb gekwetst, zeg ik sorrie! ... was niet de bedoeling, ik wist eigenlijk niet eens het verschil tussen veganisten en vegetariers, maar is me duidelijk nu  :)

Ik eet ook weleens vegetarische dingen, vooral bij ** hebben ze die producten in allerlei soorten en maten en zijn erg lekker. Vooral ipv vlees, maar vis sla ik niet af, sorrie :)

kwetsen over die schoenen? Ma nee, we zijn al jaren wat gewent hoor!
Ja , je kunt als veganist natuurlijk extreem zijn maar je kan ook proberen realistisch te zijn.
We doen ons best, niemand is perfect hé?
Neem mij, ik rij ook met een wagen dus dat is niet echt 100% natuurvriendelijk zijn hé! En er zit hier en daar ook onderdelen in die van dieren komen, hoe dan ook! Onbewust zit er wel ergens iets... enne ... het allerergste is die uitlaat! Hoeveel kg partikels daar uit komen per 100km is ook wel smerig niet? Vergelijk het maar met een volle stofzuigerzak! Lekker inademen iedereen... Kijk maar eens in een reklamefolder hoeveel gram CO² uitstoot een auto heeft, je zal raar opkijken! EN als je vlamt zoals ik is het maal twee of maal drie!
Of stel je wilt je neerzetten maar de zitting is leder? Tjah je zit ook ergens in die mallemolen van je omgeving hé, je kan niet alles vermijden je moet wel mee hé.
Maar je kan proberen het ook anders te doen, dat lukt ook wel.