Auteur Topic: spiektips  (gelezen 9018 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: spiektips
« Reactie #60 Gepost op: 13-10-2006, 17:19:17 »
maar valt zo'n spiekbriefje niet op?
Ik doe niet aan spiekbriefjes, die zitten in mijn hoofd ;)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: spiektips
« Reactie #61 Gepost op: 13-10-2006, 18:44:44 »
je moet gewoon een toetsblaadje jatten  en daar wat dingen opschrijven  en die bij de toets onder je toetsblad leggen  dan kun je gewoon over pennen :P

Offline Tanic

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 'Ik was een vuile, vieze, geniepige mol!' (George)
Re: spiektips
« Reactie #62 Gepost op: 13-10-2006, 18:53:36 »
Je boek onder de kopieermachine leggen en op zoveel keer verkleinen drukken. Dan heb je, je boek ten grote van een klein notitieblaadje en die kun je zo in je etui leggen. Je etui hou je natuurlijk open en overpennen maar!
Grand me the courage to accept the things I cannot change, change the things I can and the wisdom to know the difference

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: spiektips
« Reactie #63 Gepost op: 14-10-2006, 21:04:27 »
mss stond hij er al bij hoor, maar wat wij altijd deden bij woordjes: alle moeilijke woordjes op het 2e blaadje van je proefwerkblok schrijven en dan heel hard drukken zodat de woorden staan doorgedrukt op het derde blaadje, dat 2e blaadje scheur je er dan weer af. Je maakt de toets op het 1e blad en dan af en toe dat je even kijkt op het tweede blad. Meestal scheurde ik gewoon het eerste blad er nog af zodat ik dat dan scheef op het blok kon houden...  ;)
I'm a real big goblin..

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: spiektips
« Reactie #64 Gepost op: 14-10-2006, 23:41:09 »
wij hebben niet eens een proefwerk bloik :P  wij kirjgen gewoon blaadjes van de leraren

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: spiektips
« Reactie #65 Gepost op: 2-11-2006, 14:16:29 »
Brei de dag van te voren een trui met alles wat je moet weten erop ;)
Menno is gek

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: spiektips
« Reactie #66 Gepost op: 3-11-2006, 15:52:47 »
wij hebben niet eens een proefwerk bloik :P  wij kirjgen gewoon blaadjes van de leraren
wij nu ook, speciale examenblaadjes zelfs  8)

Brei de dag van te voren een trui met alles wat je moet weten erop ;)
jaaaa komtie nu mee... heb net bijna al mijn tentamens gehad..
I'm a real big goblin..

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: spiektips
« Reactie #67 Gepost op: 3-11-2006, 20:55:00 »
Brei de dag van te voren een trui met alles wat je moet weten erop ;)

haha ::lol::   die vind ik leuk :P

wat ook werkt:

benodigdheden:
2 vrienden die hebben geleerd.  mag er ook 1 zijn.
het beste is als de docent altijd gaat nakijken onder een toets

uitwerking
jij (die niet geleerd hebt) gaat samen met je vriend/in (die wel geleerd heef) zo ver mogelijk vooraan zitten.  de docent zal niet zo veel op jullie letten want jullie zitten vooraan en zullen wel nisk doen.
laat de andere vriend  de hele tijd dingen vragen (vragen over de toets die niet iedereen mag horen, nieuw blaadje) zodat de docent de klas in loopt (hoeft neit perse kan ook gewoon aand8 af leiden.)  en je dan gauw ff wat vragen kunt afkijken.   

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: spiektips
« Reactie #68 Gepost op: 6-11-2006, 10:44:11 »
als je gaat huilen tijdens een toets gaat de leraar meestal wel helpen en krijg je extra tijd (dat doe ik zelf niet hoor, een meisje uit mijn klas zei dat)

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: spiektips
« Reactie #69 Gepost op: 6-11-2006, 17:36:34 »
lerares levo hebben als surveillance, zij zegt tijdens de tentamens zo de antwoorden voor  :P
I'm a real big goblin..

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: spiektips
« Reactie #70 Gepost op: 6-11-2006, 17:39:07 »
als je gaat huilen tijdens een toets gaat de leraar meestal wel helpen en krijg je extra tijd (dat doe ik zelf niet hoor, een meisje uit mijn klas zei dat)
:o paste ik ook een keer toe, toen ik nog in de brugklas zat, maar ik had nog steeds een -4,7 (ik kreeg toen trouwens ook extra tijd maar wat heb je eraan als je gewoon dingen niet weet)
Menno is gek

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: spiektips
« Reactie #71 Gepost op: 6-11-2006, 20:33:08 »
Ik ben een keer betrapt bij Nederlands. Ik had de betekenissen van de woorden op me hand geschreven maarja betrapt dus en een 1. Na de les ging ik het uitleggen waarom ik het op me hand had geschreven en ik ging ook huilen. En ik mocht de toets overdoen en ik had een 9 ::tandpastasmiley::.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: spiektips
« Reactie #72 Gepost op: 21-11-2006, 17:50:22 »
na de toets alle antwoorden snel opzoeken en dan na de toets het lokaal weer inlopen en dan snel ff alles veranderen als de leraar pauze houd, het gaat het beste met meerkeuze vragen die kan je het makkelijkst veranderen
ohja zit het lokaal opslot geen probleem, vraag aan een concierge of je de sleutel van de lokalen even mag lenen, omdat je vergeten bent je broodtrommeltje uit je tas te halen
succes gegarandeerd
Menno is gek

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: spiektips
« Reactie #73 Gepost op: 21-11-2006, 18:25:44 »
na de toets alle antwoorden snel opzoeken en dan na de toets het lokaal weer inlopen en dan snel ff alles veranderen als de leraar pauze houd, het gaat het beste met meerkeuze vragen die kan je het makkelijkst veranderen
ohja zit het lokaal opslot geen probleem, vraag aan een concierge of je de sleutel van de lokalen even mag lenen, omdat je vergeten bent je broodtrommeltje uit je tas te halen
succes gegarandeerd
Nog makkelijker is dat om te doen tijdens de toetsbesprekingen.  ::tandpastasmiley::
Wij hadden altijd een leraar en als je dan niks invulde kwam er dezelfde streep doorheen als wanneer je het fout had. Als je dus iets niet zeker wist, sloeg je die vraag over en dan tijdens het bespreken zette je daar gauw het goede antwoord weg: "meneer, ik heb ook A, maar u heeft het fout gerekend"  ::hypocriet::
I'm a real big goblin..

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: spiektips
« Reactie #74 Gepost op: 21-11-2006, 19:08:21 »
ik ha deen keer met engels 2 antwoorden omgedraaid   op de toets (dus toen we bezig waren met de toets maken) had ik er een pijltje bij gezet.  had dat wijf niet gezien dus had ze eht fout gerekend  had ik een 5,4.  dus ik zeg  ik had dit goed  er stond een pijltje bij  zegt ze,   dat heb ik niet gezien dus dat heb je er net bij gezet :o   zo wat was ik boos zeg  als ze dat goed had gerekend dan had ik een 5,5 gehaald.        ik kon haar wel in elkaar slaan.    dat *piep* *piep* *piiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep* mens moet gewoon beter uit haar doppen kijken. *piep* >:(.


maar  ff on-topic.   je kan een potlood met een leuke gum erop kopen (kan ook ene normale gum maaaar... als hij op je potlood zit dan beweegt ie (door het schrijven) dus dan kan de leraar niet zien dat er op geschreven is). dingen op de gum schrijven.   

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: spiektips
« Reactie #75 Gepost op: 31-01-2007, 14:23:13 »
ik heb een spiektip om de tafel van 9 te onthouden ::trots::

voorbeeld:
wat is 9×7?
hou 10 vingers in de lucht. laat nou de 7de vinger zakken. tel nou je vingers het zijn er negen ::oink::
en ze zijn verdeeld in 2 groepjes eerst een groepje van 6 en dan een groepje van 3
het antwoord op 9×7=6 3 = 63

gebruik nou dezelfde methode met 9×2 9×3 9×4
hij werkt elke keer ::trots:: ::trots::
Menno is gek

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: spiektips
« Reactie #76 Gepost op: 31-01-2007, 15:23:55 »
ik heb een spiektip om de tafel van 9 te onthouden ::trots::

voorbeeld:
wat is 9×7?
hou 10 vingers in de lucht. laat nou de 7de vinger zakken. tel nou je vingers het zijn er negen ::oink::
en ze zijn verdeeld in 2 groepjes eerst een groepje van 6 en dan een groepje van 3
het antwoord op 9×7=6 3 = 63

gebruik nou dezelfde methode met 9×2 9×3 9×4
hij werkt elke keer ::trots:: ::trots::

dies cool :P

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: spiektips
« Reactie #77 Gepost op: 31-01-2007, 15:26:00 »
dies cool :P
Inderdaad, ik zie het trouwens nu echt voor me dat nu iedereen zo met zijn vingers zit te kijken, of dat het inderdaad klopt  ;D
I'm a real big goblin..

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: spiektips
« Reactie #78 Gepost op: 31-01-2007, 15:35:21 »
hahaha idd, inclusief ikzelf  ::)
Do you want to go to the Seaside?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: spiektips
« Reactie #79 Gepost op: 1-02-2007, 13:53:05 »
Misschien is ie al geweest maar tog..

Je moet op je repetitieblaadje..

Heel klein de antwoorden opschrijven en daarna..

Zogenaamd uit verveling het wegkrassen  ;)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !