Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 22838 keer)

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2002, 16:47:01 »
Citaat

ik moet trouwens wel wat terugnemen... prince koos weliswaar niet de meest sportieve deelnemers... toch waren zij als eerste boven!

waarschijnlijk was het de bedoeling van prince om de krachten gelijkmatig te verdelen over de 2 teams??? immers, als beide teams tijdig boven waren geraakt had dat extra geld opgeleverd.

maar, dat het niet gelukt is voor team A lag vooral aan die vele wissels in het begin. prince valt niets te verwijten, zoals die de berg opreed....... ook george was sterk aan het eind, maar toen was het al over met al die wissels (12(!!)) .

groetjes
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Lampje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2002, 16:53:44 »
Er is niet 12 maar 11 keer gewisseld. Als je in een team met 4 personen zit en je fietst allemaal 3 keer wissel je niet 12 maar 11 keer. Ik denk niet dat het heel belangrijk is voor het vinden van de Mol, maar ik vond het wel vreemd dat niemand daar een opmerking over maakte.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2002, 16:54:21 »
ja het zou strategisch de beste zet zijn om de teams zo gelijk mogelijk te houden, dan de meeste kan om allebei boven te komen. een zwak team zou ervoor zorgen dat de opdracht sowieso zou mislukken, ongeacht het andere team...

maar... volgens mij werd de precieze bedoeling pas uitgelegd na de het samenstellen van de teams! van tevoren wisten ze alleen dat dat ze naar boven moesten fietsen in twee teams... misschien hebben ze wel even gedacht dat ze tegen elkaar moesten fietsen? het team dat zou winnen bevoorbeeld een vrijstelling te verdelen kreeg ofzo?

ciao,
heike

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2002, 16:55:16 »
toch 12 wissels hoor : Prince eindigde als laatste

Offline Lampje

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 23-02-2002, 16:56:46 »
Sorry Imka, je hebt helemaal gelijk.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 23-02-2002, 17:48:56 »

Citaat

maar... volgens mij werd de precieze bedoeling pas uitgelegd na de het samenstellen van de teams! van tevoren wisten ze alleen dat dat ze naar boven moesten fietsen in twee teams...

gosh, je kunt gelijk hebben.....dat moet ik strax nog maar es bekijken ;)

cheers
vlaming

Offline Eric

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 23-02-2002, 17:53:29 »

Citaat

..het Hup Mol en Ellen waren ook in oranje geschreven .. en Ellen zal het wel niet zijn want zo'n duidelijk hint dubbel uitzenden is wat te opvallend..

Laten we ook niet vergeten dat Erik op Ellen had gestemd.
Ellen kunnen we doorstrepen.

Offline Zeist

• Forumlid
  • professioneel toeschouwer
« Reactie #67 Gepost op: 23-02-2002, 21:40:29 »
Nieuwsgierig n.a.v.:

- Als John wordt afgezet (uit het busje) voor het het geldwagenspel heeft hij de telefoon aan zijn oor en lijkt hij aan het bellen te zijn!? daar snapte ik niets van...
John is nog net m'n mol niet, maar deze uitzending is hij wel met stip gestegen (vingerafdruk op pas, opmerking dat hij uitkijkt naar het kleiner worden van de groep etc.)

-Prince meldt over de test 'tijd is ook een factor', reden waarom hij niet goed nadacht en soms maar wat aanklikte. Ik heb nooit begrepen dat er een tijdslimiet was bij die test, dacht dat het alleen maar om zo veel mogelijk goede antwoorden ging.
Weet iemand hier wat meer van?

Offline Madere

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 23-02-2002, 23:17:37 »
Zeist,

als twee personen evenveel vragen fout hebben geldt de tijd waarin de vragen beantwoord zijn. Ik denk dat degene die er het langste erover gedaan heeft dan afvalt.

Madere.

Offline BabyWatcher

• Forumlid
  • watching you too!
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2002, 03:19:50 »

Citaat

Laten we ook niet vergeten dat Erik op Ellen had gestemd.
Ellen kunnen we doorstrepen.

Dat zegt niet alles; Erik heeft misschien wel het langste over de tijd gedaan om z'n vragen in te vullen en daarom de meeste strafpunten gekregen, zeg maar. Omdat hij op Ellen heeft gestemd, hoeft dit niet te betekenen dat zij de mol niet is. Dat is in voorgaande afleveringen nl. ook aan de orde geweest.

Me, myself and I

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 24-02-2002, 09:25:19 »

Citaat

Dat zegt niet alles; Erik heeft misschien wel het langste over de tijd gedaan om z'n vragen in te vullen en daarom de meeste strafpunten gekregen, zeg maar. Omdat hij op Ellen heeft gestemd, hoeft dit niet te betekenen dat zij de mol niet is. Dat is in voorgaande afleveringen nl. ook aan de orde geweest.

strafpunten??? tijd is alleen maar een factor bij een gelijke stand. als je in de eerste aflevering op de juiste mol stemt dan is de theoretische kans op exit kleiner dan 1%.

gegroet
vlaming

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 24-02-2002, 10:13:37 »

ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar theoretisch blijft de kans bestaan, en die is echt groter dan 1 %.

ik denk namelijk dat het gemiddeld aantal goede antwoorden na 1 aflevering ongeveer 7  zal zijn. sommigen hebben er 10 goed, sommigen slechts 4. er zitten vragen bij met twee keuze opties en drie keuze opties. misschien zelfs wel met vier. bovendien zijn deze antwoorden meestal op meerdere personen van toepassing. en de kandididaten kennen elkaar in deze fase nog nauwelijks...

het is dan heus wel mogelijk dat iemand in deze fase met de verkeerde mol in zijn hoofd meer vragen goed heeft beantwoord dan iemand met de goede mol in zijn hoofd.

ciao,
heike

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2002, 10:22:26 »

Citaat

De chauffeur van de geldauto stond in de deuropening toen Karen de winkel binnenkwam en stapte netjes opzij om haar voor te laten

klopt, dit was zeer duidelijk zichtbaar.....nog een mol  :-/

bestaat er trouwens geen topc "Karen is de Mol" ; die moeten we dringend eens aanmaken ;)

cheers
vlaming

Offline egel

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2002, 12:54:39 »
Is er misschien iemand die mij kan vertellen wie er langs fietste toen 'Hup Mol" in beeld kwam, wie weet is het DE MOL

Groetn egel

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2002, 13:03:20 »

Citaat

uiteindelijk heeft iedereen gebedld. kerstinals een van de eerste, maar zij had de kans ook bij die druiventoestand.

is dat zo Heike? ik kan me ff niet meer herinneren dat George met de Mol belde.....moet ik weer die tapes gaan bekijken *zucht*

ciao
vlaming

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2002, 14:11:28 »

Citaat

Is er misschien iemand die mij kan vertellen wie er langs fietste toen 'Hup Mol" in beeld kwam, wie weet is het DE MOL

Groetn egel

Jantien fietste op dat moment. Wie van 't andere team fietste heb ik niet gezien.

Ik denk echter dat 't toeval is, omdat 't me erg moeilijk lijkt voor de mol om precies uit te kienen dat hij of zij op dat moment op de fiets zit. Dat namelijk ook afhankelijk van hoelang de anderen 't volhouden.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2002, 14:15:27 »

Citaat

Jantien fietste op dat moment. Wie van 't andere team fietste heb ik niet gezien.

Ik denk echter dat 't toeval is, omdat 't me erg moeilijk lijkt voor de mol om precies uit te kienen dat hij of zij op dat moment op de fiets zit. Dat namelijk ook afhankelijk van hoelang de anderen 't volhouden.

lijkt me ook..............

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 24-02-2002, 14:23:21 »
Effe over een van de vragen uit de test. Die luidde iets van: "wat deed de mol tijdens de geldwagenopdracht?". De antwoorden die aangeklikt konden worden waren:

A. De mol las slecht kaart.
B. De mol belde slecht.
C. De mol gooide geld weg.

Dit zijn dus de enige antwoorden waaruit gekozen kan worden. A heeft natuurlijk betrekking op Dick (eventueel ook op Jantien), B heeft betrekking op Jantien (zoals al eerder gezegd is zij de enige die belt, de andere werden gebeld).

Als je dus denkt dat Dick of Jantien beiden de mol niet zijn, heb je alleen nog keuze C: de mol gooide geld weg.

Maar nu zijn er 'n aantal kandidaten die onmogelijk geld weg hebben kunnen gooien. Kunnen we die dan automatisch al wegstrepen van ons lijstje met molkandidaten?

b.v. Ellen. Zij haalde wel geld op, maar dat was samen met John. 't was dus vrij onmogelijk voor haar om geld weg te gooien, want dan was 't John wel opgevallen.

Prince en John mistte beiden net 't geld, en konden simpelweg daardoor ook geen geld weggooien.

Kerstin is niet eens naar 'n winkel gestuurd door Jantien en Dick en had daardoor ook geen geld en had dus ook geen mogelijkheid om 't weg te gooien.

Zoals de vraag gesteld wordt in de test zou 't betekenen dat Ellen, John, Prince en Kerstin dus al niet de mol kunnen zijn. Anders klopt de test niet en kan er ook nooit 'n goed antwoord op de vraag gegeven worden.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 24-02-2002, 14:26:44 »
Citaat

Effe over een van de vragen uit de test. Die luidde iets van: "wat deed de mol tijdens de geldwagenopdracht?". De antwoorden die aangeklikt konden worden waren:

A. De mol las slecht kaart.
B. De mol belde slecht.
C. De mol gooide geld weg.

Dit zijn dus de enige antwoorden waaruit gekozen kan worden. A heeft natuurlijk betrekking op Dick (eventueel ook op Jantien), B heeft betrekking op Jantien (zoals al eerder gezegd is zij de enige die belt, de andere werden gebeld).

Als je dus denkt dat Dick of Jantien beiden de mol niet zijn, heb je alleen nog keuze C: de mol gooide geld weg.

Maar nu zijn er 'n aantal kandidaten die onmogelijk geld weg hebben kunnen gooien. Kunnen we die dan automatisch al wegstrepen van ons lijstje met molkandidaten?

b.v. Ellen. Zij haalde wel geld op, maar dat was samen met John. 't was dus vrij onmogelijk voor haar om geld weg te gooien, want dan was 't John wel opgevallen.

Prince en John mistte beiden net 't geld, en konden simpelweg daardoor ook geen geld weggooien.

Kerstin is niet eens naar 'n winkel gestuurd door Jantien en Dick en had daardoor ook geen geld en had dus ook geen mogelijkheid om 't weg te gooien.

Zoals de vraag gesteld wordt in de test zou 't betekenen dat Ellen, John, Prince en Kerstin dus al niet de mol kunnen zijn. Anders klopt de test niet en kan er ook nooit 'n goed antwoord op de vraag gegeven worden.

kijk eens bij de topic "george is de mol", volgens mij krijgt george 4 coupures en geeft hij er maar eentje af aan dick!

maar als george dus de mol niet blijkt te zijn dan blijven inderdaad enkel nog harry, karen en jantien over!! lekker schrappen die andere namen :)

wie van de 4 dus! en niet meer wie van de 9!

cheers
vlaming

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 24-02-2002, 14:32:48 »

[/quote]

denk je niet dat de vragen op voorhand zijn opgesteld ? Dan kunnen ze nog niet weten wie wel/niet geld binnenhaalt, ...