Auteur Topic: Peking Express zoveel jaar later!!!  (gelezen 324224 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #200 Gepost op: 2-12-2007, 21:52:59 »
Halloo allemaal, de zonnige groeten uit Dubai.
Het is hier lekker weer, er zijn al wel veel Indiaase restaurants om alvast in de stemming te komen.
Heb hier een auto gehuurd het rijden gaat hier wel wat anders dan in ons land, hoewel daar geld soms ook wel het recht van de sterkste (en vooral de brutaalste).

Morgen ga ik het binnenland verkennen, kijken hoe dat er uitziet.

Ik hou jullie op de hoogte!
Een zanderige groet:p luigi.

hé Luigi,
prachtig dat je onderweg bent, en dan via Dubai, Jorien had daar grote verhalen over!!!
Vooral het vliegveld moet top zijn, ook jouw ervaring???
En dan straks door naat India; here i come
ga je goed
en denk erom: Geen gelul maar gebak van Krul!!!
doeg rinck

Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #201 Gepost op: 3-12-2007, 18:46:56 »
Hallo allemaal, van het vliegveld heb ik alleen nog de aankomsthal gezien, was niet veel bijzonders eigenlijk haha, wie weet zit het hem wel in de vetrekhal.
Vandaag heb ik een hele autorit gemaakt naar Fujairah en Hatta, op de terugweg ben ik volgens mij nog een stuk door Oman gereden (alleen stond nergens aangegeven dat je de grens overging). Is namelijk een transit route, en ga je 20 km over Omans grondgebied.

Het rijden buiten Dubai is wel te doen, alleen in de stad zelf is het wat moeilijker, ook om de weg te vinden met de vele omleidingen.
Maar wees gerust in India ga ik niet zelf rijden lijkt me een beetje onverantwoord.

Jaja na morgen is het zover, dan zal ik in de helse drukte van Delhi aankomen.

Groet'n.

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #202 Gepost op: 3-12-2007, 23:05:25 »
Hey Luigi78,

mooi dat je lekker door het zand van de Emiraten rijdt. Ik hoop dat de benzine er ook goedkoper is als hier. Aah en lekker weer, dat zullen we hier de komende maanden niet hebben. Ik zal je verhalen blijven volgen en voor wijze raad moet je natuurlijk bij Rinck zijn.

groeten,

hurricane
Je kan het hebben jongen!

Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #203 Gepost op: 4-12-2007, 19:33:44 »
Benzine is hier ongeveer 5 keer goedkoper dan in Nederland.
Dus dat valt reuze mee, dus wat dat betreft kun je hier prima autorijden.
Alleen wel jammer dat het hier continu spitsuur is, om je 5 km te verplaatsen kun je soms wel uren over doen  ::niet-ok::.
Maar buiten de stad valt het mee.

Het is hier nu half 11, om kwart over 2 moet ik op de luchthaven zijn dus moet ik zo die kant maar op ::rofl::

Morgenochtend om 5:15 vlieg ik naar Delhi.

Groetn uit Dubai. ::zwaai::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #204 Gepost op: 5-12-2007, 08:49:03 »
Benzine is hier ongeveer 5 keer goedkoper dan in Nederland.
Dus dat valt reuze mee, dus wat dat betreft kun je hier prima autorijden.
Alleen wel jammer dat het hier continu spitsuur is, om je 5 km te verplaatsen kun je soms wel uren over doen  ::niet-ok::.
Maar buiten de stad valt het mee.

Het is hier nu half 11, om kwart over 2 moet ik op de luchthaven zijn dus moet ik zo die kant maar op ::rofl::

Morgenochtend om 5:15 vlieg ik naar Delhi.

Groetn uit Dubai. ::zwaai::


Hé die Luigi,
wen alsjeblieft aan die drukte and don't forget your on holiday
so what the fuck!!
nee maar echt, je kent "onze" beelden nog wel dus nogmaals wen aan de drukte en maak er gebruik van door juist goed om je heen te kijken naar al die mooie en gekke mensen; mannen met baarden, vrouwen met sluiers, mooie kleine kinderen en nog iets: schrik niet mannen (jongens zo je wilt) lopen vaak hand in hand of de een met de hand op een ander zijn schouder zonder dat ze gay zijn hoor. Gelukkig is dat iets in die culturen wat heel normaal is en veel beter dan hier waarbij je gelijk en stempel op je voorhoofd krijgt geplakt. Maar volgens mij wist je dat ook wel al?, met zo'n goede voorbereiding en vooral Ter Apel ( in dat mooie Boschhuis!!!)als bagage kan jouw eigenlijk niets gebeuren!!!
Waar blijft de eerste foto  ::trots:: ::trots:: ::trots::
Luigi het ga u goed aldaar
and don't forget to breath

Nomeste, rinck

« Laatst bewerkt op: 5-12-2007, 15:52:54 door Megan, Reden: citaat aangepast »

Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #205 Gepost op: 8-12-2007, 10:37:27 »
Namaste Rinck en de rest.

Het is hier inderdaad wel een gekkenboel maar het heeft ook wel weer wat.
En ik heb vandaag de Taj Mahal bezocht!!! Was supergaaf!
Hierna ga ik naar Ghorakpur en dan naar Nepal, lijkt me ook super.
Ik geniet zeker van deze reis, maar soms vind ik het ook wel beetje eng hier alleen, zie weinig mensen hier die alleen reizen, dat was in Thailand wel anders.

Groeten uit Agra, India, van Luigi

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #206 Gepost op: 8-12-2007, 14:01:02 »
hé Luigi,
te gek man dat je daar in verweggistan rondloopt,
'k heb in Ter Apel toch vertelt dat ik werd aangevallen door gekke Indiase man die helemaal stoned was
dus indeed kijk een beetje uit en kom niet teveel in allerlei achterbuurten van deze miljoenensteden!!!!
Verder prachtig dat je ook in de Taj Mahal bent geweest ,wat een gebouw he?, te gek voor woorden.
Heb je het verhaal meegekregen dat de bouwers als "dank je wel" de handen werd afgehakt!!! om zo te voorkomen dat elders op de wereld een zelfde soort gebouw zou kunnen herreizen, nou ja zeg!!
Je hebt in India hele goedkope sigaretten, niet nou dat ik zo'n smoker ben maar deze sigaretten van alleen het blad van een plant waren te gek. Als je een pakje kunt bemachtigen, ook jij bent geen roker, toch?, graag!!
Zie maar!
Benieuwd naar je nieuwe verhalen,
hier is de wind gaan liggen, nu de vrouwen nog!!
doeg rinck

Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #207 Gepost op: 9-12-2007, 14:14:24 »
Namaste.

Nog een paar dagen en ik ga Nepal bezoeken.
Hoop dat de lucht er wel wat frisser is haha, want dat is het hier allesbehalve.
Jij bent niet langs Pokhara gegaan toch Rinck?
Moet wel heel mooi zijn en daarna Kathmandu.

Heb net mijn was hier laten doen aan zo'n straatstalletje, hoop dat mijn kleren wat schoon zijn, maar zal wel naar uitlaatgassen ruiken ben ik bang.

Ik ben benieuwd wat me verder nog te wachten staat de komende weken.

Hou jullie op de hoogte!

Groeten uit Go(o)rakhpur. ::zwaai::



Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #208 Gepost op: 10-12-2007, 21:58:51 »
 ;)
Bokthapur oid., zijn wij geweest maar da's niet uitgezonden, we waren toen een dagje uit! oftewel een rustdag voor de cameramensen.Maar Pokhara komt mij ook bekend voor (?), mooi daar?
Geweldig Luigi dat je toch steeds weer een in computerkroeg beland.
Kathmandu wordt heftig maar je bent inmiddels wel wat gewend!

doeg rinck

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #209 Gepost op: 11-12-2007, 16:38:23 »
hey Luigi78,

dus nu al in Nepal! had ik ook wel van jou verwacht. Ga je nog naar de Himalaya?
Trouwens al wat souvenirs gescoord? Rinck die kocht volgens mij, ondanks zijn geringe budget, toch nog redelijk wat. Nog wat Nepaleze delicatesse geproefd?  :D

groet´n,

hurricane
Je kan het hebben jongen!

Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #210 Gepost op: 12-12-2007, 17:06:43 »
Namaste >:D

Bakthapur is vlakbij Kathmandu idd.
Heb in India nog wel wat gekocht een paar sjaals en ansichtkaarten (was jij toch zo gek op hurricane? ;D)

Pokhara is erg mooi met uitzicht op rond de 8000 meter hoge bergen, zelf ligt de plaats slechts op 800 meter.
Er is ook een meer, moet ook mooi zijn maar zie er nu weinig van in het donker, dus dat moet ik morgen even checken.

Ja 's avonds is er toch weinig te zien dus dan na eht eten maar even achter internet he , haha.


Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #211 Gepost op: 16-12-2007, 12:08:17 »
Mooi man,

lekker wandelen in de bergen. Ik hoop dat je het hoogte verschil wat aan kan. Als ik dan aan PE 2 terug denk en wat er destijds met Karla gebeurde, nou dat liever maar niet.

groet´n,

hurricane
Je kan het hebben jongen!

Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #212 Gepost op: 16-12-2007, 15:14:54 »
Volgens mij waren ze met Peking Express wel wat hoger dan die 1600 meter waar ik op was, want hoogteziekte krijg je pas op hoogtes van boven de 3000 meter volgens mij.

Had nog wel beetje last van mijn buik gisteren maar dat is zogoed als hersteld gelukkig.

Heb vandaag over het meer geroeid, ook mooi.
Fantastisch uitzicht ook vanaf het meer.

Over een paar dagen ga ik naar Chitwan National Park.
En daarna Kathmandu.

Groet'n


Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #213 Gepost op: 17-12-2007, 12:32:00 »
Volgens mij waren ze met Peking Express wel wat hoger dan die 1600 meter waar ik op was, want hoogteziekte krijg je pas op hoogtes van boven de 3000 meter volgens mij.

Had nog wel beetje last van mijn buik gisteren maar dat is zogoed als hersteld gelukkig.

Heb vandaag over het meer geroeid, ook mooi.
Fantastisch uitzicht ook vanaf het meer.

Over een paar dagen ga ik naar Chitwan National Park.
En daarna Kathmandu.

hé Luigi,
volgens mij zaten wij op 3800 tot 4000 m. of zoiets!!!
maar dat was toen spugen hoor(overgeven dus), maar dat heb je gezien en dubbel gehoord, toch?
bevalt het alleen reizen nog een beetje?, knap hoor alles alleen oplossen, aan de andere kant ook geen gezeur en geneuzel over allerlei onbelangrijke zaken!!!
Toe eens, leer je nu ook de essentie van het leven aldaar???, oftewel in mijn ogen overleven
Of ervaar je India toch op een heel andere wijze?, wij hebben toenertijd alleen the basic ervaren, naast natuurlijk alle prachtige dingen die we gezien en beleeft hebben!!!, u wel bekend lijkt mij zo!!!
Hoe reis je naar Kathmandu?, by bus?, is nog wel een stukkie rijden hoor, genoeg te zien onderweg
tot mails!!!
wat was nog maar je eigen reissite?, sorry vergeten!
rinck


Groet'n



Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #214 Gepost op: 17-12-2007, 14:52:32 »
Hey Rinck, ik reis morgen eerst by bus naar Chitwan National Park, volgens mij zouden jullie eerst daar de proef hebben maar vanwege opstanden was die toen verplaatst naar Butwal toch?

En dan zal ik 2 dagen in dat natuurreservaat doorbrengen en dan met de bus naar Kathmandu.

Ja is hier een heel ander leven dan in Nederland. wat die mensen allemaal de bergen inslepen is niet te geloven en restaurantjes overal, maar het moet er allemaal te voet gebracht worden!

En bedoelen ze in Nederland met een heilige koe onze auto, hier is de koe echt heilig en kun je overal tegenkomen, en kom je ook vaak op de weg tegen.
En de essentie van het leven, ja het is voor veel mensen inderdaad overleven, dan hebben we het in Nederland lang zo slecht niet!

Nee zo basic als jij beleef ik het niet, maar zit ook niet in de duurste hotels, en ja ik hoef niet te racen.
Weet je het merk nog van die indiaase sigaretten? Of hoe ik het kan herkennen?

En mijn site daar komtie weer erwin77.waarbenjij.nu

Leuk als je ook even een reactie post ;).

Groetn Erwin.







Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #215 Gepost op: 17-12-2007, 21:49:08 »
Erwin, gevonden hoor
Prachtige site hoor, leuke reacties en nog mooiere verhalen, alsof ik de reis opnieuw meemaak
Ben je ook nog in het fort van Amber geweest?, ook echt de moeite waard. Kijk uit voor de apen, men vertelde ons (toen) dat er nogal wat apen besmet waren met aids, weet niet of het een broodje aap is maar een gewaarschuwd mens telt voot drie!!, toch
doeg rinck

Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #216 Gepost op: 21-12-2007, 17:29:35 »
 8). Maar indrukwekkend is het zeker, leuk dat je ook mijn verslagen volgt, ik ga morgen een fiets huren in Kathmandu en dan naar Bhaktapur moet heel mooi zijn maar eerst het verkeer hier zien te trotseren.

Ach je moet gewoon gaan weet je wel, anders kom je er nu eenmaal nooit.

Kathmandu is echt een indrukwekkende stad, wel hectisch maar toch relaxt hoe moet ik het aan anderen uitleggen, ik denk dat jij wel snapt wat ik bedoel...


Groet'n

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #217 Gepost op: 21-12-2007, 19:08:32 »
8). Maar indrukwekkend is het zeker, leuk dat je ook mijn verslagen volgt, ik ga morgen een fiets huren in Kathmandu en dan naar Bhaktapur moet heel mooi zijn maar eerst het verkeer hier zien te trotseren.

Ach je moet gewoon gaan weet je wel, anders kom je er nu eenmaal nooit.

Kathmandu is echt een indrukwekkende stad, wel hectisch maar toch relaxt hoe moet ik het aan anderen uitleggen, ik denk dat jij wel snapt wat ik bedoel...


Groet'n

hé Luigi, sterk 'k had je verhaal eerst al op Erwin waarbenjenu gelezen en nu hier, 'k werd van jouw site gegooid terwijl ik wat aan het schrijven was. Waarschijnlijk overbezetting????, maar 'k las Bhaktapur, echt de moeite waard hoor. Ken je nog dat verhaal over die drie holy men, ze "schooien" langs de winkels in de hoop op iets eetbaars, ze rusten op een gegeven moment en ik kom naast hun te zitten. Krijg na wat heen en weer gemompel een sigaretje aangeboden (marlboro!!!), nou kicken dus. Ik probeer wat te communiceren gaat er bij één van hun een mobieltje af die hij vervolgens uit zijn gewaad haalt, nou ja zeg!!!!
Pas trouwens op voor die leuke kindertjes die met jou op de foto willen, kost je geld hoor!!!!
nou doeg maar weer,
rinck


Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #218 Gepost op: 22-12-2007, 17:00:39 »
Haha ja inderdaad kindertjes die op de foto willen, maar willen er uiteraard ook rupees voor hebben, want anders willen ze het niet zo graag, dat had ik al door.
En niet alleen kinderen willen geld hebben, maar het is in India erger.

Heb trouwens in Kathmandu een fiets gehuurd, moet hier wel links rijden, voor hoever dat mogelijk is en anders ergens rijden waar je sneller vooruitkomt 8).

Ja overbezetting zou de reden kunnen zijn, en ik ben niet eens op tv geweest ::)

Ja elke dag wordt ik hier wel opnieuw verrast, liep vandaag de straat op en zag tafels met opengesneden wilde zwijnen, dat zag ik op andere dagen niet, is het zwijnendag of zo ik weet het niet.
Maar ik heb het maar niet als ontbijt genomen vond het er nogal ranzig uitzien.

Het zit er bijna op, heb morgen ook nog de fiets tot mijn beschikking en ga ik wat tempels bekijken.

En daarna vlieg ik verspreid over 3 dagen weer terug via Delhi en Dubai naar de westerse wereld.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #219 Gepost op: 26-12-2007, 14:05:44 »
 :o
hé Luigi,
't is dus alweer afgelopen met je holiday, jammer man maar zoals ik las onvergetelijk, toch?
wat waren nu je mooiste dag/en en wat maakte de grootste indruk, benieuwd. voor als je 't nog niet weet, Vinnie heeft gewonnen bij Robinson-eiland, en terecht, alhoewel ik het Willem ook had gegund hoor!!!!
Maar goed jij zo weer terug en je normale leventje weer op het spoor zetten.
Doeg rinck  ::zwaai::