Auteur Topic: Oberon DVD  (gelezen 61957 keer)

Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Oberon DVD
« Gepost op: 5-07-2006, 17:00:20 »
Ik weet het, het programma was qua kijkcijfers geen succes en ook veel Middeleeuwen-lovers vielen snel af. Maar zou er misschien toch van Oberon een DVD komen? Vooral ook omdat het achteraf maar een eenmalig programma bleek. (In de andere landen wèl een succes...)

Offline black-dawn

  • Forumlid
Re: Oberon DVD
« Reactie #1 Gepost op: 6-07-2006, 12:27:41 »
Het idee van een DVD is op zich niet slecht, maar dan wel een DVD met nog niet eerder vertoonde beelden, of bloopers, of een kijkje achter de schermen..En het zou vooral een mooie, gezellige en sfeervolle DVD moeten worden, zonder de alom gehate voice-over. Ik bedoel daarmee dat de beelden voor zich zouden moeten spreken,door de dingen die de mensen daar gedaan hebben, en niet door snelle beelden die bijeen gehouden worden door insinuaties van de spreker. Dat zou ik wel leuk vinden.


Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Oberon DVD
« Reactie #2 Gepost op: 6-07-2006, 12:52:32 »
Het idee van een DVD is op zich niet slecht, maar dan wel een DVD met nog niet eerder vertoonde beelden, of bloopers, of een kijkje achter de schermen..En het zou vooral een mooie, gezellige en sfeervolle DVD moeten worden, zonder de alom gehate voice-over. Ik bedoel daarmee dat de beelden voor zich zouden moeten spreken,door de dingen die de mensen daar gedaan hebben, en niet door snelle beelden die bijeen gehouden worden door insinuaties van de spreker. Dat zou ik wel leuk vinden.

Ik snap dat het voor jullie deelnemers niet zo leuk moet zijn geweest om de beelden op deze manier zo te zien. Aan de andere kant wil men toch graag spannende en een beetje smeuïge beelden uitzenden om kijkers te trekken. Dat blijft toch een beetje een dilemma van realityseries. :-\\

@suus: Ik heb de uitzendingen opgenomen op dvd. Dus mocht je een kopietje willen, dan pm me maar ff.
Geniet nooit met mate...

Offline black-dawn

  • Forumlid
Re: Oberon DVD
« Reactie #3 Gepost op: 6-07-2006, 15:10:38 »
Dat het trekken van Kijkers redelijk mislukt is, mag onderhand wel blijken.  ::jaja::
Dus het tonen van "smeuige" beelden levert dan toch niet altijd het gewenste resultaat.
Over het waarom dat bij Oberon  gefaald heeft, kan men een interessante discussie voeren..
Voor mij impliceert reality-televisie een hoge mate van realiteit..maar ik had het natuurlijk al kunnen weten zodra ik de plastic klimop zag waarmee het kasteel zo weelderig "begroeid" was.
Wel jammer van al die mooie beelden die ergens in een archief liggen.

Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oberon DVD
« Reactie #4 Gepost op: 6-07-2006, 15:21:33 »
Nou, als ze de afleveringen alleen al volledig op dvd zetten.... 13 afleveringen van 50 minuten minus iedere keer 5 minuten herhaling en preview. Dan dus 45x13/60= 9 uur en drie kwartier 'regulier' materiaal. Dat krijgen ze met moeite misschien op 3 schijven maar waarschijnlijk 4 schijven. Dan een bonusschijfje achter de schermen materiaal en met onuitgebrachte maar wel opgenomen leuke fragmenten (als ik Black Dawn moet geloven, is dat best heel erg veel). Krijg je een box van 5 schijfjes.
Maar maak er dan wel een mooie box van, met een mooie voorkant. en geen slechte fotocollage ofzo.

Maar voor Black Dawn: het is toch wel bekend dat bij "Reality Show" de nadruk op 'show' ligt  ;)

Offline black-dawn

  • Forumlid
Re: Oberon DVD
« Reactie #5 Gepost op: 6-07-2006, 15:33:25 »
Het is misschien moeilijk te geloven, maar voor mij was dat geen algemene kennis, ik kijk immers zelden tv. Toen mijn deelname defintief was, heb ik 3 programma`s bekeken die het predikaat "reality-show" verdienen, en ik herinner me nog dat ik dacht: "wat stellen die mensen zich daar aan, wat een toestanden allemaal "
Ik ben wel degelijk gewaarschuwd door vrienden die het kunnen weten, maar ik wilde het niet geloven..
En wat betreft het beeldmateriaal: 3 cameraploegen die constant filmden, een paar vaste hangende, en bij duels soms wel 6.
Dus..per dag zo`n 60 uur aan opnames..minimaal.
Me dunkt dat men daar leuke beelden uit kan halen. Denk je niet?

Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oberon DVD
« Reactie #6 Gepost op: 6-07-2006, 15:49:36 »
absoluut. maar heb je als deelnemers zelf geen kanalen?
en dan bedoel ik om wat ongebruikt materiaal te kunnen bekijken of 'viavia' te krijgen op schijfjes?

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Oberon DVD
« Reactie #7 Gepost op: 8-09-2006, 14:57:43 »
waarom gaat talpa niet nog een serie oberon uitzenden, de gemiddelde kijkcijfers waren hoger dan die van een gemiddeld talpa programma

Offline Scotsman

  • Forumlid
Re: Oberon DVD
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2012, 13:42:05 »
Hallo,
Ik weet niet of iemand de berichten hier nog leest, maar ik ga het toch proberen.
Ik ben al even opzoek naar de afleveringen van Oberon (ik dacht dat ik ze had maar ik kan ze nergens meer vinden). Is er hier misschien nog iemand die me hier aan kan helpen?