Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 14607 keer)

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 20-09-2006, 16:45:26 »
Ik denk dat het probleem bij Big Brother ligt. Dat is live en loopt vaak uit waardoor ER ook uitloopt...
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #21 Gepost op: 20-09-2006, 19:26:22 »
Tis tot nu toe wel de expeditie van de brokkepiloten en opgevers :-\\
Vooral de mannen stellen zich aan vind ik :-X ;D

Offline esthy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #22 Gepost op: 22-09-2006, 13:26:32 »
De enige opgever vind ik mathijs; susanna en patricia hebben dikke pech, kunnen ze niets aandoen, frederik had gewoon niet geselecteerd moeten worden als je adhd hebt kan dat knap lastig zijn en dan heb je inderdaad structuur nodig (hier lag een mooie uitdaging voor robin als kampleider en zogenaamd psycholoog, helaas heeft hij totaal niet doorzien wat er met die jongen aan de hand was)en ik neem aan dat het bij het selectieteam van Talpa wel bekend was dat hij adhd had dus kun je beter een ander meenemen naar het eiland.Blijft mathijs over als opgever vanwege de honger.......maar o jee, daar gaat het spel toch om? dat je met honger en andere ontberingen op creatieve wijze kunt overleven op een verlaten eiland? of of uhhhhh was dat een ander programma? hij is vast in het verkeerde vliegtuig gestapt ::rofl::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #23 Gepost op: 22-09-2006, 13:37:54 »
hij is vast in het verkeerde vliegtuig gestapt ::rofl::


 ::jaja:: ::rofl:: ::jaja:: ::rofl::
Een "All Inclusive" expeditie!!!

Offline anatje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #24 Gepost op: 22-09-2006, 16:17:26 »
De enige opgever vind ik mathijs; susanna en patricia hebben dikke pech, kunnen ze niets aandoen, frederik had gewoon niet geselecteerd moeten worden als je adhd hebt kan dat knap lastig zijn en dan heb je inderdaad structuur nodig (hier lag een mooie uitdaging voor robin als kampleider en zogenaamd psycholoog, helaas heeft hij totaal niet doorzien wat er met die jongen aan de hand was)en ik neem aan dat het bij het selectieteam van Talpa wel bekend was dat hij adhd had dus kun je beter een ander meenemen naar het eiland.Blijft mathijs over als opgever vanwege de honger.......maar o jee, daar gaat het spel toch om? dat je met honger en andere ontberingen op creatieve wijze kunt overleven op een verlaten eiland? of of uhhhhh was dat een ander programma? hij is vast in het verkeerde vliegtuig gestapt ::rofl::
ik heb helaas de voorstellingsaflevering gemist.dus als frederik inderdaad adhd heeft vind ik ook dat het selectieteam hem beter niet hadden kunnen selecteren.mijn man heeft ook adhd en die adhd-ers zeg maar,die moeten echt regelmaat hebben en zeker op tijd hun medicijn innemen.ik vraag me af hoe die frederik dan zijn medicijnen op tijd in heeft kunnen nemen.ongeveer 1 tablet per 3 a 4u.mijn man heeft al moeite met het op tijd innemen van die zooi.tja,dan is de enige opgever voor mij idd mathijs.maar dat is mijn mening. ::zwaai::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #25 Gepost op: 22-09-2006, 19:09:22 »
Iemand die zegt structuur in zijn leven nodig te hebben hoeft nog geen ADHD te hebben.
Ik kan me ook niet herinneren dat het met zoveel woorden is gezegd.
In ieder geval niet in deel 1 met de voorstellingsronde.
Volgens mij was het een conclusie die door iemand getrokken is en overgenomen door de rest. (roddel?)
Maar dan nog zou iemand met ADHD best mee kunnen doen, op de eilanden zijn ze echt nooit alleen en is er altijd wel iemand die op vaste tijden de nodige medicijnen zou kunnen verstrekken. Toch?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #26 Gepost op: 22-09-2006, 19:35:46 »
Iemand die zegt structuur in zijn leven nodig te hebben hoeft nog geen ADHD te hebben.
Ik kan me ook niet herinneren dat het met zoveel woorden is gezegd.
In ieder geval niet in deel 1 met de voorstellingsronde.
Volgens mij was het een conclusie die door iemand getrokken is en overgenomen door de rest. (roddel?)
Maar dan nog zou iemand met ADHD best mee kunnen doen, op de eilanden zijn ze echt nooit alleen en is er altijd wel iemand die op vaste tijden de nodige medicijnen zou kunnen verstrekken. Toch?
Ernst-Paul heeft het in de aflevering dat Frederik afscheid nam de woorden "de hyperactieve Frederik" gesproken

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #27 Gepost op: 22-09-2006, 19:41:40 »
Ernst-Paul heeft het in de aflevering dat Frederik afscheid nam de woorden "de hyperactieve Frederik" gesproken

Tussen hyperactief en ADHD zit een heel groot verschil....ik heb de eerste afleveringen niet gezien dus ik weet niet of er gesproken is over ADHD...maar ik weet wel dat wanneer je ADHD hebt, je juist heel veel struktuur nodig hebt en dat je dat dus echt niet zult vinden op een eiland ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #28 Gepost op: 22-09-2006, 19:47:02 »
Tussen hyperactief en ADHD zit een heel groot verschil....ik heb de eerste afleveringen niet gezien dus ik weet niet of er gesproken is over ADHD...maar ik weet wel dat wanneer je ADHD hebt, je juist heel veel struktuur nodig hebt en dat je dat dus echt niet zult vinden op een eiland ::ohno::
De combinatie van dat laatste (dat hij structuur nodig heeft) en dat EP sprak over hyperactief geeft mij toch echt het idee dat Frederik ADHD heeft, maar goed ik kan het mis hebben.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #29 Gepost op: 22-09-2006, 22:29:26 »
Als je naar vorige afleveringen kijkt zie je precies het tegenovergestelde.
Er word over t algemeen veel te vlug met die term gegooid.
Maar ja, we zijn allemaal geen psychologen en psychiaters.
Ik ga er verder niet over redetwisten maar om zo een diagnose te kunnen stellen moet je toch veel verder kijken als een aflevering in ER.

Offline esthy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #30 Gepost op: 23-09-2006, 09:33:06 »
tja dat kan wel kloppen ik heb het wat extreem opgevat toen er over structuur en hyperactief werd gesproken; ik had het met die jongen te doen omdat hij duidelijk iets miste waardoor actief kon zijn, want na voedsel ging hij wel aan de slag en toen ik dat zag dacht ik " het kon weleens adhd zijn vanwege zijn reacties" vandaar en daarom vind ik hem niet direct een opgever ::regenboog::