Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 250637 keer)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 17-02-2007, 12:55:18 »
Aan het begin van de wandeling heeft Karel het volgens mij ook over één of andere koning die 57 jaar is geworden
en dat je dat goed moet onthouden. Inge is geboren in 1957

Dat is inderdaad errug ver gezocht.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: China airlines 066/065
« Reactie #301 Gepost op: 17-02-2007, 13:07:29 »
Citaat
dit past het best in het Inge-topic)
Ik vind het prima.

Ik baseer me overigens op nog iets anders. In serie 4 zat 1 van de meest zichtbare zaken ( de handschoen van Elise) al verstopt in de eerste 10 seconden van de serie. Wat ik ermee wil aangeven: onderschat die eerste aflevering niet.

Ik was de derde Turn nog vergeten te noemen:

LOMED

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 17-02-2007, 14:14:33 »
Aan het begin van de wandeling heeft Karel het volgens mij ook over één of andere koning die 57 jaar is geworden

Rama de Vijfde (26:40). Karel zei dat hij leefde van 1868 tot 1925 maar dat klopt niet. Volgens Wikipedia was het 1853-1910.

Karel had het ook nog over de kleur geel (27:27) en dat veel Thai geel aanhadden vanwege de geboortedag van de koning. Zou het toeval zijn dat 1 van de kandidaten tijdens de rondwandeling ook iets geels aanhad?

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #303 Gepost op: 17-02-2007, 14:25:35 »
(Aflevering 1; tijdcode 02:13) Of de tijd klopt niet en het is het bordje bij aankomst. Maar dat maakt niet uit: het wijst altijd naar Inge. Dit zijn de theorieën die ik langs heb zien komen:

• 66: keer het om en er staat 99: in letters: II (Inge Ipenburg)
  • CI: zet het achterstevoren en er staat IC: in Romeinse cijfers: 99 en dat is weer II
  • 9 uur: I van Inge
  • Amsterdam: 9 letters: I van Inge

(dit past het best in het Inge-topic)

9+9 = 18 = R = Renate  ::trots::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #304 Gepost op: 17-02-2007, 14:29:58 »
zet het achterstevoren en er staat IC: in Romeinse cijfers: 99 en dat is weer II [/li][/list]

Dat klopt niet, 99 is 'XCIX' in Romeinse cijfers. :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #305 Gepost op: 17-02-2007, 14:56:56 »
Ne hoor, kijk maar, en tel maar na:

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Hoe je het ook wendt of keert, er blijft een verwijzing naar de negende letter in het alfabeth in staan......
« Laatst bewerkt op: 17-02-2007, 14:58:35 door Bodejos »

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 17-02-2007, 15:05:08 »

ahum, kuch, kuch  ;D

9+9 = 18 = R = Renate  ::trots::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Meriek

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
« Reactie #307 Gepost op: 17-02-2007, 15:38:36 »
Ik heb me eens uitgesloofd, en veel verdachte zaken rond Inge eens op een rijtje gezet. Heel veel dingen zijn een beetje ver gezocht, maar dat leek me nog altijd beter dan het missen van bepaalde acties. Voor de geïnteresseerden:

Aflevering 1: In het begin blijft de Mol nog even onder de grond. Met het vertrouwen van de groep, kun je later juist meer mollen zonder dat de anderen je verdenken. Dus dat Inge goed haar best lijkt te doen met de bagage opdracht en bij huisje-boompje-beestje is niet zo verwonderlijk (als Mol weet ze natuurlijk ook wel dat dit geld, een paar afleveringen later, weer net zo hard uit de pot gaat). Zeker met haar gedrag in huisje-boompje-beestje weet ze veel vertrouwen te winnen. Goed, er wordt hier wel veel geld mee verdiend, maar als Inge voortijdig een fout zou maken, dan had Renate dat geld toch wel verdiend (al had ze dat op dat moment nog niet kunnen weten)! Tijdens de speurtocht naar Alex gaat ze op het beslissende moment mee met de verkeerde beslissing van de groep, op een onopvallende manier.

Aflevering 2: Tijdens het letter zoeken vinden Inge en Alex geen enkele letter! Nu hadden ze daarbij wel last van een communicatieprobleem met de chauffeur, maar ze zijn wel aangekomen op het “Siam Square”, waar volgens de mensen in de control room letters hadden moeten liggen. Deze hebben ze niet kunnen vinden. Nadja, Eva en Dick krijgen de schuld, maar het blijft opvallend dat Inge en Alex dat Siam Square toch zonder letter weer verlaten hebben. Bij het abseilen volgt er een duidelijkere Mol actie. Inge wist dat er mensen waren die nooit zouden durven abseilen, en toch heeft ze het geld ingezet om deze mensen over te halen. Alex had van tevoren al heel duidelijk gezegd dat hij niet zou gaan, en de andere vier kandidaten die wel van de toren gingen, wisten dit. De enige manier om het geld dus uit de pot te houden, was door zelf te gaan en Karels uitdaging aan te nemen. Door boven te blijven staan, geef je trouwens alle regie uit handen, waardoor de Mol weinig anders kon doen (tenzij hij/zij écht niet durfde, natuurlijk).

Aflevering 3: Tijdens de opdracht in Ayutthaya is Inge praktisch op dezelfde plek als Renate uitgeschakeld. De groep heeft hiermee geen enkele nuttige informatie erbij gekregen. Wat mij opviel, is dat er heel veel aandacht werd gevestigd op het uitvallen van Nadja in deze opdracht, maar dat er zo ongeveer voorbij gegaan wordt aan Inges aandeel, dat ongeveer hetzelfde was als Nadja, maar beter (geniepiger) uitgevoerd. In de trein hoefde de Mol eigenlijk niets te doen, omdat deze opdracht al bij het eerste station mislukt was. Wel was het afgeven van Inges molboekje aan Paul opvallend. Ik denk dat het vaststond dat de derde afvaller hoe dan ook een tweede kans had moeten krijgen, omdat ze anders niet uit komen met het aantal geplande afleveringen. De Mol had het Paul dus niet te moeilijk moeten maken (de Mol is namelijk de enige die hier invloed op kan hebben). Als Mol heb je bovendien je boekje minder hard nodig. Tenslotte geeft het ook nog een mooie verklaring waarom je bij de veiling op Paul zou bieden.

Aflevering 4: Bij de buggy-hunt viel er volgens mij weinig te mollen, omdat er twee buggy’s met geldzoekers zijn, en de Mol maar op een plaats tegelijk kan zijn. Het viel me wel op dat Renate en Alex vier keer zoveel geld vonden als Nadja en Inge, en dat laatstgenoemden ook nooit in de positie zijn geweest om Menno en Dick af te schieten. Nadja zou hier als schild voor de Mol hebben kunnen functioneren. Later, bij de veiling, heeft de Mol wel haar slag kunnen slaan. Wat mij opviel was dat Inge heel veel geboden heeft, maar geen enkele prijs in de wacht geslepen heeft, wat zou kunnen betekenen dat ze steeds niet de voorlaatste, maar de laatste bieder was (dit geldt overigens ook voor Renate). Daarnaast leek ze ook de eerste bieder te zijn – wat op zich nog niet heel verdacht is – maar hebben ze in de aflevering zelf de eerste bieder meestal niet in beeld genomen!
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Meriek

• Forumlid
  • Fulltime Molloot
« Reactie #308 Gepost op: 17-02-2007, 15:38:53 »

Aflevering 5: Bij de olifanten opdracht hebben de mannen voor een groot gedeelte het heft in handen genomen. De Mol hoefde hier slechts toe te kijken hoe zij de onderste kisten op de verkeerde plaats zetten. De opdracht met de vlotten vormt echter een groot vraagteken voor me (om maar eens een bijzonder flauwe woordspeling te gebruiken). Okee, Inges groepje kreeg de vaten van Paul en Inge zelf niet te pakken (en van de laatste kun je haar moeilijk de schuld geven), maar de Mol had het vraagteken gewoon niet mee mogen nemen. Waarom ze dit heeft gedaan is mij niet duidelijk. Ze werd niet heel erg verdacht, en medelijden met de groep is ook niet zo’n sterke eigenschap voor een Mol. De enige reden die ik kan bedenken, is dat de “Karel heeft het voor elkaar”-aanwijzing te belangrijk was om te laten liggen.

Aflevering 6: Tijdens de tocht door de jungle zit Inge bij de niet fitte groep. Een goede positie voor de Mol, omdat zij Karel het eerste vinden, en als eerste de kans krijgen om de puzzel op te lossen. Samen met Eva lijkt Inge te besluiten om op de andere groep te wachten, waardoor ze met een tijdslimiet komen te werken, en bovendien met een grotere groep zijn, meer mensen die door elkaar schreeuwen en het zo alleen maar moeilijker maken, dus. Vervolgens lijkt Inge weinig inbreng te hebben bij het oplossen van de puzzel. Is ze misschien bang om de anderen op een goed idee te brengen? Daarna wordt Inge twee keer gezien bij de liftopdracht. Het probleem hiermee is, dat Renate Inge te zien krijgt, terwijl ze haar vraag over de positie van haar vat fout heeft. Ik denk echter niet dat de makers ons zo gemakkelijk kandidaten zullen laten wegstrepen. Bij de foto-opdracht gaat Inge samen met Nadja op zoek naar de fotograaf. Inge is daarmee de eerste kandidaat die uit het spel ligt, op een punt waarop de kandidaten nog niet weten waar ze het moeten zoeken. Wat mij ook opviel, was dat Inge en Nadja bij Paul en Renate in de buurt bleven, terwijl ze hadden besloten om de drie groepen te verspreiden. Nadja had alle reden om bij de anderen in de buurt te blijven, maar waarom zegt Inge hier niets van? Het gevolg is namelijk dat ook Paul op de foto staat.

Aflevering 7: Bij de opdracht met de boot is Inge heel fanatiek op zoek naar flessen. Omdat het geld, dat gevonden is door de Mol, niet meetelt, kan ze dit gerust doen. Het zou juist meer opvallen als ze helemaal niets zou vinden. Bij het verdelen van de tentjes heeft Inge eigenlijk weinig keus: de vrijstelling wordt haar gewoon in de schoot geworpen. Het zou teveel opvallen als ze besloot om die op te offeren om de opdracht te laten mislukken. Het enige wat ze kon doen, was een beetje opscheppen over haar vrijstelling (wat ze volgens Renate ook gedaan heeft) om zo de groep tot muiten uit te dagen. Als Nadja dan bij haar in de tent springt, doet ze er weinig aan, en ze gaat ook niet in het lege tentje zitten om het geld veilig te stellen (maar dit zou ook vanuit kandidaat-perspectief zijn uit te leggen). Bij de wandeling door Phuket lijkt Inge haar geheime opdracht goed uit te voeren. Toch leek Paul te twijfelen, waaruit kan blijken dat het voor de kandidaten minder duidelijk was dan voor de kijkers (helemaal als de kandidaten niet weten waar ze op moeten letten). Daarbij staat Inge ook een aantal keer naast Karel, schrijft ze heel veel op in haar molboekje en vertragen haar vragen de tocht – niet zo erg, dat de tocht 1,5 uur duurt, maar misschien net genoeg om Eva’s opdracht een beetje te camoufleren. 

In het vinden van geheime hints ben ik altijd heel slecht, dus dat laat ik maar aan anderen over.

Het probleem is, dat al deze argumenten zijn geschreven vanuit een enorme tunnelvisie. Met enig speurwerk is er van iedere kandidaat wel zo’n lijstje te maken.

Misschien heeft iemand nog aanvullingen?
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #309 Gepost op: 17-02-2007, 15:50:08 »
The British are not impressed.

Offline narcissus

• Forumlid
  • Enjoy all the little things in life!
« Reactie #310 Gepost op: 17-02-2007, 15:51:03 »
Meriek...Ik ben het helemaal!!! met je eens...
Geen tunnelvisie..Inge is gewoon de Mol! ;D

Wel 1 kleine kanttekening. Als Inge niet de Mol zou zijn (wat dus absoluut niet mijn mening is ;))
dan zou zo'n fanatieke kandidaat juist wel in het lege tentje gaan zitten. Ik bedoel..het is een spel, en je wint er geld mee. Een 3000 euro erbij is mooi meegnomen. Een fanatiekeling zou dan niet koppig en bekvechtend in het Vrijstellingstentje blijven zitten...

Inge..Chapeauuuuuuuuuu 8)
Carpe Diem!!!

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 17-02-2007, 16:04:55 »
1+8 = 9

::rofl:: ::rofl:: kortom: we kunnen nog wel ff doorgaan

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #312 Gepost op: 17-02-2007, 16:47:06 »
Meriek, fantastische uitleg al is het hier en daar inderdaad tunnelvisie. Mijn grootste problemen zijn de lift en het huisje-boompje-beestje maar meer nog zie ik het niet in haar. Als ze op zo'n moment bedremmeld aan alleen Karel vraagt of ze na de veiling dan toch niet haar boekje terug mag bijv. Hoe dan ook gun ik het Inge wel de mol te zijn. Eva zou een slechtere zijn qua geld, Paul lijkt me haast onmogelijk en Renate zou ik eel slecht voor de serie vinden.
De Blondine is de Mol :)

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 17-02-2007, 18:22:33 »
Dat klopt niet, 99 is 'XCIX' in Romeinse cijfers.
Je hebt gelijk ::ok:: Deze strepen we door: IC: in Romeinse cijfers: 99.

Offline DB88

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 17-02-2007, 20:10:37 »
Citaat van: Erik TKS
Karel zei dat hij leefde van 1868 tot 1925 maar dat klopt niet. Volgens Wikipedia was het 1853-1910.

Oftewel Karel verschuift het 15 jaar, een kandidaat die iets met 15 heeft?

Offline Flugel

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 18-02-2007, 11:50:19 »
De 15de letter van het alfabet is de O. Dan zou je dus krijgen "O O O Inge, jij bent vast de mol".

Maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 18-02-2007, 13:41:56 »
De 15de letter van het alfabet is de O. Dan zou je dus krijgen "O O O Inge, jij bent vast de mol".

Maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 18-02-2007, 13:47:55 »
Tijdens de eerste paar afleveringen was ik er van overtuigd dat Inge absoluut de mol niet kon zijn. Ik had haar dan ook al doorgeschrapt. De manier waarop ze reageerden - heel verbaasd, geschrokken etc - kwamen ook mij als echt over (ok ze is actrice, maar toch) Ook deed ze weinig verdachtte dingen. Ik had bij haar ook een soort Aafke-gevoel.
Maar ik moet zeggen dat ik de laatste 2 weken in Inge toch wel een goede mol zien. Ik ben echt benieuwd naar de uitslag..  :-X

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 18-02-2007, 14:14:45 »
Ik denk dat de makers zich af en toe rot lachen om al die theorieen van ons want als Eva de mol is zijn die over Inge dus niet waar en vice versa.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #319 Gepost op: 18-02-2007, 16:33:35 »
Tijdens de eerste paar afleveringen was ik er van overtuigd dat Inge absoluut de mol niet kon zijn. Ik had haar dan ook al doorgeschrapt. De manier waarop ze reageerden - heel verbaasd, geschrokken etc - kwamen ook mij als echt over (ok ze is actrice, maar toch) Ook deed ze weinig verdachtte dingen. Ik had bij haar ook een soort Aafke-gevoel.
Maar ik moet zeggen dat ik de laatste 2 weken in Inge toch wel een goede mol zien. Ik ben echt benieuwd naar de uitslag..  :-X

Ik heb precies hetzelfde. Ze zou de rol van haar leven spelen ;). Die momenten na de veiling en na het abseilen bij Karel dus als het allemaal niet eens meer hoeft tegenover de kandidaten ::bravo::
De Blondine is de Mol :)