Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 250621 keer)

Offline saroja

• Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #440 Gepost op: 23-02-2007, 16:20:37 »
Ik ben pas gaan nadenken nadat Paul had gezegd dat er "iets met handen" was en toen kwam ik alleen op die letters tijdens het bieden maar dit is inderdaad ook een goede. Dus we hebben: Geef Karel de hand, Geef elkaar de hand, doventaal Inge en letters bij het bieden. Waarom zijn er nu nog steeds mensen in het Paul- of Evakamp? Weet iemand trouwens al wat "Karel heeft het voor elkaar" betekent? Dit is trouwens ook veel beter dan dat gekke gepuzzel met jaartallen, letters van namen enz enz. Weet iemand nog een leuke handenhint trouwens, of waren dit ze allemaal?

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #441 Gepost op: 23-02-2007, 16:39:56 »
Die gebarentaalhint is geniaal! Ik zie alle letters er in terug. En anders vind ik haar erg vreemd doen met haar handen en vingers. Ik zat al op Inge na wegstrepen van de rest, maar na deze hint ben ik nog meer overtuigd! Goed gevonden!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline willem29

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
« Reactie #442 Gepost op: 23-02-2007, 16:40:08 »
Het valt me wel op dat ze die gebaren steeds met de linkerhand doet en steeds op de kop. Maarja, we moeten wel meer dingen draaien (Lomed), dus misschien dat dat erbij hoort?

Zeer duidelijk plaatje iig.

::ok::

3/6/8 zijn toch echt met rechts.Maar ik ben om.. Dit is haar hint aan ons als kijker. Het eerste jaar dat ik echt overtuigd ben dat we een theorie hebben ondekt.

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #443 Gepost op: 23-02-2007, 16:41:58 »
Met de groepsfoto´s....
Waarom is onderstaande foto niet DE groepsfoto??

Hoe bedoel je DE foto. Dit was gewoon de eerste persfoto van de groep die naar buiten is gegaan. Andere "foto's" zijn screenshots uit de aflevering en dus camera opnamen en geen echte FOTO

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #444 Gepost op: 23-02-2007, 17:00:05 »
3/6/8 zijn toch echt met rechts.Maar ik ben om.. Dit is haar hint aan ons als kijker. Het eerste jaar dat ik echt overtuigd ben dat we een theorie hebben ondekt.

Geld ook voor mij. Denk dat dit de hint is. Sommige foto's zijn misschien niet heel duidelijk, maar als je dan bv foto 8 bekijkt (de laatste) is dit een nogal wat vreemde houding. En het is m.i. tè toevallig dat Inge toevallig bij elke afleveringsfoto precies haar handen in de vorm houd die Ingedemol oplevert.
Ik denk dat dit de hint is idd. Daar gaat mijn score in de pool! Heb maar 1 keer Inge.... Nu maar hopen dat ik veel punten heb met Paul als winnaar....
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 23-02-2007, 17:42:23 »
Bij het laatste plaatje heeft ze haar arm ook zo krampachtig, dat is niet normaal meer  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 23-02-2007, 17:46:52 »
Wie heeft die theorie verzonnen?

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #447 Gepost op: 23-02-2007, 17:51:46 »
Ik heb gedroomd dat Inge de mol was, maar ik geloof niet in voorspellende dromen, dus ik heb dat leuk genegeerd. Ik heb ook gedroomd dat ze met zijn vieren de finale ingingen, maar dat Nadja Paul zou vervangen. Uiteraard vond ik het zo raar dat ik het wederom genegeerd heb.

Dikke vette GRMBLL ja!  :-\\
No Milk today???

Offline martine hafkamp

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 23-02-2007, 18:03:29 »
in iedere aflevering laat inge met een van haar handen een gebarentaal letter zien en wanneer je deze naast elkaar plaatst dan spelt het  i.n.g.e.d.e.m.o.....en dan krijgen we volgende week de laatste L.
een voorbeeldje : de eerste afl. heeft ze haar armen over elkaar maar met haar linker hand steekt ze haar pink uit....dit is de i
laatste afl. heeft ze haar rechter hand op haar heup met een rondje gemaakt van duim en wijsvinger....de letter o.
enz.....
bekijk alle groepsfotos en oordeel zelf.....gr. martine hafkamp

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #449 Gepost op: 23-02-2007, 18:19:40 »
Topic doorgelezen, martine? ;)
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #450 Gepost op: 23-02-2007, 18:20:11 »
Ik zit vanaf afl.2 op Inge (een vroege tunnelvisie) en ik denk- zeker na het lezen van de doventaaltheorie en andere dingen die ik zelf niet gezien heb-dat ik het goed heb!! Ik vond Inge ook in afl.8 weer verdacht bezig o.a. het drammen om bij de slopers te zitten, niet doorzetten op de ladder, het niet eten van de tor (en ook niet eens proberen, hulde aan Eva), de boel ophouden en het opnieuw verdacht maken van Eva (er op stemmen zelfs geloof ik). Inge maakt heel vaak mensen op een sluwe manier verdacht waardoor ze de aandacht van haar eigen streken afleidt. En natuurlijk dat toneelstukje in de hotelkamer... Het lijkt mij toch duidelijk dat ze het is. Temeer daar ik de andere drie ook veel minder of niet verdacht vind. Inge is het en Paul wint omdat hij het al 2 afl. doorheeft. ::ok::

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #451 Gepost op: 23-02-2007, 18:21:26 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #452 Gepost op: 23-02-2007, 18:30:38 »
Inge is echt een fantastische mol, een dieptepunt qua pot en qua verdenkingen, jammer dat Paul haar nu door heeft maar ze heeft het nog verder geschopt dan Milouska als Eva op Paul blijft!
De Blondine is de Mol :)

Offline zoë nicky

• Forumlid
  • ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
« Reactie #453 Gepost op: 23-02-2007, 19:06:08 »
Ik ben ook om nu, deze theorie KAN gewoon niet toevallig zijn...
Wel leuk als Inge de mol is, helaas ik heb al die tijd op Nadja/Eva gezeten als mol.
Zelf ben ik een ontzettende slechte mollenvanger...heb het altijd fout.
Maar na de anticlimax van gisteren ben ik ook wel blij met deze theorie.

*zucht* ook wel jammer eigenlijk dat het is ontdekt...
Maar ja...je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, dit is de Mol, en niets is wat het lijkt, toch?!

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #454 Gepost op: 23-02-2007, 19:23:24 »
Goed gevonden idd, wie het ook was. Maar ook: Goed bedacht van de makers! ::ok:: Eindelijk weer een rasechte hint waar we massaal zeven afleveringen lang overheen gekeken hebben. Super!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #455 Gepost op: 23-02-2007, 19:24:09 »
Hoe verklaren de Inge-verdenkers de volgende passage uit het dagboek van de Mol, aflevering 5:

Citaat
En dan die vaten! Jammer dat die opdracht enigszins gelukt is, maar ik moet zeggen dat ik ze wel wat geld gun inmiddels.

Het laatste gedeelte kan op Inge slaan ja, maar het stukje 'Jammer dat die opdracht enigszins gelukt is' niet. Inge zorgde er voor dat de verdubbelaar (vraagteken) op het vlot is gezet en over de finish werd meegenomen! Vervolgens zeggen 'Jammer dat die opdracht enigszins gelukt is' klopt niet.

Kan iemand hier een antwoord op geven?

En nog eentje: waarom houdt Inge vooraf aan het inleveren van de bagage haar hand weer in de positie als op groepsfoto 1 als ze zo als hint de 'I' vormt? Dat hoef je toch niet nog eens te doen?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #456 Gepost op: 23-02-2007, 19:26:00 »
Misschien doordat Inge niet alleen op dat vlot zat? Ze kan het moeiilijk in haar eentje overboord gooien zonder overleg.
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #457 Gepost op: 23-02-2007, 19:27:10 »
Misschien doordat Inge niet alleen op dat vlot zat? Ze kan het moeiilijk in haar eentje overboord gooien zonder overleg.

Inge heeft volgens Paul het vat gezien en met veel moeite op het vlot gebracht.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #458 Gepost op: 23-02-2007, 19:31:53 »
Kan iemand hier een antwoord op geven?

Heb ik al gedaan in dit topic, Heinz...

Mooi dat je ons trouwens even helpt, dus vooraf aan het inleveren van de bagage hield ze haar hand weer in de positie als op groepsfoto 1? Fantastisch, dat betekent immers dat ze haar initialen I.I. toont!

PS
Fraai trouwens ook dat ze in de vertaalopdracht stuurt op woord 4 en niet op woord 2, dan hadden ze 'geef elkaar' gevonden en was het een eentweetje wat de rest moest zijn, nu een gok!

De Blondine is de Mol :)

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 23-02-2007, 19:42:20 »
wat ik de hele tijd zie is dat inge wel mollerig probeert te doen maar wanneer het er dan echt op aankomt lijkt het of ze soms een gebrek aan lef heeft...
Ook bij verzet van de groep, vind ik dat als ze de mol zou zijn te vaak inschikt...

- bij de rondleiding opdracht leek het alsof Inge duidelijk twee opdrachten probeerde te doen om zo de nodige verwarring bij paul te veroorzaken, ze probeerde én veel vragen te stellen én dicht bij karel te lopen (hoewel deze twee opdrachten natuurlijk makkelijk samen gaan).. een prima strategie maar uiteindelijk durft ze dan het toch niet af te maken, (het zou heel verwarrend zijn geweest als ze ook naast renate was gaan lopen)..

- bij de olifanten opdracht stelt ze voor om eerst de lichtste kist te verplaatsen... Dit is natuurlijk niet zo slim en opzich is het daarom een redelijke molactie. Paul zegt hierop meteen dat je beter de zwaarste kan nemen en wuift het hele idee van Inge weg.. Het lijkt alsof Inge hier niet op in durft te gaan om haar sabbotage door te zetten.

En ook inde laatste opdracht kreeg ik dat ´de-gedachte-van-een-mol-is-goed-maar-doe-nét-dat-laatste-stukje-ook´ gevoel bij Inge. Op het eiland oppert ze een keukentrap te gaan maken, bij een tijdslimiet van een uur en zeer beperkte materialen die je maar één keer mag gebruiken lijkt me dat een heel domme keuze.
Toch had ze kunnen proberen dit idee door te zetten, Renate snapte toch niks van de opdracht en zou gemakkelijk om te praten zijn en je zou ook Eva kunnen wijs maken dat een keukentrap duidelijk minder gevaarlijk is dan een wankelende trap van het idee van Paul. Ze had op zn minst het idee verder moeten doorvoeren en wie weet had ze de groep zo ver gekregen om haar daarin te volgen.
Het is echter ook dit keer weer dat Paul haar idee meteen als onzin verklaart en verder gaat op zijn (betere) methode. Inge zou als mol zijnde toch wat meer risico´s mogen nemen?