Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 250336 keer)

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #500 Gepost op: 24-02-2007, 21:10:56 »
Aflevering 8:

Opdracht 1 Boksring:

Ten eerste: Inge wilde graag slopen in plaats van bouwen. De kans bij slopen dat je door mag naar de volgende ronde komt neer op 50%. Bij bouwen is het wat onzekerder, want misschien kan Inge wel helemaal niet met kaartenhuizen overweg, wat haar kans minder maakt dan 50%. Dus bij slopen was de kans door te gaan groter, en kon ze proberen het ja/nee spel te verliezen om zo de opdracht doen te mislukken. Zo ver is het echter niet gekomen, maar haar keuze voor slopen is daarmee wel meer Mols. Uiteindelijk at ze de tor niet, en dit is denk ik haar eigen keuze geweest. Het was immers moeilijk in te schatten wat Eva ging doen.

Opdracht 2 Bouwwerk strand:

Inge stelt voor om een keukentrapje te bouwen. Wie verzint in hemelsnaam zoiets! De Mol natuurlijk. Ook twijfelde ze heel erg aan het plan van Paul, wat ook al niet logisch was. (Daarbij vond ik hun hele plan al niet logisch. Je had beter twee stukken hout met een touw kunnen verbinden, die over het draad heen gooien en dan de envelop naar beneden trekken.) En toen zij de ladder op ging was ze bijna bij die envelop, en dan gaat ze eerst weer naar beneden. Bij de tweede poging staat ze op exact de zelfde trede, en dan kan ze wel bij die envelop! Ook was Inge degene die al vrij snel voorstelde om bij twee woorden een Thai te zoeken. Ze hoopte zo dat ze het richting ‘geef Karel de hand’ te sturen, omdat ze alleen maar geef en hand als woorden wisten. Helaas voor haar kreeg Renate de goede ingeving, maar het is wel opvallend dat je Inge weer het meest ziet twijfelen als ze bij Karel staan.

Opdracht 3 Productie spionage:

Of ze wel wat had gestolen/bekeken als ze hadden gezegd dat ze dat niet zou doen, zullen we misschien wel nooit weten. Maar feit blijft dat bij haar de enige keer is dat er geen geld in de pot komt. En als ze in die kamer zit vind ik haar ook een beetje vreemd doen (met haar voeten draaien etc.) Het lijkt net of ze weet dat gefilmd wordt en geen houding weet aan te nemen. Maar goed, dit kan ook een beetje aan mij liggen.

Andere zaken:

Er zijn nog wel meer zaken die Inge aanwijzen als Mol. Die hints van haar handen is natuurlijk een hele duidelijke, en er zijn ook genoeg muzikale hints die naar haar leiden. Om daar nu allemaal op in te gaan heb ik niet zoveel zin, misschien dat ik dat nog een keer toe voeg.

Ik hoop dat ik twijfelaars nu overtuig heb. ;D Zo niet, dan hoop ik dat jullie in elk geval inzien dat Inge genoeg streken op haar naam heeft staan. ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #501 Gepost op: 24-02-2007, 21:32:11 »
Ik hoop dat ik twijfelaars nu overtuig heb. ;D Zo niet, dan hoop ik dat jullie in elk geval inzien dat Inge genoeg streken op haar naam heeft staan. ;)

Mooi overzicht! Maar zonder lullig of koppig te willen doen kan het me maar niet overtuigen. Eerder andersom: Inge is niet de Mol. Hoe vaker ik afleveringen kijk of overzichten lees met het idee dat Inge de Mol is, kom ik steeds tot de conclusie dat ze het niet is, terwijl ik bij Eva als Mol het gevoel heb dat 'alle stukjes op zijn plaats vallen', dit had ik na aflevering 4 en is zo gebleven. Stomme tunnelvisie? Nee, ik wil echt wel geloven dat Eva het niet is en dat Inge het wel is, ik moet wel zou je zeggen met die gebaren-hint die toch onmogelijk toeval kan zijn? Als ik alleen op hints zou afgaan zou ik onmiddelijk zeggen: Inge is de Mol! Maar als ik naar de mogelijke Molacties kijk lukt dit me maar niet. :-\\

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #502 Gepost op: 24-02-2007, 21:42:47 »
Mooi overzicht! Maar zonder lullig of koppig te willen doen kan het me maar niet overtuigen. Eerder andersom: Inge is niet de Mol. Hoe vaker ik afleveringen kijk of overzichten lees met het idee dat Inge de Mol is, kom ik steeds tot de conclusie dat ze het niet is, terwijl ik bij Eva als Mol het gevoel heb dat 'alle stukjes op zijn plaats vallen', dit had ik na aflevering 4 en is zo gebleven. Stomme tunnelvisie? Nee, ik wil echt wel geloven dat Eva het niet is en dat Inge het wel is, ik moet wel zou je zeggen met die gebaren-hint die toch onmogelijk toeval kan zijn? Als ik alleen op hints zou afgaan zou ik onmiddelijk zeggen: Inge is de Mol! Maar als ik naar de mogelijke Molacties kijk lukt dit me maar niet. :-\\
Ik begrijp wel dat je het lastig vind, en ik vind het ook best lastig om soms uit te leggen. Maar volgens mij ligt het er vooral in wat ze NIET heeft gedaan, in plaats van wat ze WEL heeft gedaan. Want je kunt nu niet echt stellen dat Inge een grote hulp voor de groep is geweest  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #503 Gepost op: 24-02-2007, 21:49:56 »
Mooi overzicht! Maar zonder lullig of koppig te willen doen kan het me maar niet overtuigen. Eerder andersom: Inge is niet de Mol.

Ik kan me dat moeilijk voorstellen, ik stond na het vertrek geheel open voor welke mol dan ook maar in Eva kan ik in de verste verte geen mol zien en de koele cijfers bevestigen het toch ook gewoon? 5000,- is de mol's worst nightmare, scratch Eva, er is geen plausibele verklaring voor.

Inge solo heeft precies 0,0 cent in de pot gebracht. Ik snap wel dat je het overigens mooie overzicht van Jutta niet vertrouwt want ik voel het zelf ook wel rammelen hier en daar en zou het niet zo breed opzetten. Juist omdat we juist veel NIET zien en het een feit van afstrepen is om duidelijk bij Inge uit te komen.
De Blondine is de Mol :)

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 24-02-2007, 22:07:28 »
Als iemand mij kan zeggen hoe ik screenshots kan maken via Windows Media Player of via de .nl site, dan zal ik nog met meer bewijzen komen dat Inge de Mol is.
Antwoord dan niet in dit topic maar via berichten versturen hier.

« Laatst bewerkt op: 24-02-2007, 22:09:07 door yessie »

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 24-02-2007, 22:11:26 »
Ik ben overtuigt dat Inge gebaart met het handalfabet. Dat zou een goede verborgen aanwijzing zijn.

Ik vind Inge verdacht maar dat komt vooral door het vage, niet te doorgronden beeld dat we van haar in de afleveringen te zien krijgen.

-nooit een heldere uitspraak over haar molverdenking.
-veel inhoudelijk tegenstrijdige opmerkingen die ze heel overtuigend brengt (vb: ik ben heel visueel ingesteld...ik hoorde dus ik dacht...)

Een tante die glimlachend rook in je ogen blaast en je bent genegen het te slikken als zoete koek.

Waar ik wel mee zit zijn haar sturende gedragingen die ik niet direct des mols kan vinden maar wel vind passen bij de rol van de oudste in de groep:
- afl 1: Alex oprechtheid betwijfelen.
- foto opdracht: tegen Nadja zegt ze iets als "daar schieten we niets mee op" zodra Nadja een foto van Paul maakt.

(-en zodra me nog iets te binnen schiet zal ik het aanvullen)
De manier waarop ze het zegt klinkt heel natuurlijk, net zoals al die tegenstrijdigheden in haar biecht.

Als mol maakt ze met deze gedragingen zich onverdacht bij de rest, presenteert ze zich al deelnemer maar neemt ze wel veel risico. Ze vertrouwt er blijkbaar op dat de groep de opdracht toch niet gaat halen of dat ze op een later moment nog kan bijsturen in de richting die de mol wil. 

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #506 Gepost op: 24-02-2007, 22:12:41 »
Aflevering 8:

Opdracht 3 Productie spionage:

En als ze in die kamer zit vind ik haar ook een beetje vreemd doen (met haar voeten draaien etc.) Het lijkt net of ze weet dat gefilmd wordt en geen houding weet aan te nemen. Maar goed, dit kan ook een beetje aan mij liggen.

Ik heb wel duidelijk veel gezien en als ik weet hoe ik screenshots kan maken, dan zal ik daar waar nodig ook een shot plaatsen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #507 Gepost op: 24-02-2007, 22:19:25 »
oke hier komt een screenshotlesje yessie

zet de player op pauze op jouw gekozen moment

druk op CTRL + Printscreen (boven insert toets)

plak in paint (paint openen, naar bewerken, naast bestand en klik op plakken)

eej daar heb je je scherm in paint geplakt

knip nu met het stippellijn - vierkantje (rechtsboven zie toegevoegd plaatje) je gebiedje eruit

plak opnieuw in paint (bestand ==> nieuw, oude plaatje hoef je niet bewaren, save: no dus)

en sla op als JPG (niet Bitmap, want dat is te groot)

WorldExpress

• Gast
« Reactie #508 Gepost op: 24-02-2007, 22:25:49 »
oke hier komt een screenshotlesje yessie

zet de player op pauze op jouw gekozen moment

druk op CTRL + Printscreen (boven insert toets)

plak in paint (paint openen, naar bewerken, naast bestand en klik op plakken)

eej daar heb je je scherm in paint geplakt

knip nu met het stippellijn - vierkantje (rechtsboven zie toegevoegd plaatje) je gebiedje eruit

plak opnieuw in paint (bestand ==> nieuw, oude plaatje hoef je niet bewaren, save: no dus)

en sla op als JPG (niet Bitmap, want dat is te groot)
Volgens mij lukt dat zo niet.
Ik moest tenminste bij Windows Media Player eerst wat intstellen:

Extra > Opties
Kies voor de tab 'prestaties'
en zet het schuifbalkje bij Video-versnelling helemaal naar links, bij GEEN

EDIT: Hier staat het ook nog een keertje: http://208.116.50.174/forum/index.php?topic=21688.0

Offline Erik TKS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #509 Gepost op: 24-02-2007, 22:27:02 »
Dit zijn volgens mij belangrijke Inge-momenten:

En hier zijn er nog een paar:

aflevering 3, 04:30: er zijn 11 jokers beschikbaar in Ayutthaya: 11 = ii = Inge

5, 18:20: een Eva-moment: Alex klaagt dat Eva zich verdacht probeert te maken. Heeft hij op haar gestemd?

5, 25:20: Inge lijkt de plek met de ton voor Alex aan te wijzen (+250). Bij die ton zat wel de hint van Karel heeft het voor elkaar.

5, 36:22: discussie over plaats ton Eva: de ton stond ergens aan het begin van de reeks. Dus Renates antwoord in de lift is fout, tenzij... (zie 6, 28:33)

6, 20:59: motto liftopdracht: enig speurwerk opent deuren: enig = Inge

6, 28:33: de drie alternatieven bij Renates tonvraag horen we niet. Als deze bijvoorbeeld waren: 5, 6 en 7 dan kan haar antwoord goed zijn (vraagteken niet meegerekend door de crew)

7, 07:05: Inge ziet de motor op het strand: onmols

MoleHunt: kartcentrum wijst naar Paul als winnaar

Samenvatting: wat tegen Inge als Mol spreekt is de eerste aflevering waar ze volgens mij alle opdrachten heeft geprobeerd te laten slagen. Dit is ongebruikelijk: in 2002, 2005 en zeker in 2006 voerde de Mol maximale sabotage-acties uit in de eerste aflevering. In 2001 en 2003 was hij/zij meer passief. Op basis van deze aflevering heb ik een sterke voorkeur voor Eva als Mol.

Wat voor Inge als Mol spreekt is de abseilopdracht. Als de crew vooraf had besloten dat de opdracht door iedereen moest worden uitgevoerd (mooie televisie) dan moest de Mol mee naar beneden in het eerste groepje om Karels aanbod aan te nemen. Inge is de enige die nog over is van dit groepje. En dan is er natuurlijk nog de handalfabethint en het feit dat de andere kandidaten solo-opdrachten hebben laten slagen. Dit maakt het voor mij erg waarschijnlijk dat Inge de Mol is en dat ga ik straks ook invullen in de pool (daar stemt nu 52% op Inge als Mol).

Ik vind het niet zo vreemd als iemand nog op een andere kandidaat stemt. Inge is in vergelijking met de andere kandidaten veel minder in beeld geweest en daarom is het gewoon ook moeilijker om voor haar verdachte acties te vinden.

Offline Carlijn_Mol

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 24-02-2007, 22:49:00 »
Inge was al mijn mol maar door die aanweizing betreft de handen weet ik nu eigelijk al dat ze het zeker 100% is.. meestal blijf ik twijfelen tot op het laatste moment... nu niet

maar hopen dat ik er niet naast zit :)
wie is de mol? INGE!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #511 Gepost op: 24-02-2007, 22:57:21 »
Ik zag net nog in de vooruitblik naar volgende week, als ze door een grot varen, ineens allemaal handjes tevoorschijn komen....

Yep, er is duidelijk wat aan de hand met die hand

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 24-02-2007, 22:58:45 »
Aflevering 5:
Opdracht 2 Vlot:

Waarom Inge niet met Dick wilde was mij ook niet helemaal duidelijk. Maar goed, zij heeft ook gevoelens, en wou misschien echt niet. Of ze probeerde heel erg als kandidaat over te komen, daar over iets heel stelligs te zijn wat je als Mol eigenlijk niet doet. Op zich was het niet zo handig, want ze kwam bij het groepje van 3, waar ze niet zo veel te doen had. Ze kon natuurlijk niet zomaar een ton in het water gooien of zo, dat zou te veel opvallen. Maar met het pakken van die vraagteken doet ze naar mijn idee wel een beetje moeilijk. Misschien dat ze hoopte dat het toch mis zou gaan.

Over het niet willen samenwerken met Dick: Dick was dominant bij die spelletjes met fysieke inspanningen en bloedfanatiek. Dat zou de molpotentie voor haar in deze opdracht verminderen. Bij Dick op een vlot zou ze weinig inbreng hebben en de kans dat ze daardoor bijvoorbeeld het vraagteken zouden missen. Ergens denk ik dat er een wens was het vat met vraagteken binnen te halen: om de cryptische boodschap en de-mol-is-held-rol in opdrachten om relatief weinig geld.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #513 Gepost op: 24-02-2007, 23:14:04 »
- foto opdracht: tegen Nadja zegt ze iets als "daar schieten we niets mee op" zodra Nadja een foto van Paul maakt.

(-en zodra me nog iets te binnen schiet zal ik het aanvullen)
De manier waarop ze het zegt klinkt heel natuurlijk

Helemaal mee eens hoor, ik kan ook echt geen mol in haar houding zien. Maar ze is het toch en dat maakt het natuurlijk des te knapper! ::trots::

En Erik: Inge heeft meteen in de eerste aflevering toch al enorm lopen mollen? Bagage:
Volgens Karel heeft ze maar 1 (ik denk lullig) dingetje ingeleverd.

Huisje, Boompje, Beestje: zo lang Renate mee bleef doen kon Inge niet nog meer mollig doen dan ze nu al deed maar maximaal mollig was het!

Chinatown: Inge heeft liggen klooien met dat Japanse meetlint en verder was er zoveel verwarring, denk eens aan Yvon toen die koffers met geld verwisseld moesten worden. Hebben we daar Yvon aan het werk gezien? Nee, dat is nooit in dit stadium.
De Blondine is de Mol :)

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #514 Gepost op: 24-02-2007, 23:43:07 »
Volgens mij lukt dat zo niet.
Ik moest tenminste bij Windows Media Player eerst wat intstellen:

Extra > Opties
Kies voor de tab 'prestaties'
en zet het schuifbalkje bij Video-versnelling helemaal naar links, bij GEEN

EDIT: Hier staat het ook nog een keertje: http://208.116.50.174/forum/index.php?topic=21688.0
Tnx Luc, want alles had ik al gedaan en beeld ging dan verschuiven, door deze instellingen niet.
Wel een nadeel dat ik dan vanaf het begin weer moet kijken en niet de schuifbalk naar de positie kan plaatsen.

WorldExpress

• Gast
« Reactie #515 Gepost op: 24-02-2007, 23:47:06 »
Wel een nadeel dat ik dan vanaf het begin weer moet kijken en niet de schuifbalk naar de positie kan plaatsen.
Dat kan bij mij wel  ???
Maargoed, verder over Inge hier ;)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2007, 23:53:58 door Luc »

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #516 Gepost op: 24-02-2007, 23:58:56 »
Jutta, je bent mijn heldin, jou mooie overzicht heeft mij helemaal over de Inge-lijn getrokken ::ok::

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #517 Gepost op: 25-02-2007, 09:47:19 »
Nog een klein puntje uit afl.7. Inge laat niet alleen Nadja makkelijk in haar tent springen maar heeft haar misschien zelf op het idee gebracht. Inge zei letterlijk toen de bordjes verdeeld waren:
Hoe weten we dat diegene met NIKS in zijn tentje blijft liggen en niet om 7 uur, kwart voor zeven in een andere tent gaat liggen? Volgens mij ook een sneeky opmerking van Inge!! Door dit te zeggen verhoogt ze in ieder geval de kans dat één van de anderen in haar tent zal springen...............

En wat Inge opperde was dus precies wat Nadja deed. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2007, 13:38:25 door Lonneke40 »

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #518 Gepost op: 25-02-2007, 11:20:57 »
Ik weet niet of dit al eens genoemd is maar ik constateerde tijdens de lift opdracht nog het volgende:

inge ging naar verdieping 9 en 11
9 x 11 = 99 (waar hebben we dat eerder gezien --> turn turn turn --> shirt courier met route 66)

9 9 = I I = Inge Ipenburg
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #519 Gepost op: 25-02-2007, 12:17:22 »
inge ging naar verdieping 9 en 11
9 x 11 = 99 (waar hebben we dat eerder gezien --> turn turn turn --> shirt courier met route 66)
9 9 = I I = Inge Ipenburg

Maar: Renate ging naar verdieping 3 en 6. 3 x 6 = 18 = R = Renate!

En Nadja ging naar verdieping 1 en 5. 1 x 5 = 5 = E = Eva!

En Paul ging naar verdieping 12 en 2. 12 x 2 = 24 = X (Mr. X is de grote onbekende, dus Paul is de mol?)
Goede jacht!