Dit zijn volgens mij belangrijke Inge-momenten:
En hier zijn er nog een paar:
aflevering 3, 04:30: er zijn 11 jokers beschikbaar in Ayutthaya: 11 = ii = Inge
5, 18:20: een Eva-moment: Alex klaagt dat Eva zich verdacht probeert te maken. Heeft hij op haar gestemd?
5, 25:20: Inge lijkt de plek met de ton voor Alex aan te wijzen (+250). Bij die ton zat wel de hint van
Karel heeft het voor elkaar.
5, 36:22: discussie over plaats ton Eva: de ton stond ergens aan het begin van de reeks. Dus Renates antwoord in de lift is
fout, tenzij... (zie 6, 28:33)
6, 20:59: motto liftopdracht:
enig speurwerk opent deuren: enig = Inge
6, 28:33: de drie alternatieven bij Renates tonvraag horen we niet. Als deze bijvoorbeeld waren: 5, 6 en 7 dan kan haar antwoord goed zijn (vraagteken niet meegerekend door de crew)
7, 07:05: Inge ziet de motor op het strand: onmols
MoleHunt: kartcentrum wijst naar Paul
als winnaarSamenvatting: wat tegen Inge als Mol spreekt is de eerste aflevering waar ze volgens mij alle opdrachten heeft geprobeerd te laten slagen. Dit is ongebruikelijk: in 2002, 2005 en zeker in 2006 voerde de Mol maximale sabotage-acties uit in de eerste aflevering. In 2001 en 2003 was hij/zij meer passief. Op basis van deze aflevering heb ik een sterke voorkeur voor Eva als Mol.
Wat voor Inge als Mol spreekt is de abseilopdracht. Als de crew vooraf had besloten dat de opdracht door iedereen moest worden uitgevoerd (mooie televisie) dan moest de Mol mee naar beneden in het eerste groepje om Karels aanbod aan te nemen. Inge is de enige die nog over is van dit groepje. En dan is er natuurlijk nog de handalfabethint en het feit dat de andere kandidaten solo-opdrachten hebben laten slagen. Dit maakt het voor mij erg waarschijnlijk dat Inge de Mol is en dat ga ik straks ook invullen in de pool (daar stemt nu 52% op Inge als Mol).
Ik vind het niet zo vreemd als iemand nog op een andere kandidaat stemt. Inge is in vergelijking met de andere kandidaten veel minder in beeld geweest en daarom is het gewoon ook moeilijker om voor haar verdachte acties te vinden.