Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 250306 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #660 Gepost op: 2-03-2007, 17:33:16 »
De molactie van Inge was juist om Paul te helpen naar de overwinning. Zij had al door dat Paul waarschijnlijk wel voor die supervrijstelling zou gaan. Door hem te laten winnen, kan ze hem de kastanjes uit het vuur halen en de verdenkingen naar hem sturen.

Vlak voor de "executie" van aflevering 8 zaten de kandidaten al rond een tafeltje met een glas champagne te praten over de finale. Renate sprak toen iets van: "Als je de finale niet haalt, dan ben je er niet voor gemaakt."
Het hele gesprek hebben we niet kunnen zien, maar Inge kan hieruit onder andere wel al opmaken dat bijv Renate zou kiezen voor 5000 in de pot en 3 finalisten.

Juist, zo dacht ik er ook over, ze wilde daarbij nog proberen verdenkingen van Paul weg te moffelen om aldus te proberen Supermol te worden. Niemand die op haar zit, als 1e mol ooit. Helaas dus niet gelukt maar het was haar laatste kans op eeuwige roem, en opdracht geslaag doordat de dames definitief verkeerd afsloegen met hun mol.

De Blondine is de Mol :)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #661 Gepost op: 3-03-2007, 10:42:34 »
Inge is inderdaad (nou ja, ALS, maar ik ga er inmiddels uit van wel) een sneaky mol. Veel meer met gevoel spelen, op anderen inwerken, manipuleren, subtiel mollen. Maar zo nu en dan ook duidelijk. Geweldige mol die waarschijnlijk (als ik het einde van deze afl. mag geloven) alleen Paul niet geheel overtuigd heeft. Ook het moment dat ze over de 'loserpot' praat en ze bevestigd tegen Paul dat er 'inderdaad een goede mol' is, denk ik "ja, wat een goede actrice".

En als ik op .nl-forum wilde zitten Menno, was ik daar wel. Is het spam-dag ofzo?
Is het de anderen opgevallen dat Inge best wel glimlachte toen ze zei "wat een loserspot deze keer"? Bovendien, hoe kun je dat weten? Dan moet je dus eerdere series gezien hebben. De Mol heeft dat uiteraard. Er waren toch kandidaten die die spel nog nooit gezien hadden? Die kunnen zoiets niet echt zeggen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #662 Gepost op: 3-03-2007, 11:07:52 »
Tot vorig jaar hield ik tot aan de ontknoping eigenwijs vast aan mijn kandidaat. Gek genoeg had ik steeds vrij snel het groepje finalisten in gedachten (op Toine na....).

Dit jaar was dat echt anders. Ik ga echt niet zeggen dat Inge bij mij vroeg in beeld was als mol, want dat is gewoon niet zo. Ze deed wel mollerige acties, maar niet voldoende om haar daarom als definitieve mol te zien.

Alles en iedereen heeft zich nu gestort op Inge als mol. De dubbele letter-theorie wijst erop, de CI 066 aan het begin van de serie om te beginnen.

Toch zit er iets mij niet lekker: alles en iedereen wijst op Inge. Zien we echter iets over het hoofd, waardoor alles dat in haar richting wijst wellicht op losse schroeven komt te staan?

Doel van dit bericht is: afstrepen van mogelijke alternatieven.

Let wel: voor mij is het nu echt heel duidelijk hoor, ik heb het al vaker gezegd: de voorspelde letter L op de groepsfoto van aflevering 9 was voor mij het sluitende bewijs. En ook het simpele feit DAT Inge die zin heeft kunnen vormen: alleen een zekere finalist weet dat de zin compleet te maken is, draagt daaraan bij.

Daarom ben ik ook heel erg zeker van mijn zaak. Kan iemand die nog steeds vasthoudt aan een van de anderen als mol, mij hiervan af praten? Be my guest, zou ik zeggen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2007, 11:09:48 door Bodejos »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #663 Gepost op: 3-03-2007, 11:12:34 »
Wat haar gewoon ook onverdacht heeft gemaakt vrij vroeg in het spel, en daar wil je nog wel eens aan vasthouden, is dat ze geld won bij de HBB-opdracht. Daarom dacht iedereen meteen, zij kan het niet zijn, zij heeft geld gewonnen.

Klopt, ik ging daar ook finaal de mist in en ik trapte in de volgende afleveringen in haar magistrale spel. Pas daarna kwam ik erachter dat ze 0,0 cent won bij de HBB-opdracht en ook de door Karel aangedragen poet in de buggy is niet op haar naam te schrijven, het moet wel gek lopen wil je al die wegen doorkruisen en niet langs een geldpot rijden, ze heeft ze nog knap ontweken. ::oink:: Nee, dit is een mol die solo 0 cent in de pot heeft gebracht, en toch onverdacht bleef op 1 na, fantastisch! ::love::

Tsja bodejos, alles en iedereen wijst op Inge maar zonder de handenhint had ik haar zeker als mol gehad, dat staat hier volledig buiten. 8)

Eigenlijk zoek ik nooit naar dit soort hints maar echt naar de daadwerkelijke acties, vooral ook non-acties, regie keuzes en, foutje van mij, gedrag van de mol. In dat laatste prijs ik haar dus des te meer want ik trap gewoon in haar acteertalent. ::regenboog::
De Blondine is de Mol :)

Offline Flogging Molly

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #664 Gepost op: 3-03-2007, 11:52:23 »
en ook de door Karel aangedragen poet in de buggy is niet op haar naam te schrijven, het moet wel gek lopen wil je al die wegen doorkruisen en niet langs een geldpot rijden, ze heeft ze nog knap ontweken.

wat ik me nog kan herinneren van die buggy opdracht is dat Inge heel hard riep "geld, geld, een oranje vlag", Nadja reed erop af en toen bleek het een stopbord te zijn.. goeie actie mol  ::ok::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #665 Gepost op: 3-03-2007, 12:00:02 »

Nadja reed erop af en toen bleek het een stopbord te zijn.. goeie actie mol  ::ok::
Een stop-bord in the middle of nowhere. Ook leuk ::rofl::

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #666 Gepost op: 3-03-2007, 15:13:50 »
Over het HBB-opdracht, ik vraag me af of Inge ook alle 6 antwoorden goed zou hebben als Renate eerder afviel. Denk dat ze dan wel tactisch gestruikeld zou zijn bij de laatste (beatles) vraag.

Via seintjes of een verborgen oortje (al es geopperd hier door iemand, te lang geleden om het op te zoeken), kon ze weten dat Renate goed zat, dus kon ze zelf ook veilig de juiste antwoorden geven (held uithangen)

Daarnaast was het steeds Inge die uitleg gaf hoe ze aan bepaalde antwoorden kwam, Renate hoorden we amper. Hiermee, en met name tijdens de vrijpleitingen van Karel in aflevering 9, lijkt het alsof Inge persoonlijk voor die 2500 gezorgd heeft en lijkt ze een fanatieke kandidaat.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #667 Gepost op: 3-03-2007, 16:05:15 »
Een stop-bord in the middle of nowhere. Ook leuk ::rofl::
Om te voorkomen dat je het terrein af rijdt en met je buggy door heel Thailand gaat zwerven. :P
The British are not impressed.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #668 Gepost op: 3-03-2007, 16:19:33 »
Ik heb nog iets gevonden.
In de laatste uitzending de biecht van Inge waarin ze verteld hoe eng t was en dat ze uit de grot is gegaan
Ik hoorde daar een raar geluid. Ik heb t opgenomen en achterstevoren teruggeluisterd en 1 x versneld. Ik hoor daar duidelijk een stem die zegt"INGE"
(Ik hoop dat iemand van jullie dat ook ff gaat luisteren want mijn familie ligt hier in een deuk.)
Ik heb t fragment opgeslagen maar krijg t hier niet geplaatst.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #669 Gepost op: 3-03-2007, 16:20:56 »
Je moet het fragmentje uploaden via www.savefile.com

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #670 Gepost op: 3-03-2007, 16:31:09 »
die doet t niet

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #671 Gepost op: 3-03-2007, 16:51:14 »
Ik vind dat erg moeilijk te horen. Het klinkt mij meer alsof je met een hamer op een aambeeld slaat.
The British are not impressed.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #672 Gepost op: 4-03-2007, 10:32:31 »
Ik vind dat erg moeilijk te horen. Het klinkt mij meer alsof je met een hamer op een aambeeld slaat.

??? Hoe kan dat nou op elkaar lijken?  ::)
Tell me what your telescope says

Offline eagleeye

• Forumlid
« Reactie #673 Gepost op: 4-03-2007, 11:34:52 »
als je niet wilt weten wie de mol is moet je niet naar deze afbeelding kijken:
http://img227.imageshack.us/img227/298/ingedemolue4.jpg
het is nu namelijk overduidelijk...
vooral als je naar de volgende aanwijzingen kijkt die allemaal op hetzelfde neerkomen:
Citaat
geef karel de hand
geef elkaar de hand
de mol staat met de armen over elkaar
^even selecteren om te zien wat er staat
« Laatst bewerkt op: 4-03-2007, 11:43:06 door eagleeye »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #674 Gepost op: 4-03-2007, 11:40:07 »
??? Hoe kan dat nou op elkaar lijken?  ::)
Als je achterstevoren met een hamer op een aambeeld slaat, hoor je toch echt wel KADOING-E-E-E-..............Dat laatste is de echo van de slag die je net hebt gegeven.

Dat zal het zijn ::rofl:: ::rofl::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #675 Gepost op: 4-03-2007, 11:43:03 »
als je niet wilt weten wie de mol is moet je niet naar deze afbeelding kijken:
http://img227.imageshack.us/img227/298/ingedemolue4.jpg
het is nu namelijk overduidelijk...

Heel subtiel gedaan......... ;D ;D

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #676 Gepost op: 4-03-2007, 11:44:50 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Wou ik ook net schrijven ::rofl::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #677 Gepost op: 4-03-2007, 11:55:17 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Wou ik ook net schrijven ::rofl::

En ook nog in het topic van Inge. ;)

Offline sijb

• Forumlid
« Reactie #678 Gepost op: 4-03-2007, 12:43:17 »
Waar komt:
De mol staat met de armen over elkaar, vandaan???

Offline eagleeye

• Forumlid
« Reactie #679 Gepost op: 4-03-2007, 13:29:23 »
Karel zei in één van de afleveringen dat de mol het nog makkelijk krijgt met al deze onoplettende deelnemers, de mol kan met de armen over elkaar achterover leunen