Auteur Topic: Ik zoek.................  (gelezen 34750 keer)

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Ik zoek.................
« Gepost op: 17-11-2006, 19:32:41 »
Ik zoek iets op internet, maar kan het niet vinden. Of ik zoek iets in het echt, en kan het evenmin vinden.

Zoek jij ook al jaren iets, zonder resultaat?

Misschien kun je via dit topic vinden wat je zoekt. Het is niet bedoeld als (ver)koop- of ruil-rubriek, de bedoeling is dat je tips geeft waar je iets kunt vinden, of in het geval van een filmpje, foto of bestand op internet, de rechtstreekse link er naar toe, zolang het maar geen reclame-site is waarnaar die verwijst.

Ik zoek twee dingen:

- een filmpje van Urban Trad, met Sanomi (geluidsbestand heb ik al)

- een mechanisch rekenmachientje uit de jaren 60 ( zo een met van die schuifjes), veertigers onder ons kennen het misschien nog wel. Ik kan er zelfs geen afbeelding van vinden........
« Laatst bewerkt op: 18-11-2006, 12:06:12 door Bodejos »

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
Re: Ik zoek.................
« Reactie #1 Gepost op: 17-11-2006, 20:50:16 »
Hey Jos,dat rekenmachientje heb ik al voor je gezocht,maar welk machientje je precies wil zeggen,weet ik niet,heb je er soms een foto van?

Ik zoek trouwens ook iets;vroeger was ik in het bezit van een audio-cassetje van de Belgische rockband: ACID;Engine Beast. Op een bepaald moment is de tape helemaal in mijn recordertje gewikkeld, weg cassetje dus. Acid is een 80's band en die bestaan intussen niet meer.Het nummer wat ik enorm graag terug in mijn bezit zou hebben is ACID;BIG BEN.
Weet er iemand waar ik dat nog kan vinden?, ik zou het dol-dol-dol-dolgraag terughebben.
Mag ik dit eigenlijk vragen? Want dit kan misschien vallen onder handel of ruilhandel,en zou er wel eens terug gebruik kunnen gemaakt worden van de befaamde MDM knop? Maar ik blijf ontopic;ik zoek dat nummer van die band....

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 17-11-2006, 21:11:40 »
Ik herinner me inderdaad dat ik al ergens die vraag had gesteld, maar kon het niet meer terugvinden. (ja, nu je het zegt: via mijn eigen berichten...... ::schaam::).

Nee, helaas heb ik geen foto van het ding, anders was het makkelijker te traceren geweest. Een beschrijving: Grijs/rood/zwart van kleur. Iets van 10 bij 18 centimeter, vrij plat. Er kwam geen elektriciteit aan te pas, en je kon er alleen vrij eenvoudige rekenkundige bewerkingen mee doen. Er zat een los pennetje bij om de schuifjes te verplaatsen.

Het moet dus echt geen vraag en aanbod-rubriek worden, he? Dat is niet mijn bedoeling, en ook tegen de regels van dit forum.

Edit: intussen heb ik een clip van Urban trad te pakken........apart nummer is dat toch.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2006, 22:01:16 door Bodejos »

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #3 Gepost op: 17-11-2006, 22:12:54 »
@Jos: Bedoel je een abacus?

@koekoe: Die cd is gewoon nog te koop via internet hoor. FF goed googelen. ;) Of mij even pmmen.
Geniet nooit met mate...

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #4 Gepost op: 17-11-2006, 22:22:31 »
@Jos: Bedoel je een abacus?
Nee, dat is een chinees telraam, als ik goed ben geinformeerd.

Wat ik bedoel is een soort raamwerk, waarmee je bewerkingen tot in duizendtallen kon doen, met voor cijfers, tientallen, honderdtallen enzovoort aparte schuifjes. Ik heb er later nog eens een gekocht bij de Blokker, maar dat was ook alweer in de jaren 80. Waar dat gebleven is, ik heb geen idee.

Het is in elk geval voor een deel van metaal, en als ik dus een foto had, was het makkelijk te achterhalen. Maar de radertjes zijn in gang gezet, ik voel dat iemand het nog dit weekend vindt....... ::tandpastasmiley::

Edit: ik heb er een afbeelding van. Tenminste, zo ongeveer ziet ie eruit:

« Laatst bewerkt op: 17-11-2006, 22:30:02 door Bodejos »

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #5 Gepost op: 17-11-2006, 22:29:37 »
misschien domme vraag... maar wat moet je met zo'n ouwerwets ding ???
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 17-11-2006, 22:31:16 »
Is geen domme vraag hoor....... ;)

Ik zocht het al jaren, ik houd wel van die gekke dingen.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #7 Gepost op: 17-11-2006, 22:32:49 »
Ik zocht het al jaren, ik houd wel van die gekke dingen.

al eens een rommelmarkt afgestruind?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #8 Gepost op: 17-11-2006, 22:35:07 »

Dat zeg ik ook altijd van die oude schilderijen... van Rembrandt enzo... :P
Geniet nooit met mate...

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #9 Gepost op: 17-11-2006, 22:35:52 »
al eens een rommelmarkt afgestruind?
Ja, waar ik in de buurt ben, kijk ik of het ertussen ligt, maar ze zijn kennelijk van de aardbodem verdwenen.

Maar nu er een afbeelding van is, is het makkelijker te vinden, hoop ik.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #10 Gepost op: 17-11-2006, 22:43:14 »
Dat zeg ik ook altijd van die oude schilderijen... van Rembrandt enzo... :P
Heb er nog een stuk of vier van op zolder liggen. Iemand interesse? Je moet wel een kamer met een hoog plafond hebben.

Offline Wolkje

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 17-11-2006, 23:41:24 »
Afleveringen van John Doe (op dvd of op internet of iets dergelijks)
Een serie die vorig jaar of 2 jaar geleden liep waar ik de laatste 2 afleveringen -Ja, de ontknoping dus grr- van gemist heb.
Iemand enig idee hoe ik daaraan kan komen?
De hoofdrolspeler is vrij bekend (speelt nu ook in Prison Break)

Do you want to go to the Seaside?

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 18-11-2006, 11:02:40 »

Edit: ik heb er een afbeelding van. Tenminste, zo ongeveer ziet ie eruit:

Ha zo eentje, ik ben er zeker van dat mijn moeder dat nog gehad heeft  ::jaja:: misschien niet helemaal hetzelfde model,maar hetzelfde mechanisme met die getande metalen staafjes,reepjes(of hoe moet je het noemen?) en dat metalen pinnetje om ze te verschuiven.
Toen ik nog zééééér klein was heb ik er nog meegespeeld,dus kan het zijn dat het naar de knoppen is,dat weet ik niet meer  :-\\ Maar goed,ik zal haar eens vragen of ze het nog heeft

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 18-11-2006, 11:32:06 »
leuk topic :D

ik ben op zoek naar aleveringen van solitary en wanna be a soapstar (om te downloaden) maar ik kna het nergens vinden

[edit]  en ook eigenlijk afleveringen van the mole of een ander land (in eht engels)

en.  ik zoek de film Emergency Exit.  ik kan hem nergens vinden,  het lieftse zou ik hem via internet (dus downloaden op rechtstreeks)

dank je :d

wie me dan ook helpt :D
« Laatst bewerkt op: 18-11-2006, 15:03:42 door vieffan »

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 19-11-2006, 01:22:31 »
.....iets vrij recent. De 1é aflevering van het nieuwe seizoen "Dit was het nieuws".
De afl. van vandaag heb ik opgenomen(straks nog vlug ff kijken)
Als ik me niet vergis werdt dinsdag ll een compilatie aflevering getoond,en woensdag de 1é nieuwe afl. Op de nieuwe(vernieuwde) site van DWHN mag men de nieuwe afleveringen nu plots niet meer tonen, terwijl je voorgaande seizoenen wel kan bekijken?  ??? ???
Kan je de uitzending van woensdag toch nog ergens bekijken?

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 19-11-2006, 10:54:12 »
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/selectie

Als je een programma mist dat bij de publieke omroep is uitgezonden kun je altijd kijken op omroepgemist.nl
Nu heb ik al even voor je gekeken en dit was het nieuws staat daar idd bij  ::ok::

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 19-11-2006, 10:57:30 »
Ik zoek twee dingen:

- een filmpje van Urban Trad, met Sanomi (geluidsbestand heb ik al)

Kijk hier eens : http://www.youtube.com/results?search_query=urban+trad

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 19-11-2006, 11:52:55 »
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/selectie

Als je een programma mist dat bij de publieke omroep is uitgezonden kun je altijd kijken op omroepgemist.nl
Nu heb ik al even voor je gekeken en dit was het nieuws staat daar idd bij  ::ok::
Dankje Mloesje  ::ok:: ::ok:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 2-12-2006, 12:05:36 »
ik zoek mijn snap shots :P

het klinkt nogal dom mja  het is nou eenmaal zo,  ik ging heel blij met nero startsmart snapshots maken van een dvd ::trots::. maar  nou kan ik ze werkelijk nergens op mijn pc terug vinden :P.    weet iemand waar dat word opgeslagen? :P.

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 2-12-2006, 12:57:21 »
Ha zo eentje, ik ben er zeker van dat mijn moeder dat nog gehad heeft  ::jaja:: misschien niet helemaal hetzelfde model,maar hetzelfde mechanisme met die getande metalen staafjes,reepjes(of hoe moet je het noemen?) en dat metalen pinnetje om ze te verschuiven.
Toen ik nog zééééér klein was heb ik er nog meegespeeld,dus kan het zijn dat het naar de knoppen is,dat weet ik niet meer  :-\\ Maar goed,ik zal haar eens vragen of ze het nog heeft
Sorry Jos ze heeft het niet meer   :-\\  zoals ik reeds vreesde heeft een van haar kinderen (ik niet hoor  ::hypocriet:: ) het machientje ooit stuk gemaakt.