Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405698 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #600 Gepost op: 11-04-2011, 12:43:31 »
The cube is toch dat ze in een cubus zitten met allemaal vierkante kamers en dat ze dan moeten ontsnappen? En in die kamers zitten vallen enzo?

Soort van saw idee. Heb zo'n hekel aan van die gore films. :/ Ik snap echt niet wat er leuk aan is om zoiets te kijken. Normale horrorfilms zijn nog wel grappig om te kijken met vrienden maar met heel veel bloed enzo bah.

Vind The Cube geen standaard gore horror-film - waar ik overigens ook totaal geen fan van ben.
Er zit een enorme kafkaesk element in met het onuitgelegde en surrealistische plot, wat alleen maar sterker wordt door de overmatige complexiteit van de nummers in de kamers die enig nut blijken te hebben.

Killing Room heeft een overeenkomstige premisse maar begint het dan aan de realiteit te koppelen en de situatie uit te leggen. Daarmee faalt het zowel surrealistisch and realistisch te zijn. Vis noch vlees.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #601 Gepost op: 11-04-2011, 12:46:13 »
Ik heb the Cube niet gezien hoor. Heb er wel over gelezen. Ik ken best veel horrorfilms en weet er ook wel veel vanaf maar de enige horrofilms die ik heb gezien zijn The Ring, The Ring 2, Paranormal Activity, Paranormal Activity 2, The Fourth Kind, The Strangers, Friday the 13th...

Ik denk nog wel meer maar die weet ik dan ff niet meer. Shit uhmmm welke nog meer. Ik weet vrij zeker dat ik er meer heb gezien. Vrienden hebben ook nog mirrors gekeken maar toen kon ik niet. Hoorde achteraf dat ie heel slecht en saai was dusja niet echt spijt van. En binnenkort waarschijnlijk een keer The Grudge en The Grudge 2, die lijken me wel eng. :-X
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #602 Gepost op: 11-04-2011, 12:50:50 »
Heb nog wel veel scenes gezien van andere horrorfilms op youtube zoals Childs play, The thing, Saw, The exorcist en nog wat films. En we hebben nog een keer een film gekeken over mist om een supermarkt en een soort van monster er in ofzo. Die was echt totaaaal niet eng. En nog wat films die niet echt horror zijn maar wel spannend zoals Cloverfield en nog zo'n 1. Maar ik kén dus nog veel meer films waar ik over heb gelezen etc zoals Omen, The Shining, Hele saw serie, hele friday the 13th serie, hele nightmare on elm street serie, dead silence, night of the living dead etc. Nouja. xD
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #603 Gepost op: 11-04-2011, 12:54:24 »
Zou The Cube niet echt als horror zien - eerder thriller.

Heb zelf verbazingwekkend weinig horror gezien - ongetwijfeld veel minder dan jij. Heb wel The Grudge gezien geloof ik. Vond het wel aardig naar ik meen.. niet uitermate onder de indruk  :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #604 Gepost op: 11-04-2011, 18:09:41 »
Ah. Er staat op 'Scarier than the Ring' en aangezien ik van the Ring een paar nachten niet goed kon slapen. :P Maarja dat was ook mn eerste horror. Sindsdien geen 1 horror gezien die ik echt eng vond ofzo. Wel vies/smerig/veel schrikken maar niet eng.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #605 Gepost op: 11-04-2011, 23:22:32 »
Who knew, Duncan Jones [volgens wiki zoon van Bon Jovi] is zowaar een capabele regisseur!
Hij heeft twee films gemaakt tot noch toe, Moon (2009) en Source Code (2011). Hij heeft al een serie prijzen voor de eerste kregen; Source Code is nog maar net uit - maar daar zullen de prijzen ook niet uitblijven.

Lijkt zich aanvankelijk op Science-fiction te richten - zeer benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen de komende jaren.

--

En zo blijkt maar weer dat niet alle kids van sterren 23/7 [je moet ook een uurtje slapen] feesten en zuipen en alle wetten met voeten treden. Een enkeling blijkt nog wat te maken van zijn/haar leven ook!
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #606 Gepost op: 4-05-2011, 21:27:29 »
Thor heb ik gisteren gezien. Ik hou niet zo van fantasy-films, maar ik had me met deze film wel vermaakt. Het 3D-effect maakte het af.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geďnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #607 Gepost op: 4-05-2011, 22:37:09 »
The boy with the striped pyjama's

Aangrijpend verhaal, gezien door de ogen van een 8 jarig Duits jongetje die met zijn ouders (papa was Nazi-commandant) gaat wonen in een huis naast een concentratiekamp.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #608 Gepost op: 4-05-2011, 23:13:58 »
The boy with the striped pyjama's

Aangrijpend verhaal, gezien door de ogen van een 8 jarig Duits jongetje die met zijn ouders (papa was Nazi-commandant) gaat wonen in een huis naast een concentratiekamp.


You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #609 Gepost op: 15-05-2011, 23:26:33 »
net de Da Vinci Code gezien

en wat een waardeloze film ivt het boek,
heel veel dingen klopten voor geen meter
en dan is het einde ook nog heel heel heel erg anders
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #610 Gepost op: 16-05-2011, 00:00:09 »
ik heb hem ook gekeken.
ik vond hem wel goed, maar dat zal ook komen omdat ik het boek niet gelezen heb. Hoefde ik me een keer niet te ergeren aan dingen die anders zijn, zoals jij zegt. Angels and Demons heb ik wel gelezen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geďnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #611 Gepost op: 16-05-2011, 00:35:55 »
ik heb hem ook gekeken.
ik vond hem wel goed, maar dat zal ook komen omdat ik het boek niet gelezen heb. Hoefde ik me een keer niet te ergeren aan dingen die anders zijn, zoals jij zegt. Angels and Demons heb ik wel gelezen.
oke, die heb ik dus nooit gelezen :P

het boek is wel een aanrader ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #612 Gepost op: 16-05-2011, 15:20:41 »
K heb een paar dagen geleden angels and demons gekeken.. Jeutje, ik vond m best eng... (t boek vond ik daarentegen totaal niet eng, hoogstens een beetje gruwelijk). Sommige dingen wil je gewoon niet op beeld zien XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #613 Gepost op: 18-05-2011, 20:27:18 »
angels and demons vond ik... mwoh...

Laatst heb ik bottleshock gezien... heerlijk rustgevend en best geinig (maar dit zal niet een film voor de meesten van hier zijn, vermoed ik zo)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #614 Gepost op: 18-05-2011, 21:01:50 »
Bottle Shock gaat op mijn lijstje!

Had Angels & Demons gezien toen-ie net uit was. Maakte geen indruk  :P

---

Laatst gezien: 'Only Yesterday'
Komt uit de kluizen van Studio Ghibli, dus dat heeft nogal wat waar te maken. Was niet echt onder de indruk. Geen slechte film, maar weinig indruk makend, vergetelijk. Of, misschien correcter, een vrij goed en overwogen verhaal met genoeg karakterontwikkeling - maar de personages grepen me niet genoeg. En dan houdt het meestal op, valt of staat een film mee.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #615 Gepost op: 19-05-2011, 22:59:03 »
Zo-net Bottle Shock afgekeken.

Zeker een aardige film voor een verloren avond. Gebasseerd op echte gebeurtenissen en, volgens mij, hevig geromantiseerd. Komt het verhaal en script niet echt ten goede - wordt wat cliche-matig en voorspelbaar. Had denk ik meer in gezeten.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #616 Gepost op: 22-05-2011, 10:40:28 »
The siege....

Begint goed.... maar dan ontspoort hij volledig... bagger dus ::ohno::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #617 Gepost op: 22-05-2011, 10:51:51 »
Death Race.Best goed,maar een voorspelbaar einde he....

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #618 Gepost op: 22-05-2011, 10:55:13 »
sleepy hollow, was wel een leuke film
kende hem al wel
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #619 Gepost op: 28-05-2011, 01:18:42 »
When the wind blows (1986); combinatie van stop-motion en traditionele animatie.

Gaat over een ouder Engelse echtpaar in een afgelegen huisje ergens in de Koude Oorlog rond de tijd dat er een atoombom bij hen in de buurt wordt gedropt en de gevolgen.
Erg sterk geschreven, prima dialoog. Weinig opbeurend; een vrij zwarte en serieuze animatie-film dus. Gezien thema en kwaliteit misschien vergelijkbaar met 'Grave of the Fireflies'.

Mja, ben eigenlijk wel onder de indruk.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.