Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405435 keer)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #880 Gepost op: 15-04-2012, 22:22:45 »
The Hunger Games. Ik vond hem erg goed. Weinig films die zo mijn interesse van begin tot eind blijven vasthouden.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #881 Gepost op: 15-04-2012, 23:06:40 »
The Hunger Games. Ik vond hem erg goed. Weinig films die zo mijn interesse van begin tot eind blijven vasthouden.

ja, heb ik een paar weken geleden gezien en was er ook wel over te spreken. film probeert niet echt zoetsappig te zijn en slaagt in de meeste opzichten wel. Vond alleen het idee dat de vrede zou kunnen worden bewaard door een stel tieners elkaar te laten vermoorden nogal apart.. miste daar alle logica ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #882 Gepost op: 15-04-2012, 23:17:09 »
Ja mijn moeder en zusje waren daar ook heen geweest en mn moeder vond het een vreselijke film. tieners die elkaar moeten vermoorden ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #883 Gepost op: 16-04-2012, 11:25:40 »
ja, heb ik een paar weken geleden gezien en was er ook wel over te spreken. film probeert niet echt zoetsappig te zijn en slaagt in de meeste opzichten wel. Vond alleen het idee dat de vrede zou kunnen worden bewaard door een stel tieners elkaar te laten vermoorden nogal apart.. miste daar alle logica ???

Zodat de verschillende districten niet weer in opstand gaan komen.

Het verhaal is volgens mij op de mythe van de stad Athene gebaseerd. Die stad had in het verleden iets slechts gedaan en toen moest de stad 7 jongens en 7 meisjes naar Kreta sturen. Zij kwamen in het doolhof terecht waar Minotaurus zit en daar worden deze kinderen door verslonden. Weet even niet precies meer hoe het verhaal gaat, maar is vast wel ergens op te zoeken  ;). Het komt er dus eigenlijk op neer dat de personen die iets slechts doen ten opzichte van anderen steden/districten whatever, ze terug worden gepakt doordat de getroffen partij de kinderen vermoordt of laat vermoorden. Dat is precies wat er nu ook in die film gebeurd. Er is een opstand geweest waar de inwoners van het Capitool zijn afgeslacht en nu worden de overige districten hiervoor afgestraft.

Tenminste dit is zoals ik het begrijp hoor. Correct me if I'm wrong.

Heb de film van de week gezien en ik vond hem erg goed.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #884 Gepost op: 16-04-2012, 12:44:01 »
Volgens mij inderdaad als straf en om ze in toom te houden (door angst).

Misschien dat ik de boeken maar ga lezen. Ben vooral benieuwd waar die andere delen nou over gaan (zou ik zo kunnen opzoeken natuurlijk, maar nog niet gedaan).
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #885 Gepost op: 16-04-2012, 12:48:36 »
ah was dat hem - straf. ik dacht dat het juist een middel was om vrede te bewaren, maar jouw verklaring is veel logischer.

Griekse mythologie ben ik dan weer wat beter in thuis ;)
Een vertelling van de beroemde Catullus verhaalt over hoe Aegeus (koning van Athene) Androgeus (zoon van Minos [koning van Kreta]) vermoord doordat die veel/alle prijzen bij een feest binnensleept. In sommige versies wordt Androgeus door anderen vermoord, maar draait Aegeas als koning ervoor op.
Als straf komt er een plaag die alleen kan worden voorkomen door elke 1/7/9 jaar (bronnen verschillen) 7 jongens en 7 meisjes naar kreta te zenden [die inderdaad worden vermoord en optioneel opgegeten door de minotauros].
Bij de derde zending werpt Theseus, zoon van Aegeas, zich op als vrijwilliger. Op Kreta helpt Ariadne (waar kennen we die naam ookalweer van? Ohja! Inception refereert ook aan deze mythe) onze grote vriend Theseus met een zwaard en een bolletje wol. De wol zodat hij, gelijk aan het broodkruimelspoor, zijn weg weer terug kan vinden uit het labyrinth. Theseus gaat naar binnen, vermoord de minotaures, gaat weer naar buiten. Eind goed al goed.

Naja, behalve dat hij bij het weggaan Ariadne per ongeluk-expres achterlaat, en er vandoor gaat met haar zusje. Grieken waren niet zo van traditionele happy endings.



Overigens, die verantwoordelijke voor de games heeft echt een te coole baard ::rofl::



--

Volgens mij inderdaad als straf en om ze in toom te houden (door angst).

Misschien dat ik de boeken maar ga lezen. Ben vooral benieuwd waar die andere delen nou over gaan (zou ik zo kunnen opzoeken natuurlijk, maar nog niet gedaan).

Had ik na het kijken ook even overwogen - maar schijnt dat het laatste boek nogal matig is. Twijfel daardoor toch een beetje, en slechts een deel van een trilogie lezen is ook weer wat apart.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #886 Gepost op: 16-04-2012, 15:53:04 »
Nu ga ik zeker inception nog eens opnieuw bekijken, maar je stukje was als vanouds -ook weer formidabel
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #887 Gepost op: 10-05-2012, 22:58:00 »
Mr en Mrs Smith  wel leuk vermaak. Volstrekt ongeloofwaardig en een half uur te lang. Beetje Lethal Weapon meets Bond maar dan anders.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #888 Gepost op: 10-05-2012, 22:59:32 »
Mr en Mrs Smith  wel leuk vermaak. Volstrekt ongeloofwaardig en een half uur te lang. Beetje Lethal Weapon meets Bond maar dan anders.
idd heb hem ook gekeken ::jaja::
bij gebrek aan beters op tv was het wel leuk
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #889 Gepost op: 11-05-2012, 09:45:34 »
Elles. Franse film met Juliette Binoche  ::bravo:: Goed geacteerd,veel om zelf in te vullen, behalve de veelvuldig voorkomende expliciete seksscenes.De film gaat over een getrouwde journaliste met twee kinderen (jongens)  die studentes interviewt over hun bijbaantje in de prostitutie. Ik had het interessanter gevonden als de hoofdpersoon zelf ook een dochter had gehad.Wat mij betreft geen aanrader, maar ik ben nogal kritisch wat betreft films.
...maar soms even niet :)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #890 Gepost op: 19-05-2012, 12:17:01 »
Elles. Franse film met Juliette Binoche  ::bravo:: Goed geacteerd,veel om zelf in te vullen, behalve de veelvuldig voorkomende expliciete seksscenes.De film gaat over een getrouwde journaliste met twee kinderen (jongens)  die studentes interviewt over hun bijbaantje in de prostitutie. Ik had het interessanter gevonden als de hoofdpersoon zelf ook een dochter had gehad.Wat mij betreft geen aanrader, maar ik ben nogal kritisch wat betreft films.
  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: :-X :-X :-X  ::) ::)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #891 Gepost op: 19-05-2012, 13:36:16 »
  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: :-X :-X :-X  ::) ::)

Wát? Zit je me nou uit te lachen >:D 
...maar soms even niet :)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #892 Gepost op: 19-05-2012, 14:19:25 »
Wát? Zit je me nou uit te lachen >:D 
:-X :-X :-X dus he  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #893 Gepost op: 19-05-2012, 14:21:43 »
Wát? Zit je me nou uit te lachen >:D 
nee waarschijnlijk deed het hem aan een film denken die hij zelf al heeft gezien ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #894 Gepost op: 19-05-2012, 14:44:41 »
:-X :-X :-X dus he  ;)

jajajajajaja even checken hè  ;)
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #895 Gepost op: 19-05-2012, 14:54:11 »
nee waarschijnlijk deed het hem aan een film denken die hij zelf al heeft gezien ::)
::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #896 Gepost op: 22-05-2012, 14:07:15 »
Dit korte fimpje keek ik net en wil ik echt eventjes delen, vind hem zo goed  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #897 Gepost op: 22-05-2012, 21:50:28 »
Moneyball.

Heerlijke film.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #898 Gepost op: 22-05-2012, 22:30:01 »
 ::jaja:: goed in geslaagd een verhaal, dat voor velen niet bijster boeiend zal zijn, aantrekkelijk te maken.

--

Heb al even geen nieuwe film meer gezien - dus weet m'n laatste niet exact. :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #899 Gepost op: 27-05-2012, 02:06:47 »
ladri di biciclette


nog eens bekeken , het is de tijd na de crach van 1929 [wel gesitueerd in Italié
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?