Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405484 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1080 Gepost op: 14-06-2013, 23:11:10 »
Eindelijk Hasta La Vista gezien. Mooie roadmovie! En grappig. Eentje die ik wel wil hebben eigenlijk. Binnenkort maar eens op zoek naar de DVD. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1081 Gepost op: 24-06-2013, 22:45:00 »
Gister Sin City gezien.
Grandioos goede film - stylistisch, acteerwerk.. mja geweldig.

--

Vandaag 'Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father'.
Documentaire oorspronkelijk voor een zoon over zijn vader.

Heh, genoemd als een van de beste films die je nooit meer wilt zien.
En dat klopt.


Hij is zo extreem.. bittersweet.
Mja.. emotioneel slopend.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1082 Gepost op: 1-07-2013, 22:10:44 »
White House Down. Ik had "Olympus Has Fallen" al gezien en vond WHD niet echt special meer. Jamie Foxx gaat geen Oscar winnen voor zijn optreden in deze film. Mijn zoon had OHF niet gezien en vond WHD een geweldige film. Verschillende mensen klapten toen de film voorbij was. Dat gebeurt zelden and was voor deze film toch echt overdreven.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1083 Gepost op: 1-07-2013, 22:33:56 »
Ah ja Olympus has fallen heb ik ook nog ergens op mijn harde schijf staan.... die moet ik nog zien. Is het wat?
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1084 Gepost op: 2-07-2013, 23:08:01 »
Olympus is een goed tijdverdrijf als je niets beter te doen hebt en even wilt relaxen. Het is vrij voorspelbaar maar toch wel entertaining. 

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1085 Gepost op: 8-07-2013, 21:18:31 »
The Five Obstructions

Soort docu over het maken van films. Jørgen Leth moet vijfmaal opnieuw zijn film The Perfect Human maken, met nieuwe restricties/obstructies opgegeven door Lars von Trier.

Wat de docu zo uitermate interessant maakt is niet zozeer die vijf eindproducten, of zelfs maar het ontwikkelproces. Het zijn de dialogen tussen beide heren, zodat ze al denkende zijn te observeren.
Ondanks zn bekendheid ben ik slecht bekend met von Triers films, op de reputatie na. Maar het is een zeer intrigerende interessante intelligente man. Niet makkelijk, hij praat wetende dat Leth volgt - en de kijker is maar een bijproduct. Zeer scherp, leuk te zien :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1086 Gepost op: 10-07-2013, 02:59:54 »
Despicable Me 2. Echt een aanrader. De minions spelen een grotere rol in deze film dan in deel 1. Dat maakt het alleen maar leuker. Ze krijgen volgend jaar een eigen film.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1087 Gepost op: 12-07-2013, 01:53:40 »
Voor de tweede keer Groundhog Day gezien. Zeer amusante film  ::jaja:: Hoe fantasieprikkelend ook.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1088 Gepost op: 12-07-2013, 07:40:44 »
Groundhog Day  ::love::

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1089 Gepost op: 12-07-2013, 11:52:32 »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1090 Gepost op: 17-07-2013, 23:24:35 »
The Fall (2006)

Geweldige film. Een fantasierijk episch verhaal dat een stuntman vertelt aan een klein meisje terwijl ze beide in een ziekenhuis verblijven. Duo heeft gewoon een geweldige chemistry - en visueel is de film zooo mooi.

Goed.. er zijn kanttekeningen te plaatsen. Het tempo is wat onevenwichtig, ene moment te snel, andere te langzaam - en het verhaal zelf is niet diepgravend. Dus daar is wat kritiek te leveren, en velen zijn daarin voor gegaan maar.. dan mis je de film. Dit is een film om te ervaren puur sang, het is zo mooi - de liefde die in het maken zit straalt er zo uit.. maar ga niet overpeinzen, dan vernietig je de schoonheid.

Zolang je de film alleen wilt ervaren - is het een van de beste ooit.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1091 Gepost op: 19-07-2013, 08:28:59 »
gister The Fall uit de bieb gehaald.

hallucinerend
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1092 Gepost op: 19-07-2013, 08:46:16 »
 :P ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1093 Gepost op: 19-07-2013, 09:04:02 »
ik had hem graag in bios gezien ipv om zijn kleine tv-schermpje

maar het werkte echt  ::ok::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1094 Gepost op: 19-07-2013, 10:45:47 »
 ::jaja::

Een van die films die ze om de zoveel jaar een paar keer in de bios moeten draaien.
Sowieso zonde - soms zijn films zoveel beter in de bioscoop, maar wanneer die ze een paar maand heeft gedraaid komen ze niet meer terug :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1095 Gepost op: 20-07-2013, 11:46:37 »
Caesar must die.

Van de gebroeders Taviani. Gevangenen van een zwaarbewaakte gevangenis in Rome doen aan theater. En dit jaar spelen 'Julius Caesar' van Shakespeare.
Viel een beetje tegen. Ik verwachte meer worsteling te zien van stoere mannen en toneelspelen.
Maar er zaten scenes bij die ik echt geweldig vond, geweldig gefilmd en gespeeld.

Alleen daarom zeer de moeite waard.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1096 Gepost op: 30-07-2013, 23:50:14 »
The Wind That Shakes the Barley (2006)

Film over Ierse onafhankelijkheids- & burgeroorlog uit de jaren 20, bezien vanuit de IRA.
Goede film, sterk geacteerd.. maar straalt hoop hopeloosheid en droevenis uit :(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1097 Gepost op: 31-07-2013, 09:16:34 »
Defiance (2008) met Daniel craig

Super goede film over 4 joods broers uit Wit Rusland die samen met andere gevluchte joden overleven in het bos en uiteindelijk met 1200 man het overleven
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1098 Gepost op: 31-07-2013, 10:11:36 »
De Marathon

toch een heerlijk anderhalf uur vermaak.

Rotterdammers hè; zo heerlijk om naar te luisteren.

Vooral als ze het woord 'máraton' uitspreken
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1099 Gepost op: 8-08-2013, 22:28:10 »
Last Night, een praatdrama over vreemdgaan met Keira Knightley en Sam Worthington. Had verwacht dat het over de gevolgen van zou gaan, maar het ging vooral om de aanleiding tot. Heel stijlvol, beetje in de trant van Closer. Goede film.
If I was a haircut would you wear a hat?