Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405334 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1120 Gepost op: 26-10-2013, 22:22:32 »
Gisteren The Avengers. Vermakelijk, maar iets anders dan ik had verwacht. Bleek om de spionagefilm uit 1998 te gaan, terwijl mijn gids de beschrijving van de superheldenfilm uit 2012 had opgenomen. Dus zat ik te wachten op een Hulk die niet kwam. :P

Zonet Wanted. Dun verhaallijntje en duurde even voordat het leuk werd. Wel goede actie. Had ik meer van verwacht.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1121 Gepost op: 26-10-2013, 22:33:14 »
Net Verliefd op Ibiza gezien. Niet al te best... ::)
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1122 Gepost op: 9-11-2013, 17:57:09 »
het kan dus toch.

Een goede film maken van een boek. Dikke chapeau voor de makers!
Vandaag naar "het diner" geweest. Het boek vind ik één van de beste boeken die ik ooit gelezen heb, dus ik ging met redelijk wat angst naar de film. Zo geweldig zijn films gebaseerd op boeken meestal niet. Maar de regisseur neemt ons heel knap mee in de gedachtewereld van Paul. Soms door een flashback, soms doordat hij rechtstreeks naar de camera knipoogt en soms doordat we zijn gedachtes horen.  Heel goed gespeeld door Jacob Derwig, ook heel goed zijn Thekla Reuten, en Kim van Kooten. Best wel oké is Daan Schuurmans (die heeft last van teveel op tv zijn, voor mij dan ).

Het is niet spannend hoe het afloopt maar het wordt wel spannend en interessant gehouden.
Redelijk het boek aangehouden met een paar dichterlijke vrijheden. Van mij 4 sterren.
 
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1123 Gepost op: 9-11-2013, 17:59:13 »
Ik wil er misschien volgende week heen gaan (ik heb dan weliswaar het boek niet gelezen), hoorde al meer goede verhalen, dus krijg er wel zin in zo.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1124 Gepost op: 26-11-2013, 17:20:18 »
Hunger Games Catching Fire. Ik vond het beter dan het eerste deel en daar had ik al erg van genoten :). Goed acteerwerk en zeker 1 van mijn favoriete films  ::bravo::.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1125 Gepost op: 4-01-2014, 18:03:24 »
The Butler.

een draak van een sentimentele film

of iets genuanceerder: was wel erg Amerikaans; met veel aanzwellende muziek en of we maar alsjeblieft ontroerd willen zijn...
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1126 Gepost op: 4-01-2014, 18:36:30 »
Geen aanrader dus? Ik wilde er nog wel heen, maar was nog niet geweest vanwege geldgebrek. Misschien maar goed ook dus.  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1127 Gepost op: 4-01-2014, 18:37:53 »
Geen aanrader dus? Ik wilde er nog wel heen, maar was nog niet geweest vanwege geldgebrek dat ik naar mannenharten moest. Misschien maar goed ook dus.  ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1128 Gepost op: 4-01-2014, 18:49:56 »
Geen aanrader dus? Ik wilde er nog wel heen, maar was nog niet geweest vanwege geldgebrek. Misschien maar goed ook dus.  ;D
nee; historisch trouwens wel okay. Was wel positief verrast, dat LBJ de rol kreeg die hem toekwam. Maar hoe de presidenten vertolkt werden; en ook het vader-zoon conflict. het was allemaal zo aangezet en dik erbovenop.

Vorige week zijn we naar Inside Llewyn Davis geweest; vond ik stuk boeiender.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1129 Gepost op: 4-01-2014, 18:53:29 »
ik had trailers gezien in de bios en het leek me toen wel heel goed.
Maar toen zag ik oprah en toen dacht ik al ::ohno::
En verder dus vooral veel sentimenteel geneuzel.
Bedankt voor de tip naar deze tip ga ik dan wel luisteren.
(ik had ook een tip over Mannenharten gehad, toch gegaan ::hypocriet:: )
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bladwijzer

  • Forumlid
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1130 Gepost op: 4-01-2014, 18:56:47 »
The Butler.

een draak van een sentimentele film

of iets genuanceerder: was wel erg Amerikaans; met veel aanzwellende muziek en of we maar alsjeblieft ontroerd willen zijn...

Ik vond de film ook niet heel erg vermakelijk. Absoluut geen aanrader.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1131 Gepost op: 4-01-2014, 19:03:35 »
Gister dus Hunger Games 2: Fetching Wire gezien.

Vrij capabel vervolg, alhoewel het toch ook een overgangsdeel is.
That said, eigenlijk is de gehele trilogie een brug tussen de standaard Young Adult Action Novels (bekend onder de zojuist gedeponeerde naam YAANs, die vermoedelijk veel door JANNs worden gelezen) en anderzijds serieuze dystopische boeken.
Eerste boek staat nog stevig in de voetsporen van de eerste traditie, terwijl het laatste deel (zeker het einde) flirtend knipoogt naar de wereldopbouw.

Maar voortdat we zover komen is de trilogie over, dus in de komende film mogen we wederom fijn op het puntje van onze stoel de halve cast eraan zien gaan.
Nauwelijks een spoiler in zoverre in deel 1 en 2 steeds twee dozijn karakters-met-naam het loodje legden ::)


--

Twijfelde ook nog over the Butler.
Merci voor de waarschuwingen ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1132 Gepost op: 4-01-2014, 19:06:31 »
Pfffff en ik wilde WEL naar The Butler, en nu lees ik dat het niet de moeite waard is.
Nou lekker dan  :(

OT: Mannenharten: is wel komisch af en toe, maar ook al geen aanrader.

Is er al iemand naar Soof geweest?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1133 Gepost op: 4-01-2014, 19:36:12 »
Ik heb the butler wel gezien en vond hem wel goed eigenlijk! Zeker niet de beste film ever, maar helemaal niet slecht ofzo hoor!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1134 Gepost op: 4-01-2014, 19:44:32 »
Gister dus Hunger Games 2: Fetching Wire gezien.

Vrij capabel vervolg, alhoewel het toch ook een overgangsdeel is.
That said, eigenlijk is de gehele trilogie een brug tussen de standaard Young Adult Action Novels (bekend onder de zojuist gedeponeerde naam YAANs, die vermoedelijk veel door JANNs worden gelezen) en anderzijds serieuze dystopische boeken.
Eerste boek staat nog stevig in de voetsporen van de eerste traditie, terwijl het laatste deel (zeker het einde) flirtend knipoogt naar de wereldopbouw.

Maar voortdat we zover komen is de trilogie over, dus in de komende film mogen we wederom fijn op het puntje van onze stoel de halve cast eraan zien gaan.
Nauwelijks een spoiler in zoverre in deel 1 en 2 steeds twee dozijn karakters-met-naam het loodje legden ::)


--

Twijfelde ook nog over the Butler.
Merci voor de waarschuwingen ::ok::

Heb kortgeleden Hungergames I gezien en dat was voor mij voldoende om alle vervolgen links te laten liggen. Ik vond het een beetje overgewaardeerd. Veel te voorspelbaar enzo.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1135 Gepost op: 5-01-2014, 01:45:13 »
Gisteren en vandaag 4 films:

Ted- M'n zusje wou die kijken en m'n moeder niet omdat het over een teddybeer gaat die kan praten. Toen hij uiteindelijk aanstond bleek het geen kinderfilm te zijn maar was de teddybeer vrij grof in de mond. Droge humor, je moet ervan houden, maar zeker vermakelijk, het heeft z'n momenten.

Project X- Deze was ook vermakelijker dan verwacht, hoewel op veel momenten nog grover dan Ted. (ohjah en een awfull lot of tits  :-\\). Maar het was wel grappig om te zien hoe het uit de hand liep en het had zeker wat momenten waarom je kostelijk om kan lachen.

Deep Impact- Vandaag gezien, niet helemaal mijn soort film omdat het over onrealistische rampen gaat, hoewel ik bijna alle rampen onrealistisch vind ;D. En ik teveel moet huilen wanneer mensen zich gaan opofferen. Iets te veel science fiction maar ach redelijk vermakelijk als je van huilen houdt.

About Time- Eén van de beste films die ik heb gezien. Een romantische comedy met diepgang, op één moment zelfs even de draad kwijt (maarja ik multitask teveel). Maar een hele mooie film over iemand die erachter komt dat hij in tijd kan reizen. Zo verbeterd hij dingen die hij fout doet in zijn leven door even terug te gaan in de tijd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1136 Gepost op: 5-01-2014, 08:02:07 »
Gisteravond/vannacht 2 films:
- The Lone Ranger, leuke familiefilm met spanning en humor en natuurlijk Johnny Depp ::love::
-The name of the Rose, gave misdaadfilm in de veertiende eeuw met een stom einde. Wel veel en special effects :D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1137 Gepost op: 5-01-2014, 08:26:07 »
Gisteravond The Starving games zitten kijken :)

Ik kwam deze parodie op The Hunger games laatst tegen en aangezien we altijd wel van zulke parodiefilms houden, wilden we deze ook wel een kans geven.

En ik moet zeggen: Hij is écht leuk!!!!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1138 Gepost op: 5-01-2014, 10:45:29 »
-The name of the Rose, gave misdaadfilm in de veertiende eeuw met een stom einde. Wel veel en special effects :D

Komt doordat het gebaseerd is op een prima gelijknamig boek van Onze Grote Vriend Umberto Eco :)

--

Uh, ja, ik was gister begonnen met Before Midnight, totdat ik de chat in ging :P

Derde deel (van 3, momenteel in elk geval) van een serie romantische films. Film 2 is 9 jaar na film 1; film 3 nogmaals 9 jaar later.
En normaal ben ik niet van sequels. Scrap that, normaal ben ik niet van romantische films - te vaak het zwijmelequivalent van Rambo.. of van enige film met Arnold Zwartenek.. Enfin, volstrekt voorspelbaar, de plotlijn is te beschrijven voordat je aan de film begint, en als je geen moeite doet de titel te onthouden heb je achteraf geen idee welke film je hebt gezien. Dat.

Dus deze serie was gedoemd. Jaaaaaa nee.

Goede karakters, sterke dialoog, geweldige chemie.

Gewoon supergoede films :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1139 Gepost op: 1-02-2014, 09:50:33 »
Gisteren naar Wolf of Wall Street geweest. Supertoffe film  :D Ik had verwacht dat ie langdradig zou zijn, omdat ie drie uur duurde, maar viel enorm mee  :P