Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405471 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1420 Gepost op: 8-08-2015, 01:22:36 »
Quiz, hij was slecht
::rofl:: heb 'm ook gezien, vond 'm op een gegeven moment zelfs irritant worden, niet al te best nee :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1421 Gepost op: 8-08-2015, 08:52:45 »
Even kijken voor recente films.. probeerde afgelopen week begin te maken om mn to-watch lijst wat uit te dunnen, door paar te kijken. En dat is gelukt! In plaats van 100 films, staan er nu nog maar 96 op! ;D (5 gekeken, en weer 1 nieuwe opgekomen ::))

- Mulholland Drive (2001): Ja, snap dat mensen er hoog van opgeven, en allemaal verklaringen proberen te bedenken. Maar werd er zelf niet enorm door gegrepen.
- The Raid (2011): Hoog aangeschreven Indonesische actiefilm. Eigenlijk tegenvallend gezien die verwachtingen; prima actie, geen plot.
- The Raid 2 (2014): Hoger aangeschreven vervolg op Indonesische actiefilm. Beter. Deed wat denken aan Infernal Affairs / The Departed - dus prima in z'n genre.
- Lawrence of Arabia (1962): Duuuurt laaaaang. Maar is het wel waard: solide film ::ok::
- The Princess Bride (1987): I don't know. Het is een awesome kinderfilm: supercreatief & komisch, kwam ook hoop dingetjes tegen die ik al via referenties en gifjes kende. Maar hij staat ook in allemaal lijsten als top-250 films ooit, en die volg ik niet. Daarvoor is het plot veel te eenvoudig & voorspelbaar, en zijn de karakters te.. karakteristiek. :P Met zo'n princes die werkelijk niets kan doen/denken, maar alleen maar mooi is. ::) En de reus is dom; en het onaantrekkelijke dwergtypje heeft dan wel de hersens, en de charismatische zwaardmeester heeft een tragic backstory.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1422 Gepost op: 10-08-2015, 22:33:04 »
Mission: Impossible - Rogue Nation

Als je de andere films gezien hebt, zeker gaan, ik vond m erg leuk. Flink meer humor dan ik me van de vorige films kan herinneren. Geen hoogstaand plot, maar wel twee uur vermaak, zit haast geen saai moment in de film.

Ga hem deze week ook kijken ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1423 Gepost op: 15-08-2015, 22:48:21 »


- Mulholland Drive (2001): Ja, snap dat mensen er hoog van opgeven, en allemaal verklaringen proberen te bedenken. Maar werd er zelf niet enorm door gegrepen.


Ik vind deze film geniaal. Wil hem binnenkort opnieuw kijken.  :D Misschien wel morgen, eigenlijk wel een goed idee.



Ik heb laatst Carnage van Roman Polanski gezien. Echtpaar Jodie Foster en John C Reilly en meneer & mevrouw Christopher Waltz en Kate Winslet hebben met elkaar afgesproken om de ruzie tussen hun twee kindjes samen op te lossen. Probleem is dat Waltz & Winslet eingelijk liever naar huis willen, terwijl Foster & Reilly het graag willen uitpraten. En vervolgens loopt het helemaal uit de hand. Heerlijk filmpje, maar wel wat traag. Speelt zich ook volledig af in één huiskamer en een badkamertje. Het is wel duidelijk te zien dat de film gebaseerd is op een toneelstuk.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1424 Gepost op: 16-08-2015, 10:26:25 »
Ik vind deze film geniaal.

Ik ook. ::jaja::

Meerdere keren gezien en nog steeds geen sluitende verklaring. Maar los van dat vind ik vooral de sfeer geweldig. Lynch is wel een meester in het opbouwen van onderhuidse spanning.


Carnage vond ik ook leuk. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1425 Gepost op: 26-08-2015, 22:13:55 »
Mr. Holmes

Grote verwachtingen vanwege de andere films en series over Sherlock. Maar halverwege de film had ik toch het idee dat ik het niet leuk ging vinden. Gelukkig viel het uiteindelijk nog wel mee.
In de andere films en series is Sherlock bijzonder slim en ook niet al te aardig, maar daar was weinig van terug te vinden in deze film. Hier was het een sympathieke oude (soms zielige) man.

Maar verder wel briljante acteurs, mooie opnames en toch wel leuk verhaal ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1426 Gepost op: 27-08-2015, 00:29:33 »
The hunger games.

Nieuwsgierig geworden of ze inderdaad overeenkomsten hadden met een boek van Stephen King.

Leuke films, al moet ik mockingbird part 2 nog kijken ( mocht die al uit zijn) en zit enige vergelijking in met de marathon maar alleen in deel 1 is dat het geval

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1427 Gepost op: 27-08-2015, 22:22:58 »
Pixels.


Adam Sandler & Tyrion Lannister (en nog wat anderen) proberen de wereld te redden van Pac-Man en Donkey Kong. Vooral de actiescènes waren wel lachen.  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-08-2015, 22:24:56 door NextGP »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1428 Gepost op: 27-08-2015, 22:30:36 »
Looper. Best wel toffe tijdreisfilm. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1429 Gepost op: 27-08-2015, 22:58:41 »
Die heb ik laatst ook gezien, ik vond het teveel een actiefilm waarbij iedereen wordt neergeknald, en te weinig tijdreizen. Had er iets heel anders van verwacht.
En verder heb ik ook The Matrix gezien, viel ook tegen, had verwacht dat dat veel filosofischer zou zijn ofzo. Maar het grootste gedeelte was ook gewoon een actiefilm, en daar hou ik echt niet van.
En Mulholland Drive heb ik ook maar eens gekeken dankzij dit topic, maar dat is écht te vaag voor mij :P

Dus toen ben ik gisteren maar verder gegaan met m'n grote Disney-inhaalslag (heb ze als kind niet gezien) en Aladdin gekeken ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1430 Gepost op: 28-08-2015, 09:59:49 »
Klopt, Looper is qua plot een vrij standaard tijdreisfilm. De uitwerking is m.i. zeer sterk, goed doordacht hoe het realistisch zou zien, maar het blijft een tijdreisactiefilm.

Matrix is zogezegd impliciet filosofisch. Het hint en refereert, zonder echt expliciete uitroepen. Maar dingen zoals de mogelijkheid dat de wereld een simulatie is, is interessant - en een goed begin om verder over na te denken. Tevens is dat idee niet geheel uit de lucht gegrepen, alleen staat nog ter discussie of het testbaar is - en indien dat zo is, hoe. Een interessant gebied voor filosofie, en zeker ook voor natuurkunde.
Daarnaast legt het nog wat andere vragen in de week, zoals of het beter is te leven in een gemankeerde vrijheid, of een gelukkigmakend onbewust slavendom. Waarbij het ideologische antwoord is dat de waarheid altijd beter is.. maar dat lijkt me goed aanvechtbaar.
Misschien is de film nog het meest openlijk filosofisch uitdagend bij The Oracle-scenes, maar wordt de kijker hoogstens aangespoord zelf te denken.

Wat dat betreft zijn Ghost in the Shell, en het vervolg Ghost in the Shell: Innocence, veel explicieter. In memory serves de tweede nog sterker dan de eerste; diepdoordachte complexe filosofische monologen bevattend. Heb ze lang niet gezien, maar dacht dat er tevens aanzienlijke actie in zit, dus het is een eigenaardige combinatie. En voor actieliefhebbers is het eenvoudig om de doordenkingen af te doen als pretentieus.
Ben het wel vaker in Japanse animatie tegengekomen dat een film expliciet filosofisch is.



Uhhhh ik heb al zeker een week geen film gezien :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1431 Gepost op: 28-08-2015, 11:32:38 »
Ja, ik vind de mogelijkheid dat de wereld een simulatie is eigenlijk niet zo interessant en zeer onwaarschijnlijk, dus het is niet zo dat ik daar heel diep over na ga denken van zo'n film.

M'n post kwam trouwens wel erg over alsof ik ze allemaal echt niet leuk vond, dat is ook weer niet zo, heb me er best mee vermaakt :P Het is meer dat het niet aansloot bij m'n verwachtingen en dat het daarom wat tegenviel. (of misschien ben ik gewoon een filmbarbaar ;D)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1432 Gepost op: 28-08-2015, 14:02:40 »
Die heb ik laatst ook gezien, ik vond het teveel een actiefilm waarbij iedereen wordt neergeknald, en te weinig tijdreizen. Had er iets heel anders van verwacht.

Ik had er niet zoveel van verwacht. Misschien dat het me daarom erg meeviel. :P


Ghost In The Shell 2 moet ik nog steeds kijken.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1433 Gepost op: 3-09-2015, 22:34:21 »
Apocalypto (2006).

Absoluut de beste film die ik ooit heb gezien wat betreft films die draaien om rennende vrijwel-geheel naakte mannen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1434 Gepost op: 4-09-2015, 21:56:04 »
Sharknado 3: Oh Hell No. Het was fantastisch. George RR Martin werd opgegeten toen er een haai door het bioscoopscherm vloog. En Tara Reid beviel van een baby terwijl ze in een maag van de haai zat, die op dat moment vanuit de ruimte naar de aarde storten. Zulke meesterwerken worden niet vaak gemaakt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1435 Gepost op: 4-09-2015, 21:57:49 »
Ik heb alleen maar van de Sharknado reeks gehoord, maar nooit gezien. Moet ik t zien als iets heel fouts maar daarom grappig, ala Scream?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1436 Gepost op: 4-09-2015, 22:02:43 »
 ::jaja:: Verwacht geen logica, goede special effects of goed acteerwerk. De makers weten dat ze met onzinnige films bezig zijn en buiten dat volledig uit. Een tornado vol haaien teistert in alle drie de delen steden in de VS en de hoofdpersonen zijn net toevallig op de verkeerde plek.

Maar ik hou ervan  ;D 

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1437 Gepost op: 4-09-2015, 23:17:11 »
Sharknado 3 deed me qua titel denken aan een andere film die ik recent heb gezien.

Eagle vs Shark (2007).
Soort awkward quirky.. rom-com, met sociaal wat uitgedaagde personages :P

Geen idee wat vrouwlijk hoofdpersonage in mannelijk hoofdpersonage ziet, maar soms gaat dat zo :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1438 Gepost op: 6-09-2015, 23:29:49 »
The Fountain (2006).

Feitelijk een trialoog gecentreerd om The Tree of Life.
Uhmmm ik heb hem zelf een ::ok:: gegeven, na lichte twijfel.

De film is namelijk matig geschreven: het plot is soms wat twijfelachtig, de conversaties okay maar niet echt sterk [wel goed gebracht door 2 hoofdrolspelers echter!], en het is deels.. goed, laten we zeggen, metafysisch holistisch spiritueel, maar daarmee.. niet zo slim, niet het meesterwerk dat het graag wil zijn. Het is niet zozeer pretentieus, denk dat de makers geheel oprecht en gedreven zijn, alleen de film is zeer ambitieus - maar kan dat niet waarmaken betreffende het script.

MAAR het zit prachtig in elkaar. Visueel is het onwijs mooi, beelden die kunstwerken kunnen zijn, ook mooie keuzes van camerashots. En geluidsediting is eveneens fantastisch, met goede passende soundtrack - niet het overdadig bombastische die je een emotie op probeert te dringen.

Dus het is weerees een film die je moet ervaren - niet te veel bij het plot blijven hangen. En dan kan het heel mooi zijn. :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1439 Gepost op: 6-09-2015, 23:34:40 »
Turkije - Nederland....... geweldige horrorfilm  ::rofl::
Wit is ook een kleur!