Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405402 keer)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1540 Gepost op: 24-05-2016, 19:01:12 »
The Wolf of Wall Street. En wat viel die tegen zeg. Halverwege uitgezet. Het ging alleen maar over seks en drugs. Ik had het gevoel dat ik naar een film van Dick Maas zat te kijken.

Is een film per definitie slecht als ie over seks en drugs gaat dan ;D ?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1541 Gepost op: 24-05-2016, 20:40:29 »
Is een film per definitie slecht als ie over seks en drugs gaat dan ;D ?
Nee hoor, het is maar net met welke verwachtingen je erin gaat. Ik had iets meer diepgang verwacht... ;D
🜃

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1542 Gepost op: 5-06-2016, 20:27:53 »
Men & Chicken

Deense film. Heel absurd, maar ik heb genoten. Twee broers zoeken naar hun echte afkomst. Mads Mikkelsen is echt hilarisch, net als de rest van de cast eigenlijk.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1543 Gepost op: 29-06-2016, 22:36:44 »
Finding Dory ::bravo:: ::love::

Ik zou je bijna willen knuffelen ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1544 Gepost op: 2-07-2016, 21:33:06 »
Central Intelligence in de bioscoop

Geen hoogstaand plot, acteerwerk kon ook beter, maar t was wel grappig en prima voor 1,5 uur vermaak. ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1545 Gepost op: 2-07-2016, 22:09:34 »
Central Intelligence in de bioscoop

Geen hoogstaand plot, acteerwerk kon ook beter, maar t was wel grappig en prima voor 1,5 uur vermaak. ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1546 Gepost op: 13-07-2016, 15:03:36 »
The Boy.
Wel leuk maar had er meer van verwacht.

The Forest. Super mooi gemaakt en eindelijk weer wat griezelachtige setting alleen het einde verpest het voor mij dan weer  ::rofl::

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1547 Gepost op: 14-07-2016, 13:47:33 »
Gisteren Absolutely Fabulous the Movie

En ja het was zoals het altijd is, het slaat nergens op maar is zo hilarisch  ::rofl::. Er zitten wat herkenningspunten in vanuit de diverse afleveringen van de serie en dat zijn eigenlijk echte inside jokes. De acteurs waren topvorm en dan met name Joanna Lumley. Zoals zij Patsy Stone neerzet is briljant en dan Jennifer Saunders als Eddie die eigenlijk geen benul heeft wat ze nu aan het doen is  ;D.

Voor de mensen die de serie kennen is het zeker een aanrader  ::jaja::. Voor mensen die de serie niet kennen is het misschien handig om wat achtergrond in te winnen, want dan komen de grappen en acties beter tot hun recht  :D.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1548 Gepost op: 15-07-2016, 11:18:35 »
Finding Dory ::bravo:: ::love::

Ik ook, tijdens de EK finale: dus dr waren maar 5 anderen ofzo ::ok::

En wat ik er van vond: #cutenessoverload ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1549 Gepost op: 15-07-2016, 18:07:00 »
Gister was The Adventures of Tintin op tv - de soort semi-animatiefilm uit.. 2011 or so?

Vond het niet werken.
Animatie niet echt, hoewel het niet daadwerkelijk creepy was.
Somehow hadden ze de soort slapstick gebrek-aan-natuurwetten soms overgenomen, wat.. interessant was.
En het plot eigenlijk heel zwak, met een uiterst random en slordig einde.

Ben ik benieuwd of de basis-kuifje-albums van de film wel echt sterker waren; of dat mijn beeld daarvan hevig geromantiseerd is, en ook vol zwaktes zat.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1550 Gepost op: 17-07-2016, 02:04:45 »
Laatste maar liefst twee Nederlandse producties gezien.
1) Moos. Leuk verhaal over een meisje dat een beetje klaar is met haar rol en reputatie van lief, ambitieloos meisje dat zich belangeloos inzet ten dienste van haar vader. Ze besluit haar droom te volgen en auditie te doen voor de kleinkunstacademie. De dingen lopen niet helemaal zoals ze gepland had, Moos vertelt een leugentje of wat, gaat behoorlijk los en doet dingen die je niet van haar verwacht had, om zich vervolgens natuurlijk weer met haar familie te verzoenen én een echtere/meer volwassen versie van zichzelf te worden.
Mooi verhaal, goed gespeeld,
Ook leuk: het Joodse leven, de tradities en gebruiken, spelen een belangrijke rol in de film. Maar nu eens niet vanuit een oorlogsperspectief ofzo, maar gewoon als een culturele achtergrond.

2) Alibi. Ook hier betreft het een jongvolwassene die liegt en daardoor problemen in zijn persoonlijke leven krijgt. vanwege zijn vlotte babbel krijgt hij een baan bij een bedrijf die mensen ( voornamelijk overspelige echtgenoten) van een alibi voorziet. Zijn droommeisje is echter fel tegen op liegen en oneerlijkheid. Recept voor allerlei lastige situaties natuurlijk.
Allebei de films zijn coming-of-age verhalen. Alibi is en een stuk minder geloofwaardig en innemend, maar als dan weer wel heel grappig

Kortom: ik heb me bij beide films goed geamuseerd.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1551 Gepost op: 30-07-2016, 19:37:27 »
De nieuwste Jason Bourne ...

De recensies zijn lovend, ik een stuk minder. 't Was wel een vermakelijke film, maar ontzettend voorspelbaar; ik zat totaal niet op het puntje van mijn stoel.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1552 Gepost op: 8-08-2016, 11:06:52 »
Suicide Squad

Ik vind het een leuke, goede en vermakelijke film  ::tandpastasmiley::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1553 Gepost op: 22-08-2016, 17:19:45 »
Citizen Kane van Orson Welles. Ondanks dat het een film uit 1941 is, vond ik 'm toch erg leuk, alleen wel een beetje te lang. Het was ook gewoon lachen omdat het zo'n oude film was, dus sommige stukken waar grappig maar toch niet zo bedoeld. Gaat over het leven van een erg rijke man, die op zijn sterfbed het woord 'Rosebud' uitspreekt. Een journalist gaat op zoek naar de betekenis van dit woord en of dit misschien een liefje was van Charles Foster Kane, de rijke man, en ondertussen hoort hij over het leven van deze kerel.
Mooie film inderdaad. Heb hem in het vliegtuig zitten kijken. Knap gemaakt, blijft boeiend door die zoektocht naar Rosebud
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1554 Gepost op: 8-09-2016, 22:07:43 »
Apan. Uitgezet. Geen film waar ik op dit moment zin in had.

Laatste tijd wel weer behoorlijk wat gezien. Bijgebleven zijn in ieder geval:

Annie Hall (1977) van Woody Allen. Leuk, licht, grappig, mooie observaties. Er wordt veel gespeeld met filmtechnieken, maar dat werkt prima.

The F Word a.k.a. What If (2013). Indie romcom met Daniel Radcliffe die bewijst niet alleen HP te kunnen spelen en een erg leuke Zoe Kazan. Lekker licht.

Taking Woodstock was trouwens ook nog de moeite waard.

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1555 Gepost op: 8-09-2016, 23:08:34 »
What If, lekker licht en leuk inderdaad :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1556 Gepost op: 9-09-2016, 11:49:02 »
Pfffooeee ik kijk zoveel.
Okay, een stel van de beter uit de afgelopen.. ruime maand.


- Inherent Vice (2014); een heel rare maar tamelijk briljante mysterie/detectieve film. Vergelijkbaar met The Big Lebowski, maar dan een hoofdpersoon die constant stoned is - en dat gevoel als kijker heb je ook, omdat je steeds het gevoel hebt dat je nét niet de logica van alles snapt.. BRILJANTE rol van Jaoquin Phoenix


- Scott Pilgrim vs the World (2010); had er al heel veel positiefs over gehoord. In essentie het meest een coming-of-age film. Maar dan quirky en creatief en beetje hyperactief - met soms zeer duidelijke en opzettelijke videogame-invloeden.
Hoofdpersoon heeft een huisgenoot: die had hopen prijzen voor zijn kleine bijrol mogen krijgen. Alle lines die hij zegt zijn perfect, qua timing, intonatie, etc.


- Ghadi; hartverwarmende film uit.. Libanon. Kan er weinig over zeggen zonder echt te spoilen - maar hij is leuk, vrolijk, en warm :)

- Roald Dahl's Esio Trot: Charmante film met sterrencast: Dustin Hoffman & Judi Dench. Een luchtig romantisch verhaal over schildpadden; met een leuke rol van James Corden als verteller :)

<Citizen Kane>

 Mooie film inderdaad. Heb hem in het vliegtuig zitten kijken. Knap gemaakt, blijft boeiend door die zoektocht naar Rosebud

Heeft helaas weinig indruk op me gemaakt.
Vond 'm niet slecht.. Maar heb 'm 2 maanden geleden gezien, en ben 'm al voor de helft kwijt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1557 Gepost op: 9-09-2016, 18:36:49 »
tja jij kon weglopen ik niet ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1558 Gepost op: 14-09-2016, 22:36:10 »
A Girl Like Her.

Wauw. Na The Impossible (over de tsunamiramp in Zuidoost-Azië) een paar jaar geleden heb ik niet meer zo erg gehuild om een film als nu net. Ontzettend mooie maar vooral ontroerende film over een meisje dat een zelfmoordpoging doet omdat ze enorm gepest wordt door haar voormalig beste vriendin. :\'(
🜃

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1559 Gepost op: 15-09-2016, 23:53:31 »
Bridget Jones baby.

Echt een Jones film :D heerlijke humor en dus flink gelachen :D