Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 404295 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1700 Gepost op: 5-03-2018, 22:03:11 »
En toen kwam er een reboot. Bestaande uit Rise of the Planet of the Apes (2011), Dawn on the Planet of the Apes (2014); War for the Planet of the Apes (2017). Hopeloze titels natuurlijk. Desalniettemin..

- 2011 prequel van de reboot heb ik vooralsnog als enige gezien. Ik ben onder de indruk. Solide film, kan goed op eigen benen staan, buitengewoon levendig, met uitstekend werk van Andy Serkins (en iedereen in make-up en special effects natuurlijk). Gooi 'm nog niet in m'n favorieten, maar bovengemiddeld goede film. En dat bij een reboot.
Better yet, blijkbaar zijn de overige 2 delen van de reboot eveneens uitstekend, dus ik ben benieuwd :)

Ik heb ze inmiddels gezien.
Rise of the Planet of the Apes
Dawn on the Planet of the Apes
War for the Planet of the Apes

Deze trilogie is, naar mijn mening, een van de beste trilogieën ooit gemaakt.
Ik denk dat ik de Before-trilogie nog beter vond.
De Godfather-trilogie als de 3e film niet was gemaakt.
Maar verder.. Lord of the Rings (en I guess Star Wars) zijn natuurlijk hedendaagse klassiekers, die daarentegen totaal anders zijn. Meeslepend episch spektakel.. maar tegelijk niet bepaald perfect qua plot, diepgang, karakters, dialoog, etc. Wat ook prima is, ze proberen op andere manieren te imponeren.

Maar de moderne Planet of the Apes dus. Bizar goed. De tweede en derde film nemen over wat de eerste sterk maakte, en voegen daar wat aan toe. Zeker de derde, War.. Andy Serkins in de hoofdrol is wereldklasse. Woody Harrelson bewijst weereens hoe veelzijdig hij is als acteur, in een goed geschreven en uitgestekend geacteerde rol als bad guy. Het Bad Ape karakter van Steve Zahn was beste, meest realistische, personages die ik ooit in een film heb gezien - qua tekst, en maniertjes, en bewegingkjes.
Verder inhoudelijk ook prima film. Je snapt de keuzes en dilemma's; actie waar logisch en nodig - maar nooit voor de actie alleen; een sound track die ondersteunt in plaats van te trachten de hoofdrol te claimen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1701 Gepost op: 5-03-2018, 22:25:45 »
Ik weet niet wat ik lees :o

Ik heb ze niet gezien, natuurlijk, en ik ga ze niet kijken ook. Dat je zo durft te posten over deze trilogie, ongelooflijk... Plot, diepgang, karakters, dialoog? Ik vind het echt heel moeilijk om te geloven ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1702 Gepost op: 6-03-2018, 09:29:08 »
Ik weet niet wat ik lees :o

Ik heb ze niet gezien, natuurlijk, en ik ga ze niet kijken ook. Dat je zo durft te posten over deze trilogie, ongelooflijk... Plot, diepgang, karakters, dialoog? Ik vind het echt heel moeilijk om te geloven ;D

Ik was ook verbijsterd.

Keek een maand of 2 terug voor het eerst de originele uit de jaren 60, vooral om 'm eens gezien te hebben.
En toen was er een Tim Burton versie, dus die pak je ook even mee, want die man maakt unieke films.
Waarna ik zag dat er een reboot was. Deze trilogie.
Waar ik buitengewoon lage verwachtingen voor had - dubbel gezien de generieke titels. Ondanks dat de reviews blijkbaar goed waren.

Maar ik kom er simpelweg niet onderuit.
In het tijdperk van zielloze geldgraaiende reboots en vervolgfilms, is deze serie.. goed.


ps: Schrijffoutje in m'n review. Bad Ape-personage is een van de beste personages die ik ooit heb gezien. Het ultieme meest realistische personage zou ik niet weten, geen zin om over na te denken ;D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 09:32:16 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1703 Gepost op: 14-03-2018, 21:36:45 »
Ik ben vandaag naar  bankier van het verzet geweest.
Ik kan hem helaas niet aanraden.
Een paar puntjes waarom niet:
* weer barry atsma
* co producer de EO
* film duurt 2.03    het had ook in 90 minuten gekund
* co producer de EO
* voorspelbaar
* saai verhaal

tuurlijk kun je van een bankiersverhaal niet echt een spannend verhaal in een film maken. Het is nu eenmaal geen zwartboek achtig iets, maar jongens kom op. Kijken naar gras groeien is af en toe interessanter. Het tempo is echt te laag.

De reden dat ik de EO 2x moest noemen komt omdat de invloed zo goed zichtbaar is. Zoals bij elke Nederlandse film hoort er een goede nutteloze maar harde en expliciet gefilmde seks scène in. Nu nog niet eens een blote arm.
En er wordt wel heel erg ingespeeld op het gezin. Als hoeksteen van de samenleving of zoiets zeg maar.

Goede punten:
Pierre Bokma:  altijd goed
Jacob Derwig:   vaak goed, nu vooral in de stukken die in de huidige tijd spelen goed.
stukje Hollandse geschiedenis waar ik het fijne nog niet van wist
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1704 Gepost op: 15-03-2018, 12:17:03 »
Ja, ik hoorde dat het de zoveelste Nederlandse film was waar de scriptschrijvers blijkbaar een tof verhaal met mooie decors wilden bouwen, maar daarentegen totaal niet nieuwsgierig zijn naar hun karakters, of de complexiteit en nuance van de beslissingen die eigenlijk per definitie in deze setting zitten.



Eigenlijk een toevallig contrast, maar ik heb onlangs wederom de complete tegenhanger gezien.
Locke (2013), over Tom Hardy die anderhalf uur in een auto zit, en belt.

Wat een meesterwerk van plot, dialoog, en acteerwerk. Absoluut een van m'n favorietigste films.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1705 Gepost op: 15-03-2018, 16:05:13 »
die decors waren ook wel grappig. Er is diverse malen op verschillende momenten en verschillende steden in de film gebruik gemaakt van dezelfde straat en brug. prutsers.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1706 Gepost op: 24-03-2018, 16:17:08 »
Black Panther ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1707 Gepost op: 24-03-2018, 16:26:58 »
Gewoon Vrienden.

Prachtige film, was laatst op NPO3. Echt een aanrader voor iedereen. Is gewoon online terug te kijken  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1708 Gepost op: 24-03-2018, 17:29:49 »
Unrest.


In de professor Greep-zaal van het MUMC+ Maastricht

De film gaat over een vrouw die op een zeker moment in haar leven te kampen krijgt met allerlei klachten, die niet ''in een hokje te stoppen'' zijn, maar die terug te voeren zijn op ME/CVS.


Ik was er zeer diep van onder de indruk. Zou eigenlijk ook op televisie moeten, maar ik had begrepen dat Unrest ook op Netflix te vinden is.


Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1709 Gepost op: 25-03-2018, 13:22:55 »
Annihilation. Bijzondere film wel, en met Natalie Portman. ::ok::
🜃

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1710 Gepost op: 9-04-2018, 07:12:22 »


Sterke, originele horrorfilm! Past wel in hetzelfde genre als de Cloverfield-films. ::bravo::
🜃

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1711 Gepost op: 19-04-2018, 22:41:22 »
Get Out :o
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1712 Gepost op: 22-04-2018, 00:52:01 »
Red Sparrow. Niet alleen voor LdH een aanrader. Ouderwetse Rusland-USA spionagefilm a la Nikita.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1713 Gepost op: 22-04-2018, 01:11:56 »
🜃

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1714 Gepost op: 30-05-2018, 10:43:30 »
Gisteren in de bioscoop Call me by your name gezien, prachtige film. Heel sterk geacteerd, idyllische omgeving waarin de film is gedraaid, het verhaal barst niet van de clichés. Lijkt een simpel liefdesverhaal, maar de manier waarop het verteld en gebracht wordt, maakt het veel meer dan dat.
Gaat dat zien, mensen ::bravo::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1715 Gepost op: 14-06-2018, 20:16:10 »
hetzelfde genre als de Cloverfield-films. ::bravo::

Oeh die heb ik ook tijdje geleden gezien: sterk ::ok::
Althans, Cloverfield & 10 Cloverfield Lane. Hoorde dat er nog eentje was, maar die dat rambagger was.



Paar andere aanraders die ik de afgelopen paar maanden heb gezien:

Moana (2016):  ::bravo:: ::bravo:: Had halverwege het idee dat ik de nummers niet echt memorabel vond. I was wrong. En verder ook gewoon heel erg prima  ::ok::

Primer (2004): Zeer sterke ingewikkelde sciencefictiontijdreisfilm. Zo een dat ze hebben geprobeerd om geen plot-holes te creëeren, ondanks causaliteit, en vermoedelijk er in zijn geslaagd.. maar je moet uiteindelijk wel alles nog eens teruglezen op basis van een stroomdiagram met 10 verschillende tijdslijnen. Beetje wat je krijgt als je een stel nerds een tijdreisfilm laat maken: niet toegankelijk, maar wel goed doordacht.

Paper Man (2009): Quirky film over een schrijver met een writersblock met een weekendhuwelijk en een imaginaire vriend.. gespeeld door Ryan Reynolds in Superheldkostuum. ::rofl:: Met andere hoofdrollen voor Jeff Daniels en Emma Stone ::bravo::

A Knight's Tale (2001): Okayyyy deze is niet.. echt.. traditioneel goed. Maar wel vermakelijk, met 'wat kon die vent toch acteren..' Heath Ledger in feitelijk een Middeleeuwse sportfilm. Met soms een keiharde rocksoundtrack, simpelweg omdat ze toen ook nog geen klassiek strijkorkest hadden - dus dat was even out of place geweest ::rofl::

American Hustle (2013): was minder memorabel dan verwacht. Maar waargebeurd, over een oplichter die strafvermindering krijgt door corrupte politici bloot te leggen.. en deze oplichter is dus afgelopen week overleden. Sterrencast tevens, met Christian Bale, Amy Adams, Bradley Cooper, Jennifer Lawrence..

Delicatessen (1991): Donkere post-apocalyptische Franse film over een vleesetende Franse woonflat die van vlees wordt voorzien door een moordzuchtige slager.

Bridge of Spies (2015): Een andere van m'n favoriete acteurs, naast Heath Ledger, hier.. Mark Rylance. Wat kan die man acteren ::bravo:: ::love:: Ook waargebeurd, over een spionnenruil in Berlijn middenin de Koude Oorlog. Tom Hanks solide in de hoofdrol.

Atlantis: The Lost Empire (2001): Dit is geen aanrader, maar wilde 'm toch even noemen. Vaak genoemd als hedendaagse animatie cult-classic, als de beste animatiefilm die altijd iedereen vergeet. Ofzo. I don't know. Het was bagger.

They shoot horses, don't they? (1969): Film over een dansmarathon ten tijde van de Depressie van de jaren '30. Kende het fenomeen niet vooraf: tientallen danskoppels dansen dagen- of wekenlang met minimale rust, tot er nog maar 1 koppel op hun benen staat. Die winnen een geldbedrag. Daar komt publiek op af, en voila je hebt een show. Prachtig neergezet met de hopeloosheid van de Depressieperiode ::bravo:: Film die je bij blijft. ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1716 Gepost op: 27-07-2018, 21:57:25 »
Ik heb sinds deze week een pathe abonnement, omdat er toch best wat films zijn die ik nog wil zien in de bioscoop. Vanavond eerst maar eens naar Ocean's 8 geweest. Uiteraard geen heel diepgaand drama, en ook heerlijk ongeloofwaardig. Maar wel uitermate vermakelijk en soms ook behoorlijk grappig.

Ik heb me vermaakt. Zondag gaan we naar nog een zoveelste vervolgfilm. Eens kijken of  Jurassic World wat is.  ::rofl::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1717 Gepost op: 24-09-2018, 19:06:02 »
Rijtje van wat memorabel was de laatste tijd.

Twee Franstaligen: Pauline & Paulette en Populaire.

De eerste (Vlaamse inzending voor de Academy Awards 2001) over Pauline, die kinds is gebleven. Woont bij haar zus Martha, die na haar plotselinge overlijden haar erfenis nalaat aan haar twee zussen, mits een van hen de zorg voor Pauline overneemt. Erg knap spel van Dora van der Groen als Pauline.

Populaire (Franse film) speelt kort na de WOII. Rose Pamphyle solliciteert als secretaresse, maar is eigenlijk vooral erg goed in heel snel typen. Wordt dus door haar baas voor wedstrijden steltypen ingeschreven. Déborah Francois geweldig als Rose en de typewedstrijden worden in beeld gebracht als waren het volwaardige actiescènes.

Verder de eerste twee Before-films van Linklater. In Before Sunrise nog veel afleiding, in Before Sunset wordt het juiste ritme gevonden. Mogelijk vind ik Before Midnight toch de beste van de drie, die had ik eigenlijk nog een keer op moeten nemen.

Recentelijk nog The Big Short, over de aanloop naar de bankencrisis van 2008 en min of meer een portret van zij die het aan zagen komen (en er dus tegen speculeerden). Goeie humor. Zo halen ze er Margot Robbie (wie?) in een bubbelbad bij, nippend aan champagne, om ingewikkelde financiële termen uit te leggen. Beste rol: Steve Carell als Mark Baum.

Ook Toni Erdmann nog gezien. In twee delen, want lang. Weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Eigenlijk was het vooral pijnlijk, terwijl het toch ook erg grappig had moeten zijn.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1718 Gepost op: 1-11-2018, 23:13:22 »
Ik ben vanavond naar Bohemian Rhapsody gegaan.

Als Queen fan vond ik de film geweldig. De muziek is prachtig en beelden zijn ook ontzettend mooi. Ik vond ook de interactie tussen de bandleden en het acteerwerk meer dan goed. Waren grappige dialogen en mooie emoties.
Wat ik een beetje miste was het idee van de regisseur. Hij leek op minimaal 2 gedachten te hinken.
- Moet de film gaan over Freddie Mercury
- Moet de film gaan over Queen

En daarin maakt hij nooit echt een keuze. Dat stoort wel een beetje, het is allemaal half half net niet.

Het verhaal holt soms in 2 minuten voorbij 10 jaar. Laat dingen zien in verkeerde tijdsperiodes maar ja als je dat voor lief neemt is het gewoon een goede film
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1719 Gepost op: 17-11-2018, 21:46:46 »
Ik ben vanavond naar  Fantastic beast The Crimes of Grimwald  geweest.
Beter dan deel 1 (die ik vandaag ook had gezien want het was een zogenaamde marathon), het verhaal krijgt steeds meer kleur. De verwijzingen naar wat over 60 jaar bij HP gaat gebeuren worden steeds duidelijker. Probleem is dat de hoofdpersonen niet zo leuk en aardig zijn. De enige leuke is Newt en zijn boomkruipertje, de rest boeit niet is niet interessant of vind ik ongeloofwaardig ( ja dat boomkruipertje is dat wel ;D)  Johhny Depp als badguy werkt ook niet in deze film en waarom is hij in een doos witsel gevallen? Wel spectaculair, mooie special effects, zwakke digitale animatie (ik zou zweren dat de big ben op een gegeven moment in Parijs stond)
Een zeventje en ik ga ook heus wel naar deel 3
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.