Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 404363 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1740 Gepost op: 8-07-2019, 12:11:09 »
Zelfde verhaal  ;)  Die met Diana en Michael had ik ook eerder gezien, maar als je echte klassiekers wil zien, dan moet je even die met Judy Garland bekijken. Wat kan die prachtig zingen!
...maar soms even niet :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1741 Gepost op: 8-07-2019, 12:18:34 »
Zelfde verhaal  ;)  Die met Diana en Michael had ik ook eerder gezien, maar als je echte klassiekers wil zien, dan moet je even die met Judy Garland bekijken. Wat kan die prachtig zingen!
Jaa staat ook nog op mijn lijstje, maar eerst nog wat anderen want twee keer hetzelfde plot ga ik niet trekken bij deze film denk ik ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1742 Gepost op: 8-07-2019, 12:43:25 »
 ::rofl:: , de liedjes luisteren op youtube gaat sneller  :D
...maar soms even niet :)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1743 Gepost op: 8-07-2019, 12:56:52 »
Gisteren op Netflix (waar ik vrijwel nooit films kijk, alleen series) 'The Last Summer' gekeken. Ideaaaaaal wanneer je houdt van zomerige tienerfilms over liefde, High school en draaaamaaa. Heerlijk. ::love:: ::rofl::
Oh, en zeker ook niet verkeerd met KJ Apa in de hoofdrol: al kan ik hem niet zien als iemand anders dan Archie Andrews ::)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1744 Gepost op: 8-07-2019, 13:08:32 »
Ik had ineens weer zin in The Hunger Games. Dus die gisteravondmaar weer eens (voor de 13de keer...) gekeken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1745 Gepost op: 12-07-2019, 22:52:47 »
Nou toch naar Aladdin geweest

Aladdin, was leuk! ::confettie::

Het was wel geinig op zijn tijd, maar vond het geen geweldige film. Het was eigenlijk gewoon de tekenfilm met mensen, had toch wel gehoopt dat ze m iets spannender hadden gemaakt.

Yasmine zingt geweldig
abu is schattig
will smith is grappig maar kan absoluut niet zingen maar doet hij best vaak.
Alladin kan ook al niet zingen.
mooi spektakel. Leuk gefilmd.
Jaffar speelt goed.

Vermakelijk noemen we dat

- Yep, Yasmine is het beste personage (en zeker qua zang) in de de film
- Abu was schattig, maar soms ook wel vervelend
- Ik stoorde me niet aan Will Smith, behalve de openingsscene want die was echt heel slecht geacteerd
- Aladdin zong vals idd ::jaja::
- Regie prima, maar had meer gehoopt. Scenes in de grot waren goed
- Jaffar was in de 'evil' scenes goed

Mocht ie ooit op TV komen sla ik m over, maar aangezien het op TV echt komkommertijd is, heb ik nou ook weer geen spijt dat ik ben gegaan. Het was niet de beste film, maar ook zeker niet de slechtste film die ik ooit gezien heb.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1746 Gepost op: 12-07-2019, 22:56:00 »
Ik snap sowieso de liveaction trend niet zo, love disney maar ik vind de originele films leuker.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1747 Gepost op: 12-07-2019, 23:09:17 »
Ik denk dat het een beetje jeugdcentiment is. En remakes zie je overal de laatste tijd, wat te denken van tv series en vooral de muziek, de top 40 staat er vol mee.

Moet zeggen dat ik me van de originele Aladdin film weinig kan herrineren, ik herriner me het vooral van een spelletje op de Super Ninteno die ik vroeger had en bijna dagelijks speelde, bijna aan verslaafd  ;D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1748 Gepost op: 12-07-2019, 23:16:11 »
Aladdin op de super Nintendo, het enige computerspelletje dat ik ooit heb uitgespeeld.  :D

Ik ben vandaag naar Spiderman geweest. Ik vond het wel vermakelijk. Ik kijk niet heel vaak superheldenfilms, dus sommige dingen volgde ik niet helemaal. Maar het was wel spectaculair, alleen een beetje lang. Er zat nog een scène in die in Nederland speelde. Blijkbaar denken ze dat we hier allemaal maf zijn ofzo (en dat terwijl toch een aanzienlijk deel van de Amerikaanse bevolking van ons afstemt, maar ja weten zij veel...).  ::)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1749 Gepost op: 14-07-2019, 15:50:42 »
Yesterday

Leuke film, grappig uitgangspunt, eerste helft was beter dan de rest, slap verhaaltje uiteindelijk maar toch.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1750 Gepost op: 15-07-2019, 07:43:59 »
Huisdiergeheimen 2.
Mwa.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1751 Gepost op: 17-07-2019, 23:03:51 »
Les Misérables, kende het verhaal wel al in grote lijnen en wat liedjes obviously want daar kom je niet omheen. Mooie film wel! Anne Hathaway ::bravo:: Een aantal andere personages waren niet bepaald sterk als het gaat om zang, wat dan weer jammer is...als alles gezongen wordt dan ga je toch zoeken naar zangers die ook kunnen acteren, geen acteurs die ook kunnen zingen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1752 Gepost op: 18-07-2019, 18:54:08 »
Oh vergeten te zeggen hier, ik heb 'm paar weken terug ook gezien, Aladdin, ik vond 'm leuk hoor :)
Dat swingnummer van de Geest :D ::dans::
Ik heb het origineel nooit gezien, maar blijkbaar was de feministische verhaallijn van Yasmine nieuw, zo vertelden mijn medekijkers me, en die vond ik wel goed in het verhaal passen


Ik ben btw zeker van plan om naar The Lion King te gaan ::jaja::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1753 Gepost op: 20-07-2019, 22:25:18 »
Lion King. Mooi gemaakte film!  ::bravo:: Stuk beter dan Aladdin naar mijn bescheiden mening. Had wel het idee dat ie vrij kort was. Om 18.45 uur begon de reclame, daarna 3 voorfilmpjes, toen de film en 2 uur later stond ik weer buiten. Meeste films duren zelf tegenwoordig 2 uur of langer.

Vond dat er nog best wel spannend stukjes inzaten voor een 9+ film. Naast mij zaten een vader en moeder met een kind dat volgens mij niet heel veel ouder was dan 9, en die waren al best snel weg. Kan ook zijn dat ze het Engels niet begreep en de ondertiteling niet kon volgen, kan ook natuurlijk...

Ik zag nu weer in de voorfilmpjes een film met muziek van Bruce Springsteen. Het wordt nu wel een beetje on-origineel. Na Queen, Elton John en The Beatles in Yesterday (die laatste heb ik niet gezien, ga ik ook niet kijken, soort film trekt me niet).

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1754 Gepost op: 21-07-2019, 12:55:51 »
Wij gisteren ook naar the lion king. Zeker vermakelijk, maar vond Scar z'n stemacteur best wel zwak. Zeker bij be prepared, dat was echt teleurstellend. Timon en Pumba waren geweldig tho, vooral de the lion sleeps tonight scene ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1755 Gepost op: 21-07-2019, 17:37:40 »
Ik ben ook naar de Lion King geweest en ben het helemaal eens met D*N. 'Be prepared' was echt niet goed, zeker niet als je bedenkt hoe creepy dat nummer in de tekenfilm is. Verder is het op een paar zinnetjes na echt een complete kopie van de tekenfilm. Maar de beelden zijn wel echt prachtig.

Ik ben ook nog naar: The professor and the madman geweest. Het gaat over het ontstaan van het Oxford woordenboek. En hoe iemand die op dat moment vastzit in een krankzinnigenhuis daar een grote rol in heeft gespeeld. Ik vond het een mooie film. Goed geacteerd, mooie beelden van het mooie Oxford.

En dan ben ik nog naar Stuber geweest, die vond ik echt heel leuk. Het was lang geleden dat ik echt hardop heb gelachen in de bioscoop en dat gebeurde hier wel. Wel een beetje over the top allemaal maar dat is juist ook wel fijn af en toe. Ik heb me er prima mee vermaakt.  :D

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1756 Gepost op: 22-07-2019, 02:18:47 »
Ik heb ook Yesterday gezien. Wel aardige film inderdaad, heb een paar keer moeten lachen  :)
...maar soms even niet :)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1757 Gepost op: 23-07-2019, 14:40:49 »
Ik ben een paar dagen terug ook naar the Lion King geweest, en ik moet toegeven dat ik het verhaal eigenlijk niet kende.  ::schaam::
Maar ik vond het een goede film ::jaja::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1758 Gepost op: 23-07-2019, 20:17:33 »
Ik ga aanstaande vrijdag naar The Lion King. Ik ben benieuwd.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1759 Gepost op: 27-07-2019, 15:58:59 »
Ik ben ook naar de Lion King geweest en ben het helemaal eens met D*N. 'Be prepared' was echt niet goed, zeker niet als je bedenkt hoe creepy dat nummer in de tekenfilm is.
Mee eens. In de tekenfilm is 'Be prepared' redelijk 'eng', die 'engheid' miste ik in deze film wel.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Verder is het op een paar zinnetjes na echt een complete kopie van de tekenfilm. Maar de beelden zijn wel echt prachtig.
Niet helemaal mee eens. Sommige scènes zijn ook her en der wat aangepast, bijvoorbeeld
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!