Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 404308 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1760 Gepost op: 4-08-2019, 12:38:52 »
Ik heb Aladdin nu ook gezien, ik moet zeggen dat ik hem echt heel erg leuk vond! Beter dan de Lion King  :-X. Aladdin zong best goed nog, ik had lagere verwachtingen toen ik hier las. Will Smith zong slechter, maar ook dat was niet heel storend. Ze hebben redelijk wat aanpassingen gedaan, maar ik vond het allemaal eigenlijk wel goeie toevoegingen ::ok::. Het enige liedje van het origineel dat er niet was, was de Prince Ali reprise. Jafar vond ik ook goed, veel beter dan Scar die niet eens als bedreiging voelde. Jafar was wel echt een villain ::jaja::.

Also Dahlia is mijn favoriete nieuwe personage ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1761 Gepost op: 9-08-2019, 20:43:27 »
Moana  ::love::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1762 Gepost op: 13-09-2019, 22:17:24 »
Okay, I know, gratis 2 maanden Disney+.
Wie heeft er de komende tijd nog tijd voor netflix*.

Maar echt, het is het waard: A Monster Calls (2016). Staat nu op Netflix.

Drama-film over een jongen van een jaar of 12 die moet dealen met zware thema's, terwijl hij soms kort na middernacht wordt bezocht door een mythisch boomwezen.
Dat laatste is een fantasy-component, die overigens meermaals prachtig visueel is uitgewerkt.

Maar los van dat: uitstekend geschreven, geacteerd, slimme dialoog, subtiele muziek..
Dit is zonder twijfel een 10/10 - en eveneens zonder twijfel een van de 10 beste films die ik ooit heb gezien (op de grofweg 1500).
En ik ben niet eens van drama. De film doet pijn, en verscheurt je, en je eindigt niet met droge ogen.. maar achteraf was ik er stil van hoe waanzinnig goed hij was.


Misschien werkt het niet voor iedereen (hoewel ik reacties langs zag komen dat een hele bioscoopzaal het niet droog had gehouden), maar ik kan 'm alleen maar volledig heel hard aanraden.




* Zag dat ik een volledig jaar niet in dit topic heb gepost.
Sindsdien vrijwel alleen films op Netflix gezien - stuk of 100.
Wellicht dat ik binnenkort nog even doorkijk of daar echt aanraders tussenzaten.
Zegmaar, los van A Monster Calls.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1763 Gepost op: 17-09-2019, 22:19:55 »
The Lion King paar weekjes terug gezien, ik vond 'm mooi!

En gisteren Saving Private Ryan, heel indrukwekkend, zat op 't puntje van m'n stoel.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1764 Gepost op: 18-09-2019, 10:33:56 »
Bambi, op Disney+. Had ik nog niet eerder gezien.


Triest..

..ik had er namelijk veel meer van verwacht :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1765 Gepost op: 20-09-2019, 19:15:38 »
A Monster Calls (2016).

Het boek is ook goed. ::jaja::

Door Patrick Ness, naar een idee van Siobhan Dowd. Er schijnt een mooie (door Jim Kay) geïllustreerde versie te bestaan, die heb ik zelf per ongeluk niet besteld. Maar zeer boeiend.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1766 Gepost op: 20-09-2019, 19:55:38 »
Het boek is ook goed. ::jaja::

Door Patrick Ness, naar een idee van Siobhan Dowd. Er schijnt een mooie (door Jim Kay) geïllustreerde versie te bestaan, die heb ik zelf per ongeluk niet besteld. Maar zeer boeiend.

Wat heb jij toch altijd een uitstekende smaak ::bravo::

Gaat op m'n lijstje van 'dingen die ik in principe nog ooit wil hebben maar nu nog even niet koop' ;D



Op Disney+ 'Saludos amigos' (1942).
Onverwacht vermakelijk reisverslag van een hele serie Disney-illustrators door het Zuid-Amerika van 1941. Inkijkje in de lokale cultuur, in de manier van ideeëngeneratie en illustratie, stukjes animatie, en in de tweede helft nog wat Spaans en Portugees ::ok::
« Laatst bewerkt op: 20-09-2019, 20:00:29 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1767 Gepost op: 24-09-2019, 00:31:54 »
dolor y gloria. Wel goeie film met prima gespeelde hoofdrol door Antonio Banderas, maar met erg veel gepraat en weinig actie erin en nogal wat scenes met pillen en heroine. Ik kwam er niet vrolijk vandaan i.i.g. maar wel nog nadenkend over het hoe en wat en hoe zou het verder gaan.
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1768 Gepost op: 25-09-2019, 09:33:41 »
The Poison Rose. Met John Travolta (best goed), Famke Janssen (best goed) en dochter Travolta (behoorlijk slecht). Maar ook met een bijna niet meer te herkennen Brendan Fraser, en een altijd goeie Morgan Freeman.

Het is een trage film, met slechte kritieken op Moviemeter en IMDb, maar ik vond het zeker wel een goeie film, hij was intrigerend genoeg om toch te blijven volgen. Alleen de schietpartijen waren een beetje jammer. Aardig plot wel.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1769 Gepost op: 2-10-2019, 17:06:22 »
Sister Act nog een keer gezien op Disney+, blijft een leuke film ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1770 Gepost op: 11-10-2019, 20:39:13 »
Het is filmfestival in m'n stad. Woensdag heb ik The souvenir gezien en donderdag Tras el cristal. The souvenir was nog ça va, maar Tras el cristal, uit de jaren '80, was echt... tja... apart :P

Misschien ga ik zondag naar nog een derde film. Als ik m'n sokken van de universiteit draag, mag ik die dag gratis naar binnen ;D

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1771 Gepost op: 12-10-2019, 11:23:59 »
Wij hebben vorige week Murder Mystery gezien, comedy met Jennifer Aniston en Adam Sandler. Was erg slecht en erg grappig ;D

Nu gaan we School of Rock kijken
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1772 Gepost op: 12-10-2019, 12:50:05 »
Vorig jaar was A Star is born een grote bioskoop-hit, die toen volledig aan mij voorbij is gegaan.

Een paar maanden geleden kwam ik er bij toeval bij uit, toen ik het nummer ''Shallow'' op de radio hoorde.

Een week of wat geleden zag ik de film pas. Voor wie Lady Gaga eens wil zien in een heel andere rol dan waarmee ze de laatste jaren bekend is geworden, zeg ik: gaat dat zien, gaat dat zien...…..hiermee vertel ik dus niets over de inhoud. Ik ga ervan uit dat het verhaal zelf wel bij veel mensen bekend is.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1773 Gepost op: 12-10-2019, 22:37:51 »
Die heb ik in de bioscoop gezien en dat is een enorm goede film ::love::

Also, Shallow ::love::

En helemaal eens met wat je zegt over Lady Gaga, wat is zij anders en ontzettend goed in die film!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1774 Gepost op: 9-11-2019, 00:04:57 »
Doctor Sleep, ik vond ‘m gaaf en ik moet eerlijk bekennen dat ik The Shining nooit gezien heb. :-X

 ::bravo::
🜃

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1775 Gepost op: 9-11-2019, 01:43:04 »
Laatst The Black Cauldron, op Disney Plus. In tegenstelling tot sommige andere vergeten Disneyfilms was deze wel terecht, want de plot sloeg echt nergens op :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1776 Gepost op: 20-01-2020, 15:18:00 »
Gisteren heb ik Amazing Grace gezien, de registratie van de opname van een gospelplaat van Aretha Franklin. Opgenomen in een kerk met een geweldige dominee die zelf ook zingt en piano speelt. Ik heb me goed vermaakt, maar op het eind was ik die gospeldeuntjes die doormaalden in m'n hoofd toch wel een beetje zat  ;D
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1777 Gepost op: 20-01-2020, 19:05:29 »
Gisteren heb ik Amazing Grace gezien, de registratie van de opname van een gospelplaat van Aretha Franklin. Opgenomen in een kerk met een geweldige dominee die zelf ook zingt en piano speelt. Ik heb me goed vermaakt, maar op het eind was ik die gospeldeuntjes die doormaalden in m'n hoofd toch wel een beetje zat  ;D
Die heb ik ook gezien! Mijn prof Portugees was er laaiend enthousiast over en ik had nog een filmticket dat die avond zou verlopen, dus ik moest snel beslissen naar welke film ik zou gaan. Maar deze was uiteindelijk niet mijn ding, ik had misschien valse verwachtingen, en op den duur vond ik het ook wel 1 pot nat allemaal ja.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1778 Gepost op: 21-01-2020, 17:50:18 »
Die heb ik ook gezien! Mijn prof Portugees was er laaiend enthousiast over en ik had nog een filmticket dat die avond zou verlopen, dus ik moest snel beslissen naar welke film ik zou gaan. Maar deze was uiteindelijk niet mijn ding, ik had misschien valse verwachtingen, en op den duur vond ik het ook wel 1 pot nat allemaal ja.

Maar wat een zangeres, hè?!  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1779 Gepost op: 21-01-2020, 18:57:39 »
Maar wat een zangeres, hè?!  ::bravo::
Jaaa ::bravo:: en die energieke dirigent vond ik ook tof ::jaja::