Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405493 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #400 Gepost op: 5-05-2009, 11:47:54 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Molukkers_in_Nederland

hier o.a. vind je wat meer over de achtergronden.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #401 Gepost op: 12-05-2009, 17:37:11 »
Ik heb ze nog niet gezien, maar stel me er best wel wat van voor: Angels en Demons/Het Bernini Mysterie. Draait vanaf morgen in Maastricht en in veel andere bioskopen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #402 Gepost op: 12-05-2009, 22:00:26 »
Net naar Bride Flight gekeken. Als je de making off, en de interviews die erbij horen ziet, blijkt het een heel bijzondere film te zijn. Alles bij elkaar gezien, maakt dit een bijzondere film.


Wat ik gek vind, hij is zo plotseling afgelopen. Je denkt midden in het verhaal te zitten, en pats: de aftiteling.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #403 Gepost op: 12-05-2009, 22:01:23 »
Wat ik gek vind, hij is zo plotseling afgelopen. Je denkt midden in het verhaal te zitten, en pats: de aftiteling.

was je weer in slaap gevallen??!! ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #404 Gepost op: 12-05-2009, 22:01:57 »
Citaat
hij is zo plotseling afgelopen. Je denkt midden in het verhaal te zitten, en pats: de aftiteling

ben je niet per ongeluk in slaap gevallen?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #405 Gepost op: 12-05-2009, 22:03:13 »
nou ja zeg!!!!!! ::oink::
 ::rofl::
ik heb mijn tweelingziel gevonden!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #406 Gepost op: 12-05-2009, 22:03:56 »
ik heb mijn tweelingziel gevonden!

 ::trots:: :-*
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #407 Gepost op: 13-05-2009, 13:46:29 »
Mebung....... ::rofl::



Nou, je denkt volop in het verhaal te zitten, en ineens is het afgelopen. Op zich een leuke film hoor.......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #408 Gepost op: 13-05-2009, 15:38:20 »
Ik heb gister een stuk van de film Anastasia gezien. Op zich een mooie film, maar hij duurt meer dan drie uur en dat vind ik een iets te lange zit, dus halverwege ging ie even uit. Daarbij moest ik erg wennen aan de Britse accenten. Leuk voor comedyseries enzo, maar een stel Russen die onderling Brits praten, vond ik nogal typisch. Maar da's typisch zo'n dingetje waar alleen ik me aan stoor en verder niemand. :p

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #409 Gepost op: 14-05-2009, 14:10:03 »
jean de florette weer eens. dvd-tje mee naar het werk genomen. volgende week is het vervolg aan de beurt: manon des sources.
zeker die franse dvdbox in huis.
bij manon des sources zie je trouwens wel een naakte vrouw rondspringen ::jaja::

ik had gisteren transformers gekeken 8) ziet er allemaal wel leuk uit maar wel slecht verhaal
Menno is gek

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #410 Gepost op: 14-05-2009, 21:51:08 »
nee, geen dvdbox en ja, een mooi bloot meisje.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #411 Gepost op: 16-05-2009, 00:44:16 »
Net terug van Angels en Demons. Voor degenen die het verhaal niet kennen: het is een behoorlijke spektakelfilm, met een droge en tegelijk humorvolle rol van Tom Hanks. De andere acteurs kende ik niet.

Ik raad de mensen aan om zowel het boek te lezen, als de film te zien. En als je dat doet: eerst het boek, dan de film.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #412 Gepost op: 16-05-2009, 01:10:47 »
nah, ik vond de da vincicode ook niet zo'n geweldig boek hoor. dus laat ik dit ook maar aan mij voorbij gaan.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #413 Gepost op: 16-05-2009, 02:12:10 »
Net terug van Angels en Demons. Voor degenen die het verhaal niet kennen: het is een behoorlijke spektakelfilm, met een droge en tegelijk humorvolle rol van Tom Hanks. De andere acteurs kende ik niet.

Ik raad de mensen aan om zowel het boek te lezen, als de film te zien. En als je dat doet: eerst het boek, dan de film.
Een beetje begrijpend lezer, zal zien dat deze film, maar zeer zeker ook het boek, eigenlijk een kopie is van de "da Vinci code", Dan Brown schrijft goed... als hij het bij 1 boek laat.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #414 Gepost op: 16-05-2009, 09:24:08 »
nah, ik vond de da vincicode ook niet zo'n geweldig boek hoor. dus laat ik dit ook maar aan mij voorbij gaan.

hehehe, eindelijk iemand met dezelfde mening als ik  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #415 Gepost op: 16-05-2009, 10:07:38 »
Een beetje begrijpend lezer, zal zien dat deze film, maar zeer zeker ook het boek, eigenlijk een kopie is van de "da Vinci code", Dan Brown schrijft goed... als hij het bij 1 boek laat.

Jawel, kan ik je gelijk in geven, al zou je het dus eigenlijk moeten omdraaien. De geschiedenis van de twee boeken vermeldt dat het Bernini Mysterie eigenlijk eerder geschreven is. Maar het begon pas te verkopen, toen de Da Vinci Code een daverende hit werd.

Ben benieuwd of er ooit een verfilming komt van de andere twee boeken, waarin geen rol is weggelegd voor Robert Langdon. Met andere woorden: voor de hoofdrol in beide andere boeken is het niet geloofwaardig om daar Tom Hanks voor te casten.

Wat het Bernini Mysterie betreft: ik blijf het opmerkelijk vinden dat hetgeen in augustus 2008 (of was het eerder), die proef met de deeltjesversneller is uitgevoerd, en dat er precies als in het boek (misschien is het wel daarom gebeurd, omdat mensen met een functie binnen het Vaticaan het boek hadden gelezen) protesten uit die hoek kwamen.

Grappig, CERN bestaat al heel lang, maar er werd geen publiciteit aan gegeven. Voor ik het boek las, had ik er nooit van gehoord (maar dat is uiteraard geen maatstaf).


Rome zou er eerlijkgezegd wat beter van af mogen komen, de massa mensen die je overal zag, nodigde niet bepaald uit om er daadwerkelijk een bezoek aan te brengen. Uiteraard hield die drukte verband met de paus-verkiezing.

Ik zou weleens erachter willen komen of er veel authentieke beelden tussen zaten (de mensenmassa op het St-Pietersplein bijvoorbeeld), kan me niet voorstellen dat Ron Howard zoveel figuranten op de been heeft weten te krijgen, speciaal voor de opnames.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #416 Gepost op: 16-05-2009, 12:42:51 »
Wat het Bernini Mysterie betreft: ik blijf het opmerkelijk vinden dat hetgeen in augustus 2008 (of was het eerder), die proef met de deeltjesversneller is uitgevoerd, en dat er precies als in het boek (misschien is het wel daarom gebeurd, omdat mensen met een functie binnen het Vaticaan het boek hadden gelezen) protesten uit die hoek kwamen.
Zoals je al zei, het CERN bestaat al heel lang, en dit is de tweede deeltjesversneller daar. Er ligt er al heel lang eentje daar in de bergen die werkt.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #417 Gepost op: 16-05-2009, 13:23:24 »
Ik had er weleens van gehoord, maar wist niet wat ik me erbij moest voorstellen, en waar ie precies ligt. Was die van vorig jaar dus de tweede, die toen werd opgestart? Dan ga ik ervanuit, dat Dan Brown zich op die eerste heeft gebaseerd.

Ik weet dat het geen goedkoop grapje is, en ik kan me wel een beetje voorstellen dat de kern van dit verhaal op zijn zachts gezegd, enige weerstand oproept. Niet alleen uit godsdienstige hoek, maar ook uit de hoek van de wetenschap, vorig jaar spraken nogal wat mensen hun bezorgdheid uit over het slagen van die proef, en de gevolgen ervan, MOCHT het inderdaad tot antimaterie komen (die in verkeerde handen valt). Wat dat betreft is het thema op zich wel interessant.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #418 Gepost op: 16-05-2009, 13:36:18 »
Ik weet dat het geen goedkoop grapje is, en ik kan me wel een beetje voorstellen dat de kern van dit verhaal op zijn zachts gezegd, enige weerstand oproept. Niet alleen uit godsdienstige hoek, maar ook uit de hoek van de wetenschap, vorig jaar spraken nogal wat mensen hun bezorgdheid uit over het slagen van die proef, en de gevolgen ervan, MOCHT het inderdaad tot antimaterie komen (die in verkeerde handen valt). Wat dat betreft is het thema op zich wel interessant.
Antimaterie bestaat al lang, waar men bang voor is is dat de gecontroleerde simulaties van de oerknal, zullen leiden tot een zwart gat.
Het verhaal antimaterie heeft totaal niks te maken met waar men in CERN ooit mee bezig is geweest.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #419 Gepost op: 16-05-2009, 14:48:00 »
Dan Brown heeft een levendige fantasie, dus. Er bestaat overigens wel een boekwerkje, ik meen van een zekere Simon (nee, niet jij, maar Simon Cooper), waarin uit de doeken gedaan wordt welke zaken in die boeken op waarheid berusten, en welke enigszins of behoorlijk zijn aangepast, om ze ''geschikt'' te maken voor het verhaal.