Auteur Topic: Second Life  (gelezen 25244 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Second Life
« Gepost op: 28-01-2007, 20:58:17 »
Second Life is een 3D online digitale wereld waarin jij je tweede leven kan leiden. Een beetje zoals de Sims maar dan met meer dan een miljoen andere mensen van heel de wereld die ook meedoen.
De hele wereld is opgebouwd door andere spelers en (bijna helemaal) vrij voor jou om te ontdekken. Je kan er ook (virtueel!) geld verdienen en hiermee kan je allerlei leukigheden kopen.

En het leuke van alles: dit is gratis! (Je kan ook betalen voor nóg meer opties enzo, maar met een gratis account kan je ook al genoeg leuke dingen doen!)
Hier kan je je inschrijven en het programma downloaden: http://www.secondlife.com

Hoe zie jij eruit in deze virtuele wereld? Wat zijn jouw favoriete spots en welke tips kan je geven?

Ik ben:

Mijn naam geef ik even niet vrij. Zoveelste leuker is het als je me eens toevallig tegenkomt. ;) (als ik dan al niet weer van look veranderd ben)

En één van mijn favoriete plaatsen is A Virtual Festival. Het ziet er erg leuk uit, er is veel volk en goeie muziek (hoewel dat van je smaak afhangt natuurlijk) en je kan er al dansend geld verdienen. Helaas zijn de dance pads wel altijd bezet... (dan ga je beter naar Aladdin's place, maar daar heerst minder sfeer)
Dit zie je bij A Virtual Festival:

Ik sta er ook nog ergens tussen.

Tips heb ik nog niet veel... vriendelijk zijn tegen de mensen kan wat opleveren. Zo heb ik als newbie geld gekregen van iemand die me wou helpen. En van een paar russische meisje heb ik prachtige juwelen en een hoverbike gekregen!  ::ok::

Misschien zien we elkaar wel eens in Second Life! Laat hier een bericht achter als jij er ook aan meedoet. En eventueel wie jij bij bent, al moet dit niet natuurlijk. :)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
Re: Second Life
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2007, 21:13:06 »
Het lijkt me wel erg leuk, alleen is het geen erg groot bestandje?
Want mijn PC is niet al te snel.

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2007, 22:36:48 »
Ik heb ook Second Life.. maar snap er weinig van :P
Ik vlieg daar maar beetje rond en ga af en toe eens op stoelen zitten om geld te verdienen, al kan ik die nu niet meer vinden.
Het is ff wennen dus.

@Tinuzzz, het is geloof ik een bestand van 30 MB maar hij moet steeds laden enzo.. dus het zou kunnen dat je PC het niet helemaal aan kan...
Gewoon ff proberen zou ik zeggen.

Oja.. ik ben nog wel geen 18, maar heb me wel voorgedaan als een volwassene omdat je anders terecht komt in een soort kinderspeeltuin, zo hoorde ik van Daedalus. Dus :)
The sun came up and reality set in.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #3 Gepost op: 29-01-2007, 00:49:56 »
klinkt leuk.. net zoiets als habbohotel, toch?

maar ga er toch maar niet aan beginnen, heb aan één leven al meer dan genoeg, en zou eerder minder dan meer tijd achter de computer moeten spenderen.. :P

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 29-01-2007, 17:34:41 »
lijkt me best grappig :P  ::rofl:: ik ga wel eens kijken, maare...   is het echt zo dat als je jonger dan 18 bent je dan in een "speeltuin" komt?

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2007, 17:41:25 »

::tandpastasmiley::

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2007, 17:47:52 »
lijkt me best grappig :P  ::rofl:: ik ga wel eens kijken, maare...   is het echt zo dat als je jonger dan 18 bent je dan in een "speeltuin" komt?

Ja, dan kun je dus niet in de 'grote mensen second life' komen.
The sun came up and reality set in.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2007, 18:02:38 »
okay, maare  bij mij doet hij het niet. heb alles gedownload enzo maar ik kan niet connecten :(

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2007, 21:20:28 »
Er staat toevallig net een artikel op Planet over 'de gevaren van Second Life'.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2007, 22:17:39 »
En, wat is het gevaar dan? Dat je je eerste leven vergeet? :P
Ja, het bestand zelf is maar 30 MB (60 op Mac, ivm compatibiliteit), maar je hebt ook een cache. Deze kan je op verschillende groottes instellen; ikzelf heb hem op 1000 MB staan, dat maakt het geheel een stuk sneller.
The British are not impressed.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2007, 20:59:40 »
Ik heb het gedownload voor de grap.
Geinstalleerd en account aangemaakt.
Vervolgens het eventjes uitgeprobeerd. En nu wil ik niemand in haar/zijn mening beledigen... maar ik ben zelf games gewend die toch grafisch er beter uitzien en minder lag kennen. Goed, die zijn dan ook niet gratis, maargoed. Vond het geheel er wel interessant uitzien, maar het trekt me niet.

Geld ook voor, hoe heet het ook alweer, hmm, naja, kan er niet opkomen.  ::rofl:: Ohja, het heet Runescape. Als ik dergelijke dingen wil spelen doe ik dat via World of Warcraft. Ja, je betaalt er eerst 20 euro voor de aanschaf, vervolgens 35 euro voor Burning Crusade en dan ook nog eens na de 1ste maand 13 euro. Maar wat je ervoor terug krijgt is zoveel meer dan SecondLife of Runescape (nogmaals: dit is gewoon puur mijn mening en het is niet bedoelt om anderen in hun mening te kwetsen)

Dus leuk geprobeerd, ga er vooral mee door maar mij interesseert het niet.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2007, 21:07:03 »
runescape heb ik trouwens ook wel een tijdje gedaan  net als tibia, doe het allebei niet meer. ::rofl::

maare   bij mij doet dit het nog steeds niet :S weet iemand hoe dat komt.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2007, 21:08:46 »
Ik vind dit soort shit sowieso niet leuk. En spellen als World of Warcraft of Runescapt ook niet. Ik mis altijd het doel.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2007, 21:24:00 »
En, wat is het gevaar dan? Dat je je eerste leven vergeet? :P

Ik citeer de conclusie van het artikel:

Citaat
Waarschuwing
In het officiële verslag staat een opvallende waarschuwing van een barones, te weten Baroness Susan Greenfield, lid van het Hogerhuis in Engeland, neurowetenschapper en de bazin van The Royal Institution of Great Britain, 's werelds oudste onderzoeksvereniging.

Ze liet optekenen dat deelnemers aan Second Life het gevaar lopen van een vervagende grens tussen hun kunstmatige identiteit in omgevingen als Second Life en hun voorkomen in de realiteit. Het maakt voor de menselijke geest niet zo veel uit of de interacties waardoor ze zich laat beïnvloeden nu van de reële of virtuele wereld komen: "Ik wil niet klinken als een Luddite, maar we moeten ons ervan bewust zijn dat we hiermee behalve onze online persoonlijkheid ook onszelf veranderen."

Bron: Planet Internet

Ik vind dit soort shit sowieso niet leuk. En spellen als World of Warcraft of Runescapt ook niet. Ik mis altijd het doel.
Ik heb het ook nog nooit gespeeld. Toevallig lees ik net wéér een nieuw artikel over dit Second Life op Planet Internet, ditmaal over waarom het zo'n hype is en wat er nou eigenlijk aan is. Daar staat dus onder andere ook dat er domweg geen doel is.  ;)

Online speel ik liever spellen die wel een doel hebben, want het is wel leuk om met mensen van over de hele wereld een spel te doen. Daarom schaf ik over twee weken Armed Assault aan, de lang verwachte opvolger van Operation Flashpoint.  ::ok:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2007, 23:18:26 »
maare   bij mij doet dit het nog steeds niet :S weet iemand hoe dat komt.

Ik zou als ik jou was eens bij de stysteemvereisten van je pc/laptop/apple kijken. Kan zijn dat je daar niet aan voldoet en dan start het programma gewoon niet. Heb ik al meer gehoord.

Wat betreft de voor- en tegenstander van SL... ieder het zijne zeg ik altijd maar. Vind je het een leuk spel, speel je het gewoon lekker en vind je er niks aan, doe je toch gewoon lekker niet. Zoveel mensen, zoveel smaken. :P

En wat de barones ons doet toekomen, denk ik dat haar uitspraak net zo goed voor het internet algemeen zou kunnen gelden. Maar goed, ik ben geen onderzoeker...  :-X Maar dit soort uitspraken vind ik op z'n zachts gezegd nogal algemeen gesteld. Ik raak er niet echt van onder de indruk van. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Test

« Reactie #15 Gepost op: 31-01-2007, 00:12:19 »
...maar misschien is Second Life toch wel gevaarlijk... ::)

Ik zie net dat D66 vorig jaar virtueel campagne heeft gevoerd in SL (zie filmpje)

En we weten hoe het men deze club is afgelopen... ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #16 Gepost op: 31-01-2007, 01:30:58 »
Tja, ik heb er toch ook heel wat uurtjes Duke Nukem op zitten en ik ben nog steeds niet veranderd in een seksistische geweldsmaniak die potjes met foetussen kapot schiet. En daarbij gedraag ik me op SL net als in het echt, behalve dat ik er minder verlegen ben. En als ik zo verander is dat ook zo erg niet.
Het ergste dat kan gebeuren is ook dat je denkt dat je kunt vliegen en van een hijskraan af probeert te springen. Ach nou ja, daar moet je toch ook vliegend zien te komen, dan merk je al snel dat er iets niet klopt.

En voor de geïnteresseerden, er staan nu foto's van mij te koop voor als je een huisje hebt en iets leuks aan de muur wil hebben. Zie daarvoor SLurl, en klik de Teleport link.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2007, 16:28:28 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 31-01-2007, 15:56:58 »
Ik zou als ik jou was eens bij de stysteemvereisten van je pc/laptop/apple kijken. Kan zijn dat je daar niet aan voldoet en dan start het programma gewoon niet. Heb ik al meer gehoord.

heb ik al gekeken maar ik weet niet wat mijn Computer Processor is en Video/Graphics Card.

Offline mapel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #18 Gepost op: 31-01-2007, 16:41:29 »
Mijn mening is dat aan de ene kant SL niet als een spel hoeft worden beschouwd. Net als het surfen van chatroom naar chatroom of dagenlang op MSN te hangen en te staren naar getypte conversatie, kun je datzelfde doen in SL. Alleen wel leuker. Je ontmoet mensen en je hebt meteen wat te zien.

Aan de andere kant kun je SL juist wel als een spel beschouwen, door jezelf een doel te stellen.

Ik zit er nu een weekje en heb mijzelf al een hele garderobe weten aan te meten. Het meeste ook nog gratis voor niks.  En mijn outfit,... hahaha juist ja precies zoals ik irl eruit zou willen zien. ;)

Mijn volgende doel is ergens iets te bouwen. Een leuk huisje met een tuintje. Lekker kneuterig, maar ik vind het erg leuk om mijn droomhuis eens te kunnen visualiseren.

Doel 3 is een kunstgalerie te openen, uiteraard om mijn eigen schilderijen aan de man te brengen.

Of dat allemaal gaat gebeuren... who knows!!!! Misschien ben je het al meer dan zat na een maand of zo. Maar we zijn weer even van de straat.

Overigens kunnen we er pas na vanavond 21 uur weer terecht in verband met een update. Dan weten jullie dat ook weer
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Test

« Reactie #19 Gepost op: 6-02-2007, 01:45:03 »
Ik wilde jullie even laten zien hoe gezellig het kan zijn om geld te verdienen...

Lekker op je krent zitten op een poef en het geld stroomt vanzelf binnen. ;D

Oh ja en voor wie het interesseert, ik zit daar helemaal achteraan met mijn armen omhoog in dat rode shirt. Ik deed de wave maar niemand deed mee... :(
« Laatst bewerkt op: 6-02-2007, 01:46:44 door Test »
Geniet nooit met mate...