Second Life is een 3D online digitale wereld waarin jij je tweede leven kan leiden. Een beetje zoals de Sims maar dan met meer dan een miljoen andere mensen van heel de wereld die ook meedoen.
De hele wereld is opgebouwd door andere spelers en (bijna helemaal) vrij voor jou om te ontdekken. Je kan er ook (virtueel!) geld verdienen en hiermee kan je allerlei leukigheden kopen.
En het leuke van alles: dit is gratis! (Je kan ook betalen voor nóg meer opties enzo, maar met een gratis account kan je ook al genoeg leuke dingen doen!)
Hier kan je je inschrijven en het programma downloaden:
http://www.secondlife.comHoe zie jij eruit in deze virtuele wereld? Wat zijn jouw favoriete spots en welke tips kan je geven?
Ik ben:

Mijn naam geef ik even niet vrij. Zoveelste leuker is het als je me eens toevallig tegenkomt.

(als ik dan al niet weer van look veranderd ben)
En één van mijn favoriete plaatsen is A Virtual Festival. Het ziet er erg leuk uit, er is veel volk en goeie muziek (hoewel dat van je smaak afhangt natuurlijk) en je kan er al dansend geld verdienen. Helaas zijn de dance pads wel altijd bezet... (dan ga je beter naar Aladdin's place, maar daar heerst minder sfeer)
Dit zie je bij A Virtual Festival:

Ik sta er ook nog ergens tussen.
Tips heb ik nog niet veel... vriendelijk zijn tegen de mensen kan wat opleveren. Zo heb ik als newbie geld gekregen van iemand die me wou helpen. En van een paar russische meisje heb ik prachtige juwelen en een hoverbike gekregen!

Misschien zien we elkaar wel eens in Second Life! Laat hier een bericht achter als jij er ook aan meedoet. En eventueel wie jij bij bent, al moet dit niet natuurlijk.