Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 75482 keer)

Offline Rormo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #100 Gepost op: 17-02-2007, 13:53:04 »
nu twijfel ik al weken tussen eva & inge, zitten ze er nog altijd allebei in, grrrrr!
en het is ondertussen wel overduidelijk dat 1 van hen de mol is

jammer dat nadja weg is, ik begon ze steeds meer en meer te apprecieren (en ben blijkbaar niet de enige). carpe diem van frederique indachtig, wel zo is nadja toch he!
zalig hoe ze dat tentje binnensprong, ... en *hop* :D
ben wel blij dat ze niet de mol is (geen 2de milouska-mol dus!)

zowel inge als eva blijven verdacht
voorlopig blijf ik eva op nr1 zetten (geen commentaar wanneer nadja de tent binnenspringt, anderhalf uur lange tour viel niet echt op, heel erg verbaasd dat ze een groen scherm krijgt)
inge volgt met stip, ik ben zelfs bijna geneigd om haar op 1 te zetten door wat paul zei - en ze deed ook erg opvallende dingen met het abseilen + paul terugkopen. nu kon ze niets doen als mol omdat ze de vrijstelling had gewonnen, moest ze toen protesteren zou het wel érg opvallen ;). het vragenstellen was blijkbaar ook niet zo opvallend - wel voor de kijker, maar wij zien niet dat de anderen mss ook veel vroegen)

volgens mij ligt de sleutel echt bij de opdracht met de lift, wie vindt hem? (met de kennis dat het óf inge, óf eva is!)

Naja volgens de liftopdracht kan het inge niet zijn omdat mensen Inge zagen terwijl ze vragen fout hadden beantwoord. Dit is natuurlijk wel in de veronderstelling dat je alleen de mol ziet als je alles goed hebt en anders niet. Eva is gezien door Nadja die volgens mij alle vragen goed had. Dus ik blijf bij Eva.

Dat Paul de mol is geloof ik echt niet. Als dat zo is, waarom zet hij dan die joker in bij het opdrachten spel? Hij had er best mee weg kunnen komen om de oplossing te geven die hij had liggen en de joker voor zichzelf te bewaren. Dan was hij niet erg verdacht geworden.

Renate valt ook af want Dick en Nadja stemden beiden op haar en horen er nu niet meer bij.

Het moet Eva zijn. Het kan haast niet anders. En anders toch Inge, maar dan kan ik de liftopdracht niet verklaren.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #101 Gepost op: 17-02-2007, 14:38:56 »
Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die roepen dat Renate de mol is. A. Doet Renate heel weinig verkeerd en b. zijn de laatste twee afvallers afgevallen terwijl ze op Renate stemden. Renate kan gewoon de mol niet zijn. En Paul evenmin. Het moet gewoon Inge of Eva zijn.

Op zich is het haast niet mogelijk dat Renate het is als Dick en nadja op haar stemden en eruit gingen.

Toch krijg ik de volgende zaken niet uit mijn hoofd:
- Renate's introfilmpje is de enige die uit 2 afleveringen komt
- Ze is steeds heel rustig tijdens de executies
- Muzikale hint 1 turn turn turn --> shirt van de koerier met LOMED = omgedraaid (turn) DEMOL. Achterop staat 66 = omgedraaid 99 --> 9+9 = 18 = R(enate). Velen betrekken alleen de 9 = I(nge). Kan ik me opzich ook invinden.
- de extra interviews van Karel met de afvaller die je krijgt van de avrobodecodespel --> ik heb in codespel topic uitgelegd waarom ik deze aan Renate koppel (veel verwijzingen naar uiterlijk, houdingen = modellenwereld gerelateerd en Renate is vroeger model geweest).

Maar ik geef eerlijk toe. Ik twijfel enorm. Eva en Inge vlak ik zeker niet uit!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #102 Gepost op: 17-02-2007, 16:01:15 »
Ivm de Blauw/Regenboog/Kleurentheorie heb ik even gezocht naar de kleuren van de week, zoals Karel dat opnoemt, maar ik heb niks gevonden. Wel dat er verscheidene gele keizers zijn geweest.
The British are not impressed.

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 17-02-2007, 18:48:50 »
Ivm de Blauw/Regenboog/Kleurentheorie heb ik even gezocht naar de kleuren van de week, zoals Karel dat opnoemt, maar ik heb niks gevonden. Wel dat er verscheidene gele keizers zijn geweest.
lol
ik wou net komen posten dat toen ik de aflevering voor een 2de maal bekeek plots een ingeving kreeg
omdat er al veel te doen was geweest rond karel zijn hemden, en hij nu wel duidelijk zei "heb je de mensen met hun gele hemd al zien rondlopen? dat hoort bij de maandag.."
dus dacht ik, wat zou er bij blauw horen? en vooral wie! zou een leuke hint kunnen zijn!

maar blijkbaar ben ik er niet met de primeur :D, en is er ook nog geen resultaat

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 17-02-2007, 19:00:38 »
kan iemand trouwens bevestigen dat renate ZEKER een fout maakte bij de liftopdracht? is dat met die vaten gedubbelcheckt - kan het niet zijn dat de regie daar ook in knipt en plakt?
en kunnen paul zijn vragen geklopt hebben?
en diegene die eva zag? kan die een fout gemaakt hebben?

t is gewoon omdat ik meer en meer inge neig te kiezen (en voor eva te plaatsen)
en ik denk eigenlijk ook dat renate op inge zit - en niet op nadja zoals ze zelf zegt. bij de tentopdracht zegt ze dat ze het niet erg vindt van die vrijstelling (want de mol gaat toch sowiso door?) en bij de executie leek ze echt niet zo verwonderd als eva

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 17-02-2007, 19:59:56 »
Test van Dick:

Ik heb een poging gedaan om zoveel mogelijk antwoorden te herkennen:
 1. Vrouw (De Mol is een:)
 2. 4e
 3. Sterke team
 4. 2e
 5. Nee
 6. Ja
 7. Ja
 8. Nee
 9. ?
10. ?
11. ?
12. ? (Op welke positie hing de foto van de Mol tijdens de jungle opdracht? 44:17)
13. Sportschoenen
14. ?
15. 1e
16. 1e
17. Ja
18. Nee (Hoeveel jokers heeft de Mol gekocht tijdens de veiling? 45:24)
19. Dick
20. Renate (Wie is de Mol?)
Er komen maar twee vragen in beeld in de test waarbij Dick eruit ging: vraag 12 (Eva dekt het antwoord af met haar hand) en vraag 18 (komt waarschijnlijk uit de test van aflevering 4). Vier vragen kunnen we raden: vraag 1 en vraag 20 zijn altijd hetzelfde. Vraag 3 ging ongetwijfeld over de positie van de Mol in de jungle-opdracht en vraag 13 over de schoenen van de Mol. Antwoorden 1, 3 en 20 wijzen naar Renate. Ik heb niemand kunnen vinden met sportschoenen in aflevering 6. Met de andere vragen kunnen we weinig: antwoorden Ja, Nee, 1e, 2e, enzovoorts, kunnen overal op slaan.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #106 Gepost op: 17-02-2007, 20:34:02 »
kan iemand trouwens bevestigen dat renate ZEKER een fout maakte bij de liftopdracht? is dat met die vaten gedubbelcheckt - kan het niet zijn dat de regie daar ook in knipt en plakt?
en kunnen paul zijn vragen geklopt hebben?
en diegene die eva zag? kan die een fout gemaakt hebben?

Het is eigenlijk bij Renate zo dat er bij geen van de drie vragen die ze kreeg wij met 100% zekerheid kunnen zeggen dat hij GOED was. De vragen over die 2e zijstraat en dat 2e treinstation beantwoord ze ook nog eens op een weinig overtuigende, dus duidelijke gok-manier. De vraag over de vaten langs de rivier beantwoord ze daarentegen weer vrij stellig terwijl daar hier de meeste vraagtekens bij worden gezet.

Paul beantwoord 2 vragen zeker goed en de derde zou ook goed kunnen zijn maar is niet controleerbaar.

Maar ook de vragen van zowel Inge als Eva zouden best allemaal goed kunnen zijn.
Een hoop zaken zijn gewoon niet goed controleerbaar.

We zien alleen volgens mij collectief een enorme instinker/adder-onder-het-gras over het hoofd bij die opdracht, maar wat?

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline broodje bal

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 17-02-2007, 21:10:23 »
die tentjes komen bij de aldi weg.

Ik heb ook een WIDM-tent.... de blauwe:D

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #108 Gepost op: 17-02-2007, 21:13:45 »
Opvallend:

Pal nadat Renate voorbijloopt (maar dan ook gelijk) zwenkt de camera naar beneden en zoemt in op een begraven fles (die later door Nadja word uitgegraven) De cameraman en regiseur nemen hermee wel heel veel risico dat Renate dit zou opvallen, tenzij,... Renate de mol is natuurlijk.

Karel noemt in deze uitzending tot twee keer toe een mogelijk totaalbedrag van de pot.
Afhankelijk van of Inge danwel Nadja de mol is komt het gevonden eilandgeld aan het eind wel of niet bij de pot.
Gelijk na de opdracht van Paul noemt hij dit zelfs heel nadrukkelijk.

Betekent dit dat er dus NIEMAND de mol in de ogen heeft gekeken tijdens de liftopdracht?  Daar zit namelijk ook nog 1 of 2 duizend euro bonus in.

Klein foutje op widm.nl:

"Wie moest 20 minuten haar mond houden",

Staat bij het opdrachtverslag vermeld als: "wie moest 20 minuten stil STAAN".
« Laatst bewerkt op: 18-02-2007, 01:27:18 door Lodewijk14e »

Offline Lucci

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 17-02-2007, 21:25:49 »
Bij het zien van deze aflevering viel me op dat Paul zegt dat de belangrijkste reden waarom hij op Inge stemt het feit is dat hij denkt dat hij haar als mol gezien heeft bij de liftopdracht. Hij zei echter in de bus na die opdracht dat hij het spel anders gespeeld had omdat hij toch niet zeker kon weten of hij alle vragen goed had. En de antwoorden (met name de lengte van de wandeling) kan hij nu noch steeds niet weten.
Desalniettemin vrees ik dat Inge de mol is... :\'(

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #110 Gepost op: 17-02-2007, 23:17:31 »
Tsja, ik hoor weer eens rare geluiden. Deze keer terwijl Nadja richting huis loopt. Ik kan er niks van maken, maar er is duidelijk iets door de eindtune heen gemixed.

Edit: bij nader inzien lijkt dit gewoon onderdeel van de eindtune te zijn, want ik hoor het ook in andere afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2007, 23:36:25 door opaweethetbeter »

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 18-02-2007, 01:32:03 »
Ach, wat is zeker bij dit programma? ;) Er waren acht vaten, boot 1 (Dick/Renate) heeft er zeven gezien en alleen bij het laatste vat (Renate) en bij de finish had Dick geen shirt meer aan. Het is mogelijk dat het vat van Eva de laatste was maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. De andere stonden in alfabetische volgorde en de montage laat vermoeden dat Evas vat op de juiste plek (3) in die volgorde zat. Hier is een schema:
 Tijd Vat      Boot bij vat
24:52 1:Alex   Dick/Renate
25:19 1:Alex   Alex/Inge/Paul
25:40 2:Dick   D/R
25:55 3:Eva    Eva/Nadja
26:27 4:?      D/R
27:55 4:?      A/I/P
30:00 5:Inge   D/R
30:50 6:Nadja  D/R
33:00 7:Paul   D/R
33:40 6:Nadja  E/N
33:55 8:Renate D/R
Renates vat stond dus volgens mij achtste en daarom denk ik dat ze het antwoord op die liftvraag fout had.

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 18-02-2007, 14:00:38 »
Weet iemand toevallig hoe het zat met de kijkcijfers van afgelopen aflevering? Gewoon nieuwsgierig.

Offline Flogging Molly

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #113 Gepost op: 18-02-2007, 14:05:27 »
Weet iemand toevallig hoe het zat met de kijkcijfers van afgelopen aflevering? Gewoon nieuwsgierig.

Zie dit topic voor de kijkcijfers:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=27605.80

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 18-02-2007, 14:06:13 »

Alle kijkcijfers kun je hier volgen, plus nog een mooi grafiekje gemaakt door ErikTKS.

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #115 Gepost op: 18-02-2007, 14:53:54 »
Dat Paul de mol is geloof ik echt niet. Als dat zo is, waarom zet hij dan die joker in bij het opdrachten spel? Hij had er best mee weg kunnen komen om de oplossing te geven die hij had liggen en de joker voor zichzelf te bewaren. Dan was hij niet erg verdacht geworden.
Het kan natuurlijk zijn dat hij wist dat de anderen meekeken op een monitor en dat hij zichzelf niet vredacht wilde maken.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #116 Gepost op: 18-02-2007, 16:05:59 »
Het kan natuurlijk zijn dat hij wist dat de anderen meekeken op een monitor en dat hij zichzelf niet vredacht wilde maken.

Als hij de mol is dan wist hij dat uiteraard.
Die joker had hij heel genereus kunnen inzetten want als mol heeft hij die toch niet nodig maar hij had dan als echte mol eigenlijk toch ergens een klein vergissinkje moeten maken zodat er geen geld werd verdient, maar ach, alleen de mol weet wat er nog komen gaat en wat voor kansen om te zieken hij nog krijgt.
Als er helemaal nooit geld in de pot komt word het ook een hele sneue serie.

Offline mummysoft

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 18-02-2007, 18:53:22 »
Bij Paul is mij iets opgevallen
Hij zegt (bij de lift aflevering) ik heb een fout antwoord gegeven ,zodat ik kan zien wie NIET de mol is, hij komt daarbij op de etage waar INGE  staatdus je zo er van uit gaan dat door deze keuze INGE dus NIET de mol zou moeten zijn,maar in deze laatste aflevering kiest PAUL voor INGE als mol 
 ???????????  vreemd   ??????????????

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #118 Gepost op: 18-02-2007, 19:01:23 »
Bij Paul is mij iets opgevallen
Hij zegt (bij de lift aflevering) ik heb een fout antwoord gegeven ,zodat ik kan zien wie NIET de mol is, hij komt daarbij op de etage waar INGE  staatdus je zo er van uit gaan dat door deze keuze INGE dus NIET de mol zou moeten zijn,maar in deze laatste aflevering kiest PAUL voor INGE als mol 
 ???????????  vreemd   ??????????????

Viel mij ook op ja. Is Paul dan toch de mol?
C'est le Fruit!

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2007, 21:01:15 »
Ja was mij ook opgevallen. Erg tegenstrijdig.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in