Auteur Topic: geld vs. molkeuze -2007-  (gelezen 7828 keer)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
geld vs. molkeuze -2007-
« Gepost op: 1-03-2007, 14:29:03 »
Er is vandaag behoorlijk gemanipuleerd. Ik ben van 11 naar 7 naar 39 gegaan in de klassering en er zijn een paar belachelijke prijzen. Als er nu niemand meer uitvalt zijn er verschillende mensen enorm gedupeerd. Stel bijvoorbeeld dat Paul de mol is, dan kunnen mensen met bergen kandidaataandelen meer geld hebben dan de mensen met Paul als mol omdat die kunstmatig onder de 100 is gebracht. Ik denk dat alleen mensen met aandelen van de goede mol moeten kunnen winnen.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2008, 10:44:57 door Megan »

Offline Sjoerdwww

  • Forumlid
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2007, 14:45:22 »
Ik vind dat wel meevallen. Er staan nu ook mensen hoog met veel cash. Er zijn verschillende strategieen. En dat is niet opeens van vandaag, want dat word al de hele tijd gedaan vooral vlak voor de afleveringen. Nadja bleef ook zo lang in het spel door jokers en vrijstelling terwijl mensen die in veel meer in de richting van de mol zaten en hun best deden eruit gingen. Ik begrijp wel dat je het niet leuk vindt om in plaats te zakken, maar dat hoort bij het spel. Ik heb ook 93ste gestaan toen menno uitviel. Ik had eigenlijk al de hoop opgegeven met mn menno mol aandelen, totdat ik van de week door erik werd gemaild dat ik iets moest verhandelen omdat ik nog een kans maak. Ik had voor de grap van mn laatste cash in totaal 32 inge mol aandelen gekocht die iedereen toen dumpte :)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2007, 14:54:45 »
Je begrijpt me niet sjoerd. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het niet eerlijk vindt dat er met huidige koersen van kandidaat aandelen mensen het spel kunnen winnen die totaal op de verkeerde mol zitten.

Offline Sjoerdwww

  • Forumlid
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2007, 21:54:59 »
Ik begrijp je echt wel, maar je doet er zelf net zo hard aan mee door een paul kandidaat aandeel voor 890 te koop te zetten, of denk je echt dat iemand dat gaat kopen  ::ohno:: En als iemand met kandidaat aandelen niet mag winnen stelt dat spelaspect ook niks voor. Het is toch ook een manier van spelen met kandidaat aandelen. De een speelt met molaandelen, de ander met kandidaataandelen.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #4 Gepost op: 2-03-2007, 00:26:20 »
Ja als iedereen het doet ga ik natuurlijk ook zoveel mogelijk winst proberen te maken op mijn aandeel. Het probleem met kandidaataandelen is dat er nauwelijks risico aanzit om ze te kopen. Ze zitten allemaal in de finale en als de kandidaat toch de mol is wordt de koers vastgezet.

Hoe kan je daar nu nog op verliezen?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #5 Gepost op: 2-03-2007, 00:35:11 »
Het probleem met kandidaataandelen is dat er nauwelijks risico aanzit om ze te kopen. Ze zitten allemaal in de finale en als de kandidaat toch de mol is wordt de koers vastgezet.

Hoho, het Kandidaataandeel van de Mol wordt straks 0 waard. Al die mensen die nu Kandidaataandelen van Paul kopen voor veel geld, kunnen dat allemaal kwijt zijn als hij toch de Mol blijkt te zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2007, 18:10:55 »
totdat ik van de week door erik werd gemaild dat ik iets moest verhandelen omdat ik nog een kans maak

Precies dat zei ik al in de chat, weet je nog dat ik jou voorspelde ondanks weken afwezigheid en je daarop reageerde, had je dat daarna niet gezien? Je zei dat je vast zat want je had niks te handelen, het is dan nog steeds zinvol Inge even te verkopen en terugkopen omdat het dividend veel meer waard is dan de spread. Zonde dat je die dividenduitkeringen bent misgelopen maar top-5 haal je mogelijk nog steeds wel!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sjoerdwww

  • Forumlid
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2007, 18:20:13 »
Als ik een nieuwe account was gestart had ik nu helemaal bovenaan gestaan want ik had nog maar 4000 over ofzo toen menno eruit ging. Als ik toen opnieuw was gestart en alles op inge had gezet, had ik nu zeker gewonnen. Maar ik vind nog steeds dat opnieuw beginnen als je laag staat niet eerlijk is, want dan zou alles op het spel zetten niet bestraft kunnen worden. Als ik nu in de top 5 eindig is het alleen nog maar beter met 72 aandelen die niks waard zijn. Volgens de stelling van deze topic zou ik zelfs moeten winnen omdat ik de meeste inge mol aandelen heb :)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2007, 21:23:01 »
Tellen dukaten dan nog @ einde van spel? of alleen molaandelen? Huh :o
Molloot sinds seizoen 4

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #9 Gepost op: 4-03-2007, 01:08:37 »
Tellen dukaten dan nog @ einde van spel? of alleen molaandelen?

Alles telt mee: Molaandelen, Kandidaataandelen en dukaten. De eindstand wordt op precies dezelfde manier berekend als de tussenstand.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: geld vs. molkeuze
« Reactie #10 Gepost op: 4-03-2007, 11:46:50 »
Alles telt mee: Molaandelen, Kandidaataandelen en dukaten. De eindstand wordt op precies dezelfde manier berekend als de tussenstand.
Oke, snel die 42 renate mol aandelen verkopen dan ;D
Molloot sinds seizoen 4