Auteur Topic: Tweede muzikale aanwijzing in schiffers.fm  (gelezen 14858 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Tweede muzikale aanwijzing in schiffers.fm
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2002, 19:25:04 »
Ik heb het idee een hele belangrijke hint te hebben gevonden, het nummer Bicycle van Queen; wat is de allergrootste hit van Queen?
Wat is de plaat van Queen die al jaren op nr 1 staat in de top 100 allertijden?
Precies Bohemian Rapsody, en wanneer was deze plaat een nummer 1 hit?
In 1975, het geboortejaar van Prince!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2002, 19:53:47 »
Overigens heet het nummer "Bicycle Race" en niet alleen maar Bicycle.

In de voorfragmenten was een stukje van een fietsopdracht te zien, hierin fietsen Dick en Prince, wanneer men wederom in groepjes wordt gesplitst zal Prince zeker winnen van Dick, en misschien wel van om het even wie (denk even terug aan het abseilen in 1 minuut en dan nog op Australische wijze).
Ik denk dat Prince zeer getrained en dus sterk is op sportief gebied en de bicycle race zal winnen, hetgeen meteen de link met Joop Zoetemelk legt (zie ander topic "Prince de mol?")

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Nouky

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2002, 20:03:43 »

Citaat

Prince? Bij het stukje "volgende week"? Ik dacht ook dat het Dick was, maar ik heb geen video bij de hand.

In het begin was het Dick en aan het eind was het Prince. Misschien is het muziekje van Queen wel een aanwijzing dat we goed op de Bicycle-race moeten letten (die in de volgende aflevering komt volgens mij). Misschien wel op de vrouw (Queen) die als eerste finisht/wint....

Nouky :D

Kunnen we nog iets met de opmerking dat John, Prince en Harry het nogal goed met elkaar kunnen vinden?

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2002, 20:20:13 »
de bandjes worden al afgegeven in Portugal, tenminste, dat willen ze ons laten geloven. Het lijkt mij dat het iig geen hint is naar de winnaar.
Jane

de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline webbie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 18-02-2002, 21:10:59 »

Citaat

Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like
(...)
Hey
You say coke I say caine
You say John I say Wayne
Hot dog I say cool it man
I don't wanna be the President of America
You say smile I say cheese
Cartier I say please
Income tax I say Jesus
I don't want to be a candidate for
Vietnam or Watergate
'Cos all I wanna do is

Bicycle (yeah) bicycle (eh) bicycle...

Sterft van de clues he! Fat Bottomed girls :-) Dat zijn de dames die gewicht in de schaal gingen leggen in de wijngaard?

Nee, niet de fat bottomed girls zijn belangrijk. Je moet even bedenken waar het stukje muziek uit het liedje vandaan komt...
Het is namelijk de bridge en de eerste naam die daarna genoemd wordt is JOHN. ...En dat sluit weer mooi aan bij mijn theorie over Jon Voight in Mission Impossible (ook al moet er er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik, overladen door allerlei andere aanwijzingen, ook wel twijfel hoor  ;).

Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #25 Gepost op: 19-02-2002, 10:10:40 »
ik ga even een heel andere richting uit met dit muziekstuk, alleen maar om te kijken of iemand wil reageren. Nogmaals het is dus zomaar een gedachte en ga op basis daarvan mijn keuze voor Mol nog niet veranderen.

1e lied Impossible Mission backwards IM
2e lied Bicycle Race van Queen.

zet dit achter elkaar IM Queen.

Misschien begin van een cryptische zin over de identiteit van de Mol.

Of wijst 1 naar harry die dit letterlijk heeft gezegd in afl 1 maar niet achterwaarts. en 2 naar dat hij de wielrenner herkende.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline rozefantje

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 19-02-2002, 10:46:50 »
Het zal wel weer een geintje zijn van de webmasters van Jantien.org (staat er immers letterlijk bij) maar ik heb het "orgineel" niet gelezen. In het vraaggesprek voor de opanmes noemt Jantien Bicyclerace van Queen haar favorite nummer. Iemand vorige week gelezen of ze toen Mission Impossible als favoriete film had? En volgende week zal ze dan wel een nieuw favoriet nummer hebben :D
Pfff, onbetrouwbaar medium dat internet ;)
Wel krijg ik steeds meer sympathie voor Jantien, aanvankelijk vond ik het maar een muts (wat? vooroordelen? ikke?), maar ze heeft echt humor, en die webmasters ook. Van mij mag ze de mol zijn (maar dat is ze niet hoor, das Harry al  :P)

Sandra

In het land der blinden is de mol koning

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 19-02-2002, 10:50:08 »
ja... maar dat klopt weer niet met het feit dat harry met die acties en opmerkingen juist onmols gedrag vertoonde. hij had immers de winst kunnen beperken door op z'n amerikaans naar beneden te gaan en zijn mond te houden toen hij joop zoetemelk herkende. Boehoe, ik word een gek van die verborgen aanwijzingen, ze lijken zo in te gaan tegen hetgeen werkelijk gebeurt!

heike

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 19-02-2002, 11:17:31 »
kijk en das nou het leuke , al die aanwijzingen en welke is de juiste ?

zelf denk ik dat het nu nog moeilijk is om een definitieve conclusie te trekken , al ga ik een heel eind mee met vlaming dat george de mol is , alhoewel ik harry okk op mijn lijstje heb staan , aaaaargh wat is het moeilijk .... ???

Wij willen WIDM in 2004 !

Dorienke

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 19-02-2002, 11:24:45 »
JAja, mijn eerste berichie in het forum..

euhm, het was Dick die op de fiets zat, namelijk niet in het intro voor volgende week maar voor dat aflevering 2 begin, met voorstellen enzo  ::)
Door ;D

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-02-2002, 11:24:59 »

Citaat

kijk en das nou het leuke , al die aanwijzingen en welke is de juiste ?

al ga ik een heel eind mee met vlaming dat george de mol is , alhoewel ik harry okk op mijn lijstje heb staan , aaaaargh wat is het moeilijk .... ???

parrot007, ik wil je toch 'ns laten weten dat ik sterk aan het twijfelen ben gegaan.....maar ik weet niet echt in welke richting ik ga als george niet de mol blijkt te zijn (kerstin/prince/john?). 't is inderdaad moeilijk :)

ciao
vlaming

ps : één ding waar ik vrij zeke van ben is dat george lekker lang gaat meegaan, met die keuze kun je dus lekker fout zitten tot op 't eind .....

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Chiara

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2002, 11:33:13 »

Citaat

Het zal wel weer een geintje zijn van de webmasters van Jantien.org (staat er immers letterlijk bij) maar ik heb het "orgineel" niet gelezen. ....

Sandra,

Je hebt gelijk! The webmasters van Jantien.org 'are having the time of their lives messing about!'

Het is in ieder geval geen interview van voor de opnames meer. Ik had het nl. afgelopen weekend gelezen en heb het nadat ik jouw berichtje las 'offline' geopend. Niks nog over Queen dus.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #32 Gepost op: 19-02-2002, 11:36:08 »
Ik word er inderdaad onderhand ook een beetje simpel van.  :P Er zijn zo veel aanwijzingen dat je niet weet welke je nou serieus moet nemen, en welke alleen ter afleiding zijn. :-/

IM Queen wijst op Prince (zoon van queen)
Print op t-shirt wijst op prince

Interim Manager (IM) is Dick
Bicycle race ook Dick

George Sandeman en Jorge Golaco - is dit toeval of wijst dit toch echt naar George?

Zo kunnen we noch wel even doorgaan. AAAAAAAAARCH !!

Misschien moeten we eens kijken wat er in het verleden aan aanwijzingen in zat, in de vorige series. Maar misschien is dit meer iets voor een nieuwe topic.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline egel

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2002, 11:40:48 »
Heet Karen niet Karen Konings, The Queen
Groetn egel

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2002, 11:50:28 »
Niet gek! Karen Konings... What about die insteek? Why staar ons blind op die suffe fietsverhandeling?!

Hoewel ik John nu ineens hoog heb zitten. Als hij de Mol is, is hij zich redelijk behoudend op aan het stellen en zich af en toe goed on-mols aan het gedragen.

Harry kan ook nog, volgens een van de artikelen online is de Mol volgens de makers een goed acteur en schept ie er genoegen in om de boel te belazeren. Let it be Harry then... Hoewle Karen zich dan echt geweldig profileert!

Lastig enzo...

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Parrot007

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2002, 16:07:49 »
nah , denk niet dat de achternamen er iets mee te maken hebben , die worden op de officiele site niet genoemd.
misschien wel met voorstellen aan het begin van afl. 1 , maar dat week nie meer

Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2002, 16:20:33 »
Bij het voorstellen noemt iedereen z'n voornaam en achternaam (behalve dan George, Ellen en John).

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2002, 16:25:52 »

Citaat

Ik word er inderdaad onderhand ook een beetje simpel van.  :P Er zijn zo veel aanwijzingen dat je niet weet welke je nou serieus moet nemen, en welke alleen ter afleiding zijn. :-/

IM Queen wijst op Prince (zoon van queen)
Print op t-shirt wijst op prince

Interim Manager (IM) is Dick
Bicycle race ook Dick

George Sandeman en Jorge Golaco - is dit toeval of wijst dit toch echt naar George?

Zo kunnen we noch wel even doorgaan. AAAAAAAAARCH !!

Misschien moeten we eens kijken wat er in het verleden aan aanwijzingen in zat, in de vorige series. Maar misschien is dit meer iets voor een nieuwe topic.

Dat heb ik nou ook. Ik word gek hier  :'(  :).

Citaat
Bij het voorstellen noemt iedereen z'n voornaam en achternaam (behalve dan George, Ellen en John).

Ik kan niet inzien wat dat ermee te maken heeft... het boeit toch ook niet wat de achternaam van een kandidaat is  ???

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2002, 16:30:33 »
Lotgenoten...

Als de muzikale hint op Karen moest slaan omdat zij Konings heet, en het nummer van Queen is, dan neem ik De Makers wel kwalijk dat zij niet voor het nummer Killer Queen gekozen hebben. Met haar observatievermogen op cardiologie nog niet eens zo'n gekke gedachte...niet?

Mahtob

molzot

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2002, 17:22:19 »

Citaat

Lotgenoten...

Als de muzikale hint op Karen moest slaan omdat zij Konings heet, en het nummer van Queen is, dan neem ik De Makers wel kwalijk dat zij niet voor het nummer Killer Queen gekozen hebben. Met haar observatievermogen op cardiologie nog niet eens zo'n gekke gedachte...niet?

Mahtob

Inderdaad, daarnaast is een koning nog altijd geen Queen en zou in dat opzicht de naam van Prince eveneens bij deze redenatie passen.
Het moet een doordenkertje zijn (de bicycle race van volgende week ??? ), of zoals ik al eerder postte moeten wij misschien even kijken bv wat DE hit van Queen was (Bohemien Rapsody de nummer 1 hit van 1975, het geboortejaar van Prince).