Auteur Topic: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410  (gelezen 6999 keer)

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Gepost op: 13-03-2007, 14:44:25 »
Hier kun je je reacties kwijt op de column van Dech2410
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2007, 16:54:30 »
 ::ok::  ::ok::

Helemaal mee eens.

Ik heb zelf ook al meermalen via het forum een discussie in deze richting willen leiden.

Het zoeken is leuker dan het uiteindelijk gevonden hebben.

we zijn hier om torren te vangen,
Niet om ze op te eten .

Zolang de jacht nog geopend is en ze vrij loslopen is het leuk.
Zodra ze gevangen zijn weten we niet meer wat we er mee aan moeten.
Maar goed, het is altijd nog 8 afleveringen lang heel goed gegaan en het was een heel leuke serie.

Stel je voor dat we al na de tweede of derde serie tijdens de derde of vierde opdracht zover waren gekomen.
Dan had deze hele widm.com site misschien niet eens bestaan.

Het blijft een dubbel gevoel.

Enerzijds: " Yes,...........we've got him"  ::ok::

Anderzijds: " K(.....) We hebben hem  ::niet-ok:: .
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2007, 16:59:11 »
leuk ! ik heb dat in andere topics ook al eens gepost en vind het helemaal niet lastig ! wij wilden meer hints ( vorig jaar waren we teleurgesteld ) duzz wat doen ze ( dat zei jp ook ) ze stoppen er meer hints in.
vervolgens vinden we die hints, en dan is het ineens niet leuk meer.
wat willen we nou ? waarom zoeken we naar hints, keren we alles ondersteboven en spoelen we alle afleveringen shot voor shot terug ?   als we de ultieme hint eigenlijk helemaal niet willen vinden ?
of had het niet zo "overduidelijk"" moeten zijn ?
ik ben blij met widm 7, in geen enkel land heeft widm zo lang gedraaid.
en ik hoop dat ze ook volgend jaar weer een nieuwe serie zullen proberen te maken, en dat we hethun met ons "gepiep" ( soms, ik bedoel het netjes ) niet te moeilijk maken !

buiten dat denk ik nog steeds dat inge niet de mol is :)
dennis for mole !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2007, 17:08:07 »
Erg leuk geschreven, Dech. Juist bij Inge was deze handgebaar-hint op een zodanige manier te gebruiken, dat ie niet vroegtijdig werd ontdekt. Dat komt uiteraard doordat zij wel eerder met vreemde ''handstanden'' op foto's te bewonderen is.

Dat die gebaren ''toevallig'' precies zo gemaakt werden, dat ze overeen kwamen met de echte gebaren voor de gemaakte letters, maakt van die gebaren een echte hint, je kan er met de beste wil van de wereld immers niet omheen.

Wij zitten met zijn allen beeldje voor beeldje uit te vlooien. Ik ken ook mensen die dat niet doen, en Eva als de mol zien, omDAT zij afgelopen weekend bij koppensnellers is geweest. Ik laat hen in de veronderstelling, dat dat een hint is.

Met een knipoog naar mijn eigen column zeg ik: je kunt in de allereerste seconden van aflevering 10 definitief te weten komen of we het inderdaad bij het rechte eind hebben. Daarvoor hoeft ze het niet eens zelf te zeggen.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2007, 17:09:40 door Bodejos »

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2007, 17:42:17 »
Leuke reacties, blij dat mensen het met mn dubio eens zijn. Kheb mn eigen mening dr niet echt in verwerkt, ik wou er meer iets beschouwends van maken. Maar mijn conclusie en mening hieruit is eigenlijk dat het leuker is om hysterisch naar allerlei hints te zoeken en ze uiteindelijk niet te vinden, dan ze toevallig wel te vinden, en de clue gewoon verpesten eik... dus voor volgend jaar? gewoon je mond houden als je de hint weet, win je nog in de pool ook ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2007, 19:03:39 »
Het is niet de eerste keer dat een belangrijke hint voortijdig wordt ontdekt, het is wel een unicum dat het dit jaar zo'n grote impact heeft.

De Schotlandreeks bijv. werd niet ver voor de finale de abseilhint in de intro ontdekt. Van 1 kandidaat (de uiteindelijke mol) werd van het abseilen steeds een volgende fase getoond, terwijl van de andere kandidaten steeds hetzelfde filmpje te zien was.
Het was dan wel geen hint ala "Ik ben de Mol" of "xxxx de Mol", maar voor velen was de conclusie overduidelijk. Ikzelf zat toen nog te diep in mijn tunnelvisie en verklaarde het als hint naar de winnaar. Want onderaan die klif stond inderdaad iets van een schatkist.

De derde Belgische reeks (Italie), was in de eerste uitzending voor de geoefende kijker reeds 2 overduidelijke hints te zien. DeMol was toen al te zien terwijl hij zorgeloos door Venetie liep te wandelen en werd later ge-introduceerd op een plein met zijn naam erin. (andere kandidaten op willekeurige straten meen ik te herinneren).
Voor mij waren deze 2 hints doorslaggevend, maar heb de 10 erop volgende weken toch prima genoten. Vooral hier op het forum, omdat toen lang niet iedereen ervan overtuigd was.

En wat te denken van het eerste Nederlandse serie? De volgorde van de introfilmpjes was zo overduidelijk, dat je geen forum meer nodig had. Ikzelf had toen niet door dat het om een "verborgen" hint ging, dacht meer aan een slordigheidje van de makers.

En in alle gevallen blijft de slotuitzending toch verrassend. Want hoewel je weet wie die mol is, het is en blijft vaak verrassend te zien waar hij/zij gemold heeft. Daarnaast geloof ik niet dat we ALLE hints hebben ontdekt.

Voor het ontdekken van de handengebaren, moet je wel een fanatieke speurder zijn. Mijn moeder bijvoorbeeld, volgt sinds de BNers kwamen nu ook WIDM. Zij heeft geen beschikking over internet en bekijkt de uitzendingen maar 1 keer. Zij is nog steeds overtuigd van Eva als Mol en ik laat haar lekker in de waan.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2007, 20:06:46 »
Toffe column!

Helemaal mee eens trouwens!  ::ok::

Maar wat betekend ''duo aetatis hebdomadorum'' als ik vragen mag..:schaam::

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2007, 21:14:53 »
@ Wilm: Welke abseilhint? o.o

Goed... Mijn reactie dan maar. Ik vind het inderdaad ook jammer als het Inge is en de hints dus ook zo waren. Maar wat zou het een geweldige ''mindfucking draaimolen''-actie als Inge dit gewoon expres heeft gedaan... We concluderen nu allemaal dat het per se Inge was en ik geloof het zelf eigenlijk ook wel ergens, maar misschien zijn we gewoon allemaal met open ogen erin getuint en hebben we de echte rode hint gemist? Wie weet is het een mindere anticlimax dan we allemaal denken... Ik hoop er in ieder geval op.
Bovendien heb ik altijd het zoeken naar en de wilde theorieën hier op het forum leuker gevonden dan een situatie als deze waarbij je er bijna niet omheen kan. Ik ben het dus helemaal eens met de column, hoewel ik nog een stille hoop koester dat het allemaal een slinkse truuc van Inge zelf was...

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2007, 21:49:17 »
Het kan eigenlijk geen sluwe hint van inge zijn door het gevaar dat ze er misschien eerder uit zou vliegen...

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2007, 22:37:37 »
ho ho hoooo , welke allemaal ?? :p
ik doe niet mee ... want ik geloof niet dat inge de mol is ( en met mij sowiezo , seraphina en tinuzzz )
dennis for mole !

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2007, 23:23:40 »
@ Wilm: Welke abseilhint? o.o


In serie 2 was een opdracht dat de kandidaten om de beurten van een klif moesten abseilen.  Beneden stond iets van een kistje klaar, of sleutels.... weet opdracht niet exact meer, maar met die sleutels kon geld uit kistje in pot ofzo.
Net als nu was ook toen van elk kandidaat een actief stukje in de intro. Voor DeMol was dat het abseilen. De hint was toen dat de introfilmpjes onveranderd bleven bij de kandidaten, maar bij DeMol, met dat abseilen, zagen we elke week dat hij weer een stukje verder was gedaald. Dit werd toen 1 a 2 weken voor de finale hier op het forum ontdekt en bleek ook een officiele hint te zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #11 Gepost op: 15-03-2007, 15:57:52 »
hmmm, maar of die nou zou duidelijk was als dit jaar...

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2007, 16:04:08 »
Waarom kan het geen sluwe hint van Inge zijn? Ik geef je helemaal gelijk dat het een gevaarlijke hint zou zijn en dat het eigenlijk gewoon helemaal geen hint is zodra ze eruit vloog. Maar stel ze vloog er in aflevering vijf uit... Dan had misschien niemand de hint gezien en was er niets aan de hand geweest. Als kandidaat zijnde kan je wel veel mensen in de war brengen als je al verder komt en uiteindelijk zó ver dat die hint eigenlijk wel een aanwijzing moet zijn...

Zelfs ik geloof er niet helemaal in, maar ik blijf erbij dat met Wie is de Mol? eigenlijk alles mogelijk is. Je weet het gewoon nooit zeker tot de finale gespeelt is.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: [Column] 'Duo aetatis hebdomadorum' door Dech2410
« Reactie #13 Gepost op: 15-03-2007, 17:14:13 »
maar ik blijf erbij dat met Wie is de Mol? eigenlijk alles mogelijk is. Je weet het gewoon nooit zeker tot de finale gespeelt is.

Je MOET het eigenlijk tot de finale nooit helemaal zeker weten!!

Ik heb het ook wel eens mis,...