Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 978939 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5480 Gepost op: 10-08-2019, 00:24:13 »
Een duidelijkere duw tijdens Sparta - VVV heb ik in geen tijden gezien.
Gelukkig hebben de VAR die dan..... niet ingrijpt?  ???  ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5481 Gepost op: 10-08-2019, 21:23:09 »
Ik vind dat we het Europees gezien de Nederlandse clubs makkelijker moeten maken en speelschema daarop moeten baseren. Maar kan daar niet al rekening mee worden gehouden voordat het seizoen begint? Zeker gezien het gezeik van vorig jaar.
Of gewoon net als 'vroegah': gewoon een competitieprogramma maken en je daar volledig aan houden. Als je kampioen wil worden of een Europees toernooi wil winnen, moet je van alle tegenstanders in alle omstandigheden kunnen winnen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5482 Gepost op: 11-08-2019, 19:48:45 »
AZ gaat de komende wedstrijden afwerken in het stadion van ADO (omdat een deel van het dak van het AZ stadion is ingestort gisteren). Het gaat om AZ-Groningen en de Europa League return met Mariupol. Opmerkelijk besluit, aangezien daar dit seizoen nog kunstgras ligt.. ???
« Laatst bewerkt op: 11-08-2019, 19:51:07 door MollenvangR-Art »

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Eredivisie
« Reactie #5483 Gepost op: 11-08-2019, 19:56:28 »
Of gewoon net als 'vroegah': gewoon een competitieprogramma maken en je daar volledig aan houden. Als je kampioen wil worden of een Europees toernooi wil winnen, moet je van alle tegenstanders in alle omstandigheden kunnen winnen.

Niet helemaal mee eens. Tegenwoordig hebben we niet meer de clubs die Europees goed presteren. Alle beetjes helpen dus ik vind het juist wel goed dat ze het aanpassen, maar dan voor het seizoen en niet tijdens.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5484 Gepost op: 11-08-2019, 20:01:00 »
AZ gaat de komende wedstrijden afwerken in het stadion van ADO (omdat een deel van het dak van het AZ stadion is ingestort gisteren). Het gaat om AZ-Groningen en de Europa League return met Mariupol. Opmerkelijk besluit, aangezien daar dit seizoen nog kunstgras ligt.. ???

Ik denk niet dat het zomaar een besluit is, maar waarschijnlijk gewoon de enige optie op korte termijn. Ik neem aan dat AZ ook liever ergens anders zou spelen, maar nood breekt wet. Je kunt niet even met, ik noem maar een club, FC Utrecht bellen, hallo, mogen we even in jullie stadion spelen. Beschikbaarheid, beveiliging etc. Ik gok dat het AZ stadion nog voor wel iets langer niet beschikbaar, dus wellicht dat de 'thuis' wedstrijd daarna wel ergens anders gespeeld wordt.

Kunnen ze niet een keer wedstrijd omdraaien? Ik zie bijv. op 14 september AZ - Sparta staan, maak daar Sparta - AZ van en draai het in de 2e helft van het seizoen ook om. Of mag dat niet?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #5485 Gepost op: 12-08-2019, 12:50:45 »
AZ gaat de komende wedstrijden afwerken in het stadion van ADO (omdat een deel van het dak van het AZ stadion is ingestort gisteren). Het gaat om AZ-Groningen en de Europa League return met Mariupol. Opmerkelijk besluit, aangezien daar dit seizoen nog kunstgras ligt.. ???
Is het al 100% zeker? Volgens mij moeten de KNVB en de UEFA ook hun goedkeuring eraan geven...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5486 Gepost op: 14-08-2019, 12:30:20 »
Is het al 100% zeker? Volgens mij moeten de KNVB en de UEFA ook hun goedkeuring eraan geven...
Ja is nu zeker  ::jaja:: In Heerenveen dat optie 1 was, wilde de gemeente niet meewerken vanwege de problemen die Groningen en Heerenveen supporters in het verleden hebben gehad. Dus was dit zoals Daisy zei de beste en snelste optie.

In other news: ik lees overal dat PSV Doan van Groningen wil hebben. Goede versterking, of stap naar de top te groot zoals Ramselaar en Maher in het verleden?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5487 Gepost op: 18-08-2019, 18:25:17 »
Humor,  AZ supporters zingen bij aanvang van de laatste 15 minuten van de wedstrijd in het ADO stadion: Haags Kwartiertje  ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5488 Gepost op: 18-08-2019, 18:41:52 »
alle Feyenoorders hier...... Gefeliciteerd!
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5489 Gepost op: 18-08-2019, 18:45:11 »
alle Feyenoorders hier...... Gefeliciteerd!

Jij gefeliciteerd, het zou toch 5-1 worden ::)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5490 Gepost op: 19-08-2019, 05:58:46 »
Het gaat nog niet echt lekker met ons cluppie. Maar ach, en paar jaar geleden stonden we na drie speelronden met 0 punten onderaan. Zo slecht gaat het het nu dus niet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5491 Gepost op: 25-08-2019, 15:28:54 »
zouden er nog keepers beschikbaar zijn?? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Eredivisie
« Reactie #5492 Gepost op: 25-08-2019, 15:44:51 »
ik vrees voor pec zwolle dit seizoen denk ik, maar je kunt weinig zeggen na zo weinig wedstrijden gespeeld

psv heeft een flut middenvelder in die ''aanvoerder'' Rosario, en Malen sinds ie bijgetekend heeft is het ineens niks meer (misschien de druk van de bondscoach die op hem let hmm)

mitroglou is heel technisch (vergeleken bij luuk de jong die helemaal geen technische voetballer is) die goeie dribbel actie tegen apollon was top


ajax is heel wat verzwakt na verkopen de ligt, frenkie, en nu ook nog eens blessure van de beek (die ze in ieder geval missen tegen apoel)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5493 Gepost op: 15-09-2019, 16:26:27 »
Feyenoord zat op rozen na de eerste helft maar kennelijk begonnen de doornen te prikken, waardoor het aan het eind toch billenknijpen werd :o
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Eredivisie
« Reactie #5494 Gepost op: 15-09-2019, 18:05:01 »
Fortuna rot op uit eredivisie, wat een anti-voetbal

en dan twente een onterechte rode kaart, nakamura ging duidelijk voor de bal maar ja KNVB weer sympathie voor dat sittard

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5495 Gepost op: 15-09-2019, 19:31:32 »
Ehm iets kalmer en netter mag ook wel. En ik dacht dat jij voor Fortuna was. ???

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5496 Gepost op: 6-10-2019, 15:22:07 »
Wij verliezen dus zondag van Fortuna,
Wil je niet meer dergelijke voorspellingen doen?  :-X
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5497 Gepost op: 6-10-2019, 15:37:07 »
Hier had ik geen glazen bol voor nodig hoor. ::ohno::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5498 Gepost op: 25-10-2019, 20:58:07 »
Dit topic heet misschien wel ergens tussen pakweg 2023 en 2026 ergens de BeNeLiga... die plannen worden ineens een stuk concreter lees en hoor ik de laatste dagen. Van wat geruchten naar verder overleg tussen de top 6 van beide landen. Het heeft zijn voor- en nadelen en ook wel charmes, maar eigenlijk ben ik hier fel tegenstander van (en dan vooral vanwege het lot van clubs die tussen wal en schip dreigen te vallen).

Voordelen
1. Stuk voor stuk en bijna wekelijks topwedstrijden van gelijkwaardige (sub)topclubs dus nog meer spektakel.
2. Financieel maakt het je competitie een stuk aantrekkelijker (als in het wordt daardoor misschien wel een grotere competitie met meer geld in Europa, betere spelers en betere kwaliteit)

Nadelen
1. Houdbaarheid van dit plan (wat als men er na 5 jaar opeens denkt dit is niks meer... begin je dan helemaal weer van voor af aan?)

2. De verdeling van de Europese tickets (sowieso wordt dit een ding met de veranderingen die de UEFA voor de CL wil vanaf 2024 en het derde Europese bekertoernooi dat erbij komt)

3. Het lot van clubs als PEC, ADO, Willem II die jarenlang structureel Eredivisie rechterrrijtje hoog (10-12) of linkerrijtje laag (7-9) spelen, of clubs als Heracles, Groningen en Heerenveen die meestal subtop spelen. De stadions zitten niet vol als Heracles - ADO gespeeld wordt of Heerenveen - PEC. Hoe gaat dat dan als de topclubs weg zijn en er affiches als PEC - Moeskroen en RKC - Eupen op de rol staan? En hetzelfde voor de clubs bij de buren die ook net niet steeds top 6 spelen? En wat als je dan de BeneLiga hebt met 16-18 clubs en daaronder een divisie met de restjes, wat gebeurt er dan met de clubs die nu in de KKD of Tweede Klasse spelen? Financieel is alleen de BeNeLiga aantrekkelijk, oftewel niveau gaat daar waarschijnlijk omlaag, terwijl dat juist vaak de kweekvijvers zijn van talenten zijn geweest...

4. Nederlands voetbal komt ook zonder dit plan wel bovendrijven, daar hebben we dit niet voor nodig toch? Alleen het financiële is echt interessant.

Hoe kijken jullie er tegenaan?

Is het geen idee om beide landen gewoon de eigen competitie te laten afwerken (beiden dan met 16 clubs) 30 duels, waarna er 1 kampioen is in beide landen, maar er na het seizoen van maart - mei nog een toetje is met een kampioenschap van de BeneLiga? Beetje zoals in Amerika met de Eastern en Western MLS?
« Laatst bewerkt op: 25-10-2019, 21:05:11 door MollenvangR-Art »

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Eredivisie
« Reactie #5499 Gepost op: 26-10-2019, 13:02:41 »
ik ben neutraal. Er zijn inderdaad veel voordelen qua kwaliteit van de competitie, maar ook zeker nadelen.

Een voor zoals in de MLS in de Verenigde Staten zou mij ook meer aanspreken :P