Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979076 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5780 Gepost op: 31-01-2021, 16:35:11 »
Ik moest als Willem II fan naar de kelder kraker kijken en wat een drama was dat, dan is er meer beleving en voetbal te zien bij een derdeklasser zaterdag amateur match. Echt bedroevend.  Wel blij met de 3 punten maar het was eerl8jk gezegd het aankijken niet waard. Is in d3 tweede helft de picture picture geworden bij het veldrijden .

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5781 Gepost op: 3-02-2021, 21:18:08 »
Dat is echt jammer. Brobbey tekent niet bij bij Ajax en vertrekt komend seizoen transfervrij. Ik bergrijp dat echt niet als je kunt gaan doorbreken bij Ajax. Je moet iemands wens respecteren, maar ik heb mijn vraagtekens of dat goed is voor zijn verdere ontwikkeling om zo jong (net 19) al weg te gaan.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/zaakwaarnemer-vertrekkende-brobbey-hij-maakt-keuze-op-gevoel-we-verwijten-ajax-nul~a4b17654/
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #5782 Gepost op: 3-02-2021, 21:23:14 »
Ik snap dat prima wanneer iemand voor 22 miljoen wordt gehaald op jouw positie  ::jaja::

Hij moet alleen niet de illusie hebben nu naar een buitenlandse topclub te kunnen gaan, en dat heeft ie wsl wel
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 21:25:09 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5783 Gepost op: 3-02-2021, 22:04:08 »
Ik snap dat prima wanneer iemand voor 22 miljoen wordt gehaald op jouw positie  ::jaja::

Hij moet alleen niet de illusie hebben nu naar een buitenlandse topclub te kunnen gaan, en dat heeft ie wsl wel

Juist daarom snap ik het niet. In het buitenland heb je bij een beetje club al gauw iemand van 30-40 miljoen voor je op die positie en speelgaranties heb je nergens. Stel dat hij voor 2 jaar bij Ajax had bijgetekend dan is hij nog pas 21. Als je tegen die tijd dan nog geen eerste keus bent dan snap ik het wel wanneer je weg wil gaan. En wie weet voldoet Haller straks wel helemaal niet als spits. In mijn ogen had ie de concurrentie aan kunnen gaan en laten zien dat hij de eerste keus moet zijn. Ik ken de ins en outs achter de schermen ook verder niet en gaat hij ons verrassen met 20 goals in de PL volgend jaar. Ik help het hem hopen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #5784 Gepost op: 3-02-2021, 22:11:36 »
Nee het is inderdaad zonde voor zijn loopbaan.

Maar ik denk wel dat je deze situaties vaker gaat krijgen. Een jaar of 8 geleden stond PSV bekend als koopclub en Ajax als jeugdclub. Ik merk dat dat begint te kantelen. Ajax heeft de financiële middelen om veel te kopen (slim ook denk ik). Voorlopig zal er ook nog jeugd genoeg zijn, want daar hebben ze op ingezet. Maar ik denk wel dat je deze situatie vaker gaat zien  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5785 Gepost op: 3-02-2021, 22:20:17 »
Ik ben wel gecharmeerd van Brobbey. In potentie de Nederlandse Lukaku. Wellicht kan hij naar Vitesse, Utrecht, AZ gaan en dan de volgende stap alsnog maken? Zie ook Club Brugge er nog voor aan hem in te lijven als stand-in voor Dost of zo. Maar ja, hij heeft ook Danilo (die echt beter is geworden in Twente), Traoré en Haller voor hem. Snap de stap wel, maar jammer voor Ajax...

Edit: hij kan lees ik net naar RB Leipzig. Als je dan toch naar een buitenlandse (sub)top/wat zijn ze eigenlijk? club gaat, is dat best een goede stap. Die zijn echt van de jonge spelers die zich goed ontwikkelen daar. Voorbeelden zat in ieder geval.

Nee ik vind Leipzig nog geen topclub. Wel in wording als ze nog een paar jaar Top 4 Bundesliga blijven spelen en CL ver komen (vorig jaar halve finale).
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 22:25:39 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5786 Gepost op: 4-02-2021, 12:27:02 »
Edit: hij kan lees ik net naar RB Leipzig. Als je dan toch naar een buitenlandse (sub)top/wat zijn ze eigenlijk? club gaat, is dat best een goede stap. Die zijn echt van de jonge spelers die zich goed ontwikkelen daar. Voorbeelden zat in ieder geval.

Nee ik vind Leipzig nog geen topclub. Wel in wording als ze nog een paar jaar Top 4 Bundesliga blijven spelen en CL ver komen (vorig jaar halve finale).

Brobbey zegt zijn keuze op 'gevoel' te hebben gemaakt. Maar is dat echt Brobbey's gevoel of houdt zijn zaakwaarnemer Mino Raoila hem een worst voor en is de laatste alleen maar bezig met zijn eigen schuifpuzzel van (potentieel) kapitaal? Veel spelers schijnen met Raoila weg te lopen, maar volgens mij telt bij hem alleen zijn bankrekening en niet het sportieve belang van de speler.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Eredivisie
« Reactie #5787 Gepost op: 5-02-2021, 11:23:17 »
Het gaat lekker in Amsterdam. Eerst Haller die niet ingeschreven is voor de E.L, daarna Promes waarbij de deal met Spartak Moskou op losse schroeven staat vanwege het vermeende steekincident en nu wordt Onana voor 12 maanden geschorst vanwege dopinggebruik.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Eredivisie
« Reactie #5788 Gepost op: 5-02-2021, 11:23:58 »
Onana voor 12 maanden geschorst  ::oink::

Bij de doelman werd eind oktober tijdens een controle buiten de wedstrijden om het verboden middel furosemide in zijn urine aangetroffen. De schorsing gaat per direct in en geldt voor alle voetbalactiviteiten, zowel nationaal als internationaal.

Bij de doelman werd na een ’out of competition’ controle op 30 oktober vorig jaar het middel Furosemide in zijn urine aangetroffen. De schorsing geldt met ingang van heden en geldt voor alle voetbalactiviteiten, zowel nationaal als internationaal.

Ajax gaat in beroep bij het internationaal sporttribunaal CAS. Volgens de koploper van de Eredivisie heeft Onana per ongeluk het middel binnen gekregen via een tabletje dat hij nam omdat hij zich die dag niet lekker voelde. Het tabletje was voorgeschreven aan zijn vrouw.

„Op de ochtend van 30 oktober voelde Onana zich niet lekker. Daarvoor wilde hij een tabletje nemen. Onbewust slikte hij echter Lasimac, een middel dat zijn vrouw eerder voorgeschreven kreeg”, aldus Ajax op de website.

Ajax: „Onana vergiste zich in het product, nam abusievelijk het medicijn van zijn vrouw, met uiteindelijk deze door de UEFA tegen de keeper getroffen maatregel tot gevolg. Daarbij is door het tuchtorgaan van de voetbalbond uitgesproken dat hij niet de intentie heeft gehad om vals te spelen. De Europese voetbalbond vindt echter op grond van de geldende anti-dopingregels dat een atleet te allen tijde zelf de plicht heeft om ervoor te zorgen dat er geen verboden middelen in het lichaam terechtkomen.”

Algemeen directeur Edwin van der Sar: „Wij doen uitdrukkelijk afstand van prestatie bevorderende middelen, wij staan uiteraard voor een schone sport. Dit is een verschrikkelijke tegenvaller, voor Andre zelf maar zeker ook voor ons als club. André is een topkeeper, die al jarenlang zijn waarde bewijst voor Ajax en erg populair is bij de fans. Wij hadden gehoopt op een voorwaardelijke schorsing of op een veel kortere schorsing dan deze twaalf maanden, omdat het aantoonbaar niet bedoeld is geweest om zijn lichaam te versterken en zodoende zijn prestaties te kunnen verbeteren.”
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5789 Gepost op: 5-02-2021, 12:11:10 »
Haller niet aangevinkt, Onana verboden middel. Ik vermoedt nu echt dat er een mol bij Ajax zit.  ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5790 Gepost op: 5-02-2021, 12:13:46 »
Sorry maar dat verweer van Ajax en onana is wat dubieus.  Als hij wist dat hij een pilletje van zijn vrouw op had, hadden ze dat wel eerder aangegeven en laten onderzoeken.

Verder is het ook vreemd als je in oktober positief test je in februari pas geschorst wordt.
Of is de keuring van de urine nog trager gedaan als de keuringen bij ons op het werk en is nu de uitslag pas bekend

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Eredivisie
« Reactie #5791 Gepost op: 5-02-2021, 12:46:11 »
Het lijkt er op dat met deze 1 jaar straf al rekening gehouden is met een niet-opzettelijke vergissing:

https://www.nu.nl/voetbal/6114564/dopingautoriteit-straf-onana-is-al-mild-omdat-er-geen-opzet-was.html

De schorsing van één jaar voor André Onana is al relatief kort voor een sporter die positief is bevonden op furosemide. Met de strafmaat heeft de UEFA al rekening gehouden met het gegeven dat de doelman van Ajax het middel naar eigen zeggen onopzettelijk tot zich nam.

"Doorgaans worden sporters die op furosemide zijn betrapt voor vier jaar geschorst", zegt Herman Ram, voorzitter van de Nederlandse dopingautoriteit tegen NU.nl. "Natuurlijk is één jaar schorsing een forse straf, maar voor deze overtreding is de straf nog relatief mild."
« Laatst bewerkt op: 5-02-2021, 13:38:10 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Eredivisie
« Reactie #5792 Gepost op: 5-02-2021, 13:01:45 »
Ook wel apart dat er gesproken wordt over 30 oktober, terwijl er die dag geen wedstrijd was. Worden spelers ook na een training getest?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5793 Gepost op: 6-02-2021, 15:21:07 »
De wedstrijden van morgen zijn allen afgelast vanwege het verwachte winterweer.

De enige, juiste beslissing wat mij betreft.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5794 Gepost op: 6-02-2021, 20:30:41 »
Ik vind het wat paniekvoetbal.   ::rofl::


Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5795 Gepost op: 11-02-2021, 17:40:26 »
Ik vind het wat paniekvoetbal.   ::rofl::

 ::rofl::

Tegenvaller voor Onana wel die schorsing. Maar dopingregels zijn er niet voor niets....

Niet dat PSV er echt voordeel van had gister  :\'(

Blessed be the fruit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5796 Gepost op: 19-02-2021, 20:15:33 »
Wanneer komt er bij Willem II het besef dat ze in degradatiezone staan. 11 minuten gespeeld en het is al weer 0-2. Vedette tresor staat bij de 2e goal te wijzen naar kohn waar de man wegloopt. In plaats van dat hij een keer meeloopt met een mannetje. Bah bah bah en de nieuwe trainer stelt hem op ipv eigen mannen.
Met tresor spelen er drie teams, Willem II , de tegenstander en tresor


Eh hoppa 0-3. Hier moet als het zo doorgaat een telraam aan te pas komen.
Echt plaats vervangende schaamte hier op de bank.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2021, 20:21:17 door Tarbozan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #5797 Gepost op: 19-02-2021, 20:21:13 »
Wanneer komt er bij Willem II het besef dat ze in degradatiezone staan. 11 minuten gespeeld en het is al weer 0-2. Vedette tresor staat bij de 2e goal te wijzen naar kohn waar de man wegloopt. In plaats van dat hij een keer meeloopt met een mannetje. Bah bah bah en de nieuwe trainer stelt hem op ipv eigen mannen.
Met tresor spelen er drie teams, Willem II , de tegenstander en tresor
0-3 inmiddels... misschien komt dat besef tegen ADO in het rechtstreekse duel woensdag?  ???

Edit: 0-5, 10 goals in 2 potjes tegen is niet best. Op doelsaldo komt ADO nu ook in de buurt.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2021, 21:40:18 door MollenvangR-Art »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5798 Gepost op: 19-02-2021, 21:55:41 »
Als iemand zoekt naar een voorbeeld van zonder bezieling spelen, zeg ik kijk naar deze
match van de tricolores. Echt zo vreselijk slecht, je hebt los zand en dan dit.

De linksback die continue hapt op de man vd linkshalf en dus is er geen rugdekking in het rechteraanvalsvak en wat deze keeper heeft geen idee, maar duikt niet eens naar de bal om de voorzet ook maar enigszins proberen te stoppen. Nee hij loopt mee naar 2e paal en is dan steevast te laat. Echt drie identieke doelpunten.

Verder zowel op midden als voorin nul overtuiging, geen samenspel, geen team. Echt ik kan me enkel schamen voor mijn ploeg en met pijn in mijn hart zeg ik met zon spel verdien je volgend jaar in de kkd te spelen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5799 Gepost op: 21-02-2021, 12:35:33 »
Dat was wel een lekker wedstrijdje vrijdag

Alleen vrees ik dat de goede reeks iets te laat is gestart ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!