Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 976713 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5820 Gepost op: 14-05-2021, 12:52:18 »
Willem II moet gewoon winnen van Fortuna om zeker te zijn en dat zal lastig worden.

Emmen vvv zou op die moment voor mijn toto winst zijn voor Emmen en dat is slecht niet nieuws voor m’n cluppie.


Maar ja als je dan in de finale van de nacompetitie erin blijft door nac te verslaan vinden veel Tilburgers dat ook wel weer heel leuk.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5821 Gepost op: 14-05-2021, 19:05:38 »
Willem II - NAC gaat sowieso niet de finale zijn...

Ze komen elkaar al in de halve finale tegen (of helemaal niet)
« Laatst bewerkt op: 16-05-2021, 16:07:01 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5822 Gepost op: 16-05-2021, 15:17:46 »
Pff dat het de beste man bij mijn cluppie was , wist ik wel maar dat hij dit kon. Heerlijk
Sorry scheids maar hier had pavlidis rood moeten krijgen ipv geel

2e helft dramatisch voor mijn cluppie.

Update: besloten om de giro uitgesteld te kijken en mee te sidderen met mijn cluppie.
En het is gelukt, weer een jaar eredivisie. 
Petrovic meteen mee met de arts want die kan niet meer.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2021, 16:21:56 door Tarbozan »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5823 Gepost op: 20-05-2021, 13:18:47 »
Morgen om 14.00 uur is er een kort geding door FC Utrecht aangespannen omdat zij het niet eens zijn met de verplaatsing van de play-offfinale naar zondag 12.15 uur. Utrecht eist daarom een reglmentaire overwinning van 3-0.

Ik acht de kans klein dat FC Utrecht in het gelijk wordt gesteld. Zo'n reglementaire overwinning kan alleen worden toegekend als een club weigert te spelen om wat voor reden dan ook. Feyenoord weigert niet, maar is afhankelijk van factoren van buitenaf (burgemeester die wedstrijd op eerst geplande tijd verbiedt).
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5824 Gepost op: 20-05-2021, 21:34:27 »
Als aanstaande jurist, wilde ik natuurlijk precies weten hoe dat zat. Als ik zo het reglement van de play-offs lees, dan lijkt het er toch op dat Utrecht gelijk heeft.

Citaat
Artikel 6 – Verbod van overheidswege
1. Indien een door het bestuur betaald voetbal vastgestelde play-offwedstrijd van overheidswege wordt verboden, is het de betaaldvoetbalorganisatie in kwestie toegestaan de desbetreffende wedstrijd op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip op neutraal terrein te spelen.
2. De als dan verantwoordelijke burgemeester heeft de bevoegdheid nadere en/of beperkende voorwaarden te stellen aan de veiligheidsorganisatie.
3. Indien het niet mogelijk blijkt de desbetreffende wedstrijd met inachtneming van het bepaalde in dit artikel op neutraal terrein te doen spelen, dan wordt de desbetreffende thuisspelende deelnemer geacht de desbetreffende ronde te hebben verloren.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5825 Gepost op: 21-05-2021, 09:10:09 »
Ik denk inderdaad dat Feyenoord voor deze wedstrijd op zoek moet naar een ander stadion... of toch nog eens de burgemeester lief aankijken.

Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #5826 Gepost op: 22-05-2021, 07:59:08 »
Gelukkig heeft de KNVB gelijk gekregen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5827 Gepost op: 22-05-2021, 09:32:31 »
Voorop gesteld, gevoelsmatig voelt verplaatsing hier rechtvaardiger dan dat rare reglement. Ik snap alleen niet dat als je een reglement hebt, je daar dus zomaar vanaf kunt wijken. En mag alleen de KNVB dat dan vanaf nu? Of mag iedereen dat? En wanneer dan wel? De rechtszekerheid wordt er in elk geval niet duidelijker op. Benieuwd naar de motivatie van de rechter, straks eens zien of de  uitslag al online staat.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5828 Gepost op: 22-05-2021, 10:19:00 »
Ik heb dan 0 juridische kennis, maar dit staat ook in het reglement:

"In gevallen waarin niet is voorzien of waarin op grond van bijzondere omstandigheden naar de mening van het bestuur betaald voetbal afwijking noodzakelijk is, beslist het bestuur betaald voetbal."

Aangezien de wedstrijd pas na afloop v/d competitie voorzien kon worden (Feyenoord had ook 4e, 6e of 7e kunnen worden in de competitie), dan kunnen ze het daar wel op gooien.

Maar goed, de strijd moet sws op het veld beslist moeten worden. Vorig jaar ook natuurlijk, maar toen zaten we met een echt iets speciaals (Corona), waar nog geen regels rondom waren die er nu wel zijn.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5829 Gepost op: 22-05-2021, 10:42:06 »
Ah ja ik had niet het hele reglement gelezen, was gewoon benieuwd hoe dit zat en had dat dus snel opgezocht, maar ik zou toch moeten weten dat het niet zo werkt. ::rofl::  ::schaam:: Dit deed ik in mijn propedeuse heel vaak, heeft me heel wat punten gekost. Altijd doorlezen tot het einde.  ::rofl::

Nou ja, ik denk niet zo zeer dat dit niet valt onder niet voorzienbaar (verbieden door de burgemeester is immers wel voorzien in het reglement), maar onder bijzondere omstandigheden. Het is gewoon raar dat er niks in het reglement staat over verplaatsen van tijd. Volgens mij had de rechter wel iets gezegd over de kwaliteit van het reglement  :-X Maar goed, de uitspraak staat nog niet online. Die zal over een paar weken komen.
« Laatst bewerkt op: 22-05-2021, 10:48:50 door Loezel »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5830 Gepost op: 22-05-2021, 12:44:41 »
Dit is niet niet voorzien, er is namelijk zoals loezel aanhaalt wel een regel voorzien dat als de burgemeester iets verbiedt.
Dus dit is op grond van bijzondere omstandigheden, maar dan zou de mening van het bestuur betaald voetbal moeten vinden dat het houden van het esf afwijking noodzakelijk maakt. En dat was niet zo, het was de burgemeester die het niet wenselijk vond ivm de veiligheidsdiensten.

Dus komen we toch uit bij art 6.2. Aboutaleb claimt dat hij de veiligheid in de stad voor 2 evenementen gelijktijdig niet kan garanderen e n verbied dus de match op zaterdag te houden . Zou feyenoord dan niet de optie hebben gehad om te zoeken naar een neutraal terrein ?(6. 1).   In heel het verhaal zie ik nergens dat Feyenoord ook maar overwogen heeft om uit te wijken.

Het is mijns inziens niet duidelijk waarom er niet op zaterdag 8n zeg Enschede kon worden gespeeld, enige reden waarom Feyenoord dit zo gepeeld heeft is eigen publiek. Maar ben enorm benieuwd naar de visie  van de rechter in deze.
 En waarom het bestuur betaald voetbal komt met verplaatsing in tijd, ipv verplaatsin* na
 Neutraal terrein ( iets wat hun eigen reglement wel voorschrijft)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5831 Gepost op: 22-05-2021, 18:18:25 »
Ik denk dat het niet op neutraal terrein gespeeld wordt omdat het te kort dag was om de locatie en alle veiligheidsvoorschriften daaromheen te regelen. Daar heeft de rechter vast ook rekening mee gehouden. Feyenoord was in elk geval niet onwillig indien de rechter had besloten dat zaterdag 20 uur aangehouden moest worden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5832 Gepost op: 22-05-2021, 18:36:24 »
kort dag? De finale van de play offs staat al een jaar gepland op deze datum... en volgens mij de finale van het songfestival ook.

Feyenoord had dit aan het begin van het seizoen aan kunnen geven bij de KNVB. Dan had de KNVB een extra punt in het reglement op kunnen nemen dat als Feyenoord of Sparta de thuisploeg zou zijn er op een ander tijdstip gespeeld zou worden. Dat dit niet gebeurd is valt Feyenoord en de KNVB wel aan te rekenen lijkt mij.
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Eredivisie
« Reactie #5833 Gepost op: 22-05-2021, 18:56:32 »
Ik kan het alleen maar met de_witte eens zijn.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #5834 Gepost op: 22-05-2021, 20:03:18 »
kort dag? De finale van de play offs staat al een jaar gepland op deze datum... en volgens mij de finale van het songfestival ook.

Feyenoord had dit aan het begin van het seizoen aan kunnen geven bij de KNVB. Dan had de KNVB een extra punt in het reglement op kunnen nemen dat als Feyenoord of Sparta de thuisploeg zou zijn er op een ander tijdstip gespeeld zou worden. Dat dit niet gebeurd is valt Feyenoord en de KNVB wel aan te rekenen lijkt mij.
Aan het begin van het seizoen kon Feyenoord er nog niet van uitgaan dat het überhaupt in de play-offs kwam te staan. Dat kon pas op zijn vroegst op Hemelvaartsdag rond 16.15 uur (toen de 33e speelronde erop zat en duidelijk was dat Feyenoord niet meer van de vijfde plek zou afkomen). Maar toen moest ook nog de halve finale van de play-offs gespeeld worden, dus feitelijk kon je niet eerder dan afgelopen woensdag rond 22.45 uur zeker weten wie er in de play-offfinale staan, dus ja, dat is nogal kort dag om alles te regelen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #5835 Gepost op: 22-05-2021, 20:06:35 »
Het was vanaf het begin van het seizoen een mogelijkheid toch?  ::hypocriet::

Of heeft Feyenoord gedacht dat elke positie op de eindranglijst mogelijk was behalve 4e (indien een lager team de beker zou winnen), 5e, 6e of 7e?
Wit is ook een kleur!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Eredivisie
« Reactie #5836 Gepost op: 23-05-2021, 19:57:23 »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Eredivisie
« Reactie #5837 Gepost op: 31-07-2021, 15:51:07 »
Jan Wouters naar Fortuna Sittard technische staf, super goede zet dit

https://www.msn.com/nl-nl/sports/voetbal/oude-bekende-haalt-jan-wouters-na-drie-jaar-terug-naar-eredivisie/ar-AAMMtyl?ocid=uxbndlbing

he heeft inderdaad echt veel ervaring, als voetballer maar ook als assistent trainer (van onder meer ajax, fc utrecht, psv)



Fortuna begint er goed uit te zien, de aankopen nu, niet onaardig denk ik, Dornebusch doet het redelijk in oefenseizoen, moet er beetje inkomen maar is denk ik goede tweede doelman achter Van Osch, Ferati de bundesliga ervaring is iets wat je nodig hebt en heeft alle duitse nationale jeugdteams doorgelopen ook, en Yigit Emre Celtik, een van huidige grote turkse talenten een verrassing dat we die konden halen zonder teveel interesse van grotere clubs, gelukje om Gun als directeur te hebben denk ik




ik kijk echt uit naar start van het seizoen weer
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #5838 Gepost op: 5-08-2021, 21:32:21 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #5839 Gepost op: 5-08-2021, 21:48:39 »
Ingeschreven  ::zwaai::