Auteur Topic: Buitenlandse voetbalcompetities  (gelezen 292202 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #260 Gepost op: 26-07-2013, 20:55:15 »
Een gevalletje van een te vroeg afgeschreven jeugdspeler van Ajax?  (niet dat ik wel had verwacht dat hij het zou redden hoor)

Aras Özbiliz (23) heeft een toptransfer te pakken. De voormalige Ajacied maakt binnen Rusland de overstap van Kuban Krasnodar naar Spartak Moskou.

De Armeense aanvaller vertrok een jaar geleden bij Ajax. Voor ruim een miljoen toog hij naar Kuban, waar hij in 22 competitieduels tot negen goals kwam. Dit seizoen begon hij opnieuw goed: de vleugelaanvaller liep één-op-één na de eerste twee competitiewedstrijden.

Met de overgang van de tienvoudige Armeense international is een bedrag gemoeid van naar verluidt tien miljoen euro. Zodoende maakt Kuban dus de nodige winst op de aanvaller. Gezien het daar nog doorlopende contract tot medio 2016, was Kuban ook in de gelegenheid veel geld te vragen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #261 Gepost op: 28-07-2013, 12:12:03 »
Julian Draxler; wel leuke voetballer

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #262 Gepost op: 30-07-2013, 19:20:48 »
Keepertje, keepertje toch  ::ohno::

;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #263 Gepost op: 31-07-2013, 12:01:52 »
Real Madrid heeft een bod van 98 miljoen euro gedaan op Gareth Bale van Tottenham Hotspur. Dat melden verschillende Engelse media woensdag, waaronder Sky Sports.

Als Tottenham Hotspur het bod accepteert, wordt Bale in een klap de duurste voetballer aller tijden. Dat record is momenteel in handen van Cristiano Ronaldo (94 miljoen), ook actief voor de Spaanse grootmacht.

Wat een idioot hoog bedrag. Bale is een fantastische voetballer (staat zeker in mijn top 5), maar 98 miljoen!?  ???

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #264 Gepost op: 31-07-2013, 12:09:10 »
Volgens mij draaien ze echt door met die bedragen. als het zo doorgaat gaan we over een paar jaar 150 miljoen vragen voor een speler, ik vind echt dat ze eens moeten ophouden met zulke verschrikelijke hoge bedragen,

Oke, Bale is een topvoetballer maar dit gaat te ver.

En waar halen ze het geld vandaan eigenlijk.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #265 Gepost op: 31-07-2013, 12:14:41 »
Bale is goed hoor, maar toch wel echt even een stukkie minder goed als Ronaldo xD
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #266 Gepost op: 31-07-2013, 12:35:12 »
Volgens mij draaien ze echt door met die bedragen. als het zo doorgaat gaan we over een paar jaar 150 miljoen vragen voor een speler, ik vind echt dat ze eens moeten ophouden met zulke verschrikelijke hoge bedragen,

Oke, Bale is een topvoetballer maar dit gaat te ver.

En waar halen ze het geld vandaan eigenlijk.

Op welke manier? ;)

Real is financieel uitermate sterk. Omzet van zo'n 500m, waarvan grofweg 150m voortkomt uit televisierechten.
En alhoewel ik niet weet hoe ze het het afgelopen jaar hebben gedaan - de 5 of 6 jaar ervoor leverde een jaarlijkse een winst van ongeveer 40m op (dus zeg 200-250m winst totaal)

Dus zelfs als Bale bijvoorbeeld.. 50m waard is, dan is het wel verdedigbaar daar een verlies te maken. Aangenomen dat hij inderdaad het team duidelijk versterkt, kan Real komend(e) seizoen(en) overtuigender spelen; daardoor als merk aanlokkelijker worden; en de omzet in stand houden / vergroten.
En doordat ze winsten van voorgaande jaren kunnen investeren, is de directe transfersom relatief pijnloos.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #267 Gepost op: 31-07-2013, 12:38:21 »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #268 Gepost op: 31-07-2013, 12:42:51 »
Sterker nog dat geld heeft een club als Real zo terugverdiend. Voorbeeld van de 94 miljoen voor Ronaldo, die shirtjes met zijn naam worden wereldwijd verkocht. Tel daarbij inderdaad televisierechten en ook bijvoorbeeld Champions League inkomsten op en het geld was zo binnen. Helaas blijven het absurde hoge bedragen..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #269 Gepost op: 31-07-2013, 12:44:54 »
Maar ze hebben wel torenhoge schulden, dat bedoel ik er eigenlijk mee
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #270 Gepost op: 31-07-2013, 12:48:57 »
Maar ze hebben wel torenhoge schulden, dat bedoel ik er eigenlijk mee
::jaja:: ja dat snap ik dus ook niet helemaal als er zoveel geld binnenkomt bij een club (en niet alleen bij Real, ook Barca bijvoorbeeld) hoe ze dan en wel 300 miljoen schuld kunnen hebben maar wel miljoenen uit kunnen geven aan topspelers.  ::ohno:: Waar blijft de financial fairplay?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #271 Gepost op: 31-07-2013, 13:17:21 »
::jaja:: ja dat snap ik dus ook niet helemaal als er zoveel geld binnenkomt bij een club (en niet alleen bij Real, ook Barca bijvoorbeeld) hoe ze dan en wel 300 miljoen schuld kunnen hebben maar wel miljoenen uit kunnen geven aan topspelers.  ::ohno:: Waar blijft de financial fairplay?

Daar snap ik ook niets van en het is ook helemaal niet eerlijk als je het mij vraagt  ::ohno::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #272 Gepost op: 31-07-2013, 13:21:02 »
Daar snap ik ook niets van en het is ook helemaal niet eerlijk als je het mij vraagt  ::ohno::

Hopelijk voort de Uefa snel in dat ploegen met hoge schulden niet meer mogen meedoen met de Champions Leauge/ Europa League totdat ze schuldenvrij zijn.

Dan hebben nederlandse clubs weer eens kans op een goed resultaat
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #273 Gepost op: 31-07-2013, 14:53:16 »
Hopelijk voort de Uefa snel in dat ploegen met hoge schulden niet meer mogen meedoen met de Champions Leauge/ Europa League totdat ze schuldenvrij zijn.

Dan hebben nederlandse clubs weer eens kans op een goed resultaat

Dat zal niet spoedig gebeuren.

Financial Fair Play heeft betrekking op de winst (of het verlies) dat een club over de voorgaande 2-3 heeft gemaakt.
Momenteel mag er over een periode van 2 seizoenen nog 45m verlies door de eigenaar worden opgevangen (zonder rijke eigenaar is dit slechts 5m).
In de toekomst gaat dit naar 3 jaar, en maximaal toelaatbare totale afwijkingen van minder dan 30m.

Maar zelfs dan gaat het dus over verliezen, en niet over schuld.
Als er een gelijkwaardig traject zou worden opgezet voor schuld, dan zal het nog aanzienlijke tijd duren.




Probleem met schuld is de definitie.

Om weer even Real erbij te pakken, die hebben een lening bij banken lopen van grofweg 150m, en zullen zo rond de 15m aan rente jaarlijks moeten betalen (steekt even niet op een paar miljoen). Wat geen direct probleem voor ze is - alhoewel op termijn schuldeloos zijn preferabel is.

Daarentegen zijn er ook andere, bredere, definities te pakken dan alleen uitstaande leningen bij banken. De gegevens die een jaar geleden circuleerde, met schulden van 500-600m, zijn daarop gebaseerd. Daarin meegenomen is dat Real bv 100m nog aan andere clubs moet betalen voor transfers. Wat daarin daarentegen dan niet is meegenomen dat ze bv 50m nog krijgen voor transfers van andere clubs. Daarnaast worden bij die getallen de inkomsten van seizoenskaarten als schuld meegenomen, aangezien de wedstrijden nog niet zijn gespeeld - en zodoende de betaalde dienst nog niet is geleverd.

Zodoende hangt het maar net van de definitie af of een team schulden heeft, en indien zo - hoeveel.



Anyway, enkele van de grootste clubs (real, barca, bayern, man utd) zijn financieel uitermate sterk, en zullen niet echt problemen door Fair Play ondervinden. En als schuld over een poos zou worden toegevoegd, hebben ze nog tijd en middelen genoeg om hun schuld weg te werken.
Sure, de Nederlandse clubs zullen het wellicht beter gaan doen - maar verwacht niet dat ineens de grote clubs worden uitgesloten of ineen vallen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #274 Gepost op: 31-07-2013, 15:53:00 »
Hopelijk voort de Uefa snel in dat ploegen met hoge schulden niet meer mogen meedoen met de Champions Leauge/ Europa League totdat ze schuldenvrij zijn.

Dan hebben nederlandse clubs weer eens kans op een goed resultaat

Behalve Vitesse dan, die mogen dan niet meer meespelen.  ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #275 Gepost op: 31-07-2013, 15:54:47 »
Behalve Vitesse dan, die mogen dan niet meer meespelen.  ;D
;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #276 Gepost op: 1-08-2013, 14:06:42 »
Bale gaat voor maarliefst 120 miljoen naar Real Madrid

Dit gaat echt te ver
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #277 Gepost op: 1-08-2013, 14:46:57 »
 ::oink::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #278 Gepost op: 1-08-2013, 19:56:43 »
Bale gaat voor maarliefst 120 miljoen naar Real Madrid

Dit gaat echt te ver
T is nog niet officieel, maar t is echt belachelijk! Hoop wel dat Modric teruggaat naar de Spurs dan.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #279 Gepost op: 1-08-2013, 20:14:18 »
120 miljoen voor een.speler. slaat echt.nergens op.gebruik dat geld dan teminste voor.menseb die bijna.niks.hebben
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela